Hop til indhold

Når de små bliver store


Gæst Unknown99
 Share

Recommended Posts

Gæst Unknown99

Nu er sofie ved at skifte tænder.. hun spyttede lige en ud på sofaen mens vi lå og puttede.. :D indtil videre har der ingen komplikationer været.. :D så det er lækkert.. :D andre der vil dele ud af deres tanskifteerfaringer.. nogle der har haft problemer osv? :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har aldrig set en eneste løs tand, men mærkede ekstra biddelyst i blødt gummi i den periode hvor tandskifte normalt sker. Går ud fra, at han slugte dem alle?! :hmm:

 

Gav Mio masser af tyggeting/reb osv. samt gulerødder og en Petstages soothing toother stang fra fryseren. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Møffe har pænt tabt alle sine tænder :cool:

 

For det meste gav det sig udtryk i blod på legetøjet, han havde fat i - men jeg fik da fat i et par stykker. Én fandt jeg i hans pels, to lå på gulvet, efter han havde fat i et godt (og til sidst blodigt) tyggeben. Min far gravede én frem mellem tænder og læbe, det var den første vi fik. Kan ikke huske, hvordan vi fik fat i en hjørnetand? :hmm: Men det gjorde vi..

 

Der var dog tæt på at opstå problemer med den ene, øvre hjørnetant :shock: Lige pludselig var der to hjørnetænder, en gammel én, som faktisk var skadet (den var ikke køn, havde fået nogle mørke striber) og en ny én. Det var godt nok tæt på at jeg tog forbi dr. dyr, men med lidt manuel rokke-hjælp, faldt den ud efter et par dage. Det var ellers meget tæt på, at jeg greb telefonen og kaldte dyrlægen. Men var godt nok spændt på, om tandstillingen nåede at blive ødelagt - det gjorde den heldigvis ikke!

Link til indlæg
Del på andre sites

Louie, på snart 7 måneder, har 4 dobbelte hjørnetænder - altså, der er 2 tænder alle stede.... Så det skal nok blive en dyr fornøjelse..... :damn:
Vores dyrlæge tager ens pris uanset hvor mange tænder hun skal hive ud.. Jeg kommer lige deroppefra og har fået hevet 2 hjørnetænder ud på Amigo.. 900 kr.. Det er ikke så dyrt..

En anden ting er at du skal se at få dem hevet ud på ham.. De små racer har tit problemer med hjørnetænderne og det kan rykke hele tandsættet så Louie ender med skævt bid eller underbid.. Og så kan du hvertfald ikke udstille ham

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores dyrlæge tager ens pris uanset hvor mange tænder hun skal hive ud.. Jeg kommer lige deroppefra og har fået hevet 2 hjørnetænder ud på Amigo.. 900 kr.. Det er ikke så dyrt..

En anden ting er at du skal se at få dem hevet ud på ham.. De små racer har tit problemer med hjørnetænderne og det kan rykke hele tandsættet så Louie ender med skævt bid eller underbid.. Og så kan du hvertfald ikke udstille ham

 

Nå, for søren, troede det var langt dyrere! Bliver de bedøvet, eller hvordan foregår det? Det lyder smertefuldt.

 

Tak. Ringer derop på mandag så.. Har ikke udstillingsplaner, men det skal jo gøres før eller siden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er sofie ved at skifte tænder.. hun spyttede lige en ud på sofaen mens vi lå og puttede.. :D indtil videre har der ingen komplikationer været.. :D så det er lækkert.. :D andre der vil dele ud af deres tanskifteerfaringer.. nogle der har haft problemer osv? :)

 

Er det forresten ikke længe siden vi har set billeder af den lille?

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå, for søren, troede det var langt dyrere! Bliver de bedøvet, eller hvordan foregår det? Det lyder smertefuldt.

 

Tak. Ringer derop på mandag så.. Har ikke udstillingsplaner, men det skal jo gøres før eller siden.

Hos vores dyrlæge foregår det på den måde at vi/jeg kommer med hunden.. SÅ snakker vi lidt og stiller op på bordet som om det var et udstillingsbord.. Vores kender dyrlægen og har gode erfaringer med de søde dyrlæger.. SÅ stikke hun hunden med bedøvelsessprøjten og hunden falder i søvn i mine arme.. H'n bliver lagt roligt ned på bordet.. Og jeg beder altid om at de drypper øjnene med salve. Løverne lukker hvertfald ikke øjnene og jeg bryder mig ikke om at de føler tørhed i øjnene når de vågner.. Jeg er så derinde sammen med dyrlægen og vi hyggesnakker og jeg plejer at blive ved med at kæle hunden under operationen.. Operationen er sådan set kun at hunn løsner tandkødet omkring tanden.. Det bløder meget lidt og så hiver hun tanden ud.. Det tager måske 5 minutter... Efterfølgende beder jeg om noget at vågne på.. De små hunde kan godt have svært ved at vågne.. Så vågner hunden i mine arme og når han kan løfte hovedet tager vi hjem.. Ingen af dem har været bange bagefter (for dyrlægen) eller haft problemer med at få tjekket tænder på et bord/af en fremmed...
Link til indlæg
Del på andre sites

Mener at have fået at vide, at jeg skulle holde øje indtil han var omkring 8 måneder, og hvis de ikke var ude der, skulle de fjernes.

 

Er det forkert? Skulle de have været fjernet før?

Jeg får dem fjernet senest når hunden er 7 måneder.. Hvis det er en hvalp som har haft et trangt bid på et eller andet tidspunkt mens den var hvalp så får jeg dem fjernet allerede når de nye hjønetænder er 3-4 mm fremme...
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror egentlig ikke det generer dem eller giver dem smerter mens de er små hvertfald.. De gnaver gladeligt knogler og leger trækkeleg med de andre

 

Ja, så gør det nok ikke. Speedy måtte have trukket to tænder ud, og Groa fin en fjernet. Dyrlægen sagde at den aldrig ville være faldet ud selv, de på klippe de bånd der holder tanden fast.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Unknown99
Er det forresten ikke længe siden vi har set billeder af den lille?

 

Tror aldrig rigtig jeg har lagt billeder ind af sofie... :P det må jeg lige få rodet bod på.. jeg har nogle gode billeder af dem sammen.. :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Karina har skiftet en maaaaasse af sine tænder ud, næsten dem alle :shock: Hun er lige fyldt fire måneder :hjerte: Hun har været dejlig og omgængelig som hun plejer at være, og har fået gulerødder og dentastix. Hendes adfærd har der altså ikke været noet at mærke på, men hun har virket meget træt og sovet mere end hun plejer, er det normalt? :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...