Hop til indhold

Hvordan er det gået i Herning?


Jane
 Share

Recommended Posts

Taaaak :kys:

 

Havde du set Svea i ringen havde du nu nok ikke syntes hun ar så dygtig :genert: Hun nægter at stå mere end 5-10 sek ad gangen - det er okay for hvalpe, men når man er 18ndr, så er det altså ikke helt okay mere!

 

Og så tøffede jeg jo til agility og tænkte lidt, Svea er træt, så jeg komme rnok på lidt arbejde for at få gang i hende... Yeah right! For hulen hun havde meget energi, så hende og Bosse fik lige sponset lidt på banen - et par gange eller tre. Plus alle de gange vi løb de to moduler. Jeg fatter det ikke!!

 

Hehe - søde lille ballademager :lun: Noget godt må hun have gjort, siden hun fik de flotte resultater ;-)

 

Mathias var helt hooked på at vi skulle have en beagle som hund nummer to, nu hvor Stella skal flytte, efter han havde snakket med Svea :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 134
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Hehe - søde lille ballademager :lun: Noget godt må hun have gjort, siden hun fik de flotte resultater ;-)

 

Mathias var helt hooked på at vi skulle have en beagle som hund nummer to, nu hvor Stella skal flytte, efter han havde snakket med Svea :lol:

 

Ej er det rigtigt! Hvor sødt! :lun:

 

Ja noget rigtigt må dommeren have set i de øjeblikke hun stod. Jeg skal altså virkelig have gang i noget stå træning - altså hvor er det irriterende at hun rykker sig. Må have udstillingsbordet op at stå i vores kommende udestue :banan: Christoffer havde lukket terassen i går da jeg kom hjem, og gjort klar til at der kommer vindue i. Det skal du altså komme og se. Tror det bliver super godt!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej er det rigtigt! Hvor sødt! :lun:

 

Ja noget rigtigt må dommeren have set i de øjeblikke hun stod. Jeg skal altså virkelig have gang i noget stå træning - altså hvor er det irriterende at hun rykker sig. Må have udstillingsbordet op at stå i vores kommende udestue :banan: Christoffer havde lukket terassen i går da jeg kom hjem, og gjort klar til at der kommer vindue i. Det skal du altså komme og se. Tror det bliver super godt!!

 

Hehe, ja! Han ville så også gerne have:

Grand danois, gravhund, border collie, irsk ulvehund, norfolk terrier og en eller anden spids som jeg desværre ikke kunne racebestemme :lol:

 

Ih, dét glæder jeg mig til at se! Mon ikke det er klart til d. 21.? :-D

 

Ja, jeg skal også i gang med at træne stabyen i det der med at stå... pænt! Eller.. Anna skal vel egentligt i gang!?? :hmm:

Men hun er godt nok stor, mit kræ. Sammenlignede lige med et par andre vi så i går.. Hun er GRANDE!

Må måle hende igen, kan altså ikke være rigtigt at hun kun er 52-53, eller også passer de andre stabyer i hvert fald ikke på racestandarden :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe, ja! Han ville så også gerne have:

Grand danois, gravhund, border collie, irsk ulvehund, norfolk terrier og en eller anden spids som jeg desværre ikke kunne racebestemme :lol:

 

Ih, dét glæder jeg mig til at se! Mon ikke det er klart til d. 21.? :-D

 

Ja, jeg skal også i gang med at træne stabyen i det der med at stå... pænt! Eller.. Anna skal vel egentligt i gang!?? :hmm:

Men hun er godt nok stor, mit kræ. Sammenlignede lige med et par andre vi så i går.. Hun er GRANDE!

Må måle hende igen, kan altså ikke være rigtigt at hun kun er 52-53, eller også passer de andre stabyer i hvert fald ikke på racestandarden :hmm:

 

Ja igang med sig så hun kan blive avlsgodkedt og lave små (eller mindre) stabyer.

 

Dem jeg så var godt nok heller ikke voldsomt store i det, men det kan også være de danske stabyer er blevet mindre :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja igang med sig så hun kan blive avlsgodkedt og lave små (eller mindre) stabyer.

 

Dem jeg så var godt nok heller ikke voldsomt store i det, men det kan også være de danske stabyer er blevet mindre :hmm:

 

Ja... Vi skal bare liiige have en hd ting overstået inden :genert::???:

 

Hun er jo en kæmpe i forhold til de små fine nips jeg så :???: Men altså, vi må håbe det går. Hun ér altså ikke voldsomt ved siden af standarden - med mindre hun selvfølgeligt er vokset siden sidst jeg målte hende.

2-3 cm i højden er jo ikke voldsomt, er det dét?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja... Vi skal bare liiige have en hd ting overstået inden :genert::???:

 

Hun er jo en kæmpe i forhold til de små fine nips jeg så :???: Men altså, vi må håbe det går. Hun ér altså ikke voldsomt ved siden af standarden - med mindre hun selvfølgeligt er vokset siden sidst jeg målte hende.

2-3 cm i højden er jo ikke voldsomt, er det dét?

 

Oscar er jo 2cm højere. Og han har da fået very good og er blevet placeret nogle gange... Jeg kender også en anden Oscar som er 42cm, han får excellent og har et cert. Men har er også noget bedre en min Oscar...

 

Der er ikke andet for end at komme afsted. Det er jo ikke til at vide om dommerne er skrappe med størrelsen eller og det er lidt så som så...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe, ja! Han ville så også gerne have:

Grand danois, gravhund, border collie, irsk ulvehund, norfolk terrier og en eller anden spids som jeg desværre ikke kunne racebestemme :lol:

 

Ih, dét glæder jeg mig til at se! Mon ikke det er klart til d. 21.? :-D

 

Ja, jeg skal også i gang med at træne stabyen i det der med at stå... pænt! Eller.. Anna skal vel egentligt i gang!?? :hmm:

Men hun er godt nok stor, mit kræ. Sammenlignede lige med et par andre vi så i går.. Hun er GRANDE!

Må måle hende igen, kan altså ikke være rigtigt at hun kun er 52-53, eller også passer de andre stabyer i hvert fald ikke på racestandarden :hmm:

 

Kimmi er ca. 50 cm.... tror Asta er liiiidt mere end 2 cm højere end hende :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan sgi da selv hive målestokken frem og måle.. Sidst målte vi hende til 52-53! Så sandt som det er sagt :mrgreen:

Jeg véd godt hun virker stor, men SÅ stor er hun altså heller ikke!

 

Ok, Kimmi er også målt liiidt på slump - stangmålet sagde 48, men da dukkede hun sig som kun bordere kan ;o) Derfor jeg gætter på, at 50 cm er hendes reelle højde... Og jeg har altså ikke noget stangmål derhjemme - syntes bare hun ser ud til at være noget højere end mine små kornfede dyr.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok, Kimmi er også målt liiidt på slump - stangmålet sagde 48, men da dukkede hun sig som kun bordere kan ;o) Derfor jeg gætter på, at 50 cm er hendes reelle højde... Og jeg har altså ikke noget stangmål derhjemme - syntes bare hun ser ud til at være noget højere end mine små kornfede dyr.

 

Ja, jeg ved det godt! Men hun ér bare ikke mere end de der par cm over den halve meter.

 

Jeg ved virkeligt ikke hvad det er der gør det? At hun synes så kæmpe? Måske brystdybden??

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Havde du set Svea i ringen havde du nu nok ikke syntes hun ar så dygtig :genert: Hun nægter at stå mere end 5-10 sek ad gangen - det er okay for hvalpe, men når man er 18ndr, så er det altså ikke helt okay mere!

 

Haha.. Vi havde også mange problemer med at stå pænt i juniorklassen lørdag. Straffen faldt lige med det samme: Rødt bånd og den mærkeligste kritik set længe:

 

En dejlig hund på alle måder. Mangler dog X-factor som champion emne endnu. kan især lide hans dejlige sind.. :hmm:

 

Vi fik exellent og blev 2. vinder søndag. Og fik en kritik vi ku bruge til noget..

Link til indlæg
Del på andre sites

Petrine kom hjem med lilla, rød og grønt bånd, vi siger tak til dem der generøst donerede dem til os :klap:

 

Fætter Gaius blev hhv nr 2 lørdag og nr 4 søndag i championklassen...lørdag blev han sendt ud fra bedste han runden fordi....han fik godbidder :evil: tarvelig dommer, men så ved vi da det til næste gang (har aldrig oplevet anti-godbids-dommer før)

 

Azawakhen vi kom for at se, og som vi blev til kl 15 for at se...UDEBLEV!!! Så nu har jeg adressen fra kataloget og så skriver jeg altså til ejeren og håber det ikke er for stalker-agtigt :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej er det rigtigt! Hvor sødt! :lun:

 

Ja noget rigtigt må dommeren have set i de øjeblikke hun stod. Jeg skal altså virkelig have gang i noget stå træning - altså hvor er det irriterende at hun rykker sig. Må have udstillingsbordet op at stå i vores kommende udestue :banan: Christoffer havde lukket terassen i går da jeg kom hjem, og gjort klar til at der kommer vindue i. Det skal du altså komme og se. Tror det bliver super godt!!

 

Vi skal også i gang med mere ståtræning. Dommeren var helt vild med Victor og havde han stået bedre var vi røget helt i front.:-D

 

Hun kom hen til os efter konkurencen og spurgte om jeg var klar over hvilken fantastisk hund jeg har, så bliver man da lidt stolt.:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Go for it!!!!! Jeg venter stadig på at I får en Azawakh, for du har lovet at jeg må klappe.:banan:

 

Tak for lidt 'opbakning' for det føles lidt...sært. Men tror nok det går, de der myndefolk er ret anderledes end terrier-folket (på den gode måde), fik snakket med vildt mange, der uopfordret kontaktede os, selvom vi jo stod med et lure-coursing-bytte i snoren.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vidste ikke den var sjælden, har boet i Afrika, hvor verdens grimmeste gadekryds flyttede ind hos mig, han var sær men rigtigt dejlig, manden er til katte og krævede vetoret når vi skulle vælge race, først har vi googlet helt vildt, så har vi besøgt opdrættere (og vi har været LANGT omkring, geografisk og racer) og så fandt vi en beskrivelse af en mynde (har aldrig kunnet lide de arrogante snobbede anoretiske hunde) og så tænkte jeg hm, må leve med udseendet, så fandt vi billede og vupti, der var mit afrikanske gadekryds så, vi har besøgt et hav af opdrættere og den er bare lige i plet...hver gang :cool: er stadig ikke 100% tilfreds med udseendet, men psyken er perfekt til både manden og jeg.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Vidste ikke den var sjælden, har boet i Afrika, hvor verdens grimmeste gadekryds flyttede ind hos mig, han var sær men rigtigt dejlig, manden er til katte og krævede vetoret når vi skulle vælge race, først har vi googlet helt vildt, så har vi besøgt opdrættere (og vi har været LANGT omkring, geografisk og racer) og så fandt vi en beskrivelse af en mynde (har aldrig kunnet lide de arrogante snobbede anoretiske hunde) og så tænkte jeg hm, må leve med udseendet, så fandt vi billede og vupti, der var mit afrikanske gadekryds så, vi har besøgt et hav af opdrættere og den er bare lige i plet...hver gang :cool: er stadig ikke 100% tilfreds med udseendet, men psyken er perfekt til både manden og jeg.

 

 

:evil:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...