Hop til indhold

Hvordan er det gået i Herning?


Jane
 Share

Recommended Posts

:evil:

 

Undskyld, undskyld - HAR opdaget at det var en fordom, de ser bare så fine og arrogante ud :oops: har opdaget at både hunde og mennesker er nogle af de venligste i hele hundeverdenen, har aldrig oplevet så god kontakt som efter vi kastede os over 'gruppe 10' :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 134
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Det var da surt - ergo bare ikke nogle dommere Bella skal op til igen! Hvad var der "galt" med hendei går?

 

Det ved jeg ikke ... hun havde ingen hals ... og så gik hun ik skidegodt i går ... jeg burde måske endda have trukket hende - for hun gad ikke ... det endte også med at Isabella gik med hende - for hun var helt umulig ...

 

Kritikken er håndskrevet - så jeg indrømmer, at den ikke er så let at gennemskue ;D

Link til indlæg
Del på andre sites

Det ved jeg ikke ... hun havde ingen hals ... og så gik hun ik skidegodt i går ... jeg burde måske endda have trukket hende - for hun gad ikke ... det endte også med at Isabella gik med hende - for hun var helt umulig ...

 

Kritikken er håndskrevet - så jeg indrømmer, at den ikke er så let at gennemskue ;D

Trukket hende rundt i ringen (aj jeg ved godt hvad du mener, men kunne bare ikke lade være).. Trukket ville have været i samme stil som BIR hunden, altså bare med modsat fortegn.. Livlig lækker hund.. Godt med drive.. Lidt for meget drive efter handlerens vurdering åbenbart, for han (hunden) fik et par gedigne ryk i snoren, så han (stadig hunden) røg hastigt gennem luften tilbage ved siden af ham (nu var det handleren).. Sådan noget pisser mig i den grad af, at jeg har lyst til at slå nogen (det var så lige handleren engang til)... En eller anden gang så går jeg hen og smækker ham en og siger på mit allerbedste skolefinsk at ham er jordens største dummeste skid og han slet ikke burde have den lækre hund.. Han er nemlig min yndling (altså hunden)... :evil:.. Han (altså handleren) blev heller ikke budt på boller og kage i løvelejren.. Svin!
Link til indlæg
Del på andre sites

Trukket hende rundt i ringen (aj jeg ved godt hvad du mener, men kunne bare ikke lade være).. Trukket ville have været i samme stil som BIR hunden, altså bare med modsat fortegn.. Livlig lækker hund.. Godt med drive.. Lidt for meget drive efter handlerens vurdering åbenbart, for han (hunden) fik et par gedigne ryk i snoren, så han (stadig hunden) røg hastigt gennem luften tilbage ved siden af ham (nu var det handleren).. Sådan noget pisser mig i den grad af, at jeg har lyst til at slå nogen (det var så lige handleren engang til)... En eller anden gang så går jeg hen og smækker ham en og siger på mit allerbedste skolefinsk at ham er jordens største dummeste skid og han slet ikke burde have den lækre hund.. Han er nemlig min yndling (altså hunden)... :evil:.. Han (altså handleren) blev heller ikke budt på boller og kage i løvelejren.. Svin!

 

Nej - det gjorde stort set alle andre ... altså budt på kage i løvelejeren ... men ja - det var noget chokerende at se, hvordan den hund blev trukket rundt :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Men bare sådan lige to ting som jeg virkelig ikke forstår ved DKK eller udstillinger.. Og det her er altså ikke for at træde nogen over tæerne, men min veninde og jeg kom til at snakke om det i går..

 

For det første: Pudlerne! Jeg har intet imod Pudler, har selv haft kigget rigtig meget på den race og synes det er en dejlig hund, uden tvivl. Men HVORFOR skal de se ud som de gør på udstillingerne? Hundeejere som stod i lyserøde forklæder, klippede deres hunde, satte deres pandehår op, flettede pelsen på ørene, sprøjtede alt muligt i pelsen på hunden osv. Jeg forstår det virkelig ikke, det er en HUNDEudstilling! Ikke en pyntegenstand.. Jeg forstår virkelig ikke hvis det er et krav, at hunden skal se sådan ud for at blive udstillet.. man snakker så meget om at lade hunde være HUNDE!

 

Og nr. 2, Engelsk Bulldog. De har et virkelig kært udseende :hjerte: Men aldrig om jeg ville eje den race og støtte den avl de har gang i. Forstår slet ikke at racen er godkendt hos DKK, i et land som Danmark hvor der snakkes så meget om dyrevelfærd?

 

Jeg er ikke kendt i udstillingsverden, og ved også at jeg aldrig bliver det - jeg holder mig til agility :cool: - men det her var bare to ting som min veninde og jeg kom til at undre os over og snakkede ret meget om..

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej - det gjorde stort set alle andre ... altså budt på kage i løvelejeren ... men ja - det var noget chokerende at se, hvordan den hund blev trukket rundt :(

 

 

Jeps - så rigtig lækker ud :mrgreen: Altså kagen :mrgreen:

 

Men ham der hunde-trækkeren var da en underlig starut...Han blev diskuteret på vejen hjem og vi var meget enige om at sådan skal ingen hundes behandles :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Men ham der hunde-trækkeren var da en underlig starut...Han blev diskuteret på vejen hjem og vi var meget enige om at sådan skal ingen hundes behandles :(

 

Hvorfor er der ingen der siger noget til ham? Han vil jo tolke blikkene som misundelse over hans perfekte fremvisning (øv også, var så optaget, så godt løver, men var flad før jeg havde tid at stå og kigge....men næste gang, så udpeg ham lige, og lær mig lidt finske gloser)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor er der ingen der siger noget til ham? Han vil jo tolke blikkene som misundelse over hans perfekte fremvisning (øv også, var så optaget, så godt løver, men var flad før jeg havde tid at stå og kigge....men næste gang, så udpeg ham lige, og lær mig lidt finske gloser)

 

Jamen jeg har aldrig været til så'n nowet udstillings nowet før..:oops::genert:

 

Må indrømme at jeg lidt troede at det var normalt at gøre sån':genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg undrer mig over at ingen sagde noget - men igen - hvem fa'en skal man sige det til? ud over manden selv og blive stemplet som utidig konkurrent... Der var ikke mindre end 4 officials i løveringen - to ringsekretærer, en dommer og den dommeraspirant ... og ingen sagde noget ... og når de ikke siger noget - er det så fordi det er acceptabel opførsel?

Link til indlæg
Del på andre sites

Må indrømme at jeg lidt troede at det var normalt at gøre sån':genert:

 

og når de ikke siger noget - er det så fordi det er acceptabel opførsel?

 

Helt almindeligt og vildt udbredt, men nogen skal jo skubbe ham lidt - kan godt se at misundelig konkurrent nok ikke er den bedste til at kommentere, så Petrine og jeg må se om vi kan spotte ham og komme i dialog, det er vi nogle gange gode til :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nåja - og når hunden så ovenikøbet går hen og bliver BIR ... så kunne man jo let foranlediges til at tro, at det er sådan man gør, når man udstiller ...

 

Sørgeligt ...

 

 

 

Du så vel ikke andre der gjorde sådan?

 

Næh - men i er jo heller ikke som "andre" :mrgreen:

 

Altså jeg troede nok at det var noget mange gør og derfor accepteret ved udstillinger...

 

Jeg har nok også hørt om at der nogen der hiver rundt med deres hunde til udstillinger og blev derfor ikke særligt overrasket over se det..:hmm:Hmm - egenligt blev mine fordomme nok bekræftet.

 

Altså hvis jeg havde se dig eller Isabella hive rundt med hunden på den måde var jeg nok blevet meget forskrækket :shock: men det så jo helt anderledes ud :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

For det første: Pudlerne! Jeg har intet imod Pudler, har selv haft kigget rigtig meget på den race og synes det er en dejlig hund, uden tvivl. Men HVORFOR skal de se ud som de gør på udstillingerne? Hundeejere som stod i lyserøde forklæder, klippede deres hunde, satte deres pandehår op, flettede pelsen på ørene, sprøjtede alt muligt i pelsen på hunden osv. Jeg forstår det virkelig ikke, det er en HUNDEudstilling! Ikke en pyntegenstand.. Jeg forstår virkelig ikke hvis det er et krav, at hunden skal se sådan ud for at blive udstillet.. man snakker så meget om at lade hunde være HUNDE!

 

Tja, noget af det er nok mode. Altså at man foretrækker én klip frem for en anden. Nu er det en gammel brugs-mening med at klippe hundene, hvilket dateres tilbage fra den gang hvor de blev benyttet som det de oprindeligt blev avlet til: vandapportører. Nu ved jeg ikke om det er klip du tænker på, når du nævner deres udseende.

 

I forhold til forskellige pelsprodukter kan det ikke sætte mit pis i kog. Bruger selv shampoo og balsam når jeg vasker mine hunde og bruger silikonespray når der skal redes knuder ud. Ligesom jeg kan finde på at proppe minkoliespray i pelsen for at få den til at være mere skinnende. Ikke noget jeg finder er til gene for mine hunde eller forhindrer dem i at være hund. Jeg propper dem sågar i et dækken inden udstilling, sådan at pelsen lægger sig ordentligt.

 

Den korte periode de skal være iklædt en vaskeægte batmanskappe ødelægger eller udligner ikke al den mellemliggende tid, hvor de virkelig kan få lov at være hunde.

 

Hvis vi skal snakke om problematik om at være hund (som i at få lov at gå i skov og mudderbad) i forhold til også at være udstillingshund, bør man dyrke lidt dyneløfteri og se på de racer, der tydeligvis ikke får lov at bevæge sig rundt i "naturlige miljøer" hvis de skal holde den pels de fremvises i på en udstilling. Så kan jeg langt bedre håndtere at en hund er hund i sin fritid, og en gang hver anden måned får lov at blive nusset og pylret om, mens den får klappet lidt showshine i pelsen.

 

Og nr. 2, Engelsk Bulldog. De har et virkelig kært udseende :hjerte: Men aldrig om jeg ville eje den race og støtte den avl de har gang i. Forstår slet ikke at racen er godkendt hos DKK, i et land som Danmark hvor der snakkes så meget om dyrevelfærd?

 

Nu tror jeg personligt ikke på forbud som midlet til at opnå en bedre verden. Så er jeg mere til din egen holdning om ikke at støtte avlen, ved at undgå at falde for racer med de problemer som eks. den engelske bulldog har. Her er jeg dog tilhænger af, at DKK og specialklub forsøger at påvirke avlen i den retning de ønsker - men det kræver samarbejde med det lands kennelklub der har protektoratet på racen. For hvis det er ikke er en generel ændring i standarden, vil der stadig arbejdes mod at avle hunde af den type man anser for være det perfekte eksemplar.

 

Den engelske kennel klub har i øvrigt for nyligt ændret i standarden for blandt andet den engelske bulldog, hvor man har præciseret visse vendinger omkring drøjde og tyngde i hundens konstruktion. Sådan at det ikke længere er åbent for så forskellig fortolkning som det hidtil har været tilfældet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...