Hop til indhold

Hvordan er det gået i Herning?


Jane
 Share

Recommended Posts

Hvorfor er der ingen der siger noget til ham? Han vil jo tolke blikkene som misundelse over hans perfekte fremvisning (øv også, var så optaget, så godt løver, men var flad før jeg havde tid at stå og kigge....men næste gang, så udpeg ham lige, og lær mig lidt finske gloser)
Han snakker finsk.. Og måske er jeg den eneste der tør være fræk nok til at sige noget...Og jeg må ikke for Freudika :( Jeg øver mig på at være mere verbal og mindre hm..kropslig???
Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 134
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Må indrømme at jeg lidt troede at det var normalt at gøre sån':genert:

Nogen steder ja... For bare 2 år siden var det helt almindeligt (i løveringen) at man sad på hug og stillede sin hund op.. 99 % af udstillerne bruger nu free-standing...Kun pga en fed kælling som vidste hendes knæ ville låse sig hvis hun sad på hug.. Da så den fede kælling og hendes slæng pludselig vandt, måtte det være pga måden løverne blev stillet op på..

Men man ser stadig (i løveringen) meget stram line og svævende forben... Altså hos nogle... Ligesom man også ser ryk i linen... Den fede kælling håber at trenden med den løse line og ingen ryk i linen efterhånden også spreder sig... Men ting tager tid :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg undrer mig over at ingen sagde noget - men igen - hvem fa'en skal man sige det til? ud over manden selv og blive stemplet som utidig konkurrent... Der var ikke mindre end 4 officials i løveringen - to ringsekretærer, en dommer og den dommeraspirant ... og ingen sagde noget ... og når de ikke siger noget - er det så fordi det er acceptabel opførsel?
DKK siger de arbejder mod den slags... Det kunne jo være man skulle prøve at filme ringen..
Link til indlæg
Del på andre sites

Nåja - og når hunden så ovenikøbet går hen og bliver BIR ... så kunne man jo let foranlediges til at tro, at det er sådan man gør, når man udstiller ...

 

Sørgeligt ...

 

 

 

Du så vel ikke andre der gjorde sådan?

Præcis det samme problem når man klipper sin Löwchen i den lange pels.. Dommere fra lande som bruger det, tror seriøst at løverne skal formklippes...
Link til indlæg
Del på andre sites

Næh - men i er jo heller ikke som "andre" :mrgreen:

 

Altså jeg troede nok at det var noget mange gør og derfor accepteret ved udstillinger...

 

Jeg har nok også hørt om at der nogen der hiver rundt med deres hunde til udstillinger og blev derfor ikke særligt overrasket over se det..:hmm:Hmm - egenligt blev mine fordomme nok bekræftet.

 

Altså hvis jeg havde se dig eller Isabella hive rundt med hunden på den måde var jeg nok blevet meget forskrækket :shock: men det så jo helt anderledes ud :mrgreen:

Både Isabella og Freudika er opdraget godt i den retning.. Jeg ville blive MEGET vred hvis min handler eller en af mine hvalpekøbere behandlede en af mine hunde sådan...:evil::evil:
Link til indlæg
Del på andre sites

Både Isabella og Freudika er opdraget godt i den retning.. Jeg ville blive MEGET vred hvis min handler eller en af mine hvalpekøbere behandlede en af mine hunde sådan...:evil::evil:

 

Altså hvis der var nogen der gjorde noget lignende ved en af mine hunde ville jeg ikke blive vred - jeg ville blive fuldstændigt tosset :evil: Det er ikke ofte det sker men når det endelig sker ligner jeg en vulkan i udbrud - har jeg hørt....:engel:

 

Jeg har hørt så mange grimme ting om hvordan hunde bliver behandlet til udstillinger at faktisk var helt befriende at se hvordan forgik da Bella var i ringen...:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil sige, første gang jeg var til udstilling så jeg så mange grimme ting at jeg lynhurtigt besluttede, at dét skulle jeg bare aldrig deltage i ...

 

Nu deltager jeg jo så alligevel - og har opdaget, at man godt kan deltage uden at man behøver at løfte pelsbollerne ned fra bordet, ved at løfte i linen og halespidsen ...

man kan godt udstille uden at der bliver spray'et så meget lak rundt omkring, at hverken hunde eller handlere kan trække vejret ...

man kan godt udstille uden at linen behøver at være så stram, at forbenene ikke kan nå jorden ...

OG man kan hygge sig med de andre hundeejere - selvom man også er konkurrenter - den sidste del kniber noget - men vi nærmer os - eftersom alle løverne til udstillingerne snart hedder "Lions of Denmark - et eller andet" - så bliver det lettere og lettere :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

åhh blitz:mrgreen: men dejligt med en uklippet hund, syntes at det så forfærdeligt ud med springerspanielsne, med deres kort klippede ører og hale:???:

 

Hov! Den falder mig jo noget for brystet eftersom jeg har springer. Og der er altså en mening med galskaben og hvorfor vi trimmer og klipper som vi gør. At ørerne holdes korte skyldes sundhed; at der kan komme luft til øregangen og man dermed minimerer risiko for infektioner. Hvilket også er hvorfor man trimmer dem et stykke ned af halsen - sådan at alt er frit.

 

De korte haler er absolut et skandinavisk modefænomen, men er i mine øjne SÅ meget pænere end haler med for langt behæng. Det er jo ikke settere eller retrievere vi har os. Personligt syntes jeg det ødelægger balancen på hunden hvis den får lov at have alt for meget pels stående på sin hale (nu taler vi springere). Nu bryder jeg mig heller ikke om den er helt kort, men holder den sådan på min yngste, da dens behæng ikke er pænt når det er halvlangt. Hvilket skyldes den brune farve. Min gamle har noget længere pels på sin hale.

 

Og som det er sagt: tro endelig ikke de fine goldens ikke også er blevet trimmet inden en tur i ringen. :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hov! Den falder mig jo noget for brystet eftersom jeg har springer. Og der er altså en mening med galskaben og hvorfor vi trimmer og klipper som vi gør. At ørerne holdes korte skyldes sundhed; at der kan komme luft til øregangen og man dermed minimerer risiko for infektioner. Hvilket også er hvorfor man trimmer dem et stykke ned af halsen - sådan at alt er frit.

 

De korte haler er absolut et skandinavisk modefænomen, men er i mine øjne SÅ meget pænere end haler med for langt behæng. Det er jo ikke settere eller retrievere vi har os. Personligt syntes jeg det ødelægger balancen på hunden hvis den får lov at have alt for meget pels stående på sin hale (nu taler vi springere). Nu bryder jeg mig heller ikke om den er helt kort, men holder den sådan på min yngste, da dens behæng ikke er pænt når det er halvlangt. Hvilket skyldes den brune farve. Min gamle har noget længere pels på sin hale.

 

Og som det er sagt: tro endelig ikke de fine goldens ikke også er blevet trimmet inden en tur i ringen. :slem:

 

Det er de og min er også trimmert.:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Når en golden bliver klippet, så er det for at den skal tage sig bedt ud efter racestandarden og dommeren har nemmere ved at se, om en veltrimmet hund tager sig ud efter racesftandarden end en hund hvor pelsen har fået lov til at vokse vildt.

 

Jeg tror langt de fleste pels racer trimmes efter ovenstående model! Borderne bliver i hvert fald også - faner, poter, ører osv. klippes lidt til, så der ikke er vildvoksende hår.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror langt de fleste pels racer trimmes efter ovenstående model! Borderne bliver i hvert fald også - faner, poter, ører osv. klippes lidt til, så der ikke er vildvoksende hår.

 

Det gær de også. :-D

 

Jeg syntes også at en hund, som er velplejet er pænere, end en hund hvor pelsen får lov til at vokse vildt.:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det gær de også. :-D

 

Jeg syntes også at en hund, som er velplejet er pænere, end en hund hvor pelsen får lov til at vokse vildt.:blink:

 

Ganske enig.

 

Og som med make up og så meget andet: det sværest at få det til at se ud som ingen ting er gjort, men alligevel har den helt rigtige finish (og så tillykke med resultaterne - det glemte jeg vist i al mit hastværk).

Link til indlæg
Del på andre sites

Petrine kom hjem med lilla, rød og grønt bånd, vi siger tak til dem der generøst donerede dem til os :klap:

 

Fætter Gaius blev hhv nr 2 lørdag og nr 4 søndag i championklassen...lørdag blev han sendt ud fra bedste han runden fordi....han fik godbidder :evil: tarvelig dommer, men så ved vi da det til næste gang (har aldrig oplevet anti-godbids-dommer før)

 

Azawakhen vi kom for at se, og som vi blev til kl 15 for at se...UDEBLEV!!! Så nu har jeg adressen fra kataloget og så skriver jeg altså til ejeren og håber det ikke er for stalker-agtigt :oops:

 

Azawaken var der lørdag for den blev Bedst I Gruppen 4..

Link til indlæg
Del på andre sites

nej så ham ikke. Det er ærgeligt at der ikke kommer azawakh til myndeklubbens jule udstilling i næste weekend. Der kommer helt sikkert Azawakh'er til WW næste år !! Det ville være et godt sted at tage hen og kigge.

 

Jeg synes Azawakhen er super flot men den har ikke et temperament jeg går og drømmer om !!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...