Hop til indhold

Klikkertræning på begynderniveau! VIDEO


Gæst jeanett25
 Share

Recommended Posts

Gæst jeanett25

Okay.........Aslan (kommer jo ikke bag på nogen :mrgreen:) hentydede til lidt video i "min" billedetråd....SO here it goes...

 

BEGYNDER klikkerdame...Husk det! :banan: Jeg laver lidt forskelligt for sjov skyld - noget af det har jeg/Emil ikke prøvet før. Bla. under ben, og gå fra sit til dæk med afstand.

 

Jeg skal vænne mig til det - helt bestemt. Synes det går fint for at det er 1 gang jeg bruger det i "trænings"øjemed.

 

Jeg har kun brugt den før, til for sjov triks...såsom oprydning! HAHA :blink: og kun tre gange...men Emil reagerer super godt på den, så jeg besluttede og koble den på mit alm. træning i hjemmet.

 

En "lille" video...se det i orker, jeg blamer jer ikke! :mrgreen:

 

[media]http://www.youtube.com/watch?v=05Q1bgUcl98[/media]

 

http://www.youtube.com/watch?v=iGh8mpebBnU ................Emil får et GD flip!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Hvor er han bare kær!! Man får jo helt lyst til selv at få en grande :lun:

 

Dog tror jeg vi ville få problemer med slalom under ben, med mine imponerende 160 cm i højden :hmm:

 

Men klikker træning er i mit hoved bare den eneste rigtige træningsform, og det ser da bestemt ud til at Emil har fanget budskabet - Prøv at bruge det sammen med shaping, hvor han selv skal tilbyde adfærden, og derefter putte komando på - Så skal du se løjer!!! :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst jeanett25
Starter lige med en klassisk kommentar: Det' jo en hest! :shock:

 

Men søøøød, dét er han. Tak for videoen.. måske skulle du fokusere på kun et par tricks til at starte med. Kan godt forstå han til tider er noget forvirret over, hvad du vil have ham til at gøre :blink:

 

Triks? Der er da ingen triks i videoen..udover "under ben" :mrgreen:

 

Det andet er da alm. lydighed. Det kan han godt i forvejen.

 

Jeg tror nemt det kan se ud som om en GD er forvirret, fordi den er langsommere end mange andre racer...Altså de bevæger sig langsommere og de tilbyder ikke bare en masse, men skal ligesom tænke over tingene. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst jeanett25
Hvor er han bare kær!! Man får jo helt lyst til selv at få en grande :lun:

 

Dog tror jeg vi ville få problemer med slalom under ben, med mine imponerende 160 cm i højden :hmm:

 

Men klikker træning er i mit hoved bare den eneste rigtige træningsform, og det ser da bestemt ud til at Emil har fanget budskabet - Prøv at bruge det sammen med shaping, hvor han selv skal tilbyde adfærden, og derefter putte komando på - Så skal du se løjer!!! :banan:

 

Haha, ja jeg skal også liige klemme ballerne sammen for ikke at tippe :lol:

 

Ja er også blevet lidt hug på det! Jeg har prøvet lidt shaping. Og han vil gerne tilbyde "sit" fx - nok fordi det er så indlært allerede. Men ellers er det lidt sværere med en GD, fordi de ofte ikke er så madfokuseret igen. Så hvis jeg fornemmer han har lidt svært ved at hitte ud af, hvad jeg vil, så vejleder jeg lidt med godbidden - ala target:-D

 

Han kan fx godt "plads" bedre end han viser på videoen, men han falder lidt i tænke-staver :mrgreen: :stupid:nogle gange, og hvis jeg ikke hjælper ham så mister han motivationen.

 

Men jeg synes bestemt det kunne være fedt hvis nogle af de ting jeg vil give mig i kast med kunne lykkedes ved shaping....Jeg vil da forsøge det som udgangspunkt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor ser det godt ud og hvor ser HAN godt ud - som altid den dejlige "lille" Emil! :mrgreen::lun:

 

Dyyyygtiiig Jeanett og Dyyygtiiig Emil! Eller hedder det "Click" Jeanett og "Click" Emil?! :klap:

 

Er også vildt imponeret over dine benløft, er han færdigvokset?! :hmm: :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold kæft, ham Emil er da bare underholdende kær :lun:

 

Plads? Hvad er det? Tror bare jeg liiiiige læner mig op af muren her, det er sq dejligt :sove:

 

Og dæk... Jamen, dæk... Jamen, så skal jeg jo heeeele vejen derned... Åååhhh ja, ok så, men så, ja, en lur ville sq være dejlig! :mrgreen:

 

Ellers synes jeg han er rigtig dygtig! At du kan gå så langt væk fra ham og klikke, hvor han så rent faktisk BLIVER! :shock: Altså, det ville Møffe slet ikke have kunnet klare - det ville være tortur nok, at se godbidden gå væk fra ham! Skulle man så også vente på, at den får snøvlet sig hele vejen tilbage?! :confused: Nej altså! Den går sq ikke :mrgreen:

 

Og det der trick, med pote på ben, nur, det er kært :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Rosa og Eva

Hej Emil og Ejer

 

Hvor er I et sødt par. Emil har en meget kær udstråling. Det ser ud som om han er en rar dreng. Og håber ikke i to linselus får lopper :slem:

 

Et par stykker har kommenteret hans "forvirring", hvad du beskriver som typisk GD tempo.

 

For det første er Emil ikke forvirret. Emil viser tydeligt, at han er stærkt indstilliet på at samarbejdet. hvilket ses i hans vedholdende og ikke stirrende øjenkontakt. Emil afventer signal.

 

Vi ser også hele tiden på videoen, at Emil har ørene fremme. Hvis det var tilfældet at Emils ejer forvirrende/pressede ham ville han periodisk presse ørerne lidt tilbage.

 

Afslutningsvis vil jeg videre give et tip, som du måske kender, jeg kan se, at du allerede bruger teknikken få gange, og jeg mener, at du vil kunne optimere din træning ved at bruge det lidt hyppigere i din træningssession med Emil.

Det er lidt utydeligt på videoen, hvordan du afgiver dine kommandoer, da jeg ikke altid kan høre dem, og jeg kan kun somme tider se håndbevægelser. Men alt efter hvordan du afgiver kommandoer kan du optimere dit kropssprog.

Og tippet går ud på at bruge det vi ved om hunde og kropssprog. Hvis du står ubevægelig, står Emil også mere ubevægelig, imens når du bevæger dig mere kommer Emil også mere i bevægelse. Et par gange hopper du lidt for at få gang i Emil, det synes jeg er rigtig godt, gør det lide mere.

 

Man kan f.eks. nemt lære en hund at komme op fra sit ved at stå foran den og gå en lille smule ganske langsomt ned i knæene, og derefter hurtigt rette sig op (med tempo på). De fleste vovser vil helt automatisk kopiere den opadgående bevægelse...

 

Mange Hilsner Eva og Rosa:vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst jeanett25
Hvor ser det godt ud og hvor ser HAN godt ud - som altid den dejlige "lille" Emil! :mrgreen::lun:

 

Dyyyygtiiig Jeanett og Dyyygtiiig Emil! Eller hedder det "Click" Jeanett og "Click" Emil?! :klap:

 

Er også vildt imponeret over dine benløft, er han færdigvokset?! :hmm: :lol:

 

Hihi tark Ninna!

 

Nej han er slet ikke færdigudvokset endnu. Prøv og kig de billeder der ligger af ham i tråden "emil på slap line". Der kan du se hans "knolde" på forbenene i siddepositionen stadig er meget markante.

 

Somregel er hannerne først udvokset i højde som 1 års og i bredden som 2 års!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst jeanett25
Hold kæft, ham Emil er da bare underholdende kær :lun:

 

Plads? Hvad er det? Tror bare jeg liiiiige læner mig op af muren her, det er sq dejligt :sove:

 

Og dæk... Jamen, dæk... Jamen, så skal jeg jo heeeele vejen derned... Åååhhh ja, ok så, men så, ja, en lur ville sq være dejlig! :mrgreen:

 

Ellers synes jeg han er rigtig dygtig! At du kan gå så langt væk fra ham og klikke, hvor han så rent faktisk BLIVER! :shock: Altså, det ville Møffe slet ikke have kunnet klare - det ville være tortur nok, at se godbidden gå væk fra ham! Skulle man så også vente på, at den får snøvlet sig hele vejen tilbage?! :confused: Nej altså! Den går sq ikke :mrgreen:

 

Og det der trick, med pote på ben, nur, det er kært :hjerte:

 

Tak Rikke

 

Pote på ben, er han også glad for! Som du kan se vil han rigtig gerne pote...hele tiden :stupid::mrgreen:

 

Haha, ja han er en værre snyder! :klap:

 

Og ligger du lige mærke til hvordan han så pludselig skal til at slænge sig i fra "sit" til "dæk" :lol:...fordi han selv synes han er såååå dygtig, at han fortjener "tummi rub"

 

Hehe, ja det er måske forcen ved at hunden er knap så madglad, så bliver den gerne (og slapper lidt af) :banan: Emil har altid været god til at vente...jeg kan vade 200 meter over græsplænen med hans apporteringsdummi - tilbage igen og bede ham hente den :cool:...

 

Men det har vi også "trænet" rigtig meget, for han vil gøre hvad som helst for at apportere...

 

Angående godbidder er det en lidt anden snak...her skal man helst være sulten!:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst jeanett25
Hvor ser det godt ud :5up: Du og Emil er dygtige!

 

Hvis han mister motivationen ved shaping, skal du bare klikke for endnu mindre delmål! Du skal klikke mange gange i minuttet i startet - så han hele tiden bliver guidet på vej - så træner du bare i meget kortere perioder af gangen.

 

Mange tak :-D

 

Jeg skal lige have den udpenslet lidt den dér :stupid:....Altså fx "under ben" der klikker jeg når han er halvt under fordi han gerne stopper op midtvejs. Er det sådan du mener?

 

Vil du komme med et eksempel?

 

Hvis jeg nu gerne vil have ham til at "dække" uden hjælp, hvordan griber jeg så det an? :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst jeanett25
Hej Emil og Ejer

 

Hvor er I et sødt par. Emil har en meget kær udstråling. Det ser ud som om han er en rar dreng. Og håber ikke i to linselus får lopper :slem:

 

Et par stykker har kommenteret hans "forvirring", hvad du beskriver som typisk GD tempo.

 

For det første er Emil ikke forvirret. Emil viser tydeligt, at han er stærkt indstilliet på at samarbejdet. hvilket ses i hans vedholdende og ikke stirrende øjenkontakt. Emil afventer signal.

 

Vi ser også hele tiden på videoen, at Emil har ørene fremme. Hvis det var tilfældet at Emils ejer forvirrende/pressede ham ville han periodisk presse ørerne lidt tilbage.

 

Afslutningsvis vil jeg videre give et tip, som du måske kender, jeg kan se, at du allerede bruger teknikken få gange, og jeg mener, at du vil kunne optimere din træning ved at bruge det lidt hyppigere i din træningssession med Emil.

Det er lidt utydeligt på videoen, hvordan du afgiver dine kommandoer, da jeg ikke altid kan høre dem, og jeg kan kun somme tider se håndbevægelser. Men alt efter hvordan du afgiver kommandoer kan du optimere dit kropssprog.

Og tippet går ud på at bruge det vi ved om hunde og kropssprog. Hvis du står ubevægelig, står Emil også mere ubevægelig, imens når du bevæger dig mere kommer Emil også mere i bevægelse. Et par gange hopper du lidt for at få gang i Emil, det synes jeg er rigtig godt, gør det lide mere.

 

Man kan f.eks. nemt lære en hund at komme op fra sit ved at stå foran den og gå en lille smule ganske langsomt ned i knæene, og derefter hurtigt rette sig op (med tempo på). De fleste vovser vil helt automatisk kopiere den opadgående bevægelse...

 

Mange Hilsner Eva og Rosa:vuf:

 

Tak for rådene :-D Vil jeg bestemt tage til mig!

 

Jeg bliver også lidt fumle nogle gange fordi det netop er første gang jeg inkorporerer den hersens klikker til alm. lydighed. Jeg håber det bliver bedre med tiden. :hmm::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst jeanett25
lige før jeg tror jeg vil bruge videoen ri lselv at komme i gang med klikkeren, nu har den ligget i en skuffe i over et 1 år :oops::genert:

 

Men hvor er emil kær :lun::hjerte: han er enten stor, eller du er lille :genert:

 

Kunne da være fedt hvis du kom igang! :5up:

 

Hehe jeg er 172 cm, så jeg vil da betegne mig som relativt høj :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Breton-Jet
Hvor er han bare kær!! Man får jo helt lyst til selv at få en grande :lun:

 

Dog tror jeg vi ville få problemer med slalom under ben, med mine imponerende 160 cm i højden :hmm:

 

Hehe jeg er 172 cm, så jeg vil da betegne mig som relativt høj

 

:5up: 1.75 høj, 13 år:genert: (Men min far er også 1.94:mrgreen:')

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak Rikke

 

Pote på ben, er han også glad for! Som du kan se vil han rigtig gerne pote...hele tiden :stupid::mrgreen:

 

Haha, ja han er en værre snyder! :klap:

 

Og ligger du lige mærke til hvordan han så pludselig skal til at slænge sig i fra "sit" til "dæk" :lol:...fordi han selv synes han er såååå dygtig, at han fortjener "tummi rub"

 

Hehe, ja det er måske forcen ved at hunden er knap så madglad, så bliver den gerne (og slapper lidt af) :banan: Emil har altid været god til at vente...jeg kan vade 200 meter over græsplænen med hans apporteringsdummi - tilbage igen og bede ham hente den :cool:...

 

Men det har vi også "trænet" rigtig meget, for han vil gøre hvad som helst for at apportere...

 

Angående godbidder er det en lidt anden snak...her skal man helst være sulten!:-D

 

Hehe, det kan både være en fordel og en ulempe med en madGLAD/ikke madglad hund :mrgreen:

 

Altså, Møffe er jo straks på, når der er udsigt til mad. Problemet er bare, at han nogle gage kører sig selv op i et alt for højt gear, fordi han vil have maden, NU! Og ikke har tålmodighed til at bruge de små grå :mrgreen: Det arbejder vi på og han bliver da heldigvis også bedre og bedre :5up:

 

Og nej, jeg lagde ikke mærke til, da han forsøgte at snyde sig til en dæk desværre, øv (eller også tænkte jeg ikke videre over det, det var trods alt en lang film :blink:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe, det kan både være en fordel og en ulempe med en madGLAD/ikke madglad hund :mrgreen:

 

Altså, Møffe er jo straks på, når der er udsigt til mad. Problemet er bare, at han nogle gage kører sig selv op i et alt for højt gear, fordi han vil have maden, NU! Og ikke har tålmodighed til at bruge de små grå :mrgreen: Det arbejder vi på og han bliver da heldigvis også bedre og bedre :5up:

 

Og nej, jeg lagde ikke mærke til, da han forsøgte at snyde sig til en dæk desværre, øv (eller også tænkte jeg ikke videre over det, det var trods alt en lang film :blink:)

i kan låne hjalte, han er meget sparsom med gufferne, til at starte med... han tolererer ikke tiggende hunde og kræver perfektion... inditl han er træt af at have guffer i hånden og spreder dem over hele gulvet :hmm:

 

Vi har heldigvis kunne styre cujo's madglad hed når vi laver tricks/bare ting.

Link til indlæg
Del på andre sites

i kan låne hjalte, han er meget sparsom med gufferne, til at starte med... han tolererer ikke tiggende hunde og kræver perfektion... inditl han er træt af at have guffer i hånden og spreder dem over hele gulvet :hmm:

 

Vi har heldigvis kunne styre cujo's madglad hed når vi laver tricks/bare ting.

 

Wuuuhuuuuuu :ivrig:

 

HAM ville Møffe bare ELSKE! Man skal bare være ulidelig i lidt tid (gø, springe op osv.) og SÅ bliver Hjalte træt af ham ooooooog GODBIDSPARTY :ivrig:

 

Ikke fordi Møffe er så slem, men gø kan han godt finde på, hvis ikke hans hjerneceller ejer tålmodighed på tidspunktet :mrgreen: Ihhh guder, jeg kan fortryde, at jeg lærte ham "Hva' siger hunden?", for det var efter at jeg begyndte at træne det, at det gik galt og helt :-P Men tålmodigheden infinder sig da heldigvis stille og roligt :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst jeanett25
Hehe, det kan både være en fordel og en ulempe med en madGLAD/ikke madglad hund :mrgreen:

 

Altså, Møffe er jo straks på, når der er udsigt til mad. Problemet er bare, at han nogle gage kører sig selv op i et alt for højt gear, fordi han vil have maden, NU! Og ikke har tålmodighed til at bruge de små grå :mrgreen: Det arbejder vi på og han bliver da heldigvis også bedre og bedre :5up:

 

Og nej, jeg lagde ikke mærke til, da han forsøgte at snyde sig til en dæk desværre, øv (eller også tænkte jeg ikke videre over det, det var trods alt en lang film :blink:)

 

Ja, sådan kan Emil også blive når vi bruger hans dummi, men det er blevet meget bedre. :banan:

 

Haha, lagde du slet ikke mærke til der hvor han skal gå i "dæk" på afstand at han ligger sig på siden og vil kløes på mavsen??

 

Det kan man da ikke undgå! :klap::klap:

 

Den lille bandit...!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...