Hop til indhold

Ubehagelige oplevelser med folk er ikke bryder sig om muskelhunde.


Gæst Venus222
 Share

Recommended Posts

Gæst The dogfather

Men altså den der "du vidste jo godt hvad du gik ind til" er bare ikke holdbar...man kan ikke tillade sig at genere folk uanset hvilke valg de træffer...ja okay, måske hvis man er bankrøver eller voldtægtsforbryder....

 

Men det er altså stadig fuldt legalt at eje en amstaff, ambull etc. og så skal folk bare lukke r**en hvis de ikke er blevet spurgt, når man kommer gående...:mrgreen:

 

Der er desværre en tendens til, især på HG(ikke hf) at kamphundeejere ikke må ytre sig over en negativ oplevelse overhovedet, uden at de får en over nakken...det var ihvertfald den opfattelse jeg havde af sitet da jeg stadig var bruger derinde...

 

Vi har ytringsfrihed, ja, men man må godt bruge den med omtanke....der stod ihvertfald ingen steder i kontrakten ved hverken Pablo eller Victoria at andre mennesker må genere mig som de lyster, og at jeg samtidig ikke måtte beklage mig over andre menneskers latterlige opførsel...

 

Som jeg tidligere har skrevet er det dog ikke et reelt problem for mig, da jeg har over 1000 gode oplevelser pr. 1 dårlig...hundene bliver taget pænt imod næsten alle steder vi kommer...:-D

 

Min opfordring til alle der oplever noget ubehageligt må være at man skal tage det med oprejst pande, og istedet tænke på at de ikke kender sandheden om ens vidunderlige basse...

 

Om folk har fordomme mod os, det har de jo lov til, og ingen skal se sig sure på en fordi man f.eks. vælger at skifte fortov...man skal passe på sin hund, og jeg skifter da også fortov når jeg møder andre hundeejere, store som små hunde...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 205
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Okay, jamen det lyder da mere rimeligt.

 

 

Måske skulle du til at bruge 3. gear. :lol: Så kører de vel ikke ind i dig når du bremser op.

 

Spøg til side, så kører alt for mange cyklister med hovedet under armen og virker til at forvente at billister og de højere magter får dem sikkert fra a til b.

 

Jeg plejer at sige at cyklister kun har een rettighed i trafikken og det er at de dør af at opføre sig tåbeligt.

Jeg får "bare" bulet bilen når de tror de ejer hele vejen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Selvfølgelig er det ikke OK når folk råber og på anden måde opføre sig tåbeligt. Men når man anskaffer en muskelhund, så har man samtidig anskaffet en hund der ikke just er velset, og ikke har været det de sidste 5-6 år, og så kan det altså ikke nytte noget at man får traumer af at folk ikke vil lade Fido hilse på ens hund eller går over på den anden side af gaden.

 

Jeg forstår iøvrigt godt at folk med mindre hunde er en anelse nervøse ved Asta. For ganske vist er hun ikke aggrassiv, men hun kan være noget voldsom i sin leg. Hvilket også er derfor at hun ikke normalvis får lov at lege med mindre hunde. Franske bulldogs undtaget, da de ofte fungere super godt med Asta.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men altså den der "du vidste jo godt hvad du gik ind til" er bare ikke holdbar...man kan ikke tillade sig at genere folk uanset hvilke valg de træffer...ja okay, måske hvis man er bankrøver eller voldtægtsforbryder....

 

Men det er altså stadig fuldt legalt at eje en amstaff, ambull etc. og så skal folk bare lukke r**en hvis de ikke er blevet spurgt, når man kommer gående...:mrgreen:

 

Der er desværre en tendens til, især på HG(ikke hf) at kamphundeejere ikke må ytre sig over en negativ oplevelse overhovedet, uden at de får en over nakken...det var ihvertfald den opfattelse jeg havde af sitet da jeg stadig var bruger derinde...

 

Vi har ytringsfrihed, ja, men man må godt bruge den med omtanke....der stod ihvertfald ingen steder i kontrakten ved hverken Pablo eller Victoria at andre mennesker må genere mig som de lyster, og at jeg samtidig ikke måtte beklage mig over andre menneskers latterlige opførsel...

 

Som jeg tidligere har skrevet er det dog ikke et reelt problem for mig, da jeg har over 1000 gode oplevelser pr. 1 dårlig...hundene bliver taget pænt imod næsten alle steder vi kommer...:-D

 

Min opfordring til alle der oplever noget ubehageligt må være at man skal tage det med oprejst pande, og istedet tænke på at de ikke kender sandheden om ens vidunderlige basse...

 

Om folk har fordomme mod os, det har de jo lov til, og ingen skal se sig sure på en fordi man f.eks. vælger at skifte fortov...man skal passe på sin hund, og jeg skifter da også fortov når jeg møder andre hundeejere, store som små hunde...

 

Og det gælder jo så begge veje ik'? :blink:

 

Ellers er jeg enig, jeg synes bestemt heller ikke at man skal gå og råbe efter folk :5up: Det eneste tidspunkt jeg råber efter en kamphundeejer, er når jeg beder ham/hende om at få fat i sin hund :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Selvfølgelig er det ikke OK når folk råber og på anden måde opføre sig tåbeligt. Men når man anskaffer en muskelhund, så har man samtidig anskaffet en hund der ikke just er velset, og ikke har været det de sidste 5-6 år, og så kan det altså ikke nytte noget at man får traumer af at folk ikke vil lade Fido hilse på ens hund eller går over på den anden side af gaden.

 

Jeg forstår iøvrigt godt at folk med mindre hunde er en anelse nervøse ved Asta. For ganske vist er hun ikke aggrassiv, men hun kan være noget voldsom i sin leg. Hvilket også er derfor at hun ikke normalvis får lov at lege med mindre hunde. Franske bulldogs undtaget, da de ofte fungere super godt med Asta.

hvis jeg havde skrevet at folk var nogle klynker i den tråd der handler om hvad folk deres tæppetisser havde jeg ikke fået tak i bunden, men sure svar :-D

 

vi har ikek ulovlige hunde eller noget som helst, hvorfor skal folk så behandle os som udskud?

 

kan ikek forstå folk synes at man skal acceptere det fordi vi har den hund vi har :shock:

DET er småligt.... og racistisk...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg håber da ikke at det her:

 

hvis jeg havde skrevet at folk var nogle klynker i den tråd der handler om hvad folk deres tæppetisser havde jeg ikke fået tak i bunden, men sure svar :-D

 

Har noget at gøre med det her:

vi har ikek ulovlige hunde eller noget som helst, hvorfor skal folk så behandle os som udskud?

 

kan ikek forstå folk synes at man skal acceptere det fordi vi har den hund vi har :shock:

DET er småligt.... og racistisk...

 

Jeg synes det ville være rart hvis det var tydeligt hvad du taler om. Er det folk der råber af dig på gaden, eller er det folk der takker andre brugere herinde for indlæg som støder dig.

Link til indlæg
Del på andre sites

hvis jeg havde skrevet at folk var nogle klynker i den tråd der handler om hvad folk deres tæppetisser havde jeg ikke fået tak i bunden, men sure svar :-D

 

vi har ikek ulovlige hunde eller noget som helst, hvorfor skal folk så behandle os som udskud?

 

kan ikek forstå folk synes at man skal acceptere det fordi vi har den hund vi har :shock:

DET er småligt.... og racistisk...

 

 

Mange muskelhundeejere kan ikke finde ud af de mest simple ting, så som at få snor i deres hunde, opføre sig respektfuld over for andre osv. osv. Hvis de kunne havde alle de overfald ikke fundet sted.

Desuden så er skaden bare enormt meget større når en muskelhund går amokka end hvis en lab eller en beagel gør det. Derfor er vores hunde jævnt upopulære pt. og det kan man så mene om hvad man vil.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange muskelhundeejere kan ikke finde ud af de mest simple ting, så som at få snor i deres hunde, opføre sig respektfuld over for andre osv. osv. Hvis de kunne havde alle de overfald ikke fundet sted.

Desuden så er skaden bare enormt meget større når en muskelhund går amokka end hvis en lab eller en beagel gør det. Derfor er vores hunde jævnt upopulære pt. og det kan man så mene om hvad man vil.

MANGE hunde ejer kan ikke det du skriver :-) men det afhænger nok af hvor man bor hvilke hunde der ejes af uansvarlige mennesker.

Link til indlæg
Del på andre sites

MANGE hunde ejer kan ikke det du skriver :-) men det afhænger nok af hvor man bor hvilke hunde der ejes af uansvarlige mennesker.

 

Jojo, det er da klart. Jeg kommer så åbenbart steder hvor MANGE ikke er opgaven voksen jeg jeg går ud fra at det skyldes at de endte er ligeglade, hamrende naive eller begge dele.

Link til indlæg
Del på andre sites

Først skriver du det her:

 

synes ikke vi klynker..

 

vi er også mennesker med følelser :megaked::megaked::megaked:

 

ellers er det graden af "tilråbene" :hmm:

 

Så skriver du det her:

Nej og du behøver ikke føle dig personligt ramt :kys:

 

Jeg mener det er de tilråb man får pga. sit valg af hund. Og de ting der siges.

 

Ikke fordi man har hund.

 

Man småhunde ejer må tit også hører på meget.

Men jeg kunne så ikke finde på at skrive de er nogle klynkehoveder hvis de oprettede en tråd og hvad folk sagde mht. deres valg af hund (sådan tråd eksistere vist allerede)

 

Dernæst sådan her (og jeg er vist den eneste der har fået tak for at nævne noget med at klynke):

 

hvis jeg havde skrevet at folk var nogle klynker i den tråd der handler om hvad folk deres tæppetisser havde jeg ikke fået tak i bunden, men sure svar :-D

 

vi har ikek ulovlige hunde eller noget som helst, hvorfor skal folk så behandle os som udskud?

 

kan ikek forstå folk synes at man skal acceptere det fordi vi har den hund vi har :shock:

DET er småligt.... og racistisk...

Jeg skriver så dette her som du overser eller ignorerer. Det synes jeg er sådan lidt bob-bob. :???:

 

Jeg håber da ikke at det her:

 

 

 

Har noget at gøre med det her:

 

 

Jeg synes det ville være rart hvis det var tydeligt hvad du taler om. Er det folk der råber af dig på gaden, eller er det folk der takker andre brugere herinde for indlæg som støder dig.

 

Hvis man er moderator, synes jeg ihvertfald ikke at man bør klemme ting ud igennem sidebenene, for så ikke at ville stå ved det.

 

Og undskyld hvis jeg har misforstået noget men jeg synes du langer ud efter mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jojo, det er da klart. Jeg kommer så åbenbart steder hvor MANGE ikke er opgaven voksen jeg jeg går ud fra at det skyldes at de endte er ligeglade, hamrende naive eller begge dele.

Det er jo det.

Jeg kender kun en ud over mig selv med en kamphund, den har egetkøns agression efter et overfald, så han tager sine forholdsregler.

 

Så tit er mine synspunkter ud fra hvad jeg ser og ikke kun hvad jeg læser om ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Jeg skriver så dette her som du overser eller ignorerer. Det synes jeg er sådan lidt bob-bob. :???:

 

Og undskyld hvis jeg har misforstået noget men jeg synes du langer ud efter mig.

har ikke overset noget med vilje :blink: og vil da gerne svarer.

 

nej langer IKKE ud efter dig :-D hvis der var noget jeg ville skrive til nogen ville jeg også give udtryk for det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg håber da ikke at det her:

 

 

 

Har noget at gøre med det her:

 

 

Jeg synes det ville være rart hvis det var tydeligt hvad du taler om. Er det folk der råber af dig på gaden, eller er det folk der takker andre brugere herinde for indlæg som støder dig.

nej de 2 ting hænger ikke sammen ;-)

 

Det sidste er folk på gaden, venner/familie/omgangskreds.

Havde jeg ment brugerne på forummet havde jeg givet udtryk for det.

 

Åndskyld hvis jeg virker forvirrende :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jo det.

Jeg kender kun en ud over mig selv med en kamphund, den har egetkøns agression efter et overfald, så han tager sine forholdsregler.

 

Så tit er mine synspunkter ud fra hvad jeg ser og ikke kun hvad jeg læser om ;-)

 

 

Og det tror du jeg gør? :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Og det tror du jeg gør? :hmm:

 

Anyway, min familie/omgangskreds har iøvrigt taget godt imod Asta, men jeg tror nu nok at min mor er glad for at jeg anskaffede en OEB i steder for en Cane corso som jeg også overvejde. Jeg stadig helt skudt i racen, men blev enig meg selv om at en lidt mindre speciel hund nok var bedre i første omgang. :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst BellaDiva

- Jeg er ejer af en tæt bygget (lille) hund. Hun ligner mest af alt en mops..

 

Jeg blev da lidt træls den anden dag, da jeg kom gående om aftenen med min hund i en sele, der muligvis gør hendes brystkasse an smule bredere og to løbere overhaler os bagfra. Bella står lige og snuser til en mur og registrerer dem stortset ikke. Alligevel springer den ene mand forskrækket til siden og skubber sin ven lige ind i mig, mens han forarget råber "pas på! En kamphund" .. Jeg er da lidt sur over at jeg blev så chokeret at jeg ikke fik sagt noget. Hvad nu hvis hun faktisk havde været en muskelhund? Hun gjorde jo absolut ingenting.. :???:

 

Og hvad blev der af : "undskyld" ..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Og det gælder jo så begge veje ik'? :blink:

 

Ellers er jeg enig, jeg synes bestemt heller ikke at man skal gå og råbe efter folk :5up: Det eneste tidspunkt jeg råber efter en kamphundeejer, er når jeg beder ham/hende om at få fat i sin hund :mrgreen:

 

 

hehe...det er jo netop det jeg mener...kan være jeg fik skrevet det så det kunne misforstås...men mente at ingen med en stor hund skal se sig sur på en med lille hund fordi de skifter fortov...:-D...(men det gælder begge veje, forhåbentlig er der ingen der bliver fornærmede over at jeg skifter fortov...:banan:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst johnny9900

Min lille hund på lidt over 2 kg er bedste venner med en amstaff. han på 3 år og en Dogue de bordeux han på 4 år,uden tendenser til nogen form af aggression mellem dem selvom de er hanhunde,jeg havde fordomme over for denne slags hunde før,men efter at have mødt disse 2 godmodige hunde,har jeg skiftet holdning de er bare så søde over for min datter på tre år ligeså,dog skal det siges at de 2 personer der har de her hunde er nogen der ved noget om deres hunde og begge er med dkk stamtavle ved ikke om det har betydelse ? bare så i ikke tror at alle der har små hunde kikker ned på jer med muskelhunde,jeg skifter fortov pga min hund vil hilse og lege og kan være lidt vild hvis han ikke må hilse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst johnny9900
kommentarer er der nok af.

 

Af ubehaglige kan jeg nævne 2 ...

har været forfulgt i 10 min af en bil med indvandre, de trilelde lige så stille bag os, skråt bagud... og gloede..

 

kæresten har oplevet en bil der bremsede op, chaufføren råbte ting og sager af hende med en truende arm og kørte videre med hjulspænd..

 

men er blevet immun overfor de mindre hårde kommentarer om ens valg af hund.

 

En anden ting jeg oplever er ubehageligt er når folk springer ud på vejen for at skifte fortov, uden at kigge sig for, har oplevet 2 gange en bil måtte klodse bremser for ikek at ramme hund og ejer.

 

 

Kan kun sige at det er Sørgeligt

Link til indlæg
Del på andre sites

Min lille hund på lidt over 2 kg er bedste venner med en amstaff. han på 3 år og en Dogue de bordeux han på 4 år,uden tendenser til nogen form af aggression mellem dem selvom de er hanhunde,jeg havde fordomme over for denne slags hunde før,men efter at have mødt disse 2 godmodige hunde,har jeg skiftet holdning de er bare så søde over for min datter på tre år ligeså,dog skal det siges at de 2 personer der har de her hunde er nogen der ved noget om deres hunde og begge er med dkk stamtavle ved ikke om det har betydelse ? bare så i ikke tror at alle der har små hunde kikker ned på jer med muskelhunde,jeg skifter fortov pga min hund vil hilse og lege og kan være lidt vild hvis han ikke må hilse.

:5up::klap:

Jeg har Dogue de Bordeaux, og han er rigtig gode venner med en hel del små hunde. Bla. 2 chihuahua, 3 gravhunde, 1 breton, 1 dværg pinser....

Aldrig har der været optræk til noget overhovedet.. Lexus deler ligefrem ud af hans ynglingsben når de små kommer på besøg. I alle de år jeg har ejet DdB har jeg aldrig haft problemer med aggresion af noget art. Derfor forstår jeg simpelthen ikke alle de dårlige oplevelser folk har:confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Lillebrusen

Grunden til at nogen tager deres forholdsregler når de ser Muskehundetyperne, er vel at de ikke altid opfører sig hensigtmæssigt.

 

Jeg har selv tre store jagthunde, og elsker hunde!

 

Jeg oplevede en dag hvor jeg gik uden hunde omkring en boligkarré, at en mand kom den modsatte vej med en muskelhund.

Hunden gik i snor og alt så fredeligt ud, jeg undgik bevidst at kigge direkte på hunden for ikke at starte noget.

Alligevel kan jeg se at den har blikket rettet stift på mig, og da vi passerer hinanden knurrer den kraftigt af mig.

 

Det er altså ikke tillidsvækkende, og det oplever jeg ikke normalt med andre hunderacer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Grunden til at nogen tager deres forholdsregler når de ser Muskehundetyperne, er vel at de ikke altid opfører sig hensigtmæssigt.

 

Jeg har selv tre store jagthunde, og elsker hunde!

 

Jeg oplevede en dag hvor jeg gik uden hunde omkring en boligkarré, at en mand kom den modsatte vej med en muskelhund.

Hunden gik i snor og alt så fredeligt ud, jeg undgik bevidst at kigge direkte på hunden for ikke at starte noget.

Alligevel kan jeg se at den har blikket rettet stift på mig, og da vi passerer hinanden knurrer den kraftigt af mig.

 

Det er altså ikke tillidsvækkende, og det oplever jeg ikke normalt med andre hunderacer.

Jeg vil helt klart have meget større tillid til en hund der viser helt tydelige afstandsøgende signaler end en hund der ikke viser tydelige signaler, eller en hund der bider ud efter en anden hund eller person uden vidrer :blink:

Sådan en jagthund mådte vi den anden dag da vi var på marken...Ingen tegn på aggretion til at begynde med, den havde afslappet let loggrende hale, ørene let tilbage, snudeslikken. Men da hundene var ved at skulle hilse farede fanden i hunden og den bed kraftigt ud efter lexus...DET er en hund lexus aldig kommer i nærheden af igen

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...