Hop til indhold

Ubehagelige oplevelser med folk er ikke bryder sig om muskelhunde.


Gæst Venus222
 Share

Recommended Posts

HMM, hvorfor kan den ikke bare passere uden alt det ballade:slem:

Måske har den været udfor et eller andet, hvem ved? Heller at hunden ber pænt en fremmed om at holde sig væk end den den bidder

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 205
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Beklager, jeg synes altså ikke det er en smart måde at opføre sig på. Klart at den slags oplevelser giver folk et dårligt billede af hundene.

Sorry. Men det synes jeg helt klart er en god måde for hunden at reagere. Der er intet farligt i en hund der knurrer, den fortæller jo bare høfligt at man skal holde sig på afstand

Link til indlæg
Del på andre sites

Beklager, jeg synes altså ikke det er en smart måde at opføre sig på. Klart at den slags oplevelser giver folk et dårligt billede af hundene.
Undskyld, men det synes jeg bare er så forkert. Jeg kan simpelthen ikke sætte mig ind i, hvorfor dét skulle skabe et dårligt billede af hundene. De reagerer som enhver anden hund, der forsøger at skabe afstand. Jeg kan ikke se, hvorfor muskel/kamphunde ikke kan have lov til at reagere som enhver anden, sund, hund ville gøre.
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Lillebrusen

Jamen her er forskellen på os som hundeejere måske meget godt defineret.

Jeg synes ikke det er acceptabelt at man ikke kan passere en hundeejer på gaden uden at vedkommendes hund knurrer efter én.

 

Det er åbenbart "normal" adfærd for andre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen her er forskellen på os som hundeejere måske meget godt defineret.

Jeg synes ikke det er acceptabelt at man ikke kan passere en hundeejer på gaden uden at vedkommendes hund knurrer efter én.

 

Det er åbenbart "normal" adfærd for andre.

det er normalt adfærd for en hund at vise afstand søgende adfærd via knurren ect...

 

Men ville også selv synes det var underligt når det var over for en menneske, men uanset race på hunden ville det ikke puste ild til mine fordomme :-)

 

Havde det været en lap hvad havde du så tænkt?

 

Hvis den nappet dig i ærmet uden at vise afstandssøgende adfærd hva så?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Lillebrusen

Jeg har bare aldrig oplevet den form for adfærd hos en lab.

 

Jeg er ret sikker på at hvis den omtalte hund ikke havde haft snor på, havde den ikke nøjedes med at knurre af mig. Det er klart at hundens størrelse i situationen også forstærker oplevelsen, og at den puster sig op.

 

Jeg påpeger bare at når den oplevelse sidder i en garvet hunde ejer/elsker som mig, kan jeg godt forstå andres afstandtagen til disse hundetyper.

 

Skal lige påpege at jeg har mødt en del elskelige Dougher, samt et par hvalpe som nær var kommet i lommen hjem. Lommerne var bare ikke store nok:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Undskyld, men det synes jeg bare er så forkert. Jeg kan simpelthen ikke sætte mig ind i, hvorfor dét skulle skabe et dårligt billede af hundene. De reagerer som enhver anden hund, der forsøger at skabe afstand. Jeg kan ikke se, hvorfor muskel/kamphunde ikke kan have lov til at reagere som enhver anden, sund, hund ville gøre.

 

ahhr sund?. Jeg ville godt nok være ked af det hvis min hund følte sig nødsaget til at knurre af en person der gik forbi os på fortorvet.

 

Jeg har aldrig selv oplevet sådan noget med kamphunde og selvom man har oplevet en enkelt dårlig episode med en bestemt race eller type, bør man nok ikke generalisere på baggrund af et enkeltstående tilfælde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen her er forskellen på os som hundeejere måske meget godt defineret.

Jeg synes ikke det er acceptabelt at man ikke kan passere en hundeejer på gaden uden at vedkommendes hund knurrer efter én.

 

Det er åbenbart "normal" adfærd for andre.

Jeg tror det er væsentligt, at man kender udgansgpunktet for hvorfor hunden knurrer. Knurrer den, fordi den har været ude for en grim oplevelse og dermed er blevet utryg ved andre mennesker? Eller knurrer den, fordi den simpelthen synes I er for tæt på?

 

Er det, det første, synes jeg naturligvis, at der skal arbejdes med at skabe tryghed for hunden, så den kan passere andre mennesker på gaden uden problemer.

 

Er det, det sidste anser jeg det ikke for et stort problem. Det er sandsynligvis ikke noget, der sker ofte og dermed heller ikke noget der nødvendigvis skal handles på. Det er en ganske sund reaktion, som kunne være sket med alle andre hunde.

 

Under alle omstændigheder prikker det ikke til mit billede af den type hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Lillebrusen

Nej, man skal ikke generaliser det er vi enige om. Men har man sådan en oplevelse, og der i lokalsamfundet sker yderst uheldige episoder, såsom en Muskelhund der angriber to piger der kommer ridene på deres heste og river et stort stykke hud af benet på den ene hest. OSV

 

Så summer det altså op!

 

For at blive i det tråden handler om, så forstår jeg godt folks skepsis.

Link til indlæg
Del på andre sites

ahhr sund?. Jeg ville godt nok være ked af det hvis min hund følte sig nødsaget til at knurre af en person der gik forbi os på fortorvet.

 

Jeg har aldrig selv oplevet sådan noget med kamphunde og selvom man har oplevet en enkelt dårlig episode med en bestemt race eller type, bør man nok ikke generalisere på baggrund af et enkeltstående tilfælde.

Hvis hunden føler trang til at skabe større afstand, mener jeg den reagerer ganske fornuftigt. Den starter med at kommunikere via. kropssprog. Det virker så ikke, så derfor knurrer den.

 

Det kan jeg altså ikke se noget galt i.

 

Jeg ville da også helst have, at min hund kunne passere fremmede mennesker på gaden, men når det nu ikke er tilfældet, synes jeg reaktionen lyder til at være ganske fornuftig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har bare aldrig oplevet den form for adfærd hos en lab.

 

Jeg er ret sikker på at hvis den omtalte hund ikke havde haft snor på, havde den ikke nøjedes med at knurre af mig. Det er klart at hundens størrelse i situationen også forstærker oplevelsen, og at den puster sig op.

 

Jeg påpeger bare at når den oplevelse sidder i en garvet hunde ejer/elsker som mig, kan jeg godt forstå andres afstandtagen til disse hundetyper.

 

Skal lige påpege at jeg har mødt en del elskelige Dougher, samt et par hvalpe som nær var kommet i lommen hjem. Lommerne var bare ikke store nok:blink:

Vi har været ude for en lap (så dog ikke tavlen) gik fra stilstand til at hapse ud efter min søn.

hunden står bundet ude foran en butik, vi går forbi, holder så stor afstand som fortovet tillader, som vi altid gør, knægten drejer hovedet rundt og starter sætning "se far der stå..."og frem springer hunden i snoren og hapser ud i luften 10-15 cm fra min søns hoved, han blev meget forskrækket og bange. han turde ikke gå vej tilbage efter vores ærinde.

Havde den hund knurret kunne vi have undgået en dreng der blev skræmt, og jeg hoppet selv en ½ meter, for så det ikek komme.

 

Men uanset race synes jeg hellere ikke det er fedt med en hund der skal knurre af et menneske, hvis jeg havde sådan en hund, ville jeg undgå at den overhovedet om tæt nok på folk til at skulle søge afstand.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har bare aldrig oplevet den form for adfærd hos en lab.

Det har jeg så.

 

Min mor var lige flyttet ind i en lejlighed med en lille have til. Havelågen stod åben og pludselig fik en labrador øje på min mor gennem glasdøren, ind til stuen. Og uden videre kom den styrtende hen og knurrede, smågøede og viste hele gebisset, helt op ad døren så der var våde mærker på glasset. :shock:

 

Nu kendte jeg hunden og den ville ikke have angrebet, men det var da ikke så rart at blive udsat for, og det tog også nogle år for min mor at acceptere den hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Lillebrusen

Ja, vi bliver nok ikke uenige om at dårlig adfærd hos en hvilken som helst hunderace, er noget BIX.

 

Nu gik tråden jo så på hvorfor folk måske ikke bryder sig om muskelhunde.

Jeg mener at jo flere dårlige oplevelser/historier der er med den type hunde, jo større afstandstagen.

 

Hvad gør man så ved det når man har en muskelhund!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis hunden føler trang til at skabe større afstand, mener jeg den reagerer ganske fornuftigt. Den starter med at kommunikere via. kropssprog. Det virker så ikke, så derfor knurrer den.

 

Det kan jeg altså ikke se noget galt i.

 

Jeg ville da også helst have, at min hund kunne passere fremmede mennesker på gaden, men når det nu ikke er tilfældet, synes jeg reaktionen lyder til at være ganske fornuftig.

 

Reaktionen er naturlig nok, jeg synes bare ikke er det burde være naturligt for hunden at føle sådan, i sådan en situation.

 

Så jo, jeg ser noget galt i det. Desuden burde ejeren kende sin hund nok til at have skiftet fortov og ikke bragt sin hund i sådan en situation.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, vi bliver nok ikke uenige om at dårlig adfærd hos en hvilken som helst hunderace, er noget BIX.

 

Nu gik tråden jo så på hvorfor folk måske ikke bryder sig om muskelhunde.

Jeg mener at jo flere dårlige oplevelser/historier der er med den type hunde, jo større afstandstagen.

 

Hvad gør man så ved det når man har en muskelhund!!!

nej mener nu ikek tråden handler om hvorfor folk ikke bryder sig om kamphunde, men hvilke oplevelser vi ejer af kamphunde har :-)

 

Hvad man gør ved det som kamphund ejer? har os ejer herinde vist svaret på i denne tråd.

 

Ikke acceptere ens hund søger hen til andre mennesker.

Bruge snor på sin hund, hvor det er påkrævet.

Har ens hund egetkønsaggression, skal den ikke hilse på hunde eller gå løs.

Ved man at indkald ikke virker, så skal man ikke tage chancen.

 

Overstående burde egentligt være "normalt" for alle racer :-)

Redigeret af guanomo
Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, vi bliver nok ikke uenige om at dårlig adfærd hos en hvilken som helst hunderace, er noget BIX.

Jep.

 

Jeg mener at jo flere dårlige oplevelser/historier der er med den type hunde, jo større afstandstagen.

Helt enig. Jeg er også en af dem der undgår møder med kamphunde, hvis jeg har en hund med.

Hvad gør man så ved det når man har en muskelhund!!!

Når du nu har været herinde et stykke tid, og læst lidt med i trådene, vil du finde ud af det. "Vores" muskel/ kamphundeejere på HF gør ihvertfald alt hvad de kan for at ændre omverdenens indtryk af deres hunde. Bl.a. ved at respektere andre menneskers usikkerhed, ved at vide hvad de har imellem hænderne og ved at holde deres hunde forsvarligt. :5up: Jeg kan ikke se hvad de ellers skulle kunne gøre. :vedikke:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, vi bliver nok ikke uenige om at dårlig adfærd hos en hvilken som helst hunderace, er noget BIX.

 

Nu gik tråden jo så på hvorfor folk måske ikke bryder sig om muskelhunde.

Jeg mener at jo flere dårlige oplevelser/historier der er med den type hunde, jo større afstandstagen.

 

Hvad gør man så ved det når man har en muskelhund!!!

Der er ikke ret meget man kan gøre..Men lidt kan man da gøre som muskelhundeejer.

Respektere andre hundeejere, have styr på sin hund, overholde linepåbud, være sit ansvar voksen!!

 

Det er umuligt at overbevise alle om at ikke alle muskehunde er farligere end andre hunde...Jeg har forsøgt med forholdsvis godt resultat:-D

Jeg har endnu ikke fået negativ feedback fra "fremmede" hundeejere der har besøgt os eller gået ture med os

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Lillebrusen

Lad os håbe at der bliver indført en form for kørekort, eller tilladelse til at anskaffe hund, og det er ikke kun muskelhunde jeg tænker på.

Jeg er selv opdrætter, og forsøger efter bedste evne at placere mine hvalpe i den rigtige familie.

Med muskelhundene burde der være ekstra fokus på, hvor de kommer hen.

 

Jeg kom for et stykke tid siden kørende forbi den rideskole der ligge tæt på hvor jeg bor. Der kom en ung fyr med en ganske lille muskehund, jeg tror ikke den var mere end 8-10 uger. Han satte sig på hug, og med animerende håndbevægelser prøvede han at få den lille hvalp til at reagere på hestene. Det havde den lille hvalp dog ikke lyst til.

Hvad mon der sker med den stakkels hvalp, når den bliver stor.

 

Jeg havde den største lyst til at stå ud af bilen og pande knægten en!!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes faktisk der bør være stamtavlepåbud for muskelhunden. På den måde tror jeg det vil være lettere at kontrolere hvem der har hundene, hvem der opdrætter dem og ikke midst hvilke hunde der avles på og det er bliver nok også nemmere at kontrolere importen af hunde.

 

Men det tror jeg næppe der er hverken stemning for eller resourser til.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes faktisk der bør være stamtavlepåbud for muskelhunden. På den måde tror jeg det vil være lettere at kontrolere hvem der har hundene, hvem der opdrætter dem og ikke midst hvilke hunde der avles på og det er bliver nok også nemmere at kontrolere importen af hunde.

 

Men det tror jeg næppe der er hverken stemning for eller resourser til.

Det kunne man godt, og det behøver jo ikke være særlig bekosteligt...Det eneste det kræver er jo at samtlige tæve ejerer afliver alle ups-kuld eftersom der ikke findes en måde at teste for hanhundes race

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes faktisk der bør være stamtavlepåbud for muskelhunden. På den måde tror jeg det vil være lettere at kontrolere hvem der har hundene, hvem der opdrætter dem og ikke midst hvilke hunde der avles på og det er bliver nok også nemmere at kontrolere importen af hunde.

 

Men det tror jeg næppe der er hverken stemning for eller resourser til.

 

Er en fin ide :5up: men mon det vil hjælpe på omdømmet?? personligt er jeg ligeglad med tavle, ændre ikke det faktum at Zacko ikke skal være sammen med muskelhunde, for det er slet ikke der mine bekymringer er, og racen bliver vel ikke helt vildt anderledes fordi der er tavle på Ok du er så sikker på at der ikke er mix af flere uheldige hunde i dem, men stadig når ham knægten med hvalpen som en skiver om som "kigger" på heste. ja den bliver jo ødelagt tavle eller ej :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er en fin ide :5up: men mon det vil hjælpe på omdømmet?? personligt er jeg ligeglad med tavle, ændre ikke det faktum at Zacko ikke skal være sammen med muskelhunde, for det er slet ikke der mine bekymringer er, og racen bliver vel ikke helt vildt anderledes fordi der er tavle på Ok du er så sikker på at der ikke er mix af flere uheldige hunde i dem, men stadig når ham knægten med hvalpen som en skiver om som "kigger" på heste. ja den bliver jo ødelagt tavle eller ej :hmm:

 

 

Hen ad vejen tror jeg det vil hjælpe på omdømmet. En af grundene til at vi har de problemer vi har er jo netop inkompetente ejere, dårlig avl og importerede hunde fra hvalpfabrikker.

Hvis der kom styr på disse ting ville vi være godt på vej, tror jeg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...