Hop til indhold

Ubehagelige oplevelser med folk er ikke bryder sig om muskelhunde.


Gæst Venus222
 Share

Recommended Posts

Gæst Line&Freja

Bortset fra det - ja så, fik jeg her vidst ikke sagt, at det ikke er mere end en lille uges tid siden jeg blev afvist til et job på forhånd, fordi:

>det fortæller meget om en person der har sådan en hund<

 

Derudover har jeg mere end en gang oplevet folk med små hunde, der skynder sig at gribe deres hunde op i luften når de ser min/også andres hund, på trods af at deres lige netop har løbet rundt med et par jagthunde og min også lige er kommet videre fra hilsen og leg.

 

Så har jeg så også set forældre løbe efter børnene i panik og med udstrakte arme, selvom vi går stille og roligt i snor m.v.

 

Og fraser som

> Ham der skal IHVERTFALD ikke hilse på min hund<

- pyt være med at min hund er en tæve ikke og begge står og lægger op til leg og snus :stupid:

 

Ja, og det kan selvfølgelig tolkes om hvorvidt nogen er gået over på det andet fortov fordi de ikke kan lide hunde generelt, er bange for 'kamphunde' eller andet,

men der synes at være flere der kigger og skifter side efter lovændringerne.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 205
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg slæber min hund over på den anden side af vejen uanset om det er en lille yorkie eller en hvilken anden som heslt race som kommer imod os. Jeg synes ikke fortovsmøder generelt fører til noget spændende for hundene, selvom Charles er meget venlig og gerne vil hilse.

Desuden er det umuligt for os udenforstående at vide hvad vi skal kalde jeres hunde. Halvdelen af jer piver over ordet kamphund, den anden halvdel piver over ordet muskelhund :lol: Så jeg kalder dem bare for hund :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Jeg er så en af dem der konsekvent bruger ordet kamphund...eller racens navn...der er desværre mange der efterhånden tror at kamphund er en race, så hvis jeg siger "amstaff" siger de "den har jeg aldrig hørt om"...siger jeg "amerikansk staffordshire terrier" siger de "nå en terrier..de bliver da ikke ret store"(hvis jeg ikke lige står med et af mine kræ i hånden..:-D)

 

Men hvis en amstaff ikke er en kamphund, hvad er den så? Der er ikke tilført nyt blod siden man tog 50 pitbulls og fik dem registreret som staffordshire terriers...faktisk kan du stadig i UKC parre en amstaff med en pit, og afkommet vil være pit med stamtavle...

 

Pitten og amstaffen bruges til masser af fornuftige ting, alt fra redningshunde(og andre typer servicehunde), besøgshunde hos ældre, agility, weightpull(min absolutte favoritsport) osv...de er utroligt alsidige...men det ændrer jo ikke på at racen i sin tid er avlet med kamp for øje, af minearbejdere i den engelske by staffordshire, og derfor er det vil en kamphund...det hverken kan eller vil jeg skamme mig over...tværtimod...står her med en utroligt menneskevenlig hund, fordi man tog de individer fra som var fjendtlige mod mennesker, da de skulle kunne fungere i "hundekæmperens" dagligdag, med børn og kone...

 

Min egen personlige vurdering af hvorfor amstaffen alligevel er så alsidig, er at de, som så mange andre racer, er skabt ved blanding af racer, som har haft forskellige funktioner i landbruget, hos slagtere osv...

 

Når det er sagt vil jeg ALTID foretrække racenavnet, og som i kan læse i ovenstående vil jeg altid sige "amstaff" først hvis nogen spørger...:5up:

 

Havde forøvrigt en god oplevelse i dag, med en ældre dame der råbte fra den anden side af vejen om jeg ikke nok ville komme over så de kunne snakke sammen...hun syntes Pablo var så fantastisk...:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Havde forøvrigt en god oplevelse i dag, med en ældre dame der råbte fra den anden side af vejen om jeg ikke nok ville komme over så de kunne snakke sammen...hun syntes Pablo var så fantastisk...:engel:

 

Æææææælsker ældre damer der ikke kan styre deres iver for at hilse på Ninja ... De er simpelthen SÅ søde at jeg nærmest får lyst til at nive DEM i kinderne :hjerte:

 

Og når de så har "oooog-nusse-pusse-lille-skaaaattermuser"-et færdig med Ninja, og retter sig op for at blive til et menneske igen, ser det næsten ud som om de ikke aner hvad der lige er sket de sidste 2 min, mens de forlegent sender en et smil for så at gå videre ...

 

...Og så dufter Ninja bare af tung parfume resten af dagen :stupid:

 

Nå ... off-topic :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Jeg er en af dem der går udenom når jeg har de små med ude, men IKKE fordi jeg frygter noget... mere fordi min grækerpige tror hun er hundeverdens svar på Mike Tyson og slet ikke ejer pli overfor fremmede hunde ! Hun forlanger at få lov til at se, snuse og lege med ALT der har pels og bevæger sig på 4 ben... Ikke alle har den samme mening som hende og derfor går jeg udenom ... indtil vi evt har snakket med ejeren og de er indforstået med at hundene mødes !

 

 

 

 

Er det min hund du er ude og gå med? :lol:

 

Jeg har det på helt samme måde som dig, og det er også alle hunde jeg gør det med, og ellers stiller jeg mig et godt stykke ind til siden så jeg er sikker på min ikke kan nå den anden hund, og får ham til og side, selvom det kun holder i kort tid, så øver vi det ihverfald hehe :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...