Hop til indhold

Husker du nu at samle op?!!?!?!?


Gæst MetteogNala
 Share

Recommended Posts

Jeg samler op, men jeg bliver også tosset, hvis nogen dømmer mig MENS hunden skider, og jeg dermed ikke har haft en chance for at bevise, at jeg samler op.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 113
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg samler altid op i byen, ikke altid i naturen (skyd mig bare, men naturlig nedbrydning v/platiskposer og lodsepladser og alt det der!! )... En ældre herre stoppede en dag, og takkede mig for at samle op efter min hund udenfor hans have, han oplevede alt for tit at folk bare gik videre! Det var da s¢dt af ham, men samtidig lidt s¢rgeligt, det burde jo være en selvf¢lge at han ikke beh¢ver at stå i en lort når han træder ud af sin havelåge.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok så må jeg forsøge en anden vej

fruetimeret jeg omtalte i min historie er den typpe mendesker der får andre til at reagere negativt over for os som samler op

og går med hunden ansvarsfuldt over for vores omgivelser damen som efterlod sin hunds hømhømmer

har måske også gjort det andre steder hvor haveejeren er blevet knotten,

og ja hvem er det så lige det går ud over næste gang der kommer en hund og hundeejer forbi

ja dig og mig og andre der samler op efter sig

 

så min påstand er at hvis alle samlede op efter sin hund,

ja så havde vi nok heller ikke alle de negativer oplevelser som vi anstændige hundeejere kommer ud for

 

Okay, nu forstår jeg hvad du ville med den historie. :stupid::oops: Og ja, det er da rigtigt at nogle ødelægger det for andre, det jeg bare ikke forstår er, hvorfor det er så legitimt at svine hundeejere til på baggrund af noget der evt. kan ske. Jeg skælder da ikke ud på folk der går på gaden med en dåsesodavand fordi nogle smider dem på gaden når de er færdige med dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jeg så ikke enig i overhovedet. Hvis folk skriver et skilt hvor der står de ikke gider at andre folks hunde skal skide i deres have, hvad laver jeres hunde så på deres plæne? De burde selvfølgelig sætte et lille hegn op, men stadig. Det er OS der vælger at have hund, det er ikke en nødvendighed, så kan man da heller ikke bare sige at andre må leve med de gener som vores hunde giver dem? Så må man da have snor på sin hund hvis man ikke kan kalde den til sig, ligeså vel som andre folk selvfølgelig heller ikke skal finde sig at vores hunde springer op ad dem eller gør dem bange ved at fare imod dem, så må man også sætte en snor på, synes sagtens det kan sammenlignes.

Det er ikke alle der elsker hverken hunde eller lorterester i plænen, det skal man da respektere?

Jeg tror sgu at jeg vil have produceret nogle skilte der forbyder børn at lege i vores område. Forældre må da respektere at jeg ikke gider at samle slikpapir op efter deres unger, eller høre på støjen.... jeg har jo ikke bedt dem om at sætte dem i verden. Eller at fulderikker ikke må gå på vores område, fordi de brækker sig på fortorvet på vej hjem i en brandert, hvilket da er langt værre end at træde i end en hundlort. Jeg har jo ikke bedt dem om at drikke hjernen ud.

 

Helt ærligt. :???: Skal vi ikke allesammen have lov at være her?. Et samfund er vel en størrelse der kan give plads til at folk (indenfor en vis grænse) kan leve et liv de selv synes er indholdsrigt, selvom det medfører visse gener for andre (jeg behøver vel bare nævne f.eks. stereoanlæg). Ikke at man ikke skal tage hensyn til andre mennesker og dyr men mange af de ting jeg vælger at gøre, påvirker da andre menneskers liv.

 

Det ender sgu med at vi også skal til at have dårlig samvittighed over at holde hunde pga. klimaet.

Link til indlæg
Del på andre sites

^Jeg vil godt være med på de skilte. Kunne godt bruge 20-30 stk. til vores gård!

 

 

Jeg vil også gerne have et par! Man træner og træner kræet til ikke at gø i haven, så hun ikke er til gene for nogen - men naboens 4 møgunger må hjertens gerne løbe i haven en hel dag, og skrige for deres lungers fulde kraft :evil: uden at en eneste sjæl på nogen måder kan få lov at mene at det er træls... "De er jo børn..."

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror sgu at jeg vil have produceret nogle skilte der forbyder børn at lege i vores område. Forældre må da respektere at jeg ikke gider at samle slikpapir op efter deres unger, eller høre på støjen.... jeg har jo ikke bedt dem om at sætte dem i verden. Eller at fulderikker ikke må gå på vores område, fordi de brækker sig på fortorvet på vej hjem i en brandert, hvilket da er langt værre end at træde i end en hundlort. Jeg har jo ikke bedt dem om at drikke hjernen ud.

 

Helt ærligt. :???: Skal vi ikke allesammen have lov at være her?. Et samfund er vel en størrelse der kan give plads til at folk (indenfor en vis grænse) kan leve et liv de selv synes er indholdsrigt, selvom det medfører visse gener for andre (jeg behøver vel bare nævne f.eks. stereoanlæg). Ikke at man ikke skal tage hensyn til andre mennesker og dyr men mange af de ting jeg vælger at gøre, påvirker da andre menneskers liv.

 

Det ender sgu med at vi også skal til at have dårlig samvittighed over at holde hunde pga. klimaet.

 

Tja, jeg er nok bare opdraget sådan, at bare fordi andre folk ikke viser hensyn, giver det ikke mig ret til heller ikke at gøre det.

Hvis man har sin hund i snor eller under kontrol, som lovgivningen faktisk påbyder, er det jo ikke svært at holde den fra andre folks plæner.

Bare fordi min nabo føler at han må have sit anlæg på max midt om natten for at føle han har et indholdsrigt liv, forhindre det mig ikke i at bede ham stoppe eller klage over ham hvis han ikke gør det.

Som du selv siger, vi skal alle være her og vi må alle yde en indsats for ikke at genere. Det mindste man kan gøre, er da at respektere hvis folk ikke ønsker ens dyr på deres grund?

Men det er da nok på grund af mennesker med din indstilling at folk begynder at råbe inden hunde har sat sig..

Og i øvrigt, jo børn er en nødvendighed for at samfundet kan fungere, så det kan på ingen måde sammenlignes med hunde, selvom forældre da også, ligesom alle andre mennesker, skal vise hensyn og rydde op efter dem selv og deres afkom.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome

Jeg samler ALTID op efter min hund, også i naturen eller hvis han gør det inde i buske eller sådan. For kan min lille hund komme derind, så kan andre også - og så er det, de kan smitte hinanden med orm og hvad ved jeg.

 

Jeg er virkelig gal over, hvor mange der ikke samler op her hvor jeg bor - kæft, der er ca 100 m imellem standere med gratis hundeposer i dette område, og alligevel, så flyder det med pøller alle vegne. Folk skulle få konfiskeret deres hund og have en megabøde, så kunne de da lære at tage det simple ansvar at rydde op efter sig. Det er noget svineri, der ikke er nogen undskyldning for.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men det er da nok på grund af mennesker med din indstilling at folk begynder at råbe inden hunde har sat sig..

Hvordan det?. Jeg har jo ikke sagt at jeg ikke respekterer de skilte der er sat op,... og jeg har netop skrevet at jeg samler op hvis min hund skider et sted hvor andre kan komme til at træde i det.

 

Jeg ytrer bare min irritation over at man som hundeejer bliver stillet laaaaangt flere krav til at være hensynsfuld, end alle andre. Jeg kan simpelthen ikke finde andre områder hvor kravene er i nærheden af at være ligeså høje.

 

Jeg mener bare at folk vælger at gå med parfume (det er jo heller ikke nødvendigt) og går over og handler med et slør af ubrugelig luft efter sig (man kan sommetider ikke trække vejret når man er i nærheden af sådan en). Okay jeg overlever, for det er jo en del af at bo i et samfund. Men tolerancen overfor hunde er bare som for børn i 40`erne: de må ses, men ikke høres og må ikke kunne bemærkes af andre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan det?. Jeg har jo ikke sagt at jeg ikke respekterer de skilte der er sat op,... og jeg har netop skrevet at jeg samler op hvis min hund skider et sted hvor andre kan komme til at træde i det.

 

Jeg ytrer bare min irritation over at man som hundeejer bliver stillet laaaaangt flere krav til at være hensynsfuld, end alle andre. Jeg kan simpelthen ikke finde andre områder hvor kravene er i nærheden af at være ligeså høje.

 

Jeg mener bare at folk vælger at gå med parfume (det er jo heller ikke nødvendigt) og går over og handler med et slør af ubrugelig luft efter sig (man kan sommetider ikke trække vejret når man er i nærheden af sådan en). Okay jeg overlever, for det er jo en del af at bo i et samfund. Men tolerancen overfor hunde er bare som for børn i 40`erne: de må ses, men ikke høres og må ikke kunne bemærkes af andre.

 

Kunne ikke være mere enig :5up:

 

Aviserne har været fulde af klummer og blogindlæg, hvor skribenterne udpøser deres harme over hundeejere. Helt ærligt - JA, det er da irriterende at få pølle på skoene, men hvis man ligefrem gider at sætte sig ned og forfatte en hel klumme om det, så må det altså være fordi, man har et ualmindeligt kedeligt liv, eller fuldkommen mangler proportionssans. :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kunne ikke være mere enig :5up:

 

Aviserne har været fulde af klummer og blogindlæg, hvor skribenterne udpøser deres harme over hundeejere. Helt ærligt - JA, det er da irriterende at få pølle på skoene, men hvis man ligefrem gider at sætte sig ned og forfatte en hel klumme om det, så må det altså være fordi, man har et ualmindeligt kedeligt liv, eller fuldkommen mangler proportionssans. :shock:

 

Jeg indrømmer at jeg ikke har læst tråden :oops: Men hvis man nu bor et sted hvor der ligger RIGTIG mange (det gjorde der f.eks. da jeg boede i Kbh. NV) så er det altså møg irriterende og så kan jeg godt forstå at folk bliver irriterede :cry: Nu har vi jo alle noget som irriterer os mere end andet, jeg er f.eks. r*v irriteret over danske bilister efterhånden, som fuldstændig har glemt at man ikke må være til gene for de andre trafikanter og bare blæser ud fra en sidevej eller andet så vi andre må bremse op OGSÅ selv om der ikke kommer nogen bagved, så de faktisk bare skulle have ventet 3 sekunder mere :damn:, folk som kører over for rødt, som kører ud i et kryds før det er ryddet (det må man heller ikke) og danner prop i stedet for lige at vente på at der er frit til at køre osv. osv. Hvis det er et evigt tilbagevendende problem, så hober det sig jo op efterhånden og irritationen bliver stadig større :evil:

 

Faldt det her overhovedet inden for trådens emne?? :engel::genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg indrømmer at jeg ikke har læst tråden :oops: Men hvis man nu bor et sted hvor der ligger RIGTIG mange (det gjorde der f.eks. da jeg boede i Kbh. NV) så er det altså møg irriterende og så kan jeg godt forstå at folk bliver irriterede :cry: Nu har vi jo alle noget som irriterer os mere end andet, jeg er f.eks. r*v irriteret over danske bilister efterhånden, som fuldstændig har glemt at man ikke må være til gene for de andre trafikanter og bare blæser ud fra en sidevej eller andet så vi andre må bremse op OGSÅ selv om der ikke kommer nogen bagved, så de faktisk bare skulle have ventet 3 sekunder mere :damn:, folk som kører over for rødt, som kører ud i et kryds før det er ryddet (det må man heller ikke) og danner prop i stedet for lige at vente på at der er frit til at køre osv. osv. Hvis det er et evigt tilbagevendende problem, så hober det sig jo op efterhånden og irritationen bliver stadig større :evil:

 

Faldt det her overhovedet inden for trådens emne?? :engel::genert:

 

Jeg synes bare ikke, at man med rimelighed kan sammenligne det med at køre over for rødt. Lorten er et irritationsmoment - helt klart - men den bringer ikke andres liv i fare. (Så skal den da indeholde nogle ret voldsomme gasser.... :lol:).

Link til indlæg
Del på andre sites

Kunne ikke være mere enig :5up:

 

Aviserne har været fulde af klummer og blogindlæg, hvor skribenterne udpøser deres harme over hundeejere. Helt ærligt - JA, det er da irriterende at få pølle på skoene, men hvis man ligefrem gider at sætte sig ned og forfatte en hel klumme om det, så må det altså være fordi, man har et ualmindeligt kedeligt liv, eller fuldkommen mangler proportionssans. :shock:

 

Jeg mener klart at der er kommet en stærkere tendens a´la: jeg skal have lov til at udfolde mig og det må der være plads til, i de sidste årtier. Til gengæld er tolerancen skrumpet ind for hundenes vedkommende og det synes jeg er uretfærdigt. Hunde er jo min hobby og en del af den måde jeg udfolder mig på. Den måde hvor jeg får opfyldt den øverste del af Maslovs behovspyramide.

 

Hørte en radioudsendelse hvor en lytter undrede sig over at man før i tiden så mange hvide hundelorte,... og at det så man aldrig mere. Om det var hundenes kost der havde ændret sig eller om det var noget i luften der fik dem til at bevare farven?. Svaret var at en hundelort bliver hvid af at ligge længe og at folk nok bare var blevet bedre til at samle op. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg mener klart at der er kommet en stærkere tendens a´la: jeg skal have lov til at udfolde mig og det må der være plads til, i de sidste årtier. Til gengæld er tolerancen skrumpet ind for hundenes vedkommende og det synes jeg er uretfærdigt. Hunde er jo min hobby og en del af den måde jeg udfolder mig på. Den måde hvor jeg får opfyldt den øverste del af Maslovs behovspyramide.

 

Hørte en radioudsendelse hvor en lytter undrede sig over at man før i tiden så mange hvide hundelorte,... og at det så man aldrig mere. Om det var hundenes kost der havde ændret sig eller om det var noget i luften der fik dem til at bevare farven?. Svaret var at en hundelort bliver hvid af at ligge længe og at folk nok bare var blevet bedre til at samle op. :mrgreen:

 

Jeg tror, du har helt ret. Samtidig har vi jo også denne trend med "trofæbørn", og eftersom både børn og hunde er brugere er udendørs arealer, kan der være en interessekonflikt der.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg mener klart at der er kommet en stærkere tendens a´la: jeg skal have lov til at udfolde mig og det må der være plads til, i de sidste årtier.

 

Dét syntes jeg egentlig ikke....

 

Til gengæld er jeg overbevist om at folks tolerance, og folks evne til at blande sig uden om ting der ikke vedkommer dem, tilnærmelsesvis er skrumpet ind til det rene ingenting.

Faktisk vil jeg gå så vidt som til at sige at folks realitetssans kan ligge på et meeeeget lille sted... Et knappenålshovede er idag ganske enkelt for stort til at beskrive hvor lille et sted dén sans kan ligge på...

 

 

 

For 20 år siden, var der ikke én eneste der undrede sig, endsige udtrykte/viste harme ved at jeg og mine kammerater stod i et supermarked, med knive i bæltet, ved at købe de sidste fødevarer ind til den forestående tur ud i det grønne...

 

Idag skal jeg da bare prøve at hive en lommekniv op af lommen i byen, så skal der nok være nogen der reagerer.

 

Dengang var vi bare en flok raske drenge, igang med forberedelserne, idag er man en potentiel knivmorder

 

 

 

i 90 kunne jeg som bette knejt sagtens gå tur med min relativt store blandingshund (udstillingslab-størrelse, give or take), ja jeg kunne sågar stå midt i parken i den by jeg boede i dengang, og træne hunden, uden line, uden alt....

 

Ikke én så skævt til dét. Faktisk fik jeg dengang masser af positiv respons for de ting jeg trænede dengang...

Idag kan et barn end ikke gå tur med en hund, uden at det er uansvarligt, og heelt ude i hampen...

 

Okke dog, jeg kunne blive ved i dét her emne.

 

 

 

 

Topic:

Om jeg samler op.... tjaaa..... AFhænger af hvor jeg er.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes bare ikke, at man med rimelighed kan sammenligne det med at køre over for rødt. Lorten er et irritationsmoment - helt klart - men den bringer ikke andres liv i fare. (Så skal den da indeholde nogle ret voldsomme gasser.... :lol:).

 

Ok, men så træk det med at køre over for rødt fra og sæt ind at man parkerer i 2. position (når det sker, så ved man at man er nået til Kbh. NV :damn:) For ellers har du ret, det ville være en ret voldsom hundeprut :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det ender sgu med at vi også skal til at have dårlig samvittighed over at holde hunde pga. klimaet.

 

Det bør vi måske have :mrgreen:

Pelle har rigtig dårlig mave disse dage, de to sidste nætter har han skullet ud og jeg tænker at den tarmluft han lukkede ud op til mylderbæen kan konkurrere med køernes tarmgasser og de får jo skyld for en masse når vi taler klima :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Da jeg var lille havde vi en skøn Bearded Collie, vi boede i Rudkøbing på Langeland og have en hæk rundt om vores have men en åbning hvor hunden kunne rende ud som hun ville. Skal lige siges at hunden var ualmindeligt godt opdraget og løb sjældent nogen steder, og når hun gjorde kom hun hjem igen. (et mirakel at hun ikke blev kørt over eller drægtig :rolleyes: )

 

Hun havde aldrig snor på, uanset om vi gik nede i byen eller på villa vejene og ingen undrede sig. Hun sked hvor hun skulle, og lavede faktisk aldrig i haven så de må være endt et eller andet sted :blink: men ingen brokkede sig og folk var generelt ligeglade.

 

Jeg er SÅ ked af at tingene ikke kan være sådan idag :( Jeg er ved at træne Izzie i at være uden snor, på kollegiet men gør det kun når jeg ikke kan se nogen gå rundt da jeg ellers er hunderæd for at få en advarsel og blive smidt ud for at have en løs hund :rolleyes:

Hvilket jo er latterligt, men reglen blev lavet da der flyttede en amstaff ind som hurtigt blev smidt ud igen. Jeg tvivler stærkt på at nogen ville brokke sig over at jeg øver kontakt og indkald uden snor på kollegiet, men får alligevel hold i nakken af at holde øje med om der skulle komme nogen :engel:

 

Og forresten...da jeg var lille var der da hvide hundelorte, men der var til gengæld ikke ret mange af dem :hmm: ved ikke om hundene var bedre til at lave i buske eller om hunde idag bare skider mere :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes bare ikke, at man med rimelighed kan sammenligne det med at køre over for rødt. Lorten er et irritationsmoment - helt klart - men den bringer ikke andres liv i fare. (Så skal den da indeholde nogle ret voldsomme gasser.... :lol:).

 

Eller man kan en mørk aften glide i den og hvis man er rigtigt uheldig slå hovedet rigtig slemt :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Det bør vi måske have :mrgreen:

Pelle har rigtig dårlig mave disse dage, de to sidste nætter har han skullet ud og jeg tænker at den tarmluft han lukkede ud op til mylderbæen kan konkurrere med køernes tarmgasser og de får jo skyld for en masse når vi taler klima :-D

 

Stakkels Pelle da. :ae:

 

Ja, det var lige det jeg tænkte på. Og så er det jo kødædere og det er heller ikke godt for miljøet.

 

Måske vi kunne bløde lidt op på stemningen hvis alle hunde havde hvide dækkener på når de var ude. Det kunne måske opveje den skrumpende indlandsis. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er SÅ ked af at tingene ikke kan være sådan idag :( Jeg er ved at træne Izzie i at være uden snor, på kollegiet men gør det kun når jeg ikke kan se nogen gå rundt da jeg ellers er hunderæd for at få en advarsel og blive smidt ud for at have en løs hund :rolleyes:

Hvilket jo er latterligt, men reglen blev lavet da der flyttede en amstaff ind som hurtigt blev smidt ud igen. Jeg tvivler stærkt på at nogen ville brokke sig over at jeg øver kontakt og indkald uden snor på kollegiet, men får alligevel hold i nakken af at holde øje med om der skulle komme nogen :engel:

Jeg går også og kigger mig over skulderen her hvor jeg bor. I øjeblikket har jeg et meget lille træningshold kun bestående af ejere og hunde der bor i bebyggelsen,... vi træner udelukkende med snor på og ingen af hundene gøer, men jeg frygter lidt at folk kan blive irriterede over at vi træner på fodboldbanen og måske klage over det. Nogle kigger ihvertfald meget når de går forbi.....

 

Og forresten...da jeg var lille var der da hvide hundelorte, men der var til gengæld ikke ret mange af dem :hmm: ved ikke om hundene var bedre til at lave i buske eller om hunde idag bare skider mere :blink:

Men hvis der ikke ligger hvide men mange brune, så skulle det så betyde at nogen fjerner dem inden de bliver hvide.:confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Stakkels Pelle da. :ae:

 

Ja, det var lige det jeg tænkte på. Og så er det jo kødædere og det er heller ikke godt for miljøet.

 

Måske vi kunne bløde lidt op på stemningen hvis alle hunde havde hvide dækkener på når de var ude. Det kunne måske opveje den skrumpende indlandsis. :lol:

 

SHIT!! Pelles dækken er sort, det hjælper nok ikke møj :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...