Hop til indhold

du burde ikke ha hund


Gæst Maria24
 Share

Recommended Posts

kunne være fedt hvis min vovse kunne lære at gå uden snor, men er bange for hun skal løbe ud foran en bil eller noget, lærte min mors labrador det da jeg var teenager, men tør ik at lære min det.. æv. kunne ellers være fedt hvis hun gik uden snor

 

 

Ro på nu :blink:

Der er vist andre ting der er vigtigere lige nu :mrgreen:

 

Vi har øvet vejen en del (vi går altid hvor der ikke er så meget trafik)

Skal jeg rigtig teste hende bruger jeg laseren og leger "prik" med hende.

Kan hun stoppe ved kanstenen med den stopper hun med alt.

Også hunde, katte og lign har vi selvfølgelig testet med.

 

Kommer der busser eller lign. så skal hun på plads - eller sidde hvis hun er længere væk.

 

Vi startede selvfølgelig også med at hun kun fik lov at gå uden snor på steder hvor der ikke kunne ske noget (godt overblik, ingen trafik)

Så er det blevet udvidet efterhånden.

 

Hun har dog stadig snor på når vi er "fremmede" eller trafikerede steder.

Der skulle jo nødig ske noget :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 96
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

der er altså ikke noget "fedt" ved hunde der går uden snor i trafikken... hold du dig til det sikre, og vær en glad ansvarlig hundemor :5up:

 

 

det os derfor jeg ik tør lære hende det, men det kunne da være fedt alligevel:)

Link til indlæg
Del på andre sites

hvorfor har du taget det at jeg siger at du er føren på den måde.. det syntes jeg er vildt.. du tror jeg mener hunde er undersotter der bare skal modeleres med.. overhovedet ikke.. tænk dog! tror du ik min hund får lov til at tænke.. men hun for satme ik lov til at æde min kanin hvis hun har lyst, der går jeg ind som hendes mor (leder) og siger nej, og så har jeg bestemt over hende.. det kunne jeg sku da ikke hvis vi begge to kørte showet.. hun ved da at jeg bestemmer (eller næsten altid ved hun det) du er jo en leder overfor din hund og så kan man arbejde sammen.. om jeg så tror hunde dræber mig hvis den ik ved jeg bestemmer. øh NEJ!! HUn er IKKE min slave!! som du så fint sagde det

Jamen fodi du skriver om hvor dygtig CM er og at du bruger nogle af metoderne. Der kan ikke tages mere fejl end CM gør med alt hans dominans fis og hunden vi overtage magten hvis ikke den bliver holdt nede, og lære magten tilhøre mennesket...Kan kun sige pis og papir, crap!

Hunde går ikke og pønser på at tage magten fra os...Men hvis de nu var så kloge at de gik og bryggede på planer om at overtage magten, mon så ike de også ville være kloge nok til at indse at det ville være umuligt at skaffe føde til, ikke kun sig selv men også sit menneske og menneske familien...

 

Selvfølgelig skal hun ikke æde kaninen, det kan hun sagtens lære hun ikke må ;)

 

Jeg kan jo kun gå udfra at du mener at CM er så dygtig og ikke skader hundene... Jeg ser bare noget helt andet end du gør. Alle de hunde jeg har set på tv sammen med CM er Meget nervøse, usikkere, ustabile, bange, stressede. Jeg har endnu ikke set en eneste glad, ivrig, arbejdsvillig hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Maria

 

Angående Cesar Millan, så tror jeg de her to videoer (CM's og Canis') beskriver RIGTIG godt, hvorfor vi her på HF har så meget imod CM:

 

Hundehviskeren vs. klikkertræning

 

Der findes mange andre CM-videoer, man kunne gå i dybden med (faktisk har jeg endnu ikke set CM gøre noget jeg kunne bifalde, trods jeg flere gange har fået henvisninger til andre videoer - der i sidste ende inten hjalp) at forklare hvorfor osv., men det bliver næsten for besværligt (og trivielt, når man har gjort det flere gange før :blink:)

 

Så jeg er enig med DKW - det eneste gode ved ham, ja, det er vist den ro han udstråler, det at han aldrig lader sig chokere. And that's that.

Redigeret af bernerazuro
stavefejl
Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Maria

 

Angående Cesar Millan, så tror jeg de her to videoer (CM's og Canis') beskriver RIGTIG godt, hvorfor vi her på HF har så meget imod CM:

 

Hundehviskeren vs. klikkertræning

 

Der findes mange andre CM-videoer, man kunne gå i dybden med (faktisk har jeg endnu ikke set CM gøre noget jeg kunne bifalde, trods jeg flere gange har fået henvisninger til andre videoer - der i sidste ende inten hjalp) at forklare hvorfor osv., men det bliver næsten for besværligt (og trivielt, når man har gjort det flere gange før :blink:)

 

Så jeg er enig med DKW - det eneste gode ved ham, ja, det er vist den ro han udstråler, det at han aldrig lader sig chokere. And that's that.

 

 

i har ret i at det ik er godt det med at lægge den på ryggen foran en masse hunde den er bange for.. nej det ik godt. men alt andet jeg har set syntes jeg er rigtrig godt,. jeg kan ik se noget ondt i det han har gjordt. jo nok det med at ligge på ryggen. men ellers har jeg set ting som, fx at en hund ikke måtte tage mad fra bordet og der rørte han bare hunden bestemt og så lod den det ligge. er det ondt? NEJ... sådan nogle ting. jeg har åbenbart ikke set så meget som jer. tror jeg har set 4 afsnit, men det er jeg da imponeret over det jeg har set. og af negativt har der har kun været det med at ligge på ryggen. jeg har da ingen intentioner om at lave noget ved min hund der kan gøre hende bange eller holde hende nede.. hun skal da være en glad hund altid. lige nu er jeg ved at træne KIG med hende. det går super godt, så får hun skinke til belønning og hun gjorde allerede to gange udenfor i dag.. waw.. og det med belønning er jo ikke lige just CM stil:)

Link til indlæg
Del på andre sites

hvorfor skulle hun da ellers ikke være glad for mig?? vi har da altid trænet meget med godbidder, bare aldrig, når det skulle være at aflede hendes opmærksomhed:) så på det punkt, ja så bliver hun nok mere glad:)

Link til indlæg
Del på andre sites

hvorfor skulle hun da ellers ikke være glad for mig?? vi har da altid trænet meget med godbidder, bare aldrig, når det skulle være at aflede hendes opmærksomhed:) så på det punkt, ja så bliver hun nok mere glad:)

 

Jeg skrev ikke at hun ikke var glad for dig !

 

Jeg skrev at hun ville blive mere glad på den måde :blink:

 

Det må alt andet lige være mere behageligt at blive fodret med skinke for ikke at hoppe op, end at blive rykket ned med snoren.

 

En lille bi-historie....

Jeg har jo altid kikseposen hængende i bæltet, og de hunde vi møder får også ofte en godbid, normalt bare for et "sit" (hvis OK med ejeren selvfølgelig).

Flere af dem sætter sig nu straks ned når vi kommer :mrgreen:

Det gør min lidt mere rolig, hun kommer jo nemt op at køre, så det har jeg det fint med :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skrev ikke at hun ikke var glad for dig !

 

Jeg skrev at hun ville blive mere glad på den måde :blink:

 

Det må alt andet lige være mere behageligt at blive fodret med skinke for ikke at hoppe op, end at blive rykket ned med snoren.

 

En lille bi-historie....

Jeg har jo altid kikseposen hængende i bæltet, og de hunde vi møder får også ofte en godbid, normalt bare for et "sit" (hvis OK med ejeren selvfølgelig).

Flere af dem sætter sig nu straks ned når vi kommer :mrgreen:

Det gør min lidt mere rolig, hun kommer jo nemt op at køre, så det har jeg det fint med :5up:

 

 

jeg har ikke haft godbidder med ude, men det er jeg så begyndt på.. det er meget bedre for både mig og hunden.. da vi begge to ikke bliver så fusterede over fx hopperi (ja ok nu har vi ik øvet at afleve hendes opmærksomhed ang. hopperi endnu, men det kommer er jeg sikker på, nu har jeg da teknikken i hovedet) :) lige nu har vi trænet kig rigtig meget og hun er jo measter i det og det er siden i går aftes.. utroligt.. men jeg tror hun skal trænes i det meget mere, da det kun er så kort tid:) Men det er spændende at se hvor hurtigt hun lære, og det er rart med gode råd til hvordan man klare de forskellige situationer. ja problemet med de hunde her i området, der er næsten ingen der har styr på deres hunde, de er som mig en ejer af en vild og glad hund. så jeg tror ik jeg kan få de andres hunde til at sitte når min samtidig vil lege med deres og deres vil lege med min, så vil jeg hellere prøve at få min til at sitte og gear lidt ned hvis det er muligt:) men med tiden kan det jo være hun bliver mindre vild også når hun ser hunde hun vil lege med:) hvor gammel er din hund?

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har ikke haft godbidder med ude, men det er jeg så begyndt på.. det er meget bedre for både mig og hunden.. da vi begge to ikke bliver så fusterede over fx hopperi (ja ok nu har vi ik øvet at afleve hendes opmærksomhed ang. hopperi endnu, men det kommer er jeg sikker på, nu har jeg da teknikken i hovedet) :) lige nu har vi trænet kig rigtig meget og hun er jo measter i det og det er siden i går aftes.. utroligt.. men jeg tror hun skal trænes i det meget mere, da det kun er så kort tid:) Men det er spændende at se hvor hurtigt hun lære, og det er rart med gode råd til hvordan man klare de forskellige situationer. ja problemet med de hunde her i området, der er næsten ingen der har styr på deres hunde, de er som mig en ejer af en vild og glad hund. så jeg tror ik jeg kan få de andres hunde til at sitte når min samtidig vil lege med deres og deres vil lege med min, så vil jeg hellere prøve at få min til at sitte og gear lidt ned hvis det er muligt:) men med tiden kan det jo være hun bliver mindre vild også når hun ser hunde hun vil lege med:) hvor gammel er din hund?

 

 

Jo ting tager tid.... min er 1½ år, og der er da stadig en del ting vi pusser af/forbedrer på.

 

Den lille historie var jo heller ikke for at du skulle praktisere det samme, men for at fortælle hvad godbidderne kan gøre :blink:

 

Jeg er glad for at du har set at godbidderne også kan bruges til afledning og ikke kun ros :5up:

Jo bedre godbidden er, jo nemmere er det at aflede - til en vis grænse.

Er de FOR gode ser min sådan ud :ivrig: og så kan hun slet ingen ting :roll:

 

PS: husk lige det med linieskift - vi er mange der synes det er nemmere at læse med lidt luft imellem.

Link til indlæg
Del på andre sites

i har ret i at det ik er godt det med at lægge den på ryggen foran en masse hunde den er bange for.. nej det ik godt. men alt andet jeg har set syntes jeg er rigtrig godt,. jeg kan ik se noget ondt i det han har gjordt. jo nok det med at ligge på ryggen. men ellers har jeg set ting som, fx at en hund ikke måtte tage mad fra bordet og der rørte han bare hunden bestemt og så lod den det ligge. er det ondt? NEJ... sådan nogle ting. jeg har åbenbart ikke set så meget som jer. tror jeg har set 4 afsnit, men det er jeg da imponeret over det jeg har set. og af negativt har der har kun været det med at ligge på ryggen. jeg har da ingen intentioner om at lave noget ved min hund der kan gøre hende bange eller holde hende nede.. hun skal da være en glad hund altid. lige nu er jeg ved at træne KIG med hende. det går super godt, så får hun skinke til belønning og hun gjorde allerede to gange udenfor i dag.. waw.. og det med belønning er jo ikke lige just CM stil:)

 

Kan ikke lade være med at tænke på, om du så begge videoer :confused: For kan ikke se en sammenhæng med dem og det du har svaret :genert:

 

Nå, men jeg har ikke TV3 (er det ikke der, han bliver sendt for tiden) så jeg har selvsagt ikke set udsendelserne - men det jeg har hørt, som er foregået i dem, har ikke tydet på en forbedring, desværre :cry:

 

Hans universal-løsning synes ligesom at være: Lederskabsproblemer, kvælerhalsbånd (gerne helt oppe bag ørerne, hvor hunden er mest øm), hård dutten med to stive fingre i kinden på hunden - og så alpha-rulning.

 

Kontrol, kontrol, kontrol hele vejen igennem...

 

PS. Det med at bruge godbidder til afledning og træne kontakt er bare super effektivt :5up: Min Møffe er totalt klister-klister på gåturene, trækker ikke i snoren og kan fint gå løs - og han bliver bedre og bedre til det, selvom der er løse hunde :cool: Og det til trods for, at han var total roamer da han var lille og træningen ikke var helt "i hus" endnu.

 

Måtte jo hellere lige skrive noget, der har med det egentlige emne at gøre :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

hejsa:) nej har ikke set de videoer:) jeg kan ik se dem på min dumme

 

computer:) men det med at han bruger kvælerhalsbånd og alt det der

 

kender jeg slet ikke til.. jeg siger at jeg kan li ham ud fra alt det gode jeg

 

har set, ville bestemt ikke være fan af en der syntes man skal pine sin

 

hund (kvælerhalsbånd oppe på et ømt sted) kender slet slet ik til det du

 

siger.. det er ikke noget galt i at have kontrol over sin hund, men med

 

måde.. som jeg har sagt før ikke med frygt eller smerte.. hmm jeg burde

 

nok kigge lidt mere efter ham cesar så jeg helt ved hvad han laver.. der er åbenbart en masse jeg ikke ved om ham..hmm...

 

så er mig og vovsen kommet hjem fra en gå tur. og dælme om det "kig og

 

sit" ik virker helt fantastisk.. og har kun øvet siden igår, og så kommer

 

en løs kæmpe rottweiler løbende lige hen i hovedet på min lille vuf der

 

skriger af hendes lungers kraft af forskrækkelse. så kommer ejeren og

 

tager sin hund og zoey vil nu lege.. så siger jeg kig, sit. og tror i ik lige at

 

hunden gør det?? waw.. det med klister. det gør hun også nu.. hun vil

 

bare gerne ha en kommando så hun kan få en godbid mere.. er helt stolt af min lille basse:hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

hejsa:) nej har ikke set de videoer:) jeg kan ik se dem på min dumme

 

computer:) men det med at han bruger kvælerhalsbånd og alt det der

 

kender jeg slet ikke til.. jeg siger at jeg kan li ham ud fra alt det gode jeg

 

har set, ville bestemt ikke være fan af en der syntes man skal pine sin

 

hund (kvælerhalsbånd oppe på et ømt sted) kender slet slet ik til det du

 

siger.. det er ikke noget galt i at have kontrol over sin hund, men med

 

måde.. som jeg har sagt før ikke med frygt eller smerte.. hmm jeg burde

 

nok kigge lidt mere efter ham cesar så jeg helt ved hvad han laver.. der er åbenbart en masse jeg ikke ved om ham..hmm...

 

så er mig og vovsen kommet hjem fra en gå tur. og dælme om det "kig og

 

sit" ik virker helt fantastisk.. og har kun øvet siden igår, og så kommer

 

en løs kæmpe rottweiler løbende lige hen i hovedet på min lille vuf der

 

skriger af hendes lungers kraft af forskrækkelse. så kommer ejeren og

 

tager sin hund og zoey vil nu lege.. så siger jeg kig, sit. og tror i ik lige at

 

hunden gør det?? waw.. det med klister. det gør hun også nu.. hun vil

 

bare gerne ha en kommando så hun kan få en godbid mere.. er helt stolt af min lille basse:hjerte:

 

Hvor er det godt at høre, at det går så nemt med din lille Zoey :hjerte:

 

Ja, tror vist ikke du har lagt mærke til/set Cesars mørke sider eller hvad man nu skal sige.

 

Fx. står han bag den "geniale" opfindelse af et halsbånd. Der er to halsbånd indbygget i det, et fast et, der sidder "fast" og kan understøtte eet andet fast, som holder en kvæler, der sidder helt oppe bag ørerne - så hund og ejer kan nyde(?!) deres gåtur sammen. Metoden går ud på, at give hunden et nyk, hver gang den trækker eller viser interesse for noget - der findes endda en fin video, der demonstrerer det :evil:

 

Hvis du kan se filmen, så læg lige mærke til, hvor glad en, efter Cesars mening, "calm, submissive dog" skal se ud - det er også på filmen, du bedst kan se, hvordan det fungerer: Cesar Millan - Illusion Dog Collar and Leash Set

 

Og så "elsker" jeg den her advarsel :mrgreen::

 

WARNING: If your dog's neck measures less than 13 inches at the base, or your dog weighs less than 18 lbs, you should NOT use the collar. The Illusion collar is not intended for puppies under one year of age. Dogs with any breathing problems, such as "pushed-in faces" that restrict breathing; dogs with trachea or throat problems, such as Pomeranians; and dogs with elongated, overly slender necks, such as Greyhounds, should NOT use the collar. Consult your local professional or veterinarian for further advice.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er det godt at høre, at det går så nemt med din lille Zoey :hjerte:

 

Ja, tror vist ikke du har lagt mærke til/set Cesars mørke sider eller hvad man nu skal sige.

 

Fx. står han bag den "geniale" opfindelse af et halsbånd. Der er to halsbånd indbygget i det, et fast et, der sidder "fast" og kan understøtte eet andet fast, som holder en kvæler, der sidder helt oppe bag ørerne - så hund og ejer kan nyde(?!) deres gåtur sammen. Metoden går ud på, at give hunden et nyk, hver gang den trækker eller viser interesse for noget - der findes endda en fin video, der demonstrerer det :evil:

 

Hvis du kan se filmen, så læg lige mærke til, hvor glad en, efter Cesars mening, "calm, submissive dog" skal se ud - det er også på filmen, du bedst kan se, hvordan det fungerer: Cesar Millan - Illusion Dog Collar and Leash Set

 

Og så "elsker" jeg den her advarsel :mrgreen::

 

ok jeg troede ikke han ville bruge ting som kvælerhalsbånd.. hmmm.,.. ja

 

jeg må se at få set lidt mere til ham så.. men stadig de ting jeg har set

 

var altser vildt gode.. men det klart hvis han så også udøver smerte og sådan overfor hunde så kan jeg da godt forstå i ik er fan af ham..

 

ja utroligt hun er så lærenem:) det godt nok fedt, jeg elsker at gå med hende nu hehe kan næsten ik selv vente til vi skal ud igen hehe tosset..

Link til indlæg
Del på andre sites

ok jeg troede ikke han ville bruge ting som kvælerhalsbånd.. hmmm.,.. ja

 

jeg må se at få set lidt mere til ham så.. men stadig de ting jeg har set

 

var altser vildt gode.. men det klart hvis han så også udøver smerte og sådan overfor hunde så kan jeg da godt forstå i ik er fan af ham..

 

Burde måske forklare, hvad der skete på de der film, jeg postede tidlgiere :mrgreen:

 

CM har tre film postet. Den første viser, hvordan han lærer en lille selskabshund, at det er ok at blive børstet. Hunden er panisk angst, knurrer, snerrrer og bider endda ud og får fat i ham på et tidspunkt. Manden holder hunden i et fast tag og "viser" den, at han er lederen, ved at kunne holde den og tvinge den til at blive redt.

 

Denne har Canis et modspil til, en hund, der har en angst for at få klippet negle. Hunden sidder på et bord og bliver præsenteret for neglesaksen på afstend. Klik (klikertræning) og godbiden, hvis hunden ikke reagerer ved at vægre sig. Hvis den vægrer sig, går man lidt tilbage i træningen. Til sidst finder hunden sig i, at neglesaksen berører neglen (klik og godbid), så at saksen har fat i neglen (klik og godbid) og til aller sidst får den rent faktisk klippet neglene.

 

Så kan man diskutere hvilken metoder, både ejer og hund har det bedst med :mrgreen:

 

Den anden CM-film viser, hvordan han har tænkt sig, at en sort "aggressiv" schæfer, skal lære at lade familiens kat være. Den får line på og elektrisk halsbånd og viser den lidt for meget interesser, wham, så får den stød :megaked: Katten bliver til sidst spærret inde i et lille transportbur, så den ikke kan flygte, mens schæferen bliver præsenteret for den - stakkels hund og stakkels kat! :megaked:

 

Den sidste film har jeg aldrig fået set færdig, men vist nok noget med en vild hund, som skal tæmmes. Og kvinden bliver bedt om at gå udenfor, fordi hunden kan mærke, at hun ikke bryder sig om det, CM udsætter hunden for... Men kan ikke huske det præcist og blander måske sammen med en anden CM.

 

ja utroligt hun er så lærenem:) det godt nok fedt, jeg elsker at gå med hende nu hehe kan næsten ik selv vente til vi skal ud igen hehe tosset..

 

Jeps, det bliver en ren fryd, når man sådan pludselig har en hund, der kan høre, hvad man siger - og REAGERER :klap: Møffe er også bare vidunderlig at gå tur med, han snuser lidt og kommer derefter spændende tilbage til én og kigger forventsningsfuldt op :lun: Og så går han rundt lige omkring én, går aldrig langt væk - det er SÅ vidunderligt! :banan: Og slet ikke hvad jeg er vant til fra andres hunde :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Burde måske forklare, hvad der skete på de der film, jeg postede tidlgiere :mrgreen:

 

CM har tre film postet. Den første viser, hvordan han lærer en lille selskabshund, at det er ok at blive børstet. Hunden er panisk angst, knurrer, snerrrer og bider endda ud og får fat i ham på et tidspunkt. Manden holder hunden i et fast tag og "viser" den, at han er lederen, ved at kunne holde den og tvinge den til at blive redt.

 

Denne har Canis et modspil til, en hund, der har en angst for at få klippet negle. Hunden sidder på et bord og bliver præsenteret for neglesaksen på afstend. Klik (klikertræning) og godbiden, hvis hunden ikke reagerer ved at vægre sig. Hvis den vægrer sig, går man lidt tilbage i træningen. Til sidst finder hunden sig i, at neglesaksen berører neglen (klik og godbid), så at saksen har fat i neglen (klik og godbid) og til aller sidst får den rent faktisk klippet neglene.

 

Så kan man diskutere hvilken metoder, både ejer og hund har det bedst med :mrgreen:

 

Den anden CM-film viser, hvordan han har tænkt sig, at en sort "aggressiv" schæfer, skal lære at lade familiens kat være. Den får line på og elektrisk halsbånd og viser den lidt for meget interesser, wham, så får den stød :megaked: Katten bliver til sidst spærret inde i et lille transportbur, så den ikke kan flygte, mens schæferen bliver præsenteret for den - stakkels hund og stakkels kat! :megaked:

 

Den sidste film har jeg aldrig fået set færdig, men vist nok noget med en vild hund, som skal tæmmes. Og kvinden bliver bedt om at gå udenfor, fordi hunden kan mærke, at hun ikke bryder sig om det, CM udsætter hunden for... Men kan ikke huske det præcist og blander måske sammen med en anden CM.

 

 

 

Jeps, det bliver en ren fryd, når man sådan pludselig har en hund, der kan høre, hvad man siger - og REAGERER :klap: Møffe er også bare vidunderlig at gå tur med, han snuser lidt og kommer derefter spændende tilbage til én og kigger forventsningsfuldt op :lun: Og så går han rundt lige omkring én, går aldrig langt væk - det er SÅ vidunderligt! :banan: Og slet ikke hvad jeg er vant til fra andres hunde :lol:

 

 

 

bruger han virkelig elektro halsbånd?? ej det kan jeg slet ik tro.. troede ikke han ville gøre sådan noget.. hvis der er noget jeg hader er det sådanne ting som stød halsbånd.. og hvorfor ville han bare holde hunden fast?? det lære den aldrig ikke at være bange for så.. hmm ja sådan noget hat jeg ikke set ham gøre.. kun gode ting.

 

 

zoey vil heller ik trække så meget, hun går sådan lidt og kigger efter lommen hehe

Link til indlæg
Del på andre sites

bruger han virkelig elektro halsbånd?? ej det kan jeg slet ik tro.. troede ikke han ville gøre sådan noget.. hvis der er noget jeg hader er det sådanne ting som stød halsbånd.. og hvorfor ville han bare holde hunden fast?? det lære den aldrig ikke at være bange for så.. hmm ja sådan noget hat jeg ikke set ham gøre.. kun gode ting.

 

Han holder den fast, fordi det medfører noget meget praktisk (og dybt dybt egoistisk), som hedder indlært hjælpeløshed - hunden opgiver simpelthen at kæmpe imod, det nytter jo ikke noget, den kan intet gøre for at forhindre det. Det er noget, som hunde har meget let ved at få - forsøg har bevist det (forsøg som desværre ikke kun er blevet lavet én gang, men lige skulle bevises igen... og igen...). En hund i et aflukket rum, lærer at ved et bestemt signal, går der stød gennem gulvet. En anden hund er i et område bestående af to rum. Det ene rum, fungerer ligesom den første hunds rum, det andet rum er der ikke noget sted i.

 

Hund nummer to lærer, at den kan flygte over i det andet rummet.

 

Hun nummer ét har ingen flugtmuligheder og opgiver til sidst at kæmpe imod stødet, løfter et enkelt ben for at minimere smerten. Intet andet. Til sidst bliver hund nummer et ført over i hund nummer tos rum. Og den fortsætter blot som før - løfter et enkelt ben ved signalet, men forsøger ikke at flygte :cry:

 

Og stødhalsbånd, hvorfor han vil bruge det? Skal jeg ikke kunne sige... Men det gør han altså :megaked: Udover for at lære hunden, at der vanker, hvis den blot tænker på katten...

 

zoey vil heller ik trække så meget, hun går sådan lidt og kigger efter lommen hehe

 

Hehe, hun er da vist madglad :mrgreen:

  • Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

Omg. er såå sur lige nu. Jeg har en labrador på 4 mdr. meget glad og hver gang vi går tur så vil hun snakke med alle folk og springer op af dem hvis ik jeg er hurtig nok med snoren. ja hun får skældud for det og jeg gør alt hvad jeg kan for at få hende til at høre efter. JA måske er jeg lidt blød i det i forhold til fx. en her i mit område der flår sin hvalp så hårdt i snoren at den piver højt og slår tre baglæns koldbøtter så den kan høre efter (sindsygt) så står jeg i toget med min vaps og der er en alkoholiker dame med sin hund løs og under kontrol (waw tillykke dame) så siger hun til mig du er for blød og jeg giver hende ret og griner lidt af det så siger hun undskyld mig men du burde ikke have hund, du ødelægger den!!! omg. hvad er det for noget at sige. blev så rasende men sagde ikke mere til hende.. hvad syntes i? jeg tror ikke på at ingen her har en hvalp der er sådan også!! geeez

 

Jeg ved ikke lige hva damen har tænkt!? :vedikke: Alle hvalpe er da nysgerrige og de kan da ikke lære alle livets regler så gurtigt?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved ikke lige hva damen har tænkt!? :vedikke: Alle hvalpe er da nysgerrige og de kan da ikke lære alle livets regler så gurtigt?

 

hvad hun har tænkt? hun har sandsynligvis været bange for hunde.

Kan slet ikke se man ikke kan acceptere at sådan har nogle folk det, tit er det folk der er blevet angrebet/bidt som børn.

 

Hvis man har sin hund løs burde man slet ikke acceptere den løber hen til alt og alle, netop fordi nogen ikke bryder sig om hunde eller er bange for dem.

Uanset hvor pussernusser agtige de er at se på.

Det har intet med livets regler at gøre, men lydighed hos hund og respekt hos ejer.

 

Det handler om respekt for at ikke alle gider ens hund bare fordi den er en kælepot,

ligesom nogen bare ikke gider fremmed børn med is-finger der hiver en i bukserne og spørger hvad man hedder....

Link til indlæg
Del på andre sites

hvad hun har tænkt? hun har sandsynligvis været bange for hunde.

Kan slet ikke se man ikke kan acceptere at sådan har nogle folk det, tit er det folk der er blevet angrebet/bidt som børn.

 

Hvis man har sin hund løs burde man slet ikke acceptere den løber hen til alt og alle, netop fordi nogen ikke bryder sig om hunde eller er bange for dem.

Uanset hvor pussernusser agtige de er at se på.

Det har intet med livets regler at gøre, men lydighed hos hund og respekt hos ejer.

 

Det handler om respekt for at ikke alle gider ens hund bare fordi den er en kælepot,

ligesom nogen bare ikke gider fremmed børn med is-finger der hiver en i bukserne og spørger hvad man hedder....

 

Ja det må jeg jo så give dig ret i. Men bemærkningen om at hun ødelægger den, syntes jeg alligevel var unødvendig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...