Hop til indhold

Hvem passer hunden hjemme hos jer?


Gæst Rosa og Eva
 Share

Hvem står for træning og gåture hjemme hos jer  

78 stemmer

  1. 1. Hvem står for træning og gåture hjemme hos jer

    • Jeg bor alene, jeg står derfor for det hele
      20
    • Jeg sørger for at sende min bedre halvdel afsted når det er koldt og regnvådt
      1
    • Jeg står for træning og gåture, de andre tager sig af hyggen indendørs
      12
    • Jeg går med hunden når det regner, men når solen skinder hjælper de andre :o)
      1
    • Det er mest mig, men de andre hjælper da også til i hverdagen
      24
    • Vi skiftes alle ligeligt til at tage os af hunden/hundene
      20


Recommended Posts

  • Svar 62
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ja, man kommer hurtigt ind i en rytme.

 

Smilla er vores fælles kæledagge.

 

Kæresten går til træning i klubben og går luftetur om aftenen rundt i kvarteret. Nusser med hende på sofaen, spiller fodbold med hende og i den dur. Sår også tit op om natten, hvis hun skal ud.

 

Jeg står for træningen herhjemme (lektierne), skovturene, fodring, tørre op efter uheld, vasker/ strigler hende, køber ind til hende, leger, nusser med hende. (Jeg har også flest vågne timer sammen med hende). :hjerte:

 

Men synes det er så skønt at det er kæresten, der går til træning med hende, for så lærer han nemlig også noget. Han gider jo ikke læse bøger eller lytte til mig :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, man kommer hurtigt ind i en rytme.

 

Smilla er vores fælles kæledagge.

 

Kæresten går til træning i klubben og går luftetur om aftenen rundt i kvarteret. Nusser med hende på sofaen, spiller fodbold med hende og i den dur. Sår også tit op om natten, hvis hun skal ud.

 

Jeg står for træningen herhjemme (lektierne), skovturene, fodring, tørre op efter uheld, vasker/ strigler hende, køber ind til hende, leger, nusser med hende. (Jeg har også flest vågne timer sammen med hende). :hjerte:

 

Men synes det er så skønt at det er kæresten, der går til træning med hende, for så lærer han nemlig også noget. Han gider jo ikke læse bøger eller lytte til mig :blink:

 

Sådan er det også med Jan. Heldigvis har han været med til træning, og nogle gange er han taget alene afsted med Groa. Nu kan han pludselig se hvad han er gået glip af ved de andre hunde vi har haft.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har stemt: Jeg bor alene, jeg står derfor for det hele

Det passer ikke, for det gør jeg ikke.. men i forhold til hundene er det sådan. De er mine, og jeg klarer al pasning, gåtur osv.

 

Når det er sagt, så er kæresten da med ude og gå, på skovture osv. for hyggens skyld!

Men han har ingen ansvarsområder i forhold til dem :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Sådan er det også med Jan. Heldigvis har han været med til træning, og nogle gange er han taget alene afsted med Groa. Nu kan han pludselig se hvad han er gået glip af ved de andre hunde vi har haft.

 

Nemlig :). Jeg er også altid med til træning fra sidelinjen (for jeg skal også lære hvordan man gør). Men er sikker på det er lettere for kæresten at engagere sig, når han er den, der er ''på''. (Han gad med 100% sikkerhed heller ikke stå i isnende kulde og glo på mig en time). :lol: Det er så hyggeligt at være fælles om synes jeg. Og han kan også se, hvad jeg gør forkert, når jeg træner hende og omvendt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nemlig :). Jeg er også altid med til træning fra sidelinjen (for jeg skal også lære hvordan man gør). Men er sikker på det er lettere for kæresten at engagere sig, når han er den, der er ''på''. (Han gad med 100% sikkerhed heller ikke stå i isnende kulde og glo på mig en time). :lol: Det er så hyggeligt at være fælles om synes jeg. Og han kan også se, hvad jeg gør forkert, når jeg træner hende og omvendt.

 

Det er nemlig godt. Jeg beder også nogle gange om at blive filmet, man kan faktisk lære meget af at se sig selv og hunden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er vores hund, som jeg lufter morgen og eftermiddag og Martin lufter aften imens jeg sørger for mad til Aslan.

 

Jeg klipper negle og børster hans pels.

 

Martin står for rengøring af ører.

 

 

Tit -for tiden, grundet det kolde vejr - føles det som om jeg gør det HELE, og det er KUN fordi jeg har så ondt af mig selv kl 5 om morgenen :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst SikkeEtHundeliv

Det gør jeg. Min kæreste arbejder på Grønland, så han er ikke hjemme,men han går da en tur med bassen og vi kører, hver dag, i skoven, hvor vi alle går en tur når kæresten endelig er hjemme :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

I det daglige deles vi ligeligt om gåture, fodring, kælen osv.

 

Dog er det mig, der står for at købe diverse pelsplejeting, foder, legetøj osv. Det er også mig, der sørger for at holde styr på forsikringer, vaccinationer mm. Det er også mest mig, der børster ham og sørger for at han kommer i bad.

 

Men jeg har stemt, at vi deles ligeligt... For det gør vi langt det meste af vejen. Det er nok også meget naturligt, at det er mig, der sørger for diverse indkøb. Mit shopping-gen er nok størst på det område, og jeg hvis jeg overlod det til min bedre halvdel, så er jeg bange for, at der ikke rigtig blev købt noget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Jeg står for træning, luftning, gåture, maden, nusser turene,

nå lige med undtagelse af sove turene på sofaen det står Laika og min bedre halvdel for,

og når vi har været ude i noget der for mig stinker, men Laika syntes duftede af den rene luksus,

ja så er det også mig der står for at få denne skønne duft af hende igen,

så alt i alt så er Laika min hund,

jeg ville have hende så det er også mig der står med arbejdet med hende :banan:

men børnebørnene har den store fornøjelse at lege med hende, :vuf:

 

Ud over børnebørnene, så er det den præcise beskrivelse af hvordan det foregår herhjemme også!

 

Det er endda mine forældre der står for at passe Bamse når vi er på ferie...

Så han er MIN hund med alt det indebære.

 

De eneste punkter min bedre halvdel bidrager på, er putning og en sjælden gang fodring, når han synes Bamse er lidt for ligeglad med ham :mrgreen:

 

Selvom min mand knus-elsker Bamse, så er jeg glad for at han mest er min hund, for det var for min skyld vi fik ham, og jeg nyder alt der høre med af "sure" pligter :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...