Hop til indhold

Er der hunde I ikke vil have?


Gæst Trine20
 Share

Recommended Posts

Fysisk:

I princippet hunde der ikke selv

 

kan fælde

kan føde

der har ekstra hud

overdrevet pels

har udstående øjne som kan poppe ud ved slag

har hængeøjne

har meget lang ryg og korte ben

har øren så lange at den træder i dem

har luftvejsproblemer

ingen interesse har i mad

har lidelser man har kendskab til hos racen

 

Psykisk/arbejdsegenskaber:

 

I princippet hunde der fra "naturens" side

 

er meget reserverede

har øget aggressivitet overfor artsfæller

ikke gider lave noget

knapt kan slappe af

altid er på vagt

ikke er minded for samarbejde

 

og sikkert flere egenskaber.

 

Når jeg skriver "i princippet" er det fordi jeg nogle gange kan gå imod mine egne principper og f.eks. købe en cairn terrier, selvom det er mig imod at man avler hund, der skal trimmes.

Eller jeg kan overtage en omplaceringshund der har et af ovenstående træk.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 72
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Kan ikke se det:confused:

 

Sorry det kan jeg da godt se det virker ikke... prøv her (kopier uden de to streger i hver ende):

-http://www.dailymotion.com/video/x6l7hl_pedigree-dogs-exposed-part-1-of-6_animals-

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst SikkeEtHundeliv

Ja, jeg må indrømme der er en del racer jeg ikke vil have.

 

De racer der har for meget hud og dem med flade næser - fordi jeg synes det er synd at avle på dem når de næsten alle får vejrtrækningsproblemer og hudproblemer.

 

Pomerianer,papillon,alle terriere både store som små og pudler.

Deres temperament passer simpelthen ikke til mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Briard Briard Briard Briard Briard Briard Briard Briard Briard Briard Briard Briard Briard Briard Briard Briard Briard Briard Briard Briard

 

Og hvis jeg nogensinde i galskab anskaffer mig en, bliver den klippet HELT korthåret! :damn::damn::damn::damn::damn: (gæt hvad jeg har lavet på arbedjet i dag :lol:)

 

Børstet en briard? :-P

 

Eller måske endda....

 

End med at klippe den korthåret? :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Børstet en briard? :-P

 

Eller måske endda....

 

End med at klippe den korthåret? :mrgreen:

Jeg ville have giver penge for at have fået lov at klippe lortet :lol:

Nej du, b¢rstet, vasket, t¢rret og b¢rstet igen, en briard som har været våd og mudret stort set hver dag i en uge, og som har været ude (off site) så mange timer at der ikke var tid til at ordne ham når han kom tilbage... :???: hvor let er det lige de filtrer?? Endda uden hjælp, filtrer de bare man tænker fugt eller blæst :shock:

Jeg brugte 5 timer på ham, og havde ikke tilnærmelsesvis fået alle knuderne ud :damn: bare for at gâre det værre, havde han båret sele under træning, så bryst, skuldre, OG hals (hvor halsbåndet sidder) OG under maven, op og ned ad benene osv.. var fuld af store knuder :damn:

 

Arrgghh.... så kom jeg af med det :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville have giver penge for at have fået lov at klippe lortet :lol:

Nej du, b¢rstet, vasket, t¢rret og b¢rstet igen, en briard som har været våd og mudret stort set hver dag i en uge, og som har været ude (off site) så mange timer at der ikke var tid til at ordne ham når han kom tilbage... :???: hvor let er det lige de filtrer?? Endda uden hjælp, filtrer de bare man tænker fugt eller blæst :shock:

Jeg brugte 5 timer på ham, og havde ikke tilnærmelsesvis fået alle knuderne ud :damn: bare for at gâre det værre, havde han båret sele under træning, så bryst, skuldre, OG hals (hvor halsbåndet sidder) OG under maven, op og ned ad benene osv.. var fuld af store knuder :damn:

 

Arrgghh.... så kom jeg af med det :mrgreen:

 

Det var godt - man skal nemlig ud med sådan noget :mrgreen:

 

Og hold da ferie, et trælst job... Er der virkelig nogen, der anskaffer sig en hund, der kræver så megen pleje - frivilligt?! :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...