Gæst Skrevet November 15, 2009 Rapporter Share Skrevet November 15, 2009 Hejsa håber der er nogle som måske kan hjælpe/ berolige mit sind. Jack, som snart er 4 måneder, virker til at have haft lidt maveproblemer her de sidste par dage. Det hele startede med at han for ca 4-5 dage siden var meget urolig den nat og jeg vågnede kl 8 ved opkast lyde og skyndte mig, men roligt, at få ham ned af sengen og nussede ham imens han kastede et eller andet "hårdt" sort, som ikke lignede hans mad op. Jeg tænkte ikke videre over det, da han jo har snuden i alt udenfor og ikke har været syg endnu. Men så har de sidste par dage, har han haft "problemer" når han skulle af med hans afføring. Det er en smule tyndt og han bliver stående i meget lang tid som om han skal af med mere men ikke rigtigt kan få det ud. Han pøller flere gange om dagen og det er altid en smule tyndt. Jeg syntes at næsten hver gang nu står han som om han skal af emd mere. Nogle gange kommer han faktisk også af med mere 1 meter henne, men syntes bare han ser så "ked ud af det" når han står der og der ikke vil komme mere. Han sover okay meget, men på samme tid er han meget rastløs. Han vil ikke rigtigt sove om natten går meget rundt i min seng for at finde et nyt sted at ligge sig, men ellers han spiser som han plejer, faktisk så har han altid kastet sig over maden (man er vel labrador ) Han har altid pruttet en "del" og det har altid haft sådan en stank at jeg har fået lyst til at gå hjemmefra. Når jeg samler hans pøller op, sørger jeg for ikke at være i modvind. Men i dag har han været lidt mere sløv og mor-syg. Skal siges han virker derudover frisk nok, men vil virkeligt gerne hjælpe ham, så han kan komme af med det hele og slappe af igen, inden vi begge bliver sindssyg af det renderi om natten. Det blev lidt langt, men syntes det var vigtigt at alt blev nævnt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret November 15, 2009 Rapporter Share Besvaret November 15, 2009 Pelle er netop ved at komme sig over sådan en omgang. Vi er på 4. dagen i dag. Han fes så det næsten ikke var til at holde ud og så diarré. Ud om natten og prutte. Du kan trække det i langdrag ved at fodre normalt, så det kan være en god ide at købe noget diætfoder til ham. Jeg fastede Pelle et døgn, men han er jo også voksen, og gav ham kun lidt Cultura blandet med vand, for at få nok vand i ham. Under hele forløbet har han ikke ladet sig mærke med det og har opført sig som sædvanligt. Den adfærd du beskriver med at sidde længe er almindeligt når de har diarre. Jeg synes du skal tale med en dyrlæge om forløbet for der KAN sidde et fremmedlegene som ikke kan passere og det med lidt sløvhed lyder ikke så godt. God bedring med ham. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Besvaret November 15, 2009 Rapporter Share Besvaret November 15, 2009 Ååh håber ikke han har spist noget som ikke kan komme ud igen Men tror jeg vil købe A38 eller noget lign. og koge noget vand til ham og se om det bliver bedre. Heldigvis har vi en aftale med dyrlægen på fredag, med mindre det bliver værre så kan jeg spørge lidt ind til det der. Så prøver med A38, kogt vand, har noget specific foder fra dyrlægen som jeg har fået at vide måske kan købe, også vil jeg skære lidt ned på div. tygger og måske en god ide at fjerne hans tennisbold som han meget gerne vil pelse ? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Lusen Besvaret November 15, 2009 Rapporter Share Besvaret November 15, 2009 Hejsa håber der er nogle som måske kan hjælpe/ berolige mit sind.Jack, som snart er 4 måneder, virker til at have haft lidt maveproblemer her de sidste par dage. Det hele startede med at han for ca 4-5 dage siden var meget urolig den nat og jeg vågnede kl 8 ved opkast lyde og skyndte mig, men roligt, at få ham ned af sengen og nussede ham imens han kastede et eller andet "hårdt" sort, som ikke lignede hans mad op. Jeg tænkte ikke videre over det, da han jo har snuden i alt udenfor og ikke har været syg endnu. Men så har de sidste par dage, har han haft "problemer" når han skulle af med hans afføring. Det er en smule tyndt og han bliver stående i meget lang tid som om han skal af med mere men ikke rigtigt kan få det ud. Han pøller flere gange om dagen og det er altid en smule tyndt. Jeg syntes at næsten hver gang nu står han som om han skal af emd mere. Nogle gange kommer han faktisk også af med mere 1 meter henne, men syntes bare han ser så "ked ud af det" når han står der og der ikke vil komme mere. Han sover okay meget, men på samme tid er han meget rastløs. Han vil ikke rigtigt sove om natten går meget rundt i min seng for at finde et nyt sted at ligge sig, men ellers han spiser som han plejer, faktisk så har han altid kastet sig over maden (man er vel labrador ) Han har altid pruttet en "del" og det har altid haft sådan en stank at jeg har fået lyst til at gå hjemmefra. Når jeg samler hans pøller op, sørger jeg for ikke at være i modvind. Men i dag har han været lidt mere sløv og mor-syg. Skal siges han virker derudover frisk nok, men vil virkeligt gerne hjælpe ham, så han kan komme af med det hele og slappe af igen, inden vi begge bliver sindssyg af det renderi om natten. Det blev lidt langt, men syntes det var vigtigt at alt blev nævnt. Jeg ville ikke vente eller forsøge mig med en masse, jeg ville gå til dyrlægen i morgen og få vished ... hvis du ikke har undersøgt hans opkast og p.t ikke aner hva det hårde og sorte noget er .. så syntes jeg oprigtig at dyrlægen skal kikke på ham. Han har jo næsen i alt skriver du så hvem ved hva den lille har spist, måske noget der nu sidder fast i ham og i værste fald forvære det. Som Ninjamor skriver så er det almindeligt når de har diarre at sidde og presse, men men... jeg ville ikke vente .. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Besvaret November 15, 2009 Rapporter Share Besvaret November 15, 2009 altså jeg undersøgte da det der hårde og sorte og det virkede som lort. Dog ikke hans egen, hans er ikke sort :blink: Men ja, nok en god ide at få fat i dyrlægen, men hvis der sad noget fast ville han så ikke have ondt ? han opfører sig jo som han plejer udover hans træthed og mor-syge. han kan løbe og springe og alt som han plejer bare han er lidt "sløv". Har aldrig haft en hund som har haft noget til at sidde fast i maven så aner ikke hvordan hunden bliver af? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Besvaret November 15, 2009 Rapporter Share Besvaret November 15, 2009 lige hurtigt vi var til noget træning for at se om den slags træning var noget for os og der skulle han sitte i laaang tid på den meget kolde jord, fordi træneren ville have alles hunde til at sitte før min (som var den første) måtte rejse sig igen. Og han blev meget vild efter det og pev og ville sådan set bare hjem, kan hunde få maveforkøelse? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret November 16, 2009 Rapporter Share Besvaret November 16, 2009 lige hurtigt vi var til noget træning for at se om den slags træning var noget for os og der skulle han sitte i laaang tid på den meget kolde jord, fordi træneren ville have alles hunde til at sitte før min (som var den første) måtte rejse sig igen. Og han blev meget vild efter det og pev og ville sådan set bare hjem, kan hunde få maveforkøelse? Ja. Hunde kan stort set få det vi kan... Find et andet sted at træne er min anbefaling. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Besvaret November 16, 2009 Rapporter Share Besvaret November 16, 2009 det er også planen, altså at finde et andet sted at træne, der var mange ting jeg ikke var enig med træneren om at min hund skulle lære og opleve sådan. Og det sted virkede bare ikke som os, vi havde begge 2 bare lyst til at tage afsted, jeg havde i hvert fald. så nu håber jeg det bliver bedre Og TAK for alt hjælpen !!! :klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret November 16, 2009 Rapporter Share Besvaret November 16, 2009 Det sorte kunne jo være størknet blod fra tarmene, hvis han har spist noget der har lavet hul derinde.???? Hvis tarmene så fortsat arbejder , vil noget kunne lave dødt væv og sådanne tilfælde er svære for DR dYr at redde livet på.Nogle gange kan et extra dyrlægecheck være nødvendigt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret November 16, 2009 Rapporter Share Besvaret November 16, 2009 det er også planen, altså at finde et andet sted at træne, der var mange ting jeg ikke var enig med træneren om at min hund skulle lære og opleve sådan. Og det sted virkede bare ikke som os, vi havde begge 2 bare lyst til at tage afsted, jeg havde i hvert fald. så nu håber jeg det bliver bedre Og TAK for alt hjælpen !!! :klap: Velbekommen. Fortæl lige hvordan det går med ham ikk? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Besvaret November 16, 2009 Rapporter Share Besvaret November 16, 2009 det skal jeg i hvert fald, han virker meget mere frisk i dag efter jeg begyndte at koge hans vand, måske er der noget i vandet herude : / Han havde ikke tynd mavse i morges ! Jubiiii hehe var så glad jeg hoppede rundt Så lige nu virker han bedre efter jeg fjernede noget af hans tyggeben og sådan, så lige så langsomt når han er helt rask, vil jeg give ham det tilbage en efter en, måske er der noget i det hmm. Men træning derover er udelukket fremover, han er jo også en klog bette en så har overvejet andre former for træning til ham hvor han virkeligt skal bruge nødden når han er lidt ældre Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
FrkSmilla Besvaret November 16, 2009 Rapporter Share Besvaret November 16, 2009 det skal jeg i hvert fald, han virker meget mere frisk i dag efter jeg begyndte at koge hans vand, måske er der noget i vandet herude : /Han havde ikke tynd mavse i morges ! Jubiiii hehe var så glad jeg hoppede rundt Så lige nu virker han bedre efter jeg fjernede noget af hans tyggeben og sådan, så lige så langsomt når han er helt rask, vil jeg give ham det tilbage en efter en, måske er der noget i det hmm. Men træning derover er udelukket fremover, han er jo også en klog bette en så har overvejet andre former for træning til ham hvor han virkeligt skal bruge nødden når han er lidt ældre Du kan evt tage et tæppe med til træning, som han kan sidde/ dække osv på. Hvis du altså skal afsted igen.. Det gør jeg til Smilla. God bedring med ham (har selv været oppe i nat 5 gange med Smilla fordi hun havde tynd mave/ skal ud og spise græs... Jeg har givet hende zoolac, så håber det hjælper.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts