Hop til indhold

Kødbensslugning...

Recommended Posts

Gæst louise s

Hej alle :-)

Hvor tit giver I jeres hunde friske, rå kødben? Altså jer der ikke barfer :blink:

Min skønne vovse får et frisk ben ca. en gang om ugen og jeg giver hende normalt et stort et- altså en halv eller hel lårbensknogle (og ikke de der røgede nogle for så får hun drillemave i flere dage :shock:). Men jeg har nu fået fat i nogle lidt mindre ben (okse og lam) og her idag da jeg prøvede at give hende et forsvandt det på ingen tid :confused: Altså hun må jo have spist det fordi efter ca 5 min efter hun havde fået det gav hun nogle bræklyde og væk var det.. Hun var vist også selv lidt i tvivl om hvor det blev af for hun styrtede rundt og ledte efter det bagefter :vedikke:

Men altså skal jeg være bekymret for om hun kan fordøje det, eller kommer det bare op igen hvis det er for stort?

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså, Møffe har præsteret at sluge en grisehale og halve tyggeben (ca. 20cm lange, dvs. 10cm lange). Intet af det har givet ham problemer, men jeg vil næsten sværge på, at han efter grisehallen gik rundt og lignede én, der syntes han havde spist for meget :mrgreen: Det var da han var ca. 4-5 måneder.

Jeg ved jo ikke hvilke ben du snakker om, og ved heller ikke, hvornår det kan være farligt, så kan desværre ikke ellers hjælpe.

PS. Indtil videre har Møffe kun fået kødben på sin 6mdrs dag, men regner med, at det bliver noget han får et par gange om måneden, når han bliver stooor :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010

Jeg tror ikke at du skal være urolig...:5up:... Men jeg kunne godt tænke mig at få at vide hvilke ben du har givet, for umiddelbart lyder det som om at det er en lille knogle..:hmm:... Det er altid en god idé at give rå ben som store (som du også plejer at gøre) da det er svært at gnave knoglen istykker...

Freya får et rå ben ca. en gang om ugen... nogle gange mere og andre gange mindre...

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for svarene:vinken:

Altså det lignede noget ryghvirvel/torntap-agtigt noget som hun fik, og så lidt under 10 cm. lang og 4-5 cm bred-formentlig fra et får.. I den pose jeg har købt ligger også nogle "ribbensstykker" på 10*10 cm og de er måske lidt bedre for hende at håndtere.. Men jeg synes bare tit jeg læser/hører om hunde der får alt fra kylling til hest inkl. ben uden dette giver problemer, og herunder tænker jeg også på dem der barfer :vedikke:

Jeg må iøvrigt lige indskyde at hun virker ganske normal, ihvertfald så normal som en DDB på 22 mdr. kan være :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst SikkeEtHundeliv

Jeg køber kraftben der er skåret i skiver til Basse for så kan han spise det hele, et marvben lader han ligge når det lækre udenpå er væk,han gider ikke bøvle med at få marven ud :vedikke:

Det er lidt forskelligt hvor tit han får, som regel 1 gang i ugen.

Link til indlæg
Del på andre sites