Hop til indhold

Hvordan gør man hunden vinterklar?

Recommended Posts

Gæst Signe Og Vapsen

Jeg synes at min gamle dreng derhjemme er ved at blive lidt ekstra stivbenet. Det var han nu også før, men har en ide om at det er blevet lidt værre efter at det er blevet koldere og det er blevet svære at lokke ham med udenfor. hvordan gør I jeres, især gamle, hunde klar til dårligt vejr og kulde.

Har overvejet at købe et hundedækken til ham, men Lhasa-apsoen er jo en meget pelset hund, så vil det være overkill?:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes at min gamle dreng derhjemme er ved at blive lidt ekstra stivbenet. Det var han nu også før, men har en ide om at det er blevet lidt værre efter at det er blevet koldere og det er blevet svære at lokke ham med udenfor. hvordan gør I jeres, især gamle, hunde klar til dårligt vejr og kulde.

Har overvejet at købe et hundedækken til ham, men Lhasa-apsoen er jo en meget pelset hund, så vil det være overkill?:hmm:

Jeg har Back On Track dækkener til mine 2 ældste hunde på 8 og 10 år, men de har dem sjældent på når de er i bevægelse.

Musklerne skal lige varmes op, så takler de fint kulden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ældre hunde har svært ved at generere varme nok og derfor kan dækken være en rigtig god ide.

Min cairn, som jo havde god pels, var meget glad for sit dækken da hun fik sådan et som gammel.

Du kan også give ham gode aminosyrer, Glukosamin og massage til at holde kroppen vedlige og i gang.

Der er i det hele taget forskellige præparater som kan hjælpe hunde med gigt/stivhed.

"Vinterklar" kunne også indbefatte et kiropraktortjek :-D

Stivbenede hunde har bedst af at røre sig ofte, så hvis/når du har mulighed det det vil det være bedst for ham med ture der ikke overbelaster ham og dermed gør stivheden værre samt at tilbyde aktivitet hver 1. - 2. time så kroppen ikke når at blive stiv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ældre hunde har svært ved at generere varme nok og derfor kan dækken være en rigtig god ide.

Min cairn, som jo havde god pels, var meget glad for sit dækken da hun fik sådan et som gammel.

Du kan også give ham gode aminosyrer, Glukosamin og massage til at holde kroppen vedlige og i gang.

Der er i det hele taget forskellige præparater som kan hjælpe hunde med gigt/stivhed.

"Vinterklar" kunne også indbefatte et kiropraktortjek :-D

Stivbenede hunde har bedst af at røre sig ofte, så hvis/når du har mulighed det det vil det være bedst for ham med ture der ikke overbelaster ham og dermed gør stivheden værre samt at tilbyde aktivitet hver 1. - 2. time så kroppen ikke når at blive stiv.

Virker Glucosamin også forebyggende?

Alle mine hunde får det, også de 2 unge :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

:banan::banan::banan::banan::banan::banan:jeg har lige købt et fleecy lined jacket fra ezy dog og det er koster 299kr regn og vindtæt.:vuf:skulle det bette skind aligevel komme til at fryse må vi jo bare købe nogen jens lyn til hende. for fryse det skal hun ikke 00020453.gif det bette skind

Link til indlæg
Del på andre sites

• 2 weeks later...

Jeg bruger glukosamin til min ældste på knap ti med stor tilfredshed. Hun har aldrig rigtig været plaget af andet end stivhed efter en fuld dags jagt før vi begyndte, og jeg syntes i det halve års tid jeg har haft hende på det, har haft stor glæde af en hund der har knap så meget stivhed i bevægelsesapparatet generelt.

Hvis du kaster dig over glukosamin kan det anbefales at købe til heste. Samme produkt men i større pakning til mindre pris.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Jeg bruger glukosamin til min ældste på knap ti med stor tilfredshed. Hun har aldrig rigtig været plaget af andet end stivhed efter en fuld dags jagt før vi begyndte, og jeg syntes i det halve års tid jeg har haft hende på det, har haft stor glæde af en hund der har knap så meget stivhed i bevægelsesapparatet generelt.

Hvis du kaster dig over glukosamin kan det anbefales at købe til heste. Samme produkt men i større pakning til mindre pris.[/QUOTE]

Har du evt. et link??

Link til indlæg
Del på andre sites

Har du evt. et link??

Har købt hos Hööks i Sverige da jeg jævnligt er på de kanter. Ved ikke hvad det koster at få det sendt.

Ellers er der også sådan noget som Glucosamin & MSM-pulver til nettopriser - Vital-Horse.com - og sikkert også mange flere muligheder herhjemme. Prisforskellen på det to er umiddelbart 177 kr. uden forsendelse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Body boost fra Olivers er efter min mening også anbefalelsesværdigt.

Jeg har endnu en flaske stående fra da jeg havde det gamle kræ. Det var dog inden Olivers fik pålagt at justere diverse indholdsstoffer lidt ned, da de ellers skulle have det godkendt som medicinsk præparat.

Men det virkede dælme. Den gamle fik det sammen med proteinpiller og glukosamin.

Link til indlæg
Del på andre sites