Hop til indhold

Stambogsnavne

Recommended Posts

Hej

More mig lidt over alle de lange eller sjove stambogsnavne som nogle hunde har.

Vores lille nye hund hedder Apernilles Betti, så vi valgte oplagt at hendes kaldenavn er Betti.

Hvad hedder jeres ? :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

• Svar 56
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Gæst Signe Og Vapsen

Min hedder rigtig Lhasa-Evers Jodean B.S. og så bliver han kaldt Joey.

Og så har jeg faktisk en teori om at jo finere og mere blæragtig hundens stamtavle er, jo mere tåbeligt er avlernavnet :P

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MariePylaia
Lovely Cocker Rock Your Body...

Somebody beat that one.. :)

Haha, ja - tråden bør lukkes her, og en eller anden form for trofæ bør uddeles!

Åh kære Gud. Lovely Cocker Rock Your Body...virkelig? haha. :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kimmi hedder Fæhunden's Kimmi Kiyani.... Kimmi har jeg selv bestemt, det skulle bare være et tævenavn med K.... Jeg foreslog Kat A. Strofe og Kosmisk Kaos, hvilket ikke faldt i opdrætters smag. Hun var meget hooked på blomsternavne, som Krokus og Kamille, men Kimmien er slet ikke en blomsterhund. Alle foreslog Kira, men ville bare ikke have en hund, der var opkaldt efter en stripper, så jeg valgte at opkalde hende efter.... Jade Laila :roll: (Fra Tæskeholdet... hun hedder i virkeligheden Kimmi og er... jep, stripper :mrgreen:)

Splint hedder bare Splint - alle hvalpene fik Astrid Lindgren navne. De har ikke noget kennelnavn, da jeg fik afslag på de tre forslag jeg havde. Splint stammer fra historien Grynet og lille Splint - største hvalp fik navnet Grynet og mindste blev Splint :mrgreen:

Vilya hedder Kewstock Quite A Quest - det hed hun allerede før jeg kom ind i billedet og i øvrigt blev hun valgt til mig.

Min gamle hund, Robin, hed bare Nørlunds Robin - men hans far havde det sejeste navn! Ruff N Tuff Up Up And Away - Beat that! Det er kun overgået i sejhed af en pony, min søster konkurrerede meget i mod - den hed Pay Up Winkie Pop!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej

More mig lidt over alle de lange eller sjove stambogsnavne som nogle hunde har.

Vores lille nye hund hedder Apernilles Betti, så vi valgte oplagt at hendes kaldenavn er Betti.

Hvad hedder jeres ? :-D

Luna hedder Blis på stamtavlen. Hendes mor hed (hedder? Jeg ved ikke om hun stadig lever) Apernilles Isabella:-D

neeej, det må jo være noget af Lunas familie så :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Møffe hedder på tavlen Tertzo's Live To Tell. Han kommer fra et Madonna-kuld, dybt skuffet var jeg, da jeg fandt ud af det - jeg er nemlig IKKE til Madonna!

Men alligevel nogle seje navne, som det blev til :engel: Som foreksempel:

Tertzo's Runaway Lover

Tertzo's Physical Attraction

Tertzo's Promise To Try

Tertzo's One More Chance

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Maustique
Haha, ja - tråden bør lukkes her, og en eller anden form for trofæ bør uddeles!

Åh kære Gud. Lovely Cocker Rock Your Body...virkelig? haha. :banan:

Jeps... Og det kan bevises... :klap: Med fiiiiin stambog... :banan:

Det er ret svært at hive et brugbart navn ud af det - så jeg fandt på noget helt andet...

Nura er fra kasakh.. Hun er opkaldt efter Ainura - en god veninde jeg havde i USA. Hendes navn betyder måneskin. Nura betyder det samme som et engelske ord "bright".. Altså en dobbeltbetydning af klog og lys..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

CarpediemAussie Adorable Angel - som nu hedder Caia ( Betyder at smile, hvilket passer godt til racen)

Chili er uden tavle:-) Men selvom Chili er hendes Rigtige navn, hedder hun alt muligt mærkeligt... Hehe

Link til indlæg
Del på andre sites