Aslan Skrevet November 17, 2009 Rapporter Share Skrevet November 17, 2009 (rettet) Martins chef har lige været på jagt, han skød 7 dådyr/rådyr what ever, og hans underchef, han skød 5. De sad med deres rifler i et tårn, med deres dram................ og ventede på at dyrene kom og så skød de dem. Men er det virkelig sådan man går på jagt med rifel? Går man ikke rundt, og leder, og får frisk luft, og så ser man en, knæler siger og skyder? Redigeret November 17, 2009 af Aslan Ops, den burde have ligget i løst snak Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret November 17, 2009 Rapporter Share Besvaret November 17, 2009 Martins chef har lige været på jagt, han skød 7 dådyr/rådyr what ever, og hans underchef, han skød 5. De sad med deres rifler i et tårn, med deres dram................ og ventede på at dyrene kom og så skød de dem. Men er det virkelig sådan man går på jagt med rifel? Går man ikke rundt, og leder, og får frisk luft, og så ser man en, knæler siger og skyder? Det er i hvert fald ikke sådan min nabo går på jagt. Før han går ud, så har han allerede besluttet hvilken buk han gerne vil nedlægge, og så går han ellers rundt og leder efter den, og selvom der går andre lige forbi ham, som han ville have let ved at ramme, så gør han det ikke, for det var ikke den buk han havde udset sig. Han kan dog godt sidde i et tårn og spejde efter den, men som sagt så skyder han ikke bare dem der går forbi, han går kun efter lige netop den han har udset sig. Hvordan andre gør, det ved jeg ikke Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret November 17, 2009 Rapporter Share Besvaret November 17, 2009 De jagter, jeg har overværet, er foregået som du beskriver. Jægerne står eller sidder et fast sted, og andre går med hunde og skræmmer vildtet op. det virker ikke specielt udfordrende, men på den anden side, hvis de rendte rundt mellem hinanden, var der jo større risiko for at de selv blev ramt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Venus222 Besvaret November 17, 2009 Rapporter Share Besvaret November 17, 2009 Hvad er der iøvrigt med jægere og druk?! Sys godt nok at det lader til at jægere får drukket en del før, under og efter jagt. Eller også kender jeg de forkerte jægere. (Ja ok, ikke verdens mest givede indlæg, men jeg undre mig virkelig over det) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret November 17, 2009 Rapporter Share Besvaret November 17, 2009 Hvad er der iøvrigt med jægere og druk?! Sys godt nok at det lader til at jægere får drukket en del før, under og efter jagt. Eller også kender jeg de forkerte jægere. (Ja ok, ikke verdens mest givede indlæg, men jeg undre mig virkelig over det) HAHA! Det har jeg også tænkt en del over - alkohol og skydevåben, det er bare så god en kombination :stupid: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret November 17, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 17, 2009 Hvad er der iøvrigt med jægere og druk?! Sys godt nok at det lader til at jægere får drukket en del før, under og efter jagt. Eller også kender jeg de forkerte jægere. (Ja ok, ikke verdens mest givede indlæg, men jeg undre mig virkelig over det) Der er altid plads til andres undren i mine tråde I min fars unge dage drak de til deres morgenmad, og når de var færdige, jeg er så, på mine voksne år, begyndt at tænke på hvordan han egentlig kom hjem :hmm::hmm::hmm::hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Venus222 Besvaret November 17, 2009 Rapporter Share Besvaret November 17, 2009 HAHA! Det har jeg også tænkt en del over - alkohol og skydevåben, det er bare så god en kombination :stupid: Gad vide hvorfor der er dyr der bliver skamskudt? Det er virkelig et mysterie, eller nåwet... :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
DKWiechert Besvaret November 17, 2009 Rapporter Share Besvaret November 17, 2009 Martins chef har lige været på jagt, han skød 7 dådyr/rådyr what ever, og hans underchef, han skød 5. De sad med deres rifler i et tårn, med deres dram................ og ventede på at dyrene kom og så skød de dem. Men er det virkelig sådan man går på jagt med rifel? Går man ikke rundt, og leder, og får frisk luft, og så ser man en, knæler siger og skyder? Kommer jo an på jagtformen. Sidder man i en stand, og venter på vildtet, så kan det være drivjagt, trykjagt, standjagt og meget mere. Er man alene, så er det standjagt. Hvis man bevæger sig rundt, sniger sig ind på vildtet osv. så er det pürschjagt. Og jo. Det er meget normalt med standjagter. DU forglememr så bare lige det helt enorme antal timer, der går forud for bare én succes (altså ét stykke vildt) på stand. Ikke unormalt at man har tilbragt i omegnen af flere hundrede timer i sit terræn, fundet vekslerne, set essestederne, set bukkens spor i planterne, og ikke mindst fundet ud af hvornår vildtet er hvor i terrænet, førend man overhovedet får chancen for at gøre klar til at skyde til bare ét stykke vildt. Når man har fundet ud af alt dét, så bygger man sin stand, og sætter den op det rigtige sted. Det sted man har fundet efter utallige timers observation, og ræssoneret sig frem til ved brug af sine erfaringer og kendskab til vildtet og naturen. Og tro nu ikke at man så bare sætter sig og skyder.... Næææh... så let går det helelr ikke. Vildtet skal vænne sig til den nye konstruktion. Når de har dét, så begynder man at besøge ens stand en gang imellem. Dér hvor jeg ér, har jeg erfaring med at jeg skal være derude senest kl 0400. Og så sidder jeg. I bidende kulde og blæst. Nogengange endda i regn, sne eller isslag. Er jeg heldig, så dukker bukken op ved solopgang, og jeg kan gå tidligt hjem. Er jeg stadig heldig, bare ikke så hurtigt heldig, så dukekr bukken op omkring kl. 08-0900... Er jeg rigtig heldig, så kommer bukken på en sådan måde, at jeg rent faktisk kan skyde. Er jeg uheldig, så går den ind i det høje græs, elelr står konstant bag træer, buske, krat, løv osv. (så uheldig er jeg for det meste) elelr den bliver skræmt af noget, og løber for hurtigt til at jeg kan skyde til den forsvarligt. Er man så så heldig at blive inviteret ud på stand af en jagtkollega, så får man som regel at vide hvor det ville være bedst at sætte sig, baseret på denne kollegas erfaringer og viden om området, som han har skaffet sig, ganske som man selv har på sit eget stykke. Man "snyder" sig derved til ganske megen "jagt-held". Hér kender man dog ikke vildtets veksler, og bevægelsesmønstre på terrænet. EN ganske god og fornøjelig måde at være ude på, og det er hver gang en stor glæde at sidde og kigge ud i det samme terræn 5 stive klokketimer i træk, hvor man udelukkende observerer. Man får set naturen på en måde man ikke kunne gøre på anden vis. Lige fra kronvildtets larmende gang igennem krattet, til den lille spidsmus's iøvrigt ganske højlydte puslen i det tætte årgamle uplejede græs omkring standen. Sidst jeg var ude, sad jeg 4 timer, og kiggede på en spætte der sad i træet 2½ meter ved siden af mig. Først da jeg begyndte at pille patronerne ud af riflen for at tage hjem for dagen, opdagede den mig, og lettede. Med dét sagt, så har de 2 vist været meget heldige. SÅ mange stykker klovbærende vildt, til 2 mand, er noget over normalen. Uanset hvilken jagtform man har været ude på. Men det åbner så op for en anden ting: de har næppe afskudt selektivt. Og det er, ihvertfald når det drejer sig om ens egne jagtarealer, det mest normale at gøre. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
DKWiechert Besvaret November 17, 2009 Rapporter Share Besvaret November 17, 2009 Så lige de andre indlæg nu.... Jægere og druk.... Tjaaa.... De fordomme lever sikkert evigt. Måske fordi der er folkefærd, man simpelthen æææælsker at hade, og så gælder det bare om at finde en grund. Uanset hvilken, og tærske langhalm på den.... Også selvom man aldrig nogensinde selv har været med ude, og se hvordan det rent faktisk forholder sig derude. Jeg vil ikke lægge skjul på, at der hører en dram med til en fællesskabsjagt. Dét gør der for de fleste. Man mødes, og inden morgenparolen, rækker man gerne en lommelærke og små metalsnapsbægre rundt. Ikke alle gør brug af denne skik. Langt fra alle. (jeg gør heller ikke. Jeg foretrækker en kop kaffe om morgenen) Men det er ikke usædvanligt, og stammer reelt fra gammel tid af, hvor stort set alle i landbefolkningen startede dagen med en lille en til halsen. Det er tradition, og har iøvrigt ingen indflydelse på træfsikkerheden. Så kommer middag, hvor nogle gerne vil have en enkelt øl til middagsmaden. Det er efterhånden blevet normalt i jagtselskaber, at der vitterligt kun ER tale om ÉN øl, elelr en snaps, til maden. ANdre (jeg selv inklusive) foretrækker en kop kaffe, suppe, elller lignende. Efter jagten, ihvertfald om vinteren, står der som regel gløgg eller lignende klar til en. Dèt er lækkert, og kærkomment efter dagens strabadser. Er der nogle der har haft held i sprøjten, så deles der sikkert også en lille skarp efter parolen. Våbnene pakkes væk, og der er dømt tallerken-drev. Under tallerkendrevet er alkoholen fri. Nogle selskaber drikker sig i hegnet, andre er mere mådeholdne, og andre igen er det kutyme at nøjes med en enkelt skarp og en øl e.l. Der er dermed ikke tale om "jægere og druk". 2-3 genstande, fordelt på en hel dag..... Det er altså ikke ret meget, og ingen betjent ville afholde én fra at færdes i trafikken på dét indtag af alkoholiske drikke. Sådan ser det normalt ud. Men naturligvis er der også folk der ikke kan styre det. Ja jeg ahr sågar været på jagt med en sådan, hvor jeg af en anden fik at vide, at jeg skulle sørge for ikke at komem til at stå på post ved siden af ham.... for min egen skyld. (hvad ingen af os vidste, og skytten selv iøvrigt heller ikke, var at de patroner jagtejeren havde lagt ud til netop ham, ikke indeholdt hagl.... Kun krudt..... Og tak for dét kære jagtejer) Og når jeg siger at en enkelt skarp ikke har indflydelse på træfsikkerheden, så er det såmænd sandt. Men nu er der jo dårlige, såvel som gode skytter. Der er også skytter der rammes af det der kaldes bukkefeber, og derfor får sendt en skidt kugle afsted. Der er også skytter som ikke har ret megen erfaring med i baggagen, som derfor får skudt på for lange hold, eller ikke får nok foranhold, eller får for lidt foranhold på fuglene. Ganske naturligt, skulle man mene, og der arbejdes da også fra alle leder og kanter på at forbedre de statistikker der ér. Hvilket i dén grad er lykkedes iløbet af de sidste bare 10 år. Heldigvis da! Men det kan altid blive bedre, og holdningen blandt nyjægere, såvel som de gamle erfarne, går da også mod en kontinuerlig forbedring, såvel som dygtiggørelse af skytter. Og sådan bør det også være. Alt andet havde været dybt kritisabelt, og fuldstændig uacceptabelt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Jane Besvaret November 17, 2009 Rapporter Share Besvaret November 17, 2009 Kommer jo an på jagtformen. Sidder man i en stand, og venter på vildtet, så kan det være drivjagt, trykjagt, standjagt og meget mere. Er man alene, så er det standjagt. Hvis man bevæger sig rundt, sniger sig ind på vildtet osv. så er det pürschjagt. Og jo. Det er meget normalt med standjagter. DU forglememr så bare lige det helt enorme antal timer, der går forud for bare én succes (altså ét stykke vildt) på stand. Ikke unormalt at man har tilbragt i omegnen af flere hundrede timer i sit terræn, fundet vekslerne, set essestederne, set bukkens spor i planterne, og ikke mindst fundet ud af hvornår vildtet er hvor i terrænet, førend man overhovedet får chancen for at gøre klar til at skyde til bare ét stykke vildt. Når man har fundet ud af alt dét, så bygger man sin stand, og sætter den op det rigtige sted. Det sted man har fundet efter utallige timers observation, og ræssoneret sig frem til ved brug af sine erfaringer og kendskab til vildtet og naturen. Og tro nu ikke at man så bare sætter sig og skyder.... Næææh... så let går det helelr ikke. Vildtet skal vænne sig til den nye konstruktion. Når de har dét, så begynder man at besøge ens stand en gang imellem. Dér hvor jeg ér, har jeg erfaring med at jeg skal være derude senest kl 0400. Og så sidder jeg. I bidende kulde og blæst. Nogengange endda i regn, sne eller isslag. Er jeg heldig, så dukker bukken op ved solopgang, og jeg kan gå tidligt hjem. Er jeg stadig heldig, bare ikke så hurtigt heldig, så dukekr bukken op omkring kl. 08-0900... Er jeg rigtig heldig, så kommer bukken på en sådan måde, at jeg rent faktisk kan skyde. Er jeg uheldig, så går den ind i det høje græs, elelr står konstant bag træer, buske, krat, løv osv. (så uheldig er jeg for det meste) elelr den bliver skræmt af noget, og løber for hurtigt til at jeg kan skyde til den forsvarligt. Er man så så heldig at blive inviteret ud på stand af en jagtkollega, så får man som regel at vide hvor det ville være bedst at sætte sig, baseret på denne kollegas erfaringer og viden om området, som han har skaffet sig, ganske som man selv har på sit eget stykke. Man "snyder" sig derved til ganske megen "jagt-held". Hér kender man dog ikke vildtets veksler, og bevægelsesmønstre på terrænet. EN ganske god og fornøjelig måde at være ude på, og det er hver gang en stor glæde at sidde og kigge ud i det samme terræn 5 stive klokketimer i træk, hvor man udelukkende observerer. Man får set naturen på en måde man ikke kunne gøre på anden vis. Lige fra kronvildtets larmende gang igennem krattet, til den lille spidsmus's iøvrigt ganske højlydte puslen i det tætte årgamle uplejede græs omkring standen. Sidst jeg var ude, sad jeg 4 timer, og kiggede på en spætte der sad i træet 2½ meter ved siden af mig. Først da jeg begyndte at pille patronerne ud af riflen for at tage hjem for dagen, opdagede den mig, og lettede. Med dét sagt, så har de 2 vist været meget heldige. SÅ mange stykker klovbærende vildt, til 2 mand, er noget over normalen. Uanset hvilken jagtform man har været ude på. Men det åbner så op for en anden ting: de har næppe afskudt selektivt. Og det er, ihvertfald når det drejer sig om ens egne jagtarealer, det mest normale at gøre. De har nok været på kongejagt. :slem: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret November 18, 2009 Rapporter Share Besvaret November 18, 2009 Tjah som så meget andet kommer det nok an på det selskab man er havnet i. Jeg havde engang en kollega som ville ind i jagtverden. Vedkommende havde det hellige mål at vile forandre den måde jægere er kendt for at behandle deres hunde på og ville vise disse jægere at hunde kan oplæres gennem positive metoder. H*n fik så nogle forbindelser til en godsejer og blev inviteret med på jagter med sine egne hunde for at se hvordan det gik til. Det kollegaen efterfølgende fortalte var at flere af hundene gik af hånden, en hund løb vildt op et par gange og bed faktisk (den var jo på jagt), flere af jægerne havde drukket sig stive allerede fra om morgenen og nogle dyr blev ramt men flygtede. Min kollega blev inviteret med til flere jagter rundt omkring og beretningerne var altid de samme. Dog blev h*n efterhånden "godkendt" i det gode selskab og hyggede sig gevaldigt. Historierne var dog de samme om hunde, fulde jægere og ramte dyr som ikke blev slået ihjel. Nu var tonen historierne blev serveret i bare en anden. Jeg har ikke noget imod jagt når det foregår som DKWIechert fortalte, det hed vist standjagt, (jeg har faktisk set nogle jagtprogrammer på 4'eren DKWIechert) hvor jægeren står et sted og håber på at der lige kommer en elg eller et andet dyr forbi. Ved godt elgen lever i Sverige. Men at se en flok mennesker klappe vildtet op og drive det hen mod en række jægere der står parat på linie, er i mine øjne ikke jagt, det er nedskydning (hvis de da rammer). Eller som set heromkring: 10 - 12 jægere rundt om et vandhul, en hund sendt ned for at skræmme ænder op og så var det bare at skyde løs. At disse ænder så var så tamme at de var kolde i måsen overfor hunden og ikke lettede mens jeg så på, var så en anden sag :klap: Go rapand, go.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Venus222 Besvaret November 18, 2009 Rapporter Share Besvaret November 18, 2009 Jeg kender flere jægere og jeg er ikke særlig imporeneret over deres "hundtræning" eller deres måde at omgåes alkohol på. Men igen, det er nok bare de forkerte jægere jeg kender. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Dogue1 Besvaret November 18, 2009 Rapporter Share Besvaret November 18, 2009 Den gang jeg gik på jagt sad vi ikke stille ret længe af gangen..Det skulle da lige være når vi kom ud og ventede på solopgang..Nok den smukkeste oplevelse der findes i danmark, når skoven vågner og solopgangen:lun: pürsch er den eneste rigtige jagt for mig. Der er da ingen udfordring i bare at sidde på sin fede røv kedeligt kedeligt kedeligt.. man oplever da ikke noget på den måde Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
DKWiechert Besvaret November 18, 2009 Rapporter Share Besvaret November 18, 2009 Jeg har ikke noget imod jagt når det foregår som DKWIechert fortalte, det hed vist standjagt, (jeg har faktisk set nogle jagtprogrammer på 4'eren DKWIechert) hvor jægeren står et sted og håber på at der lige kommer en elg eller et andet dyr forbi. Ved godt elgen lever i Sverige. Men at se en flok mennesker klappe vildtet op og drive det hen mod en række jægere der står parat på linie, er i mine øjne ikke jagt, det er nedskydning (hvis de da rammer). Det sidste er i høj grad lige så værdig en jagt som det første. For som altid, når folk der ikke selv, på egen krop så at sige, har været ude og mærke og se hvordan og hvad en jagt foregår og indeholder, så glememr man alt det arbejde der ligger bag en god drivjagt. (det hedder en jagt, hvor der er én elelr flere skyttekæder, og et drev igennem terrænet imod skytterne) Det er så absolut ikke nedskydning, for det er rent faktisk en temmelig svær disciplin at drive vildtet fremad, så det kommer i det rigtige tempo, i den rigtige retning, og i det hele taget bare det at drive vildtet er ikke helt så let som man skulle tro. Det kræver viden om vildtets bevægemønstre i netop dét terræn, det kræver viden om vildtets opholdssteder i netop dét terræn, det kræver erfaring og viden om hvordan vildtet agerer når det bliver presset lidt. Og det kræver en hel del erfaring og viden, for at man overhovedet kan få drevet noget frem til skytterne. Når det hele går op i en højere enhed, så kommer noget af vildtet frem til skytterne. Men er der bare ét sted, hvor en måske ung og uerfaren jæger ikke får udført sin opgave som driver ordentligt, så render vildtet ud af driverkæden, bagud, og er således utilgængeligt. Ligeledes render vildtet ret ofte ud i siderne af et drev. Der skydes heller ikke til alt. Der hvor jeg går, skåner vi eksempelvis fasanhøner, og alle agerhøns. Fasankokke er afskydningsbart. Det er iøvrigt tilfældet mange steder. Medmindre der er tale om betalingsjagter på udsætningsfasaner naturligvis. Men så er vi inde i noget tilsvarende put 'n' take. Det er kutyme at man deltager i drevet i såten bagefter, hvis man har stået skytte. Og omvendt. På drivjagter foretrækker jeg at holde mig i drevet. Som regel får jeg en plads yderst til én af siderne, med en riffel, hvor de andre har haglvåben med. Det sætter mig istand til at skyde klovbærende afskydningsbart vildt der render til siden og bagud,, og det sætter mig istand til, hvis det er nødvendigt, at afgive fangstskud til anskudt klovbærende vildt. Det har i løbet af de sidste 10 år, kun været nødvendigt én gang, ifølge mine jagtjournaler. Der er mere arbejde bag en jagt, end i tilsyneladende aner. Og også meget mere end de få ord jeg ahr skrevet hér indtil videre. Eller som set heromkring: 10 - 12 jægere rundt om et vandhul, en hund sendt ned for at skræmme ænder op og så var det bare at skyde løs. At disse ænder så var så tamme at de var kolde i måsen overfor hunden og ikke lettede mens jeg så på, var så en anden sag :klap:Go rapand, go.. Dét finder jeg så også unødvendigt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mk101 Besvaret November 18, 2009 Rapporter Share Besvaret November 18, 2009 Som andre allerede har nævnt, er der ligeså mange måder at være jæger på, som der er folk generelt. Selv har jeg ikke været i jagtselskaber hvor der har været druk på menuen, til gengæld har der et sted været så stor mangel på jagtlederens kompetencer og evner, samt mangel på etik og moral hos skytterne, at jeg ikke længere er driver på den jagt. Hundeførerne var heldigvis søde og rare og opførte sig pænt overfor deres hunde (undtagen en enkelt der havde ruhår, og dér ligger min fordom så!), men der blev afgivet et uacceptabelt antal skud til vildtet, der ofte blev anskudt og ikke ramt korrekt. Dumme skud til en umulig fugl. Og intet af det nævnt på paraden eller fik konsekvenser for de forskellige jægere. Hvorfor jeg sagde min mening og "sagde op". Her var der desværre også tamme ænder der ikke gad flytte sig fra vandet og hellere svømmede rundt på må og få. Indtil de blev snuppet af hundene på vandet. En "rigtig" konstortiejagt hvor antallet af dyr på paraden talte højere end god jagtetik. Og et sted jeg ikke kommer igen. Heldigvis er der masser af samvittighedsfulde jægere, der insisterer på at have noget nær et perfekt skud og som går på skydebanen henover sommeren for at stive formen af. Som passer deres terræn og sørger for at motionere vildtet. Og som ved at det er ligeså vigtig en del af jagten at vide hvornår man IKKE skal afgive skud. Jagt handler om oplevelsen og ikke antallet af ben på paraden. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Jane Besvaret November 18, 2009 Rapporter Share Besvaret November 18, 2009 Den gang jeg gik på jagt sad vi ikke stille ret længe af gangen..Det skulle da lige være når vi kom ud og ventede på solopgang..Nok den smukkeste oplevelse der findes i danmark, når skoven vågner og solopgangen:lun: pürsch er den eneste rigtige jagt for mig. Der er da ingen udfordring i bare at sidde på sin fede røv kedeligt kedeligt kedeligt.. man oplever da ikke noget på den måde Pursch hvad betyder det? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
DKWiechert Besvaret November 18, 2009 Rapporter Share Besvaret November 18, 2009 Pursch hvad betyder det? Pürsch..... U med omlyd :blink: En let forståelig forklaring ville vel være noget i retning af snig-jagt. At man, med udgangspunkt i en god portion observation godt hjulpet på vej af den erfaring man har, tager ud i terrænet, finder vildtet, og sniger (pürscher) sig ind på skudhold af det. En ganske givende, og til tider meget fysisk krævende jagtform. Pürsch er normalvis en enkeltmandsbeskæftigelse. Noget man gør alene, med riffel. Der er en beskrivelse af en morgen på pürsch i indlægget hér Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Dogue1 Besvaret November 18, 2009 Rapporter Share Besvaret November 18, 2009 Pürsch..... U med omlyd :blink: En let forståelig forklaring ville vel være noget i retning af snig-jagt. At man, med udgangspunkt i en god portion observation godt hjulpet på vej af den erfaring man har, tager ud i terrænet, finder vildtet, og sniger (pürscher) sig ind på skudhold af det. En ganske givende, og til tider meget fysisk krævende jagtform. Pürsch er normalvis en enkeltmandsbeskæftigelse. Noget man gør alene, med riffel. Der er en beskrivelse af en morgen på pürsch i indlægget hér Vi var som regel altid to på afsted:-D Ja MEGET! givende og krævende jagtform...Der går ikke mange minutter efter man er kravlet i posen før man sover:lol: Jeg savner godt nok alle de dejlige naturoplevelser..Har dog planer om at komme ud igen bare med kamera fremover:blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts