Hop til indhold

Recommended Posts

Hmm nu har jeg længe undret mig over hvorfor Jack ikke kan lide regnvejr, altså okay det kan jeg heller ikke, men normalt kan jeg godt få ham ud og lave det han nu engang skal, men i dag første gang han sådan set virkeligt meget meget regnvejr som bare står ned, så ville han slet ikke ud :rolleyes:

faktisk har jeg i dag måtte bære ham ud, hvor han så meget lille og fornærmet ud hehe :lun:

Han går helt amok hvis han går i vandpytter når der er blevet tørt, så skal han løbe som en gal og lege, men imens det regner er knapt så sjovt åbenbart.

Nogle idé om hvorfor regnen er så "farlig" og om det er noget han vokser fra ? På et tidspunkt er han jo så stor at jeg ikke længere kan bære ham ud :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min gamle hund er heller ikke så glad for regnvejr. Hvilket dog blev bedre med årene. Regn har dog altid været ligegyldigt så længe vi bare gjorde ting der var sjove nok. Men en almindelig gåtur i regnvejr nægtede hun længe at deltage i.

Jeg har sådan set bare accepteret det, hvilket har været let nok, fordi hun altid bare har skyndt sig at gøre det hun skulle, for derefter at søge tilbage til døren igen.

Vand i alle andre former end regn og brusebad er til gengæld et kæmpe hit.

Link til indlæg
Del på andre sites

hehe ja det lyder lidt som jack har det også, vandpytter, under en buks eller lignede også går han slet i selvsving, der skal bare leges så. Men ja jeg må vel bare se det som noget positiv så længe hyan får lavet det han skal, at jeg ikke behøver at blive gennemblødt og han heller ikke bliver så våd. Men syntes det er lidt interessant hvorfor mon nogle hunde ikke kan lide rengvejr :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

gid det var så vel med Jack nogle gange.

Vi fik endeligt gået en tur da regnen var stoppet også mødte vi lige en veninde med en anden labrador blandning max, som er 8 måneder mener jeg. Og der blev leget lige i mudder jord og vandpytter, så min hund som jeg troede kom hjem nogenlunde tør nu, kom hjem drivvåd med mudder overalt så han måtte en tur i bad og jeg blev set på som om jeg prøvede at slå ham ihjel :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

:-) Sif, 7 måned gamel springer spanial, vil heller ikke ud når det regner............men det at bade i havvand er det fedeste samt at plaske i vandpytter ligeså. Faktisk kan man rulle, hoppe og lave udskridninger i vandpytter!

Dumme hvalpe!

Link til indlæg
Del på andre sites

Nemligt vandpytter er bare et kæmpe hit hos jack, han går forsigtigt igennem dem også får den som 10 vilde heste ( han tænker ikke at lille spinkle mor er ved at brække armen i den anden ende nogle gange :rolleyes:)

Men bade og regnvejr er bare et big no-no, det er mærkeligt :-D

Link til indlæg
Del på andre sites