Hop til indhold

Hunde - Hukommelse og indlæring?

Recommended Posts

Gæst Miss_menelli

Engang for lææænge siden havde jeg gang i at lære Bamse at gå slalom under mine ben - I kender vist alle øvelsen.

Men han stressede lidt for meget op og var ikke helt klar til at lære det på det tidspunkt... Troede jeg....

Så i dag hvor vi træner plads, så fandeme om hunden ikke pludselig smutter rundt under mine ben, fordi jeg fik løftet knæet lidt for højt.....

Hmm... Det må da være et tilfælde tænker Bamses mor. :???:

Næh nej - Løfter benet lidt høre end normalt, og sørme om hunden ikke tuller pænt i slalom mellem mine ben de næste 3-4 skridt.... Det gør han også de næste 6 gange, og så var jeg overbevist :klap:

Hvordan i alverden kan en så halvindlært øvelse, fra så lang tid siden pludselig bare sidde der? Det fatter jeg altså ikke....

Det er ikke første gang noget ligende er sket - High Ten, kom også pludselig efter en lille pause....

Hvad er det der sker, siden at han ikke i første omgang virker til at forstå øvelsen helt, til pludselig efter en pause, så virker øvlsen helt indlært?

Fatter det simpelthen ikke - Der må være nogen der kan gøre mig klogere på hvad der foregår?

Link til indlæg
Del på andre sites

Bassil er kun 6 måneder og jeg lærte ham (på 5-10 minutter) at gø på kommando.

Da det desværre afstedkom at han sagde VOV! hver gang han fik en hvilken som helst kommando, holdt jeg op med at forsøge den kommando.

Igår skulle jeg så lige prøve - holdt en godbid op, sii-iit og HVISKEDE: hals

:vuf: - sagde kræet

Jeg var målløs :shock:og lidt stolt :slem: :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Hmm....

Fænomen ligefrem?!

Har du et link, en forfatter eller et eller andet?

Please..... :engel:

Kan intet finde om det, og synes det er lidt spændende - Måske noget der var værd at tage hensyn til i træningen, hvis det er noget der gentager sig ofte, som det jo lidt tyder på :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites