Hop til indhold

Har du personlig erfaring med Zylkene?


Gæst Ninjamor
 Share

Recommended Posts

  • Svar 62
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

  • 3 weeks later...

Et af mange midler Petrine har prøvet, i håb om beroligende virkning når hun skal flyve. Afprøvede det en normal hverdag, hun blev fuldstændigt hyper efter mindre end en time (efter hukommelsen var det knap en halv time efter) og effekten holdt 5-6 timer.

 

Generelt med beroligende kan jeg kraftigt anbefale at afprøve det FØR den situation opstår, hvor man har brug for det ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Et af mange midler Petrine har prøvet, i håb om beroligende virkning når hun skal flyve. Afprøvede det en normal hverdag, hun blev fuldstændigt hyper efter mindre end en time (efter hukommelsen var det knap en halv time efter) og effekten holdt 5-6 timer.

 

Generelt med beroligende kan jeg kraftigt anbefale at afprøve det FØR den situation opstår, hvor man har brug for det ;-)

 

jeg vil afprøve det inden selvfølgelig.. tak for det :blink:

jeg har førhen kun brugt en DAP, men den er desværre løbet tør for guf og synes det er mange penge til sådan en refill lige nu også var det jo at jeg kom i tanke om at Zylkene måske var et ret godt alternativ ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Jeg overvejer at få det til Flipsen til nytårsaften og vil lige hører om det er de samme tabletter man giver både hunde og katte?

- for så vil jeg nemlig se om jeg kan splejse med en katteejer :blink:

 

Det er det, de er bare i forskellig størrelse

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Tænkte om vi skal bruge dem i starten mens vi træner det med porcelænet, og så trappe ud?

 

Joe, det burde bare ikke være nødvendigt ift porcelænstræningen som jo ikke må give hende ubehag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst AnneBauerJohansen

Synes lige jeg vil give mit besyv med. Vi har fået det tilbud i forbindelse med at Baloo er meget stresset. Vi har dog i første omgang valgt det fra selvom det skulle være et naturligt produkt. I stedet har vi valgt DAP.

 

Mange hilsner

 

Anne og Baloo:vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Synes lige jeg vil give mit besyv med. Vi har fået det tilbud i forbindelse med at Baloo er meget stresset. Vi har dog i første omgang valgt det fra selvom det skulle være et naturligt produkt. I stedet har vi valgt DAP.

 

Mange hilsner

 

Anne og Baloo:vuf:

 

Tak skal du have.

 

Et lille pip herfra: Hvis du ikke samtidig gør andet for at sænke Baloos stress er det udelukkende symptombehandling af bruge Zylkene, DAP eller andre midler, det håber jeg du er bevidst om :-D

 

Nå, jeg så lige at du ER i gang med adfærdsbehandling :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Lidt update.

 

Bragene er begyndt, så vi har lavet et lille "forsøg". Groa får en Zylkene ved 16 tiden, og det ser ud til at hjælpe. Hun rejser hovedet og kigger, og hvis hun synes det er for meget ligger hun sig ind på min pude. De andre år er hun smuttet under sofaen eller sengen. Hun får kun den ene som viker i ca. 4 timer

Vi har droppet DAP i år, synes Zylkene virker bedre på hende.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Zylkene virker efter en time så der har dyrlægen misinformeret dig

 

Jeg var ved dyrlægen for at købe dem idag, men jeg fik samme besked, at jeg skulle ha' været startet for 3 uger siden :vedikke:

og da jeg skulle splejse med min mor droppede vi det.... men jeg endte med at købe en DAP på spray istedet, godt nok meget dyrere, men det er Flipsen vant til og den vil også vil også blive brugt flittigt i mange uger efter nytår... :cry:

Næste år vil jeg starte meget tidligere med Zylkene og begynde at få bearbejdet Flipsens angst grundigt så han slipper for "helveds-ugerne" :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, men Serene Um derimod har jeg har fantastiske resultater med, til angstbehandling af min kat, og til nytårsaften til Victor.

 

Jeg har før giver min kat en stesolid (ordineret af Dr.Dyr) når den skulle til dyrlægen, og når vi skulle rejse, fordi den bliver skrækkeligt køresyg, og stesoliden fik Tulle til at jodle (?) løs og hyle og skrige og vakle på benene, hun fik den en time før, og så gik hun så omkuld på benene, og kom i boksen, men jodlede stadig løs, hele vejen afsted.

 

Men efter vi har opdaget Serene Um dråber, har jeg aldrig brugt det til hende siden. Jeg giver en hel teske ind i munden. Samme til Victor, hvis der er skyderi fra militærområdet hvor vi bor, og han stresser op, og her til nytår. Det er helt naturligt, og slår ikke dyrene ud. Men gør bare at de ikke føler angsten, de er i hvert fald ganske afslappede og går rundt som de plejer, men uden gøen eller kattenens reaktion, med at gemme sig og knurre og hyle.

 

Jeg har også prøvet tabletterne til min kat da hun var angst da vi flyttede, og de var ikke lige så effektive, som dråberne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg var ved dyrlægen for at købe dem idag, men jeg fik samme besked, at jeg skulle ha' været startet for 3 uger siden :vedikke:

og da jeg skulle splejse med min mor droppede vi det.... men jeg endte med at købe en DAP på spray istedet, godt nok meget dyrere, men det er Flipsen vant til og den vil også vil også blive brugt flittigt i mange uger efter nytår... :cry:

Næste år vil jeg starte meget tidligere med Zylkene og begynde at få bearbejdet Flipsens angst grundigt så han slipper for "helveds-ugerne" :blink:

 

Det var dog irriterende at dyrlægerne giver den besked :evil:

Men de fik så solgt noget de tjener mere på...

 

Zylkene virker efter en time. Virkningen varer ca 4 timer og så er den potte ude.

 

Det vil sige, at du sagtens kan give det om morgenen og så er der ingen virkning om eftermiddagen. Hvis du vil have virkning igen om aftenen, kan du give det der også.

 

Misforståelsen ligger i, at når Zylkene gives ifm. adfærdstræning så vil man kunne se en effekt efter nogle uger.

Det er træningens effekt og ikke Zylkenes effekt.

 

Er en hund/kat imidlertid meget skræmt vil midlet givet over flere dage give en grundlæggende afslappethed, hvis dette middel altså er nok, som er god at starte nytårsskyderiet med i stedet for at vente til hund/kat allerede er kørt op i en spids af angst..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er blevet anbefalet Zylkene af min dyrlæge, da Casmir er angst for fremmede, og jeg var meget skeptisk, da det lød for godt til at være sandt, at der ingen bivrikninger var ved at 'dope' sin hund. - Kunne med andre ord ikke helt forstå at man kunne dulme de dårlige input uden det ville gå ud over de gode input...men burde nok have fået af vide, at Zylkene virker SAMMEN med adfærdsbehandling, på et problem som vores.

 

Men, nu har jeg læst med i tråden her, og er helt klar på at prøve, da hun pludselig i år er blevet bange for fyrværkeri i en alder af 3 år - i dag :-)

 

Er dog også blevet lidt lun på sådan en DAP...findes der kun én duft til den, eller skal jeg kigge efter noget bestemt, og er det ikke nemmest (for mig) med en duftspreder, fremfor at skulle give piller...? Eller vil hun have større gavn af Zylkene?

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Er dog også blevet lidt lun på sådan en DAP...findes der kun én duft til den, eller skal jeg kigge efter noget bestemt, og er det ikke nemmest (for mig) med en duftspreder, fremfor at skulle give piller...? Eller vil hun have større gavn af Zylkene?

 

Her mener jeg i forhold til fyrværkeri...:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var dog irriterende at dyrlægerne giver den besked :evil:

Men de fik så solgt noget de tjener mere på...

 

Zylkene virker efter en time. Virkningen varer ca 4 timer og så er den potte ude.

 

Det vil sige, at du sagtens kan give det om morgenen og så er der ingen virkning om eftermiddagen. Hvis du vil have virkning igen om aftenen, kan du give det der også.

 

Misforståelsen ligger i, at når Zylkene gives ifm. adfærdstræning så vil man kunne se en effekt efter nogle uger.

Det er træningens effekt og ikke Zylkenes effekt.

 

Er en hund/kat imidlertid meget skræmt vil midlet givet over flere dage give en grundlæggende afslappethed, hvis dette middel altså er nok, som er god at starte nytårsskyderiet med i stedet for at vente til hund/kat allerede er kørt op i en spids af angst..

 

Forstår jeg heller ikke.

 

og så vil jeg lige fortælle at vi fremover vil benytte Zylkene til Groa, er overrasket over hvor godt de hjælper hende.

I går aftes var hun alene hjemme sammen med Jan, der havde været en del brag. normalt går hun helt i spåner, især hvis jeg ikke er der, men i går havde hun bare kigget over mod vinduet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er blevet anbefalet Zylkene af min dyrlæge, da Casmir er angst for fremmede, og jeg var meget skeptisk, da det lød for godt til at være sandt, at der ingen bivrikninger var ved at 'dope' sin hund. - Kunne med andre ord ikke helt forstå at man kunne dulme de dårlige input uden det ville gå ud over de gode input...men burde nok have fået af vide, at Zylkene virker SAMMEN med adfærdsbehandling, på et problem som vores.

 

Afhængig af hvor dybt angsten sidder vil midlet alene godt kunne hjælpe noget, men adfærdstræning er det der giver udslaget.

 

Men, nu har jeg læst med i tråden her, og er helt klar på at prøve, da hun pludselig i år er blevet bange for fyrværkeri i en alder af 3 år - i dag :-)

 

Tillykke med fødselsdagen :-)

 

Er dog også blevet lidt lun på sådan en DAP...findes der kun én duft til den, eller skal jeg kigge efter noget bestemt, og er det ikke nemmest (for mig) med en duftspreder, fremfor at skulle give piller...? Eller vil hun have større gavn af Zylkene?

 

En DAP er en DAP er en DAP :-D Så det er hvad du beder om. En dispenser til stikkontakten. Der er ikke forskellige dufte :-D

 

Om det virker bedre end f.eks. Zylkene er uvist. Selv har jeg ikke gode erfaringer med DAP, men god erfaring med pendanten til katte FELIWAY.

 

DAPdispenseren virker så kun indendøre, hvor Zylkene og lignende produkter virker hele tiden ude som inde

 

Hvis Casmir bliver angst ved fyrværkeri skal du så ikke have nogle "hårde stoffer" til hende? Noget du ved virker...

Link til indlæg
Del på andre sites

Forstår jeg heller ikke.

 

og så vil jeg lige fortælle at vi fremover vil benytte Zylkene til Groa, er overrasket over hvor godt de hjælper hende.

I går aftes var hun alene hjemme sammen med Jan, der havde været en del brag. normalt går hun helt i spåner, især hvis jeg ikke er der, men i går havde hun bare kigget over mod vinduet.

 

 

Fedt! :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var dog irriterende at dyrlægerne giver den besked :evil:

Men de fik så solgt noget de tjener mere på...

 

Zylkene virker efter en time. Virkningen varer ca 4 timer og så er den potte ude.

 

Det vil sige, at du sagtens kan give det om morgenen og så er der ingen virkning om eftermiddagen. Hvis du vil have virkning igen om aftenen, kan du give det der også.

 

Misforståelsen ligger i, at når Zylkene gives ifm. adfærdstræning så vil man kunne se en effekt efter nogle uger.

Det er træningens effekt og ikke Zylkenes effekt.

 

Er en hund/kat imidlertid meget skræmt vil midlet givet over flere dage give en grundlæggende afslappethed, hvis dette middel altså er nok, som er god at starte nytårsskyderiet med i stedet for at vente til hund/kat allerede er kørt op i en spids af angst..

 

Jeg har købt Zylkene til Jacki, efter råd fra dr. dyr.

 

Jeg aner ikke, hvordan hun vil reagere, når det går løs i morgen, men nu er det i huset, hvis hun får brug for noget til at tage toppen.

 

Da det jo virker pænt hurtigt, kan hun få sidst på eftermiddagen, når ungerne begynder at skyde, og så igen ved 10-tiden, så det er virksomt til midnat - hvis det altså bliver nødvendigt :???: Hidtil har hun ikke reageret, ej heller på et kæmpe brag i går eftermiddag :-D men hvis nu, så er det rart at kunne hjælpe hende :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Hvis Casmir bliver angst ved fyrværkeri skal du så ikke have nogle "hårde stoffer" til hende? Noget du ved virker...

 

Ok - jeg prøver med en DAP i dag. Tror ikke hendes angst sidder så dybt - hun er vist bare gammeldags genert/reserveret, for hvis folk sidder stille og lader være med at række ud efter hende vil hun gerne snuse og snakke.

 

Anyways, det med krudt og kugler er jo helt nyt - så jeg har ikke erfaring med nogle hårdere stoffer til hende, men kan jo spørge dyrlægen i dag, når jeg henter min DAP ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Afhængig af hvor dybt angsten sidder vil midlet alene godt kunne hjælpe noget, men adfærdstræning er det der giver udslaget.

 

 

 

Tillykke med fødselsdagen :-)

 

 

 

En DAP er en DAP er en DAP :-D Så det er hvad du beder om. En dispenser til stikkontakten. Der er ikke forskellige dufte :-D

 

 

Om det virker bedre end f.eks. Zylkene er uvist. Selv har jeg ikke gode erfaringer med DAP, men god erfaring med pendanten til katte FELIWAY.

 

 

DAPdispenseren virker så kun indendøre, hvor Zylkene og lignende produkter virker hele tiden ude som inde

 

Hvis Casmir bliver angst ved fyrværkeri skal du så ikke have nogle "hårde stoffer" til hende? Noget du ved virker...

 

 

Jeg har hørt fra flere de har bedre erfaringer med DAP sprayen. Fx at spraye på et tørklæde hunden kan have på, halsbåndet eller hundens tæppe.:-D

 

Jeg glæder mig til til at prøve zylkene imorgen.

Redigeret af Flaffy,Zozo,Luna
glemte
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...