Bailey_f1 Skrevet November 19, 2009 Rapporter Share Skrevet November 19, 2009 Ja, så starter jeg tråden. Jeg har længe villet have gjort dette, men ikke fået taget mig sammen. Men nu da tråden med "uansvarlige hundeejere" er oppe er det vist på tide :blink: Jeg har selv aldrig snor på min, medmindre vi er steder hvor vi ikke er vant til at komme - eller hvis der er FOR meget trafik. Hvor langt lader I jeres hund gå når i går uden snor. Min kommer vel max 50 m, bortset lige fra de 3 gange hun forsvandt (jaja hun kom tilbage igen efter et par minutter = ingen dramatik, men hun er jo også så god som dagen er lang) Hvor god er den til at komme når der bliver kaldt ? Min er rigtig god - når der ikke er noget der er FOR spændende. Der står jo ikke noget i hundeloven om HVOR langt de må være fra ejeren, samt HVOR godt styr der skal være på hunden før det er lovligt. Hvad synes I Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret November 19, 2009 Rapporter Share Besvaret November 19, 2009 God idè. :klap: Jeg tror at vi ville få færre problemer med løse hunde hvis der var flere lovlige steder at lufte uden snor. Håber det kommer hvis der bliver vedtaget et generelt linepåbud. Kan undre mig over hvorfor der anlægges golfbaner i hobetal, mens hundejere kun har steder hvor vi skal bukke og skrabe for at få lov til at være med vores løse hunde. Det er ofte i skove hvor der også kører mountainbikes, er heste osv., hvor det forventes at hundeejeren er den der skal tage hensynet. Sommetider skal man faktisk være synsk, for at opfylde det kriterie. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lykkeliv Besvaret November 19, 2009 Rapporter Share Besvaret November 19, 2009 Jeg går ikke løs med hunden hvis - Den kan komme til skade (el hegn, trafik o. lign.). - Hvis der er dårlig sigtbarhed så jeg ikke har overblilk over situationen. - Hvis den på nogle måder kan komme til at være til gene for andre mennesker/hunde/vildt. - Hvis den ikke kommer når jeg kalder - 1. gang jeg kalder! - Hvis den ikke holder sig indenfor synsviddé så godt som hele tiden! Den løse hund bliver desuden kaldt ind HVER gang der kommer andre i nærheden (mennesker som hunde), alt efter situationens karakter, bliver den enten bedt om at blive i pladspossition eller der kommer snor på. Dette har fx. betydet at Stella har kunnet være løs langt mere end Asta de sidste 5-6 måneder, men sådan er vilkårene nu engang! Jeg kan ikke acceptere at være ejer til en hund der generer andre mennesker eller dyr, det er nok pæn-pige genet der kommer op i mig der, men det er nu engang sådan jeg har det! 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bamseida Besvaret November 19, 2009 Rapporter Share Besvaret November 19, 2009 God idè. :klap: Jeg tror at vi ville få færre problemer med løse hunde hvis der var flere lovlige steder at lufte uden snor. Håber det kommer hvis der bliver vedtaget et generelt linepåbud. Kan undre mig over hvorfor der anlægges golfbaner i hobetal, mens hundejere kun har steder hvor vi skal bukke og skrabe for at få lov til at være med vores løse hunde. Det er ofte i skove hvor der også kører mountainbikes, er heste osv., hvor det forventes at hundeejeren er den der skal tage hensynet. Sommetider skal man faktisk være synsk, for at opfylde det kriterie. Det har du fuldstændig ret i. Der er for få steder hvor vi må have hunden løs . Men jeg kan da godt svare på, hvorfor det er sådan ! MONEY TALKS!! Der er penge i golf og for den sags skyld, jagt. Vi andre betaler jo ingen ting. Jeg bor selv 50 m. fra en STOR skov, som jeg bruger meget og der er ingen steder hvor hunden må gå løs. Derfor går mine hunde altid i snor . De har ryddet store områder for træer - kunne vi ikke få indhegnet et område hvor vi kunne være og træne det berømte indkald......Nå, nej det koster jo penge at sætte hegn op:hmm: Jeg kører så ca.29 km. hver vej til en hundeskov i weekenden! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret November 19, 2009 Rapporter Share Besvaret November 19, 2009 Hov, du snyder. Så her kommer mit svar på dine spørgsmål. Jeg er så tilpas dobbeltmoralsk at jeg synes det har meget med hunden at gøre, hvilke krav der bør være. En hvalp eller en venligsindet, velopdragen hund kan jeg godt se igennem fingre med, kommer hen og hilser (uden ejeren er indenfor reaktionsradius) mens jeg ikke bryder mig om det hvis der er tale om en ung hund af en stor race, eller en hund der virker konfliktsøgende. Synes også det betyder noget om man har en hund der opsøger andre, eller en hund der leder efter egern f.eks. og ikke ænser andet. Der står i loven: fuld kontrol og det kan jo ikke betyde 100% kontrol, for så var paragraffen overflødig. Ikke engang politiet har det. Jeg synes at man bør kunne sørge for at ens hund ikke kommer i kontakt med andre mennesker og hunde, der ikke selv ønsker dette. Omvendt mener jeg så at hvis man bliver bange for en hund der løber forbi een på en sti,... så skal man lade være med at gå i en hundeskov. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Jane Besvaret November 19, 2009 Rapporter Share Besvaret November 19, 2009 Hov, du snyder. Så her kommer mit svar på dine spørgsmål. Jeg er så tilpas dobbeltmoralsk at jeg synes det har meget med hunden at gøre, hvilke krav der bør være. En hvalp eller en venligsindet, velopdragen hund kan jeg godt se igennem fingre med, kommer hen og hilser (uden ejeren er indenfor reaktionsradius) mens jeg ikke bryder mig om det hvis der er tale om en ung hund af en stor race, eller en hund der virker konfliktsøgende. Synes også det betyder noget om man har en hund der opsøger andre, eller en hund der leder efter egern f.eks. og ikke ænser andet. Der står i loven: fuld kontrol og det kan jo ikke betyde 100% kontrol, for så var paragraffen overflødig. Ikke engang politiet har det. Jeg synes at man bør kunne sørge for at ens hund ikke kommer i kontakt med andre mennesker og hunde, der ikke selv ønsker dette. Omvendt mener jeg så at hvis man bliver bange for en hund der løber forbi een på en sti,... så skal man lade være med at gå i en hundeskov. :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Dogue1 Besvaret November 19, 2009 Rapporter Share Besvaret November 19, 2009 Ja, så starter jeg tråden.Jeg har længe villet have gjort dette, men ikke fået taget mig sammen. Men nu da tråden med "uansvarlige hundeejere" er oppe er det vist på tide :blink: Jeg har selv aldrig snor på min, medmindre vi er steder hvor vi ikke er vant til at komme - eller hvis der er FOR meget trafik. Hvor langt lader I jeres hund gå når i går uden snor. Min kommer vel max 50 m, bortset lige fra de 3 gange hun forsvandt (jaja hun kom tilbage igen efter et par minutter = ingen dramatik, men hun er jo også så god som dagen er lang) Hvor god er den til at komme når der bliver kaldt ? Min er rigtig god - når der ikke er noget der er FOR spændende. Der står jo ikke noget i hundeloven om HVOR langt de må være fra ejeren, samt HVOR godt styr der skal være på hunden før det er lovligt. Hvad synes I Tjo, hunden skal være under fuld kontrol:blink: § 3. I byer og områder med bymæssig bebyggelse er det forbudt at lade hunde færdes på gader, veje, stier eller pladser m.v., der er åbne for almindelig færdsel, uden at de enten føres i bånd eller er i følge med en person, som har fuldt herredømme over dem. God idè. :klap: Jeg tror at vi ville få færre problemer med løse hunde hvis der var flere lovlige steder at lufte uden snor. Håber det kommer hvis der bliver vedtaget et generelt linepåbud. Kan undre mig over hvorfor der anlægges golfbaner i hobetal, mens hundejere kun har steder hvor vi skal bukke og skrabe for at få lov til at være med vores løse hunde. Det er ofte i skove hvor der også kører mountainbikes, er heste osv., hvor det forventes at hundeejeren er den der skal tage hensynet. Sommetider skal man faktisk være synsk, for at opfylde det kriterie. Det er fordi golfbaner er en indbringene forretning, jeg har hørt at det koster min. 500,- pr. md. for at være medlem af en golfklub. Hvorimod hundeejere bare er i vejen uanset hvor vi færdes + vi betaler ikke 500,- pr. md. for at benytte friløbs arialerne Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret November 19, 2009 Rapporter Share Besvaret November 19, 2009 Hvor langt lader I jeres hund gå når i går uden snor. Min kommer vel max 50 m, bortset lige fra de 3 gange hun forsvandt (jaja hun kom tilbage igen efter et par minutter = ingen dramatik, men hun er jo også så god som dagen er lang) det ved dem der møder hunden uden ejer ikke 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bailey_f1 Besvaret November 19, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 19, 2009 God idè. :klap: Taaak Jeg tror at vi ville få færre problemer med løse hunde hvis der var flere lovlige steder at lufte uden snor. §3. I byer og områder med bymæssig bebyggelse er det forbudt at lade hunde færdes på gader, veje, stier eller pladser m.v., der er åbnefor almindelig færdsel, uden at de enten føres i bånd eller er ifølge med en person, som har fuldt herredømme over dem. Udenfor bymæssig bebyggelse er der jvf. Stk. 4 ikke dette krav, så der må hunden gå frit, bare den ikke strejfer - det mener jeg så ikke burde være lovligt.... Dvs. at du må have hunden fri overalt, forudsat selvfølgelig at du har fuldt herredømme over den - bortset fra steder hvor det er besluttet at de ikke må (skiltet), samt skov og strand. Det er kun hvis du har en "særlig" hund i større byer du skal have den i snor (edit:) om aftenen. §3, Stk.3.: Uden for København, Frederiksberg og Gentofte samt byer med over 15.000 indbyggere skal schæferhunde, dobermannpinchere, rottweilere, bulldog´s, boksere, newfoundlændere, sct. bernhardshunde, grand danois´er, leonbergere, skotsk hyrdehunde, broholmere, mynder, dalmatinere, hønsehunde (tysk korthår, pointer, setter, griffon), krydsninger af disse racer samt enhver større hund, der efter sin race eller sin karakter kan sidestilles med de nævnte hunde, føres i bånd eller holdes indelukket eller forsvarligt bundet fra solnedgang til solopgang, dog mindst i tiden fra kl. 18 til kl. 6. Håber det kommer hvis der bliver vedtaget et generelt linepåbud. Det håber jeg bestemt ikke kommer - jeg ville nok ikke helt overholde det Kan undre mig over hvorfor der anlægges golfbaner i hobetal, mens hundejere kun har steder hvor vi skal bukke og skrabe for at få lov til at være med vores løse hunde. Ja - der burde være flere hundeskove ! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Dogue1 Besvaret November 19, 2009 Rapporter Share Besvaret November 19, 2009 Lexus er kun løs i områder hvor det er lovligt.- Kommer der andre hundeejere bliver han kaldt ind og kommer i snor indtil der er enighed om hundene skal mødes løse eller ej. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Jane Besvaret November 19, 2009 Rapporter Share Besvaret November 19, 2009 Jeg lufter ofterst mine hunde uden snor. Men jeg går også steder hvor jeg næsten aldrig møder andre og skulle der forvilde sig en ud i det område hvor jeg går, ja så kalder jeg mine hunde til mig. Nu er det mest andre hundefolk jeg møder og de fleste af dem har man mødt før og kender deres hunde. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bailey_f1 Besvaret November 19, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 19, 2009 Jeg går ikke løs med hunden hvis - Hvis den ikke kommer når jeg kalder - 1. gang jeg kalder! - Hvis den ikke holder sig indenfor synsviddé så godt som hele tiden! :5up: Samme her. Snor på hvis hun ikke kommer hurtigt nok. "Kig på far" hvis hun går om hjørnet. Den løse hund bliver desuden kaldt ind HVER gang der kommer andre i nærheden (mennesker som hunde), alt efter situationens karakter, bliver den enten bedt om at blive i pladspossition eller der kommer snor på. :5up: Min har stadig svært ved at komme på plads når der er hunde/mennesker - hun er MEGET social. Hun bliver i stedet kommanderet sit eller dæk - det er hun meget bedre til. Så kan jeg nå frem til hende, og enten give snor på eller give "Hilse" Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret November 19, 2009 Rapporter Share Besvaret November 19, 2009 Tjo, hunden skal være under fuld kontrol:blink: § 3. I byer og områder med bymæssig bebyggelse er det forbudt at lade hunde færdes på gader, veje, stier eller pladser m.v., der er åbne for almindelig færdsel, uden at de enten føres i bånd eller er i følge med en person, som har fuldt herredømme over dem. Hvad betyder fuldt herredømme?. Det er fordi golfbaner er en indbringene forretning, jeg har hørt at det koster min. 500,- pr. md. for at være medlem af en golfklub. Hvorimod hundeejere bare er i vejen uanset hvor vi færdes + vi betaler ikke 500,- pr. md. for at benytte friløbs arialerne Men hvilke udgifter er der så også forbundet med det?. At gå til ridning er da heller ikke billigt og mig bekendt bliver begge idrætsgrene støttet fra flere hold. Kommunerne giver tilskud til en masse fritidsaktiviteter, så hvorfor ikke også til hundeejerne. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bailey_f1 Besvaret November 19, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 19, 2009 Tjo, hunden skal være under fuld kontrol:blink: Jo, men findes der nogen afgørelse for hvad "fuld kontrol" er ? Jeg kan godt sige til min "vi går videre", men jeg kan da også acceptere at hun lige skal snuse færdigt. Hun kan også godt gå på plads, men hvor godt/præcist skal det være ? Skal hunden kunne bestå en given prøve før kravet er opfyldt eller hvad ? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bailey_f1 Besvaret November 19, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 19, 2009 det ved dem der møder hunden uden ejer ikke Nope (jo, de fleste i området kender hende efterhånden) - hun havde også snor på de næste 3 ture efterfølgende. Men er da klart et brud på hundeloven - hun var der ikke under fuld kontrol. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BassilBerner Besvaret November 19, 2009 Rapporter Share Besvaret November 19, 2009 Med snor i bebygget eller trafikeret område :blink: Bor nu så også kun 800 m fra strand hvor løse hunde faktisk er tilladt :banan::klap: Stranden bliver så desværre også brugt som 'løbebånd' for motionsløbere - og nogen gange personer som er 'bange' for hunde :damn: Det har jeg så 'meget lidt' respekt for, da de jo bare kan løbe en anden vej? Skal lige siges at jeg også altid kalder hunden til mig (og det lykkes faktisk ind imellem :slem:) men han er altså kun 6 måneder og meget socialt anlagt ifht. andre hunde :blink: Mennesker er han lidt reserveret overfor, så alt i alt, går det faktisk ret smertefrit Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bailey_f1 Besvaret November 19, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 19, 2009 Jeg lufter ofterst mine hunde uden snor. Men jeg går også steder hvor jeg næsten aldrig møder andre og skulle der forvilde sig en ud i det område hvor jeg går, ja så kalder jeg mine hunde til mig. Nu er det mest andre hundefolk jeg møder og de fleste af dem har man mødt før og kender deres hunde. Det lyder som mig Der er en af fordelene ved at gå de samme ture - folk/hunde kender hinanden. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bailey_f1 Besvaret November 19, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 19, 2009 Bor nu så også kun 800 m fra strand hvor løse hunde faktisk er tilladt :banan::klap: Det lyder lækkert - bor selv lige ud til marken med skoven på den anden side :5up: Jeg skal IKKE spørge om vi skal gå i skoven - i hvert fald ikke hvis jeg vil have hende på plads - så ER hun løbet. Ej - kun til kanten af marken, men hun ved i hvert fald hvad skoven er ! Stranden bliver så desværre også brugt som 'løbebånd' for motionsløbere - og nogen gange personer som er 'bange' for hunde :damn: Det har jeg så 'meget lidt' respekt for, da de jo bare kan løbe en anden vej? Skal lige siges at jeg også altid kalder hunden til mig (og det lykkes faktisk ind imellem :slem:) men han er altså kun 6 måneder og meget socialt anlagt ifht. andre hunde :blink: :5up: Folk er desværre temmelig egoistiske. Man kan heldigvis ofte se det på folks attitude.... Så forsøger vi bare at holde os lidt på afstand, men det kan jo være svært hvis man har en socialt anlagt hund som du og jeg Så det sker da også for os at hun lige får hilst på nogle der ikke lige havde forventet det :slem: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret November 19, 2009 Rapporter Share Besvaret November 19, 2009 Jeg kopierer lige fra en anden: Jeg går ikke løs med hunden hvis - Den kan komme til skade (el hegn, trafik o. lign.). - Hvis der er dårlig sigtbarhed så jeg ikke har overblilk over situationen. - Hvis den på nogle måder kan komme til at være til gene for andre mennesker/hunde/vildt. - Hvis den ikke kommer når jeg kalder - 1. gang jeg kalder! - Hvis den ikke holder sig indenfor synsviddé så godt som hele tiden! Samme kriterier her og så har jeg fra hvalp af lært min hund at holde sig rimelgt tæt til mig uden jeg konstant skal kalde på ham. Jeg går kækt løs med ham forbudte steder på forbudte tidspunkter, f.eks. på stranden i noget skov og hvad der ellers kommer op, men aldrig hvis der er andre til stede der kan føle sig generet. I skoven får han ikke lov at forlade stien jeg går på, vil han det kommer han i lang line. Ofte er han løs disse steder, blandt andet i den park der hører til grundejerforeningen med sin 20m line løbende efter sig. Så er han løs, men jeg kan hurtigt tage fat i linen hvis det er nødvendigt. Han bliver kaldt til mig og får line på når jeg ser andre personer med og uden hunde. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret November 19, 2009 Rapporter Share Besvaret November 19, 2009 §3. I byer og områder med bymæssig bebyggelse er det forbudt at lade hunde færdes på gader, veje, stier eller pladser m.v., der er åbnefor almindelig færdsel, uden at de enten føres i bånd eller er ifølge med en person, som har fuldt herredømme over dem. Udenfor bymæssig bebyggelse er der jvf. Stk. 4 ikke dette krav, så der må hunden gå frit, bare den ikke strejfer - det mener jeg så ikke burde være lovligt.... Dvs. at du må have hunden fri overalt, forudsat selvfølgelig at du har fuldt herredømme over den - bortset fra steder hvor det er besluttet at de ikke må (skiltet), samt skov og strand. Det er kun hvis du har en "særlig" hund i større byer du skal have den i snor (edit:) om aftenen. §3, Stk.3.: Uden for København, Frederiksberg og Gentofte samt byer med over 15.000 indbyggere skal schæferhunde, dobermannpinchere, rottweilere, bulldog´s, boksere, newfoundlændere, sct. bernhardshunde, grand danois´er, leonbergere, skotsk hyrdehunde, broholmere, mynder, dalmatinere, hønsehunde (tysk korthår, pointer, setter, griffon), krydsninger af disse racer samt enhver større hund, der efter sin race eller sin karakter kan sidestilles med de nævnte hunde, føres i bånd eller holdes indelukket eller forsvarligt bundet fra solnedgang til solopgang, dog mindst i tiden fra kl. 18 til kl. 6. Både og, for i de byer der er nævnt som: udenfor (herover) er det ikke tilladt at gå løs med hunden overhovedet. Dog med et par undtagelser vist nok (Bernsdorffparken f.eks). Det er da muligt at jeg kunne gå løs med min hund langs vejene rundt omkring (jeg gør det også somme tider om natten) men vil ikke løbe risikoen i dagtimerne. Min hund er næsten døv, så jeg ville komme til at gå på plads med ham og det får han jo ikke noget ud af. Det håber jeg bestemt ikke kommer - jeg ville nok ikke helt overholde det Det tror jeg heller ikke folk generelt vil. Når de har været vant til at færdes med hunden løs på grønne områder, tror jeg at de bliver ved med det. Ja - der burde være flere hundeskove ! Eller parker. Det savner jeg. Og så nogle steder hvor denne "fuld kontrol" regel ikke eksisterer, for hvordan søren træner man kontrol (sådan helt efter reglerne), når hunden ikke må slippes før den opfylder det krav?. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bailey_f1 Besvaret November 19, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 19, 2009 Jeg går kækt løs med ham forbudte steder på forbudte tidspunkter, f.eks. på stranden i noget skov og hvad der ellers kommer op, men aldrig hvis der er andre til stede der kan føle sig generet. Han bliver kaldt til mig og får line på når jeg ser andre personer med og uden hunde. Her må jeg nok erkende at jeg gør ligeså - altså går løs med hende på forbudte steder :slem:, hvis det ikke kan genere nogle. Det gælder skoven og ejendomsselskabets område hvor vi også skal være i snor. Der går hun så bare på plads til vi kommer ud til vejen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret November 19, 2009 Rapporter Share Besvaret November 19, 2009 Jeg går kækt løs med ham forbudte steder på forbudte tidspunkter, f.eks. på stranden i noget skov og hvad der ellers kommer op, men aldrig hvis der er andre til stede der kan føle sig generet. Her må jeg nok erkende at jeg gør ligeså - altså går løs med hende på forbudte steder :slem:, hvis det ikke kan genere nogle. Jeg sidder bare og venter på at der er brugere der kommer ind og fortæller jer hvor uansvarlige I er. Men tror da at alle bryder loven engang imellem (hvis man altså slipper sin hund) for ingen kan have fuld kontrol over et levende væsen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bailey_f1 Besvaret November 19, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 19, 2009 Både og, for i de byer der er nævnt som: udenfor (herover) er det ikke tilladt at gå løs med hunden overhovedet. Dog med et par undtagelser vist nok (Bernsdorffparken f.eks). Her er jeg ikke enig: §3 I byer og områder med bymæssig bebyggelse er det forbudt at lade hunde færdes på gader, veje, stier eller pladser m.v., der er åbnefor almindelig færdsel, uden at de enten føres i bånd eller er ifølge med en person, som har fuldt herredømme over dem. I byer (KBH og større byer end 15.000) må du altså GODT have din hund fri. Stk. 3 Uden for København, Frederiksberg og Gentofte samt byer med over 15.000 indbyggere skal schæferhunde, dobermannpinchere, rottweilere, bulldog´s, boksere, newfoundlændere, sct. bernhardshunde, grand danois´er, leonbergere, skotsk hyrdehunde, broholmere, mynder, dalmatinere, hønsehunde (tysk korthår, pointer, setter, griffon), krydsninger af disse racer samt enhver større hund, der efter sin race eller sin karakter kan sidestilles med de nævnte hunde, føres i bånd eller holdes indelukket eller forsvarligt bundet fra solnedgang til solopgang, dog mindst i tiden fra kl. 18 til kl. 6. Udenfor KBH og byer større end 15.000 skal "særlige" hunde føres i bånd efter solnedgang (senest kl. 18) Så med mindre du har en "særlig" hund, må den gå uden snor overalt. Kun hvis du har en "særlig" hund OG IKKE bor i en by med over 15.000 indbyggere er der krav om at hunden skal være i snor. Alt selvfølgelig forudsat at hunden er under kontrol. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bailey_f1 Besvaret November 19, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 19, 2009 Jeg sidder bare og venter på at der er brugere der kommer ind og fortæller jer hvor uansvarlige I er. Ja, det skal nok komme Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret November 19, 2009 Rapporter Share Besvaret November 19, 2009 Her er jeg ikke enig:§3 I byer og områder med bymæssig bebyggelse er det forbudt at lade hunde færdes på gader, veje, stier eller pladser m.v., der er åbnefor almindelig færdsel, uden at de enten føres i bånd eller er ifølge med en person, som har fuldt herredømme over dem. I byer (KBH og større byer end 15.000) må du altså GODT have din hund fri. Stk. 3 Uden for København, Frederiksberg og Gentofte samt byer med over 15.000 indbyggere skal schæferhunde, dobermannpinchere, rottweilere, bulldog´s, boksere, newfoundlændere, sct. bernhardshunde, grand danois´er, leonbergere, skotsk hyrdehunde, broholmere, mynder, dalmatinere, hønsehunde (tysk korthår, pointer, setter, griffon), krydsninger af disse racer samt enhver større hund, der efter sin race eller sin karakter kan sidestilles med de nævnte hunde, føres i bånd eller holdes indelukket eller forsvarligt bundet fra solnedgang til solopgang, dog mindst i tiden fra kl. 18 til kl. 6. Udenfor KBH og byer større end 15.000 skal "særlige" hunde føres i bånd efter solnedgang (senest kl. 18) Så med mindre du har en "særlig" hund, må den gå uden snor overalt. Kun hvis du har en "særlig" hund OG IKKE bor i en by med over 15.000 indbyggere er der krav om at hunden skal være i snor. Alt selvfølgelig forudsat at hunden er under kontrol. Jeg er helt sikker på det her. Der er jo ikke nogen grund til at nævne de 3 byer, hvis der ikke er en forskel, for der er jo mere end 15000 mennesker i Kbh. Reglerne beskriver hvor, og under hvilke omstændigheder, du må have løs hund og de byer der nævnes som "udenfor", samt byer med under 15000 indbyggere, er ikke omfattet af disse regler. Dvs. at så må du ikke have dem løse (for de 3 byers vedkommende) eller at der gælder andre regler end denne (for de byers vedkommende, med under 15000 indbyggere) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts