Hop til indhold

Den aggressive hvalp


Gæst Nivlam
 Share

Recommended Posts

Nu har jeg heldigvis ikke stået i situationen, så jeg har ikke noget at være defensiv over :genert:

 

Jeg synes bare det er sådan lidt... overdrevet... at tilpasse "sig selv" for en hund, sådan som du beskrev det overfor! Og kan meget godt følge Milder i hendes tanker...

 

Sådan virkede du på mig med alle de udråbstegn.

 

OK; du kunne så have spurgt til hvor stor den tilpasning evt. var før du for i blækhuset.

Jeg tager altså alle dine !!! som en slags råberi

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 274
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Sådan virkede du på mig med alle de udråbstegn.

 

OK; du kunne så have spurgt til hvor stor den tilpasning evt. var før du for i blækhuset.

Jeg tager altså alle dine !!! som en slags råberi

Erm... ikke at vi skal diskuttere punktsætning, men et udråbstegn bruges typisk efter udsagn - hvilket er hvad jeg gør her! Dobbeltudråbstegn, hvilket jeg ikke har brugt, bruges typisk til at understrege en vigtig pointe/mening, men er så vidt jeg ved ikke anerkendt som korrekt punktsætning!

 

Skal man råbe på skrift, skriver man STORT.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg tror også det hænger sådan sammen at selvom man ikke vil lave sig om pga en hund så tilpasser de fleste af os på en nogenlunde måde efter hinandens behov jeg tilpasser mig mit lille barn og selvfølgelig også hundene på en måde der er bare grænser for hvor meget da jeg synes jeg tilpasser mig rigeligt for det og kunne have to hunde og tilgodese deres behov det er også en form for tilpasning efter hundene

 

Ja da, og det gør jeg da også - i vældig høj grad endda :mrgreen: Jeg ville bare hellere finde et nyt hjem til en hund der udviklede sig uhensigtsmæssigt i forhold til mine behov, fremfor at lave om på mine behov!

 

Selvfølgeligt skal man være intelligent omkring det, og jeg vælger jo racer med hvem jeg har størst sandsynlighed for at klikke og som har stor sandsynlighed for at opfylde mine behov - men skulle jeg stå med et individ der på alle måder passede skidt ind i min hverdag, ville jeg hellere skilel mig af med det, fremfor at slå knuder på mig selv for at få det til at fungere! :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Ja da, og det gør jeg da også - i vældig høj grad endda :mrgreen: Jeg ville bare hellere finde et nyt hjem til en hund der udviklede sig uhensigtsmæssigt i forhold til mine behov, fremfor at lave om på mine behov!

 

Selvfølgeligt skal man være intelligent omkring det, og jeg vælger jo racer med hvem jeg har størst sandsynlighed for at klikke og som har stor sandsynlighed for at opfylde mine behov - men skulle jeg stå med et individ der på alle måder passede skidt ind i min hverdag, ville jeg hellere skilel mig af med det, fremfor at slå knuder på mig selv for at få det til at fungere! :-D

 

jo det er vi da helt enig om :5up::lol::-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Erm... ikke at vi skal diskuttere punktsætning, men et udråbstegn bruges typisk efter udsagn - hvilket er hvad jeg gør her! Dobbeltudråbstegn, hvilket jeg ikke har brugt, bruges typisk til at understrege en vigtig pointe/mening, men er så vidt jeg ved ikke anerkendt som korrekt punktsætning!

 

Skal man råbe på skrift, skriver man STORT.

 

Må altså give Ninjamor ret :oops: Jeg brøds mig heller ikke om for mange udråbstegn - og har aldrig hørt om, at de skulle bruges i forbindelse med udsagn.

 

Min (åbenbart forkerte :genert:) tolkning af udråbstegn (udRÅB :mrgreen: ) er sådan... Heftigt... Især, hvis der er mange. Hvis der bare er et enkelt, så virker det mere "hav fokus her" agtigt. Men for mange... Hvis man vil have fokus på det hele, hvis du forstår :oops: Det er svært at forklare.

 

Selvfølgelig er det din måde at skrive på, men det er jo nok også rart for dig at vide, hvordan mange/nogen tolker det ;-) For jeg synes også, at du virkede defensiv i dit indlæg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Selvfølgelig er det din måde at skrive på, men det er jo nok også rart for dig at vide, hvordan mange/nogen tolker det ;-) For jeg synes også, at du virkede defensiv i dit indlæg.

Det er nemlig min måde at skrive på - udråbstegnet bliver her brugt til at uderstrege udsagn i denne uformellem skrivestil, som jo er hvad jeg bruger når jeg skriver herinde... Jeg skriver jo "talesprog", et skriftsprog jeg aldrig kunne finde på at bruge udenfor disse uformelle rammer!

 

Og nej, jeg må ærligt indrømme at jeg overhovedet ikke har tænkt mig at lave det om, men tak for heads up alligevel! :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Erm... ikke at vi skal diskuttere punktsætning, men et udråbstegn bruges typisk efter udsagn - hvilket er hvad jeg gør her! Dobbeltudråbstegn, hvilket jeg ikke har brugt, bruges typisk til at understrege en vigtig pointe/mening, men er så vidt jeg ved ikke anerkendt som korrekt punktsætning!

 

Skal man råbe på skrift, skriver man STORT.

 

Ja, eller bruge mange udRÅBstegn :-D

 

Jeg fortæller dig bare hvordan jeg oplever det. End of story

Link til indlæg
Del på andre sites

Må altså give Ninjamor ret :oops: Jeg brøds mig heller ikke om for mange udråbstegn - og har aldrig hørt om, at de skulle bruges i forbindelse med udsagn.

 

Min (åbenbart forkerte :genert:) tolkning af udråbstegn (udRÅB :mrgreen: ) er sådan... Heftigt... Især, hvis der er mange. Hvis der bare er et enkelt, så virker det mere "hav fokus her" agtigt. Men for mange... Hvis man vil have fokus på det hele, hvis du forstår :oops: Det er svært at forklare.

 

Selvfølgelig er det din måde at skrive på, men det er jo nok også rart for dig at vide, hvordan mange/nogen tolker det ;-) For jeg synes også, at du virkede defensiv i dit indlæg.

 

Nå du havde skrevet næsten det samme..

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

Hej allesammen!

 

Her kommer lige en længe ventet opdatering på denne tråd som jo startede for 2 mdr. siden.

 

Vi havde Malvin afsted til røntgen for to måneder siden, hvor vi fik af vide at han intet fejlede, ud over at være lidt øm i de bagerste hofter.

Vi snakkede desuden med dyrlægen som synes lidt vi var nogle pyldre-forældre, men mon ikke bare det beviser at dyrlæger ved mere om det medicinske end om opdragelse?! :drille:

 

Nå men vi havde ikke lige pengene til at gå i gang hos Betinna med det samme, fordi den undersøgelse kostede en formue, så jeg lånte nogle af Anders Hallgrens bøger - som jeg har set nævnt mange gange herinde - og læste om hvordan man bør se på hele det her opdragelses-noget.

Vi tog sådan set bare hans metoder i brug - gud ske lov for det.

 

Vi startede med at få ham stresset af i 2-3 uger, hvor det kun blev til lidt gåture, ingen legedage med andre hunde, eller de 'kamplege' som vi normalt har været slemme til at lege med ham.

(Det stresser ifølge Anders Hallgren ens hund :))

 

Allerede efter 14 dage var der en stor forskel i hans måde at omgås os på, og nu i dag er den eneste der ikke skal komme tæt på hans madskål vores kat - men den har sådan set også lært at holde sig væk, nu.

Vi må sådan set godt gøre hvad vi vil omkring den (den står i køkkenet, så der er vi jo igang med at lave mad nogle gange), og han vogter heller ikke soveplads mere.

Vi trænede det væk ved bare at lade ham fuldstændigt være (undskyld til folk, hvis råd jeg ikke bare fulgte med det samme, men man bliver jo klogere) :)

 

Han knurrer ikke af ingenting mere, kun hvis der faktisk er nogen i haven som han kan høre.

 

Så er vi også begyndt på mere mental stimulering, frem for 'bare' at tage en tur i skoven og gå en lang tur.

 

Så vi fandt hurtigt ud af vi ikke rigtig havde brug for at Betinna kom ud.

Men tak for alle jeres råd. Vi er simpelthen blevet så glade for ham herhjemme nu, så nu må han endda godt snige sig op i sengen og sove sammen med os, fordi vi er blevet så trygge ved ham.

 

Han er også bare generelt blevet en gladere hund. Han er ikke længere bare kun glad for mig, men 'far' er også blevet meget sjovere at putte hos. ;-)

 

Og han byder også folk velkommen på en meget mere rolig måde end han gjorde før - han er stadig meget glad når de kommer, men det virker ikke så stressende for ham.

 

Mvh Louise og Malvin :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Dejligt at læse :5up:

 

Endnu engang et eksempel på hvor vigtigt det er at læse/lære noget om hundeadfærd og at det ikke drejer sig om "hund kend din plads" og "jeg vil ikke finde mig i at min hund knurrer".

 

Der er helt utroligt hvad forkert aktivering kan få frem i en hund.

 

Jeg er glad på jeres og Malvins vegne :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Tja, jeg syntes jo selv jeg havde læst meget forud fro at få ham, men det var vist bare det forkerte jeg læste.

 

Men tusind tak, vi er også glade.

Det letter en del for man har ikke de samme bekymringer længere :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tja, jeg syntes jo selv jeg havde læst meget forud fro at få ham, men det var vist bare det forkerte jeg læste.

 

Men tusind tak, vi er også glade.

Det letter en del for man har ikke de samme bekymringer længere :-)

 

Det er klart, det må have været hårdt for jer. :ae: Godt at I har fået sådan en succes nu. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Tja, jeg syntes jo selv jeg havde læst meget forud fro at få ham, men det var vist bare det forkerte jeg læste.

 

Men tusind tak, vi er også glade.

Det letter en del for man har ikke de samme bekymringer længere :-)

 

Det er så frustrerende med de bøger, det kræver faktisk viden at vide hvilke der er de gode, og har man den viden kan det jo næsten være ligemeget :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, men det er vores første hund, så min viden begrænser sig til det jeg har læst, samt det jeg har fået af vide på andre forummer.

 

Men nu ved jeg hvad der virker, så det kommer jeg til at holde fast ved, resten af min hundeejer-karriere :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Ja, men det er vores første hund, så min viden begrænser sig til det jeg har læst, samt det jeg har fået af vide på andre forummer.

 

Men nu ved jeg hvad der virker, så det kommer jeg til at holde fast ved, resten af min hundeejer-karriere :mrgreen:

 

:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO
Det er så frustrerende med de bøger, det kræver faktisk viden at vide hvilke der er de gode, og har man den viden kan det jo næsten være ligemeget :-D

 

Ja, eller HF :mrgreen: Vil også skynde mig at ønske tillykke til TS!:banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...