Inkognito Skrevet November 19, 2009 Rapporter Share Skrevet November 19, 2009 Jeg har brug for nogle anbefalinger Jeg træner Schweiss med min ene vovhund en gang om ugen og pt. foregår det "ulovligt" i en statsskov. Jeg har søgt om tilladelse til at træne hos Skov og Naturstyrelsen, men har fået afslag, da de skove jeg søgte i var for bynære og for meget brugte af andre til, at de kunne give tilladelse til Schweisstræning til andre end registrerede Schweissførere. Jeg søger derfor flg.: - En ikke bynær skov - Det skal åben højskov ala Hareskovene v. Bagsværd/skov med noget alder bag sig (Vestskoven er for ung=træerne står på lige linier) - Gerne en skov med vekslende terræn og skovtyper (f.eks. både granskov og bøgeskov) - Det må under ingen omstændigheder være en hundeskov eller en skov, der er kendt for, at folk lufter deres hunde løse - Og udfra mit afslag må det gerne være en lidt øde/ikke særlig brugt skov - Maks 1 times kørsel fra den Københavnske Vestegn Nogle bud? Jeg har tjekket SNS' hjemmeside over skove, men det er svært at gennemskue hvilke skove, der opfylder mine krav ud fra en brochure Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BassilBerner Besvaret November 19, 2009 Rapporter Share Besvaret November 19, 2009 Jeg har ikke en stand forsk.. på noget som helst i den retning.. Men.. Kunne du evt. finde en privat 'jagt' som du kunne benytte udenfor jagtsæsonen? Som sagt.. jeg aner ingenting om den slags træning.. var bare et ukvalificeret bud? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Henriksen Besvaret November 19, 2009 Rapporter Share Besvaret November 19, 2009 En hurtig kommentar til dit problem – desværre ingen løsning…. Jeg kender selv alt for godt til problemet med at finde arealer til træning af jagthunde/schweisshunde. Jeg mangler konstant områder til at træne ”marktræning”. Der findes meget få mennesker, som er villige til at stille deres områder til rådighed pga. jorden ofte er lejet ud til jagt. Det er ofte en dyr omgang at leje et jagtområde, derfor vil udlejer/lejer ikke risikerer at det går ud over jagten – selv udenfor jagtsæsonen. De selv samme mennesker, som ikke ønsker at låne deres jord ud til hundetræning, skriger på dygtige jagthunde til efteråret, når de selv skal på jagt. Det kan bare ikke lade sig gøre, at få en ordentlig jagthund uden ordentlige træningsterræner. I dit tilfælde kan du ikke få lov til at træne din schweisshund uden at være registreret schweisshundefører (men hvordan bliver du det uden at kunne træne din hund?). Du er jo rar nok at have i registreret, når råvildtet bliver anskudt! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mk101 Besvaret November 19, 2009 Rapporter Share Besvaret November 19, 2009 Ja, det er desværre et problem. Kan nikke alt for genkendende til hvad Henriksen skriver. Står selv i samme problem. Hvilket jeg har løst ved at bestemme mig for, at det er nemmere at bede om tilgivelse end tilladelse. Så spor har jeg trænet i de forskellige skove nord for København. Primært omkring Hareskovby, Værløse og Farum. Udfordringen her er klart, at det er svært at lade sporet ligge så længe som det er nødvendigt og der er megen trafik i områderne. Jeg ser det dog som en mulighed for at starte noget træning op på de ikke for gamle spor, og tager så en gang i mellem til Sverige for at træne der i mere realistiske og udfordrende terræner. Ved at beagleklubben træner omkring Hillerød, men er ikke sikker på hvilken status den skov de træner har? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Buju Besvaret November 19, 2009 Rapporter Share Besvaret November 19, 2009 Jeg mener at Ridgeback klubben arrangerer noget Schweiss i en skov nord for København - mener det hedder Nyrup Hegn Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Inkognito Besvaret November 20, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 20, 2009 Jeg takker for alle svarene Molsen (kan du gætte hvem jeg er, MK?) træner pt. på 5 timers spor og har ingen problemer med at lukke af for rollespilsudøvere, familier og andre hundeluftere (vovhunden skal bare være i snor). Jeg vil snuse mig frem til både Beagleklubben og Rigdeback-klubben; bare lige for at spørge hvordan de har fået lov..... Jeg tvivler stærkt på, at private jagtudlejere vil tillade, at jeg tøffer rundt på deres jagte udenfor sæsonen, men det kan jo komme an på en prøve, hvis jeg finder et godt sted. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Trine Besvaret November 20, 2009 Rapporter Share Besvaret November 20, 2009 Hvis jeg var dig ville jeg tage kontakt til klubben for stående jagt hunde og melde mig ind. Deres hjemmeside er www.fjd.dk De har mange gode kontakter til områder hvor der bla. må laves schweiss. De har dem fordelt over hele landet og køre også undervisning. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts