Hop til indhold

skal tulle have et hundetegn når hun er cippet.


GRAND DANE
 Share

Recommended Posts

Ja. Det står i Hundeloven.

 

Mærkning, registrering og forsikring

Ejerens pligt: Man har pligt til at få sin hund mærket og registreret, senest når den er 4 måneder gammel (BEK nr. 1500 af 20/12 2004). Fra hunden er 4 måneder gammel, skal den bære halsbånd forsynet med et skilt med besidderens navn og fulde adresse (BEK nr. 496 af 1/11 1969). Hunden skal desuden være ansvarsforsikret – ligeledes fra firemånedersalderen (BEK nr. 485 af 15/9 1984).

 

Link til indlæg
Del på andre sites

:confused: Vi har altså ikke vores navn og adresse på skiltet - men telefonnummer og hundens navn?

 

Er det så forbudt - adressen kan jo findes via telefonnummeret?

 

Jeg har det samme :slem: - to mobilnumre dog ikke hundens navn.

Og nej der er ikke lovligt.

Der skal som også de andre siger være navn og adresse.

 

Personligt ville jeg dog hellere have at der var telefonnummer på en hund jeg fandt - så kunne man på stedet få fat på ejeren (de fleste har jo i dag mobil på sig)

Link til indlæg
Del på andre sites

Min mor fandt faktisk en hund for nylig, hvor der kun stod telefonnummer på hundetegnet - men min mor kører aldrig rundt med en mobil, så hun kørte hen til nærmeste hus for at spørge om de vidste hvor ejeren boede, det var så ejeren der åbnede.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bestilte Beauty's hundetegn hjem helt fra Australien og stadig kostede det kun omkring 50 kroner :-D

 

Du kan se det på det her billede, kan fåes i MANGE farver og med mange motiver. Er tykt og virker meget rubust. Kan fås i 3 størrelser tror jeg det var, det her er den mindste til min bette hund, du skulle nok have en stor til Tulle :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg må vist lige køre en ronte i morgen så vi kan få lavet sådan et.

 

kan det passe at det så er sådan at det er øre tatoveringen som man ikke

behøver når hunden er chippet.??

 

Ja du behøver kun at have din hund mærket på en måde, enten tatoveret eller chippet :-D

 

Med mindre du står som jeg og skal til england med 3 hunde der er øretatoverede...det duer ikke, de SKAL være chippet, så mine blev lige dobbelt mærket :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

nu har hun fået sådan et men det lamer når hun går med det,

har i nogle forslag til vordan jeg kan få det til at ladever med det.

 

sådan en lyddæmper dims http://4hotdogs.com/templates/product.asp?ProductGuid=1024f1&ProductName=Quiet+spot+%2D+ID+brik+lydd%E6mper&GroupName=HundeTegn&GroupGuid= 35 (sæt 35 ind til =)

 

Prøv forresten lige at se de super søde nye tegn der har fået :lun:

http://4hotdogs.com/templates/group.asp?GroupGuid=35&GroupName=HundeTeg n (sæt n -et ind til g -et)

 

Det med chip: det er ikke ligegyldigt om det er det ene eller det andet for hunden :engel: øretatovering er smertefyldt, men chippen mærker de stort set ikke :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har så en ulovlig hund... :fornaermet:

 

Den skal jo have et helt grydelåg hængende under halsen hvis det hele skal stå der. :stupid::confused:

 

Til gengæld står der noget info på modsat side:

 

 

på tulles står der kon mit efternaven og tlf og tulles navn

 

og petersen staves åbenbart pertersen men pyt jeg staver alive

osse som en spasser:mrgreen:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...