Hop til indhold

ER vi hundeejere virkelig så hensynsløse?

Recommended Posts

Gæst Ninjamor

Sidste uge havde jeg træning i Kbh. "Gå pænt" træning som foregik fredag eftermiddag på området ved kastellet.

Vi var kun 2 hunde så det var ikke et stort selskab.

På et tidspunkt stod vi på en sti med græs til begge sider, da der kom en motionist til syne ca 50 m og væk løbende i vores retning. Jeg adviserede hundejerne og vi trak (naturligvis) ind til siden for at lade maden passere på stien.

Tænk han smilede og sagde TAK!

Er vi virkelig derhenne hvor simpel hensyntagen udløser tak? (Åbenbart på det pågældende sted)

Hvis, så må vi hundejere tage os sammen.

Link til indlæg
Del på andre sites

• Svar 102
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Det syntes jeg måske er at tolke et simpelt tak meget negativt, og umiddelbart tror jeg da ikke at det siger noget om hvilke oplevelser manden har haft tidligere, måske er han bare høfligt anlagt?

Den er jeg med på :-D

På den anden siden kunne man også vende den lidt om, når jeg ser en cyklist/kondiløber/mor med barnevogn etc. trækker jeg altid ind til siden, og får Jacki til at sidde indtil de er passeret, bare som en gestus, men 9 ud af 10 gange får jeg ingen tak for hensynet :???:

Jeg synes faktisk, at det er ved at være sådan, at hunde er ved at blive udnævnt til en samfundsgene på linie med rygere. Hunde og hundeejere skal altid vise hensyn til alle andre uanset situation, men kan intet hensyn forvente i retur :???::genert:

• Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Kommer jeg kørende på cykel gennem parken og en flok børnehaverunger eller hunde-ejere trækker til siden, siger jeg også "tak".

Ved ikke om vi hunde-ejere er hensynsløse, men os mennesker generelt har efterhånden ofte svært ved at sige "tak" for de små ting i hverdagen og måske derfor du bider mærke i det ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det syntes jeg måske er at tolke et simpelt tak meget negativt, og umiddelbart tror jeg da ikke at det siger noget om hvilke oplevelser manden har haft tidligere, måske er han bare høfligt anlagt?

Det var et spørgsmål :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var et spørgsmål :-D

Ok, så er mit svar nej :-D

Jeg oplever ikke at folk syntes at hundeejere er hensynsløse, og jeg syntes også at flertallet af hundeejere tager hensyn. Måske skyldes det at jeg bor her langt ude på landet, men jeg har i hvertfald ikke nogen oplevelse af at hundeejere er hensynløse eller at der er nogen der syntes de er.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hm jeg kan godt forstå han siger tak :-D

Når jeg løber her hvor vi bor, får jeg rigtig tit selskab af løse hunde og det er altså ikke altid lige hyggeligt at skulle holde øje med små kræ, der løber og prøver at hoppe op af en, eller store hunde der prøver at slikke sveden af dine hænder mens du løber :???:

Jeg er sågar en gang blevet skældt ud fordi jeg løb forbi en lille hund som gøede helt vildt af mig. Så sagde ejeren at jeg ikke måtte løbe forbi og det var almindeligt hensyntagen at jeg kun gik forbi fordi den ellers blev bange :???:

Men jeg håber jeg bare har været uheldig :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Den er jeg med på :-D

På den anden siden kunne man også vende den lidt om, når jeg ser en cyklist/kondiløber/mor med barnevogn etc. trækker jeg altid ind til siden, og får Jacki til at sidde indtil de er passeret, bare som en gestus, men 9 ud af 10 gange får jeg ingen tak for hensynet :???:

Jeg synes faktisk, at det er ved at være sådan, at hunde er ved at blive udnævnt til en samfundsgene på linie med rygere. Hunde og hundeejere skal altid vise hensyn til alle andre uanset situation, men kan intet hensyn forvente i retur :???::genert:

Den oplevelse synes jeg desværre også jeg af og til får :???: og jeg har endda en lille hund...

hov, og med hensyn til det oprindelige spørgsmål. Nej, jeg tror ikke vi hundeejere er mere uhøflige / viser mindre hensyn end alle andre mennesker. Og så synes jeg det er almen høflighed at sige tak, når andre folk viser hensyn til en :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror, at mange hundeejerer har så få steder at slippe hunden, at hensyn ikke er deres stærke side. Nok fordi en del ikke orker at bevæge sig til de grønne områder. Jeg går ofte med andre hundeejerer og når vi har sådan måske 7-8 løse hunde, skal de da kaldes ind til siden, når kondifolket kommer på stierne.Eller cyklister. Har ofte fået et TAK, fordi især kondiløberer kommer ud af rytmen, hvis de skal springe rundt mellem hundene.

Da min nu afdøde gamle hund en dag var ved at rende mellem benene på en kondiløber opdagede jeg, at han var temmelig døv og desuden for medtaget af alderbetinget grå stær. Han fungererde med næsen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad :shock:

Ej nu må vedkommende da lige styre sig...

Den var sq go :lol::lol::lol::lol::lol::lol:

Ja jeg var også helt forbløffet bagefter :lol:

Men jeg kunne selvfølgelig ikke forlange at hun trådte et lille stykke ind på den kæmpe mark der ligger langs med vejen jeg løber på, hun kunne jo få våde tæer og risikerede i øvrigt også at hunden fik beskidte poter :mrgreen:

Jeg må hellere tilføje at jeg altså også møder folk der tager deres hunde ind til siden og er almindelige høflige ligesom jeg selv prøver at være det :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror bare det har været ren høflighed.

Jeg vil selv reagerer på samme måde som løberen uden der ligger noget videre i det, og det ligegyldigt om det havde været nogen med hund, barnevogn eller andet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad :shock:

Ej nu må vedkommende da lige styre sig...

ja det er lige voldsomt nok.

Omvendt boede min datter for år tilbage lige ved Bagsværd sø. Hun inviterede hundene og jeg til en gåtur og jeg har da snart aldrig oplevet noget så stressende. Overdrivelse fremmer osv.

Der var et utal af joggere på denne smalle sti, både med og uden "motionsklapvogne" eller hvad disse transportmidler hedder, og der var overhovedet ingen tvivl om hve der mente at have ret til stien. Joggerne!

Stien gik på dette sted helt nede ved søkanten og var så smal at vi ikke bekvemt kunne gå ved siden af hinanden.

Når joggerne kom løbende viste de tydeligt at de ikke ville bremse ned eller løbe lidt udenom, de fortsatte tydeligt totalt ligeglade med at der var hunde på stien (som jo reelt set kunnefare ud og hapse dem).

Vi måtte bogstaveligt springe til siden gang på gang, og en gang blev en af hundene snittet af en klapvogn selvom vi stod så langt ude i siden vi kunne.

Vi havde tydeligt valgt et helt forkert tidspunkt at gå med hundene på.

Den gåtur tog jeg aldrig mere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror, at mange hundeejerer har så få steder at slippe hunden, at hensyn ikke er deres stærke side. Nok fordi en del ikke orker at bevæge sig til de grønne områder. Jeg går ofte med andre hundeejerer og når vi har sådan måske 7-8 løse hunde, skal de da kaldes ind til siden, når kondifolket kommer på stierne.Eller cyklister. Har ofte fået et TAK, fordi især kondiløberer kommer ud af rytmen, hvis de skal springe rundt mellem hundene.

Da min nu afdøde gamle hund en dag var ved at rende mellem benene på en kondiløber opdagede jeg, at han var temmelig døv og desuden for medtaget af alderbetinget grå stær. Han fungererde med næsen.

Mht. cykling fik jeg engang et stor tak af en hundeejer jeg spottede forude fordi jeg ringede med klokken i så god tid at hun kunne nå at opdage jeg var der.

Hun sagde, det var så ubehageligt når der pludselig kom en cyklist hurtigt bagfra og kørte tæt forbi.

Link til indlæg
Del på andre sites

ja det er lige voldsomt nok.

Omvendt boede min datter for år tilbage lige ved Bagsværd sø. Hun inviterede hundene og jeg til en gåtur og jeg har da snart aldrig oplevet noget så stressende. Overdrivelse fremmer osv.

Der var et utal af joggere på denne smalle sti, både med og uden "motionsklapvogne" eller hvad disse transportmidler hedder, og der var overhovedet ingen tvivl om hve der mente at have ret til stien. Joggerne!

Stien gik på dette sted helt nede ved søkanten og var så smal at vi ikke bekvemt kunne gå ved siden af hinanden.

Når joggerne kom løbende viste de tydeligt at de ikke ville bremse ned eller løbe lidt udenom, de fortsatte tydeligt totalt ligeglade med at der var hunde på stien (som jo reelt set kunnefare ud og hapse dem).

Vi måtte bogstaveligt springe til siden gang på gang, og en gang blev en af hundene snittet af en klapvogn selvom vi stod så langt ude i siden vi kunne.

Vi havde tydeligt valgt et helt forkert tidspunkt at gå med hundene på.

Den gåtur tog jeg aldrig mere.

Hensyn skal vises fra alle parter, og ved det markerede var jeg godt nok blevet rasende hvis det var min hund!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg oplever ofte at folk er blevet mere ligeglade eller "jeg har mere lov til at være her"-agtige..

Om det så er mødre med barnevogne, der bare trasker igennem en folkemængde, uden lige at spørge pænt om de må komme forbi, mountain-bikere der fræser om ørerne på en i skoven, på andre stier end deres markerede ruter, folk der kører op bagi en og blinker med lygterne mens man er igang med en overhaling, fordi de ikke er tilfreds med, at køre det man må på motorvejen, osv..

..Ved ikke om jeg bare er lidt negativ eller stiller for store krav til mine medmennesker? :hmm:

Er selv typen der siger tak, når jeg fx får udleveret nogle papirer af læreren, når en person holder døren for mig, når kassedamen giver mig kvitteringen, osv..

Kan ikke helt vurdere om jeg ville sige "tak" eller bare smile og nikke, hvis det var mig der havde været løber :hmm: - men jeg ville være blevet glad, hvis det var mig der havde stået med Mio, og en løber havde sagt "tak" eller smilet! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er jeg nok ikke den typiske HF-bruger for jeg har i mange år faktisk slet ikke kunne lide hunde, særligt fordi jeg synes mange hundeejere er hensynsløse og har deres hunde rendende frit uden at have styr på dem. Så da en stor del af min oplevelse med hunde kommer af løse hunde på veje og i skove, og ejere, der er ligeglad med andre, så har jeg ikke været synderlig imponeret. Så ja, jeg vil sige at mange hundeejere er hensynsløse :D Men som N1nna er inde på...det er nok ikke bare én gruppe af folk, det er nok en generel tendens, at vi ikke længere tager så meget hensyn til andre. Kvinder med barnevogne er om noget de værste...

Link til indlæg
Del på andre sites