Gæst Maddox Skrevet November 20, 2009 Rapporter Share Skrevet November 20, 2009 Hej Maddox har boet her i 5 dage nu, og der er et par ting jeg er i tvivl om, som jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig med! Han hikker en del (typisk flere gange om dagen, når han har drukket meget vand, meget hurtigt, eller når vi har leget lidt vildt), jeg har søgt lidt rundt i gamle tråde, og kan se der er mange der skriver at det kan betyde han har orm - modsat er der også nogen der skriver at det gør hvalpe bare? Vi startede ud med at træne "sit", og det gik rigtigt fint, det lærte han i løbet af en lille time. "Problemet" er bare nu, at hver gang vi vil træne noget, og der kommer en godbid, så sætter han sig ned på røven. Jeg har været i gang med at læse "Hvalpen" af Lene Greva, og hun har skrevet en fremgangsmåde til at få den til at "stå" på kommando, men når jeg prøver at "trække" ham med op, ved at vende hånden og godbidden op af, så begynder han bare at hoppe op efter den, i stedet for at stå. Jeg har prøvet mange gange nu, og hvis han ikke får godbidden efter at have hoppet i 10-15 sekunder, så giver han bare op, og lægger sig i stedet - nogen idéer? En anden ting er at når vi træner "sit", "dæk", "gi' pote" som han alle kan, så bliver han meget let overgearet, men det er måske bare fordi han er en hvalp endnu? En anden ting jeg godt kunne tænke mig at lære ham, var at når der bliver serveret mad i madskålen (nogen gange leger vi sporhund, hvor jeg laver et spor, og så er der en lille bunke mad for enden af sporet, andre gange kaster jeg bare lidt mad på gulvet til ham, som han så snuser sig frem til) - så ville jeg godt at han ventede med at storme hen og sluge maden i sig, til der bliver sagt "værsgo" e.lign. - jeg kan sagtens få ham til at sitte, når han venter, men lige så snart skålen står på jorden, så stormer han hen - ikke 10 vilde heste kan holde ham tilbage. Nogen træningsidéer her? Ved godt nogle af spørgsmålene måske skulle have været i en anden kategori, men tænkte jeg ville samle dem, for ikke at lave for mange tråde. På forhånd tak for hjælpen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BassilBerner Besvaret November 20, 2009 Rapporter Share Besvaret November 20, 2009 Jeg synes du skal starte op allerede nu, med at lære ham ja/nej kommandoer. Så kan du senere stoppe ham (i styrtdykket mod madskålen :slem:) med et 'nej!' Jeg lærte min hund det ved at ligge en godbid på gulvet - holde hånden hen over og sige 'nej' og flytte hånden. Hvis han gik efter den, satte jeg hånden over igen og sagde 'nej' og flyttede hånden. Det tager tid - men det kommer helt sikkert De når også at snuppe nogle stykker inden den er groet fast :damn: Bassil har lige præcis lært det sådan (han er lige fyldt 6 mdr.) Så han 'sit'-er og kigger op på mig - indtil jeg siger værs'go :klap: Og velkommen til HF Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret November 20, 2009 Rapporter Share Besvaret November 20, 2009 Velkommen til Jeg prøver lige at svare på dine spørgsmål herunder. Har du indlært "Nej" for hvis ikke, så er det også en god øvelse at komme igang med Madskålen. Her skal trænes impulskontrol. Sænk madskålen langsomt og hold øje med ham (han skal gerne være i sit, så er det nemmest. Enhver fremadrettet bevægelse mod dig og skålen får blot skålen til at hæve sig igen. Første gang han tøver - bare et sekund - med at rejse sig, så roser du oevrstrømmende og lader ham få hvad der er i skålen. I starten kan det jo bare være en enkelt foderpille eller to, så kan man jo træne det mange gange Når du kan stille skålen på gulvet uden han rejser sig, kan du også langsomt udbygge tiden han skal blive siddende og vente. Men i starten må du ikke forlange for meget. Du siger, at han bliver overgearet når i træner, så tænker jeg, at du måske træner for længe med ham? Træn ikke mere end meget få minutter af gangen. hvalpe er som små bitte børn / babyer, deres koncentrationsevne er meget kort. Stil evt. et æggeur, hvis du ikke selv kan "styre dig" slut altid med en success. Stå. Prøv at vær i fremadgående bevægelse med ham og stop så op. Det sekund han står (FØR han smækker måsen i sædet) skal du rose ham for at stå. Hvis du hellere vil gøre med lokning fra sit - ved at trække ham op - så skal du lade være med at hæve godbidden så langt, at han skal hoppe for at nå den. Hold den hellere lige over hans hoved og træk den henimod dig selv (hvis hunden sidder foran dig)... Prøv at se om du kan komme af med de synlige godbidder foran næsen, så hurtigt som muligt i dine øvelser Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Maddox Besvaret November 20, 2009 Rapporter Share Besvaret November 20, 2009 Vi har trænet lidt nej - men ik' så meget endnu. Og tusinde tak for input - det gav mig nogle idéer og muligheder, det er super. Kom endelig med mere! Det minder mig om en "ny" problematik! Når vi er ude og gå "tur", eller sidde ude foran blokken, så er han vild med at æde blade, græs og planter. Men det kan unægteligvis ikke være særligt sundt for sådan en lille mave - hvad faen gør man? Jeg har prøvet at trække ham lidt væk fra dem når han gik "til angreb", og sige nej, det sekund han holder op med at vise busken, bladet eller hvad det nu er opmærksomhed, så får han en godbid + ros. Men synes ikke rigtigt det bærer frugt? Det ender med jeg siger "nej" rigtigt mange gange på sådan en tur, fordi vi har meget græs og buske ved min blok. Udover det så virker sådan en Lab ca. altædende, lader I den spise hvad den får fat i, eller forsøger I at få nogle af de "farlige" ting ud af munden på den? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BassilBerner Besvaret November 20, 2009 Rapporter Share Besvaret November 20, 2009 Bassil æder osse alt :damn: Han får dog ikke lov - vi er ved at lære 'la' det ligge!' Samme princip som altid - hvis han lader det ligge får han en godbid. Hvis det er noget farligt (for ham) tager jeg det ud af munden på ham (med tvang hvis nødvendigt!) Lidt ulækkert den aften hvor jeg ikke kunne se hvad det var og fik snasket en nylagt kattelort ud i handsken Så nu afstedkommer ordet: 'Dyyyygtiiiig'! et kig forventningsfuldt på min venstre lomme... og 'La' det ligge' har samme resultat :slem::stupid: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst ulla Besvaret November 20, 2009 Rapporter Share Besvaret November 20, 2009 :hmm:hikken kan være tegn på orm, snak med dyrlægen om det . træng med de forskellige ting , gå ligeså stille frem , lad det blive en leg , huus godbidder,:vuf: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret November 20, 2009 Rapporter Share Besvaret November 20, 2009 Velkommen til Hej Maddox har boet her i 5 dage nu, og der er et par ting jeg er i tvivl om, som jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig med! Han hikker en del (typisk flere gange om dagen, når han har drukket meget vand, meget hurtigt, eller når vi har leget lidt vildt), jeg har søgt lidt rundt i gamle tråde, og kan se der er mange der skriver at det kan betyde han har orm - modsat er der også nogen der skriver at det gør hvalpe bare? Begge dele er korrekt. Hvad siger opdrætteren om ormekur, hvornår har han fået? Vi startede ud med at træne "sit", og det gik rigtigt fint, det lærte han i løbet af en lille time. Skal det forstås sådan at du trænede en time ud i et? "Problemet" er bare nu, at hver gang vi vil træne noget, og der kommer en godbid, så sætter han sig ned på røven. Fordi han forventer godbid der, prøv at glem "sit" et lille stykke tid. Jeg har været i gang med at læse "Hvalpen" af Lene Greva, og hun har skrevet en fremgangsmåde til at få den til at "stå" på kommando, men når jeg prøver at "trække" ham med op, ved at vende hånden og godbidden op af, så begynder han bare at hoppe op efter den, i stedet for at stå. Jeg har prøvet mange gange nu, og hvis han ikke får godbidden efter at have hoppet i 10-15 sekunder, så giver han bare op, og lægger sig i stedet - nogen idéer? Metoden er udmærket men kræver at der konstant er næse til hånd/godbidskontakt - altså fysisk kontakt så du kan trække ham laaangsomt frem. Prøv evt at tage hånden lidt nedad En anden ting er at når vi træner "sit", "dæk", "gi' pote" som han alle kan, så bliver han meget let overgearet, men det er måske bare fordi han er en hvalp endnu? Nej. Det kunne tyde på du enten selv bliver overgearet i stemme, taler for meget til ham undervejs i stedet for at lade "godbidden tale" eller at du bliver ved for lang tid. Et øvelsesmoment bør kun tages 2 - 3 gange og herefter skal han have en pause på nogle sekunder hvis ikke hans lille hjerne skal "brænde sammen" En anden ting jeg godt kunne tænke mig at lære ham, var at når der bliver serveret mad i madskålen (nogen gange leger vi sporhund, hvor jeg laver et spor, og så er der en lille bunke mad for enden af sporet, andre gange kaster jeg bare lidt mad på gulvet til ham, som han så snuser sig frem til) - så ville jeg godt at han ventede med at storme hen og sluge maden i sig, til der bliver sagt "værsgo" e.lign. - jeg kan sagtens få ham til at sitte, når han venter, men lige så snart skålen står på jorden, så stormer han hen - ikke 10 vilde heste kan holde ham tilbage. Nogen træningsidéer her? Først vil jeg sige at det er dejligt du har sådan enlyst til at træne, men pas på det ikke bliver for meget ikk? Selv synes jeg den nemmest forståelige måde at gøre det på for hvalpe er at gå ind foran den og stå mellem den og det den ikke må tage. Og være hurtig!! Sig evt "vente" når hvalpen venter. Omvendt tilhører fritliggene mad ifølge "hundens takt og tone" den der når derhen først så jeg ville nok hellere øve det med en enkelt godbid der heler ikke er så fristende som en lille bunke. I bogen du omtaler kan du læse dig til hvordan du indlærer et "nej" Ved godt nogle af spørgsmålene måske skulle have været i en anden kategori, men tænkte jeg ville samle dem, for ikke at lave for mange tråde. Det betyder ikke noget Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Maddox Besvaret November 21, 2009 Rapporter Share Besvaret November 21, 2009 Begge dele er korrekt. Hvad siger opdrætteren om ormekur, hvornår har han fået? 2 gange - og de har ikke oplevet orm ved nogen af de 9 hvalpe i kullet. Skal det forstås sådan at du trænede en time ud i et? Nej, sammenlagt en times tid. Fordi han forventer godbid der, prøv at glem "sit" et lille stykke tid. Det' klart - det første vi trænede. Men han sitter nu også uden godbid, men den kommer stadig næsten altid. Er dog blevet lidt bedre, og kan lave dæk fra stående nu. Metoden er udmærket men kræver at der konstant er næse til hånd/godbidskontakt - altså fysisk kontakt så du kan trække ham laaangsomt frem. Prøv evt at tage hånden lidt nedad Stadig ikke det store held, men har trænet mere alene hjemme her de sidste par dage. Gonna keep trying! Nej. Det kunne tyde på du enten selv bliver overgearet i stemme, taler for meget til ham undervejs i stedet for at lade "godbidden tale" eller at du bliver ved for lang tid. Et øvelsesmoment bør kun tages 2 - 3 gange og herefter skal han have en pause på nogle sekunder hvis ikke hans lille hjerne skal "brænde sammen" Nogen af gangene har vi nok kørt på for længe ja - men andre gange er der bare også virkelig meget krudt i røven lige fra starten. Kan være svært at få ham til at falde ned når han er i det humør. =) Selv synes jeg den nemmest forståelige måde at gøre det på for hvalpe er at gå ind foran den og stå mellem den og det den ikke må tage. Og være hurtig!! Sig evt "vente" når hvalpen venter. Omvendt tilhører fritliggene mad ifølge "hundens takt og tone" den der når derhen først så jeg ville nok hellere øve det med en enkelt godbid der heler ikke er så fristende som en lille bunke. I bogen du omtaler kan du læse dig til hvordan du indlærer et "nej" Vi er ved at have nogenlunde styr på det, får lov til at sætte madskålen ned, selv når den er fyldt med mad nu. Og han reagere på værsgo - vi skal bare ikke sidde og glo for længe, men det kommer nok med tiden. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Bjærglab Besvaret November 22, 2009 Rapporter Share Besvaret November 22, 2009 (rettet) Hejsa Vi har også en fræk lille labber hvalp Hun skal have alt muligt i munden, det er en del af en labbers natur. Vi oplever, at vores begynder at "lege" plæneklipper, når hun er ved at være overgearet, så hiver hun store totter af græsplænen op, men jeg afleder hende med en tyggepind, når det kommer til det punkt. Så falder hun ned og slapper af. Det er ofte når hun egentlig burde sove lidt hun begynder at overreagere. Mht til sit dæk plads osv skal man som andre har nævn så gå langsomt frem her i starten, han skal nok lære det, men har du mulighed for at komme til hvalpetræning lærer du og hunden rigtig mange ting der. Vores bliver 12 uger i morgen og hun kan sitte, og næsten dække, men det er ikke pt et must at hun kan klare det endnu.......bare fornemme, hvad det er vi vil have hun skal kunne senere i livet. Maden strøer vi på terrassen så hun selv kan søge maden. Hun sidder pænt og venter på at jeg smider maden og så starter støvsugeren, som vi omtaler det. Hvis du ikke kan fodre hunden ude, er et flisegulv eks køkkengulv eller entre udemærket. Vi har kun en gang fodret hende i en skål - da vi var på besøg hos venner, og selv om der var meget vand i foder blandingen, tog det ingen tid for hende at konsumere maden, så jeg er glad for at hun normalt bruger 5 minutter pr måltid på at spise maden ved selv at søge den. Vores hikker også og hun har ikke orm, men tror det er noget de vokser fra. Jeg kan varmt anbefale at du også læser Norma Zvolsky: Retriever hvalpetræning Vi tyer også til Lone Greva´s bog De 2 bøger har vi begge købt og de er rigtig gode at få indsigt i hvalpe af. Men en ting mere skal du også have fokus på er at der går op til en uge eller mere inden din nye hvalp har fundet sin plads i sin nye familie, og derfor skøjter rundt og prøver grænser hele tiden. Ikke at det er slut med at prøve grænser der, men det bliver nemmere når det sker de næste gange. Og så brug endelig et bestemt nej hvergang han gør noget du ikke vil have. God arbejdslyst Med venlig hilsen Redigeret November 22, 2009 af Bjærglab Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Maddox Besvaret November 22, 2009 Rapporter Share Besvaret November 22, 2009 HejsaVi har også en fræk lille labber hvalp Hun skal have alt muligt i munden, det er en del af en labbers natur. Vi oplever, at vores begynder at "lege" plæneklipper, når hun er ved at være overgearet, så hiver hun store totter af græsplænen op, men jeg afleder hende med en tyggepind, når det kommer til det punkt. Så falder hun ned og slapper af. Det er ofte når hun egentlig burde sove lidt hun begynder at overreagere. Mht til sit dæk plads osv skal man som andre har nævn så gå langsomt frem her i starten, han skal nok lære det, men har du mulighed for at komme til hvalpetræning lærer du og hunden rigtig mange ting der. Vores bliver 12 uger i morgen og hun kan sitte, og næsten dække, men det er ikke pt et must at hun kan klare det endnu.......bare fornemme, hvad det er vi vil have hun skal kunne senere i livet. Maden strøer vi på terrassen så hun selv kan søge maden. Hun sidder pænt og venter på at jeg smider maden og så starter støvsugeren, som vi omtaler det. Hvis du ikke kan fodre hunden ude, er et flisegulv eks køkkengulv eller entre udemærket. Vi har kun en gang fodret hende i en skål - da vi var på besøg hos venner, og selv om der var meget vand i foder blandingen, tog det ingen tid for hende at konsumere maden, så jeg er glad for at hun normalt bruger 5 minutter pr måltid på at spise maden ved selv at søge den. Vores hikker også og hun har ikke orm, men tror det er noget de vokser fra. Jeg kan varmt anbefale at du også læser Norma Zvolsky: Retriever hvalpetræning Vi tyer også til Lone Greva´s bog De 2 bøger har vi begge købt og de er rigtig gode at få indsigt i hvalpe af. Men en ting mere skal du også have fokus på er at der går op til en uge eller mere inden din nye hvalp har fundet sin plads i sin nye familie, og derfor skøjter rundt og prøver grænser hele tiden. Ikke at det er slut med at prøve grænser der, men det bliver nemmere når det sker de næste gange. Og så brug endelig et bestemt nej hvergang han gør noget du ikke vil have. God arbejdslyst Med venlig hilsen Hej Det lyder som nogen ting jeg kan nikke genkendende til - der bliver prøvet rigtigt mange grænser af, men kabler og sådan er han begyndt at forstå han skal holde sig fra. Det er lidt svært at forstå endnu, at man ikke skal nappe folk i hænderne o.lign. - men det kommer nok. Hikken er begyndt at fortage sig, det sker stadig dagligt, men i mindre grad end før. Jeg kan ikke se han passer på andre "symptomer" af orm - han er sprængfyldt med energi når han først kommer op i gear. Han kan gå direkte i dæk nu, fra stående. Men jeg har stadig ikke fået ham lært at stille sig op igen, men det kommer nok! Tak for svarene alle. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Bjærglab Besvaret November 22, 2009 Rapporter Share Besvaret November 22, 2009 Hej Det lyder som nogen ting jeg kan nikke genkendende til - der bliver prøvet rigtigt mange grænser af, men kabler og sådan er han begyndt at forstå han skal holde sig fra. Det er lidt svært at forstå endnu, at man ikke skal nappe folk i hænderne o.lign. - men det kommer nok. Hikken er begyndt at fortage sig, det sker stadig dagligt, men i mindre grad end før. Jeg kan ikke se han passer på andre "symptomer" af orm - han er sprængfyldt med energi når han først kommer op i gear. Han kan gå direkte i dæk nu, fra stående. Men jeg har stadig ikke fået ham lært at stille sig op igen, men det kommer nok! Tak for svarene alle. Hejsa igen. Giv ham tid. Han er kun en lille baby endnu. Vent med at forvente og forlange for meget før han er lidt ældre. Det bedste er at lege tingene lige så stille ind i ham og så starte på reel træning, når han er ca 6 mdr. Det er lidt lige som med børn, generelle regler, forsøger man at lære dem, mens de er små, men reel skole må vente til de er modne nok til det, hvis du forstår hvad jeg mener. 3 ting er vigtige at lære dem her i starten: 1 ikke at bide i ting de ikke må. 2 ikke at hoppe op af folk. De fleste synes det er ok en lille hvalp hopper op af dem, men en dag er hunden stor og kan vælte et barn eller et ældre menneske så det kan den lige så godt lære med det samme. 3 at komme når man kalder, også selv om den er igang med en spændende leg. Så kan alt det andet komme når hunden er ovre sin baby stadie. Godt den hikker mindre nu, vores hikker også et par gange om dagen, men det holder nok op en dag. Med venlig hilsen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Maddox Besvaret November 22, 2009 Rapporter Share Besvaret November 22, 2009 Hejsa igen. Giv ham tid. Han er kun en lille baby endnu. Vent med at forvente og forlange for meget før han er lidt ældre. Det bedste er at lege tingene lige så stille ind i ham og så starte på reel træning, når han er ca 6 mdr. Det er lidt lige som med børn, generelle regler, forsøger man at lære dem, mens de er små, men reel skole må vente til de er modne nok til det, hvis du forstår hvad jeg mener. 3 ting er vigtige at lære dem her i starten: 1 ikke at bide i ting de ikke må. 2 ikke at hoppe op af folk. De fleste synes det er ok en lille hvalp hopper op af dem, men en dag er hunden stor og kan vælte et barn eller et ældre menneske så det kan den lige så godt lære med det samme. 3 at komme når man kalder, også selv om den er igang med en spændende leg. Så kan alt det andet komme når hunden er ovre sin baby stadie. Godt den hikker mindre nu, vores hikker også et par gange om dagen, men det holder nok op en dag. Med venlig hilsen Hej igen Ja, det sværeste mht. bide er egentlig i folks hænder, det er jo spændende, og det har den gjort længe, fordi man lod det gøre det inden den fik alt for skarpe tænder. Den hopper ikke op af mig, det er faktisk kun min kæreste der er offer for det, og vi prøver at vænne siden til, og gå et skridt tilbage når han gør det. Gæster der kommer herhjem hilser han stille og roligt på. Vi er også i gang med at træne indkald, vi har gjort en del i det herhjemme, og var på sportsplads i dag og trænede det i 5 minutters tid. Har lige skrevet til en fra DKK vedr. hvalpetræning, og kan det passe der er pause lige nu? Fik svar at der starter et hold op medio februar - men der er han jo ikke nogen hvalp længere. Ville være ærgeligt at misse alt den socialisernig med andre hvalpe. Jonas Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret November 22, 2009 Rapporter Share Besvaret November 22, 2009 Har lige skrevet til en fra DKK vedr. hvalpetræning, og kan det passe der er pause lige nu? Fik svar at der starter et hold op medio februar - men der er han jo ikke nogen hvalp længere. Ville være ærgeligt at misse alt den socialisernig med andre hvalpe. Jonas det er forskelligt fra pldas til plads hvor længe de holder julepause - men ja, det kan sagtens passe, at mange steder er lukket ned nu desværre... nogle steder trænes der dog året rundt - i DKK Sabro starter vi fx hvalpehold eop på onsdag... så du ka godt være heldig at finde steder der stadig har hold... ellers er der jo også private træningssteder - de træner som regel hele året rundt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Maddox Besvaret November 22, 2009 Rapporter Share Besvaret November 22, 2009 det er forskelligt fra pldas til plads hvor længe de holder julepause - men ja, det kan sagtens passe, at mange steder er lukket ned nu desværre... nogle steder trænes der dog året rundt - i DKK Sabro starter vi fx hvalpehold eop på onsdag... så du ka godt være heldig at finde steder der stadig har hold... ellers er der jo også private træningssteder - de træner som regel hele året rundt Må prøve at finde et andet sted så. Ærgeligt - var egentlig pga. hvalpetræning jeg meldte mig ind i DKK. Nogen der tilfældigvis kender noget omkring Bellahøj/Nordvest? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Bjærglab Besvaret November 23, 2009 Rapporter Share Besvaret November 23, 2009 Må prøve at finde et andet sted så. Ærgeligt - var egentlig pga. hvalpetræning jeg meldte mig ind i DKK. Nogen der tilfældigvis kender noget omkring Bellahøj/Nordvest? Jeg sad også i tlf i 3 dage for at finde et hvalpekursus, og det endte med at jeg har fundet et kursus der starter i starten i DCH. Dansk Prøv også at tjekke dem ud her: Hundetræning - Landsforeningen Danmarks civile Hundeførerforening - DcH Det er ok i min verden at starte her på hvalpe kursus, så lærer hunden fra start andre hunderacer at kende. Det er nemlig problemet med hunde født i efteråret at det kniber med hold i DRK og DKK, Men hvalpekurset er jo også mest et socialiserings kursus, så selvfølgelig skal vores hvalp have de sener kurser i DRK regi, men her og nu socialiseringen er efter min mening lige så godt i DCH regi. Indkald kommer hurtigt hvis du sætter dig på hug og har en godbid klar når han kommer. Efter nogle gange giver du enten et nus og ros eller en godbid. Mht til godbider, så fodrer vi med royal canin og bruger specific hvalpe foder som godbider. Med venlig hilsen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret November 26, 2009 Rapporter Share Besvaret November 26, 2009 Den hopper ikke op af mig, det er faktisk kun min kæreste der er offer for det, og vi prøver at vænne siden til, og gå et skridt tilbage når han gør det. Gæster der kommer herhjem hilser han stille og roligt på. Har lige skrevet til en fra DKK vedr. hvalpetræning, og kan det passe der er pause lige nu? Fik svar at der starter et hold op medio februar - men der er han jo ikke nogen hvalp længere. Ville være ærgeligt at misse alt den socialisernig med andre hvalpe. Jonas Vi havde virkelig god held med at når vi kom hjem, så satte vi os på hug ned til Buddha, for så havde han ingen grund til at hoppe op, de fleste hopper jo bare op for at kunne komme tæt på dit ansigt, så i rigtigt kan få sagt hej med tunge og det hele. Så når vi alligevel var helt nede ved ham, så satte han sig på numsen, så det hele foregik ret roligt. De der DCH nord tror jeg det var har jeg prøvet at få fat i, men hjemmesiden virker ikke så ved ikke om de har lukket den afdeling? Er Taastrup tæt på dig ? For der har hund og træning hold. Ellers er der hundetræningkbh.dk, der vil vi prøve at få fedtet os ind, men det er på (i?) Søndermarken, mener jeg. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mk101 Besvaret November 27, 2009 Rapporter Share Besvaret November 27, 2009 Har lige skrevet til en fra DKK vedr. hvalpetræning, og kan det passe der er pause lige nu? Fik svar at der starter et hold op medio februar - men der er han jo ikke nogen hvalp længere. Ville være ærgeligt at misse alt den socialisernig med andre hvalpe Jonas Jo, da - han er stadig hvalp i februar. Han er godt nok ikke længere en lille baby, men hvalp er han stadig. Og kan stadig få en masse ud af at gå på hvalpehold. Det er lidt som børn og institution. Det er ikke dér de skal have deres opdragelse. Det er derhjemme. Og sådan ser det også ud for hunde. På træningspladsen får man gode tips og ideer til hvordan man skal udføre forskellige øvelser, som man så træner derhjemme i mellemtiden. Så det med at møde andre racer og hunde kan du snildt sørge for sker i mellemtiden. Nu er jeg ikke så kendt i forhold til hundeområder i NV, og hører Nørrebroparken skal man holde sig fra. Ved ikke om der er mange hunde ved Genforeningspladsen? Her i K har vi både Ørstedsparken og Østre Anlæg, hvor der er rig mulighed for at møde andre hunde. Og på Frederiksberg kan Søndermarken anbefales. Her vil du kunne finde masser af andre hundeejere, og give hvalpen rig mulighed for at hilse på en masse forskellige racer. Så vidt jeg husker er det mest irriterende ved træning i DKK at man SKAL have deltaget i træning på underliggende niveau inden man kan få lov at avancere. Også selvom hunden er parat til flere udfordringer. Ved ikke om det stadig er sådan. Alternativ træningsmulighed i København (omend lidt dyrere) http://www.hundetræningkbh.dk/ Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BassilBerner Besvaret November 30, 2009 Rapporter Share Besvaret November 30, 2009 Ville være ærgeligt at misse alt den socialisernig med andre hvalpe. Jonas De danske hundeskoler på amager har hvalpelegestue hver lørdag formiddag - du kan google deres hjemmeside hvis det har interesse? Det er forøvrigt gratis at deltage i :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts