Hop til indhold

foder .. hjælp


Gæst sarahnorupnielsen
 Share

Recommended Posts

Gæst sarahnorupnielsen

Hej (:

 

Nu har vi læst en masse meninger og holdninger fra andre som har en erfaring om foder. Og hver kommer med forskellige navne,så nu ville vi egentlig bare høre fra en som virkelig kan se resultat evt. ved pels.. hundens adfærd, osv..

 

vi er ikke super rige hver månede. Men vil samtidig gerne have at vores bernerpige skal have det bedste fra start(:

 

Hilsen sarah og oliver

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Ja, jeg er jo en klar fortaler for BARF, dvs. råt kød og ben. Har fodret sådan gennem en årrække og er super tilfreds.

Her i sommers prøvede jeg at sætte dem tilbage på tørkost, en af de virkelig super gode mærker, fordi råt og mine vandreturer ikke hæng særlig godt sammen.

Deres maver var fine, men jeg synes deres pels blev knap så glansfuld som den plejede at være.

 

Så BARF er bare :5up:

 

Køber du en del af dine produkter direkte hos slagteren (kallun, hjerter, struber, hyggeben mv.) og i supermarkede (kylling, stegeben, hakke med sidste dato mv.) når der er tilbud så kan det blive en del billige end et godt tørkostmærker.

 

Du kan læse om det på Velkommen til Naturlig Hundemad

 

Af gode billige fodermærker kan nævnes Fromms Holistic Gold som blandt andet kan fås ved hundefoder og kattefoder Hundefoder | Hundefoder Hvalpe | Hundefoder Adult | Hundefoder kvalitet | Hunde foder | Hundemad | Kattemad

 

Olivers har også et par mærker som er af god kvalitet til rimelig penge og køber du store partier hjem - evt. deler med nogle (mange laver foderklubber hvor de deler sække og dermed får dem billigere), kan du få dem rimelig billigt.

 

Kan ikke lige komme på andre mærker som kan fåes få billige penge og som er rimelig kvalitet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst sarahnorupnielsen

Hej igen.

Barf kender jeg lidt til, min berner jeg havde fik barf i sidste ende, men udelukkende fordi hun var meget syg og ikke ville spise. Hun guffede de første skåle i sig, men havde kræft og døede et par dage efter. men hun fik det kun fordi der ingen anden foder tilfredsstillede hende:vedikke:...

 

jeg ledte egentlig efter noget tør foder, som bare giver det hele, flot pels og gør godt for min lille hvalp.

 

tak for tippet:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst sarahnorupnielsen
Der er rigtig mange gode mærker derude. Der er også rigtig mange mærker som ser gode ud, men som ikke er det...

 

Jeg er meget glad for regal. Det er gode råvarer og hundene trives på det.

 

 

Tak. .

regal har jeg også læst om og det skulle være rigtig godt .. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Forsøgte at skrive en besøgsbesked, men den blev for lang :genert: Så sætter indlægget ind her i stedet:

 

Ved ikke hvor meget jeg kan hjælpe :genert:

 

Men altså, jeg fodrer min Møffe med Royal Canin Giant Puppy efter anbefaling fra min opdrætter (skifter foder, når han er udvokset, men der er god erfaring for, at de vokser fornuftigt på RC) og det fungerer han godt på (og så ælsker han det, men det er jo individuelt :blink:). Derudover har jeg også givet ham tilskud af lakseolie (skal lige have købt, da vi er løbet tør), for at fremme hans pels blødhed og styrke immunforsvar + tusind andre ting, som det gør godt for - deriblandt vist nok mindskelse af risiko for kræft.

 

Jeg ved, at mange også er glade for Hills til deres berner... Og at det anbefales af mange.

 

Jeg tror Olivers kunne være et rigtig godt alternativ :-D Det ville jeg hellere fodre min fuldvoksne berner på, end Hills og RC. Der findes flere forskellige varianter, deriblandt en fiskevariant (Olivers Selected Fish). WolfsBluT har også noget rigtig interessant foder! Ét baseret på fisk og et med fisk i. Tror at jeg ville vælge det sidste eller måske veksle mellem varianterne...

 

Men foder er en jungel og en smagssag, derudover fungerer hunde jo individuelt på forskelligt foder :-D Men håber, at jeg kunne hjælpe, nu kom jeg lige med et par forslag :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst sarahnorupnielsen
Forsøgte at skrive en besøgsbesked, men den blev for lang :genert: Så sætter indlægget ind her i stedet:

 

Ved ikke hvor meget jeg kan hjælpe :genert:

 

Men altså, jeg fodrer min Møffe med Royal Canin Giant Puppy efter anbefaling fra min opdrætter (skifter foder, når han er udvokset, men der er god erfaring for, at de vokser fornuftigt på RC) og det fungerer han godt på (og så ælsker han det, men det er jo individuelt :blink:). Derudover har jeg også givet ham tilskud af lakseolie (skal lige have købt, da vi er løbet tør), for at fremme hans pels blødhed og styrke immunforsvar + tusind andre ting, som det gør godt for - deriblandt vist nok mindskelse af risiko for kræft.

 

Jeg ved, at mange også er glade for Hills til deres berner... Og at det anbefales af mange.

 

Jeg tror Olivers kunne være et rigtig godt alternativ :-D Det ville jeg hellere fodre min fuldvoksne berner på, end Hills og RC. Der findes flere forskellige varianter, deriblandt en fiskevariant (Olivers Selected Fish). WolfsBluT har også noget rigtig interessant foder! Ét baseret på fisk og et med fisk i. Tror at jeg ville vælge det sidste eller måske veksle mellem varianterne...

 

Men foder er en jungel og en smagssag, derudover fungerer hunde jo individuelt på forskelligt foder :-D Men håber, at jeg kunne hjælpe, nu kom jeg lige med et par forslag :blink:

 

 

 

Super rart med lidt hjælp fra en kender:engel:

Jeg har også hørt meget om HILLS, min opdrætter har anbefalet.

Men det kunne godt være man skulle hoppe på OLIVERS, med lidt fisk og kød, og så noget lakseolie ??

... og hold nu op hvor er møffe dejlig.

 

tak for hjælpen.

Hilsen Sarah

Link til indlæg
Del på andre sites

Super rart med lidt hjælp fra en kender:engel:

Jeg har også hørt meget om HILLS, min opdrætter har anbefalet.

Men det kunne godt være man skulle hoppe på OLIVERS, med lidt fisk og kød, og så noget lakseolie ??

... og hold nu op hvor er møffe dejlig.

 

tak for hjælpen.

Hilsen Sarah

 

Velbekomme da :blink:

 

Jeps, Hills bliver anbefalet af mange, jeg er bare ikke overdrevent begejstret for ingredienslisten og det samme gælder for RC... Derfor fodrer jeg kun med det her til han fylder et år og så skifter jeg (igen, fordi der er god erfaring med, at bernere vokser fornuftigt på dem). Til hvad, ved jeg ikke præcist, veksler mellem Acana, Olivers, WolfsBluT og så BARF.. Kan bare ikke helt beslutte mig :genert: Er helt klart mest til sidstnævnte, det er bare dyrt :genert:

 

Og tak for kommentar om min dejlige Møffe :kys:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi får bernerpigen hjem på fredag, og får der lidt mad med, så det haster jo ikke helt(:

 

Hvor gammel er møffe egentlig nu, for han ser sku ret stor ud:vuf:

 

Åhr, er det en lille hvapper? :lun: Eller er det en stor pige? Hvilken kennel kommer hun fra???

 

Møffe er kun ½ år :shock: Han er vokset temlig hurtigt i højden, men er nok nærmest stoppet nu, regner ikke med at han bliver meget højere. Tilgengæld har han en fin vægt for alderen :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst sarahnorupnielsen

Ja, hun er lille bernerpige på 8 uger (:

 

Opdrætter er en gammel ven af familien som fik 4 dejlige bernere, og vi reserverede straks vores lille pige(: De kenneler vi kiggede på havde ingen hvalpe eller kommende kuld før i det nye år. Vi var bare tændt på at skulle have en igen efter at vores dejlige berner sennen tæve døede af kræft i sommers. Det er uundværligt for os (:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, hun er lille bernerpige på 8 uger (:

 

Opdrætter er en gammel ven af familien som fik 4 dejlige bernere, og vi reserverede straks vores lille pige(: De kenneler vi kiggede på havde ingen hvalpe eller kommende kuld før i det nye år. Vi var bare tændt på at skulle have en igen efter at vores dejlige berner sennen tæve døede af kræft i sommers. Det er uundværligt for os (:

 

Dejlig er hun :lun:

 

Bliver altså nød til at spørge (total nørd) :oops: Men er det med stamtavle og hvis så, hvilken? :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst sarahnorupnielsen

Hun er medlem af DRU. Dansk Race Union. og så har hun stambog (:albuer og det hele er i orden.. tro mig, har tjekket godt op om det :engel:

Det er helt ok du spørger ..

Hvor er lillemanden;-) fra?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst sarahnorupnielsen

jeg har lige siddet og læst lidt om dru, hvad folk har af meninger.. der er godt nok nogle negative i blandt, håber skam ikke der bliver problemer af nogen slags.

men jeg ved hvem de er og deres hunde har altid været sunde og raske(:

ingen problemer der..

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har lige siddet og læst lidt om dru, hvad folk har af meninger.. der er godt nok nogle negative i blandt, håber skam ikke der bliver problemer af nogen slags.

men jeg ved hvem de er og deres hunde har altid været sunde og raske(:

ingen problemer der..

 

Jeg kan lige så godt sige det som det er - jeg er heller ikke fortaler for DRU, snarere omvendt (det ville jo være for dumt at lyve om det ;-)). Men det forhindrer jo ikke din hund i at blive sund og rask! Desuden kender du personerne privat, så de vil næppe løbe om hjørner med jer :-D hvad desværre er set i DRU (snyd med stamtavler og importhvalpe) :cry:

 

Men du har gennem dit kendskab tillid til din opdrætter og du kender hundene privat, så jeg har svært ved at tro, at der skulle være nogen snyd og humbuk der og så synes jeg ikke, at der er grund til at vade i det ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...