Hop til indhold

Min lille(?!) terapihvalp <3


bernerazuro
 Share

Recommended Posts

Er (endnu engang) vildt stolt af Møffen :hjerte:

 

Vi var oppe forbi dyrlægen og aflevere nogle afføringsprøver for at tjekke ham for hjerte/lungeorm. Bare for en sikkerhedsskyld, for hvad det kræ da ikke har spist af snegle og desværre også et par lorte af ukendt oprindelse :???:

 

Nå, men nok om det... Vi kommer så ud og kan se en hund et stykke væk - ligner umiskendeligt en dejlig, lækker stabyhound :hjerte: Og ganske rigtig. De kommer tæt på og Møffe springer ikke ud i linen, stolt stolt var jeg og belønnede selvfølgelig for det. De står tre meter fra os, da jeg spørger om han må hilse og ja det må han gerne. "Værsgo'" siger jeg så og Møffe springer overlykkelig over til stabyen - det var nemli' en staby. Stabyen er meget blid og "underkaster" sig Møffe eller hvad man kalder det (gør det let for ham at snuse til sig, ved at lægge sig halvt ned og lette benet). Jeg hader når de gør det..

 

Jeg står så og snakker med ejeren, mens Møffe og stabyen snuser lidt til hinanden og hilser på hinanden ejer og egentlig bare er sammen. Ejeren siger så, at stabyen ikke er god til hunde, der er større end hende selv og ikke leger med dem. Stabyen smækker en poter i Møffe ansigt. Og igen. Møffe tager det med ro, synes vidst nok at det er meget hyggeligt. Efter lidt tid og hun gør det igen, træder han lidt tilbage og gør uden lyd. Han får poten igen og så får hun hans pote (damn, hans pote er stor i forhold til en staby :shock:). Og det ender med, at de to rent faktisk begynder at lege :klap2: Først sådan stille og roligt og efterhånden lidt vildere.

 

Man, var jeg stolt af min Møffe - han var bare så rolig og tog det hele i stabyens tempo :lun: Man bliver sq helt høj af det :mrgreen: Og så er det jo ikke engang første gang, at Møffe har hjulpet en usikker hund lidt på vej :hjerte:

 

Jeg synes også at det er super flot af en hvalp på 6½ måned. Og stabyens ejer roste ham også for hans ro - kan man da blive andet end lidt høj, når det er ens lille guldklump, der er så god? :banan:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Det går sgu for hurtigt for mig herinde i øjeblikket, det er meget jeg går glip af :oops: Men nu har du fået karma tilgengæld (faktisk før jeg så det indlæg jeg har quotet), det må da hjælpe lidt ik'? :engel::blink:

 

Du er tilgivet :blink:

 

Og ja, her sker sq meget, jeg er også begyndt at opgive at følge med i alt :genert: Læser simpelthen for langsomt :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nåeh hvor fint :lun: aller døøøgtigste Møffe-dreng!

 

Sjovt som du beskriver mødet, det der poteri det gør Asta bare rigtigt rigtigt meget i! Gad vide om det er en stabyhoun ting generelt :hmm: Jeg har jo ikke mødt ret mange stabyhouns, så jeg ved det faktisk ikke!

 

Vedkommende sagde i hvert fald, at det er en staby-ting :-D Det så altså vildt kært, den der poter der kom "doink" og igen "doink" :lun:

 

Hvor er det en dygtig hund du har :hjerte: det var sådan nogle som jer, vi skulle have hilst på, da Ellie var bette :engel:

 

Taark!

 

Er der da en grund til, at du skriver sådan? At Ellie skulle have mødt en som Møffe?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst louise s
Vedkommende sagde i hvert fald, at det er en staby-ting :-D Det så altså vildt kært, den der poter der kom "doink" og igen "doink" :lun:

 

 

 

Taark!

 

Er der da en grund til, at du skriver sådan? At Ellie skulle have mødt en som Møffe?

 

Ja vi havde nogle ubehagelige oplevelser med andre hunde da hun var lille-ikke reelle overfald men løse og voldsomme hunde der tromlede hende fuldstændig :cry: Det (samt selvfølgelig min håndtering af problemet:damn:) har gjort at hun er ret utryg ved fremmede hunde idag, dog er det med træning blevet meget bedre men helt godt bliver det nok aldrig..

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja vi havde nogle ubehagelige oplevelser med andre hunde da hun var lille-ikke reelle overfald men løse og voldsomme hunde der tromlede hende fuldstændig :cry: Det (samt selvfølgelig min håndtering af problemet:damn:) har gjort at hun er ret utryg ved fremmede hunde idag, dog er det med træning blevet meget bedre men helt godt bliver det nok aldrig..

 

Øv altså, hvor ærgeligt! :ae:

 

Ja, nogle folk kan ikke se, at deres egen hund er for voldsom.. Jeg prøver virkelig at være på vagt med Møffe, stoppe ham, når han overskrider grænsen og rost ham, når han har været god.. Jeg tror ikke, at det er det, der har gjort det dog (i hvert fald ikke fuldstændig), men nærmere hans sind. Han har simpelthen bare fra dag ét været super god!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst louise s
Øv altså, hvor ærgeligt! :ae:

 

Ja, nogle folk kan ikke se, at deres egen hund er for voldsom.. Jeg prøver virkelig at være på vagt med Møffe, stoppe ham, når han overskrider grænsen og rost ham, når han har været god.. Jeg tror ikke, at det er det, der har gjort det dog (i hvert fald ikke fuldstændig), men nærmere hans sind. Han har simpelthen bare fra dag ét været super god!

 

:5up:

Men ja et godt sind er selvfølgelig heller ikke at komme udenom :-)

 

Men det er imponerende at nogle folk ikke kan se det er et problem når deres hund kyler en hvalp rundt der skriger af angst:evil: "Nårh hvor de leger fint":shock: Så kan jeg altså godt blive lidt citronmåne-agtig :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

:5up:

Men ja et godt sind er selvfølgelig heller ikke at komme udenom :-)

 

Men det er imponerende at nogle folk ikke kan se det er et problem når deres hund kyler en hvalp rundt der skriger af angst:evil: "Nårh hvor de leger fint":shock: Så kan jeg altså godt blive lidt citronmåne-agtig :engel:

 

Hvad mener du med citronmåneagtig? Sådan helt præcist :oops:

 

Gætter på sur-agtigt :mrgreen: Og det kan jeg dælme godt forstå! :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...