Hop til indhold

så har vi problemer med maden igen.


GRAND DANE
 Share

Recommended Posts

Hej. igen måske.

 

nu har vi problemer igen da jeg kom hjem havet tulle spist nesten alle di

grisseøre som lå i en pose vedsiden af foderspanene og hun havet osse fornøjet sig med en oste pose som hun havet fesket op af skralde spanden.

 

vad er der enlig galt. kan det virklig være rektigt hun ikke kan lade tingene

være hun ved godt hun ikke må for hun gør det ikke når jeg er jemme.

 

jeg tengte noget i retning af om hun keder sig /ikke bliver aktivert nog

eller noget i den retning måske:vedikke:.

 

??.

Link til indlæg
Del på andre sites

Enig med PinPoynter

 

Det bedste du kan gøre for at undgå dette problem er, at lade være med at sætte hunden i en position, hvor hun let kan fejle. Dvs. lad være med at opbevare griseører i en pose, hvor hun kan komme til dem, sørg for at have dit foder i en tæt lukket boks hun ikke kan åbne, prøv at undgå at hun kan komme til skraldeposen etc.

 

Håber du kan finde nogle goder opbevaringssteder til hendes mad :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej. igen måske.

 

nu har vi problemer igen da jeg kom hjem havet tulle spist nesten alle di

grisseøre som lå i en pose vedsiden af foderspanene og hun havet osse fornøjet sig med en oste pose som hun havet fesket op af skralde spanden.

 

vad er der enlig galt. kan det virklig være rektigt hun ikke kan lade tingene

være hun ved godt hun ikke må for hun gør det ikke når jeg er jemme.

 

jeg tengte noget i retning af om hun keder sig /ikke bliver aktivert nog

eller noget i den retning måske:vedikke:.

 

??.

Jeg hiver lige denne frem. Nej, hun ved ikke "at hun ikke må"... hun ved bare at hvis hun g¢r det MENS DU SER DET, bliver hun stoppet. Hunde har ikke moral og etik, de kender ikke ret fra uret, men g¢r hvad der betaler sig for dem. Det betaler sig altså for hende, at tage mad når du ikke er hjemme, fordi der ikke er nogen/noget der forhindrer hende.

 

I den sidste ende, risikerer du at hun bliver alvorligt syg eller d¢r. Jeg har selv haft en hund der ville spise sig ihjel hvis hun fik muligheden, så alt mad var låst væk hvis vi ikke var hjemme. Det har ikke noget med "opdragelse" at g¢re.

Redigeret af PinPoynter
stavefejl
Link til indlæg
Del på andre sites

ja presis ingen løsning.

 

man kan lære hunde op til nesten alt så at det skulle være umuligt det tror jeg ikke på.

 

Jamen det er da en løsning på et problem... Hvis du fjerner muligheden for at hun kan gå i fodertønden og i skraldespanden mens hun er alene hjemme, så eliminerer du jo også problemet. Ergo er det da en glimrende løsning.

 

Du kan ikke forvente at hun lader mad være når hun er alene hjemme...

Link til indlæg
Del på andre sites

Så må vi jo håbe at hun ikke æder sig til en mavedrejning (eller ihjel) mens du eksperimenterer med din træning :roll:

 

Præcis... Det er absolut ikke alle hunde der har en stopknap. Oscar eks vil ikke tøve med at gå i fodertønden (det ville han før vi fik Svea), men han stopper også før det går helt galt. Svea derimod ville fortsætte til hun sprak (næsten i hvert fald)

Link til indlæg
Del på andre sites

om hun kan lære det afhænger vel af hvor madglad hun er... jeg kunne foreksempel sagtens stille en flæskesteg på bordet og gå hjemmefra uden at Karla tog den...

 

dette handler ikke om, at hun er exeptionelt godt opdraget eller noget som helst, det handler kun om, at hun simpelthen ikke er særligt interesseret i mad - og da slet ikke i mad i store stykker :roll:

 

hvis jeg skar en skive flæskesteg ud i små bidder og efterlod bidderne på bordet før jeg gik hjemmefra, så var de nok væk når jeg kom hjem igen :mrgreen: (hvis hun altså var i humør til at æde dem - det mest realistiske scenarie er nok, at de bare lå på gulvet uden at være blevet ædt :blink:)

Link til indlæg
Del på andre sites

om hun kan lære det afhænger vel af hvor madglad hun er... jeg kunne foreksempel sagtens stille en flæskesteg på bordet og gå hjemmefra uden at Karla tog den...

 

dette handler ikke om, at hun er exeptionelt godt opdraget eller noget som helst, det handler kun om, at hun simpelthen ikke er særligt interesseret i mad - og da slet ikke i mad i store stykker :roll:

 

hvis jeg skar en skive flæskesteg ud i små bidder og efterlod bidderne på bordet før jeg gik hjemmefra, så var de nok væk når jeg kom hjem igen :mrgreen: (hvis hun altså var i humør til at æde dem - det mest realistiske scenarie er nok, at de bare lå på gulvet uden at være blevet ædt :blink:)

 

Ja da... det kan jeg også men kan du stille stegen i hundehøjde og så forvente at den er der når du kommer hjem ?? Jeg kan ikke...

der er tale om en GD så hundehøjden er jo noget a´la "meget højt" :blink:

 

til trådholder :

Væk med foderet og lad være med at træne hunden med et rent "tag selv bord" det er sgi for farligt. Du kan jo heller ikke lære den stakkel at den ikke må når det sker mens du ikke er hjemme.. skælder du den så også ud når du kommer hjem ?????? :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja da... det kan jeg også men kan du stille stegen i hundehøjde og så forvente at den er der når du kommer hjem ?? Jeg kan ikke...

 

i teorien tror jeg sagtens jeg kunne stille den på gulvet ja, men altså Karla er også meget sær med mad :roll: hvis en bøf er hel kan den foreksempel ikke spises ... så en hel flæskesteg ville umiddelbart ikke være en udfordring... hun ville dog nok snuse til den, evt. også pote lidt til den...

 

undskyld til trådstarter for OT :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Præcis... Det er absolut ikke alle hunde der har en stopknap. Oscar eks vil ikke tøve med at gå i fodertønden (det ville han før vi fik Svea), men han stopper også før det går helt galt. Svea derimod ville fortsætte til hun sprak (næsten i hvert fald)

 

om hun kan lære det afhænger vel af hvor madglad hun er... jeg kunne foreksempel sagtens stille en flæskesteg på bordet og gå hjemmefra uden at Karla tog den...

 

dette handler ikke om, at hun er exeptionelt godt opdraget eller noget som helst, det handler kun om, at hun simpelthen ikke er særligt interesseret i mad - og da slet ikke i mad i store stykker :roll:

 

hvis jeg skar en skive flæskesteg ud i små bidder og efterlod bidderne på bordet før jeg gik hjemmefra, så var de nok væk når jeg kom hjem igen :mrgreen: (hvis hun altså var i humør til at æde dem - det mest realistiske scenarie er nok, at de bare lå på gulvet uden at være blevet ædt :blink:)

:5up:

Mega kunne æde så hun kastede op, for derefter at æde igen. Speedy kunne finde på at "stjæle" når vi ikke var hjemme, men kun hvis det var meget lækkert.

Ved Groa kan du lade en flæskesteg ligge på gulvet og den vil være urørt når du kommer hjem.

 

Det er ejers pligt at sørge for hunden ikke kan få fat i det den ikke må.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja da... det kan jeg også men kan du stille stegen i hundehøjde og så forvente at den er der når du kommer hjem ?? Jeg kan ikke...

der er tale om en GD så hundehøjden er jo noget a´la "meget højt" :blink:

 

til trådholder :

Væk med foderet og lad være med at træne hunden med et rent "tag selv bord" det er sgi for farligt. Du kan jo heller ikke lære den stakkel at den ikke må når det sker mens du ikke er hjemme.. skælder du den så også ud når du kommer hjem ?????? :confused:

 

selvfølig jeg pryler hinne til hun ikke kan så meget som vipper med poterne.vor dum tror du enlig jeg er.

 

 

og vem har sagt jeg velle træne det med 15 kg mad.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...