Hop til indhold

så har vi problemer med maden igen.


GRAND DANE
 Share

Recommended Posts

det har jeg heller ikke sagt jeg ikke vel men jeg ville hellere have at hun kunne lære at relerne osse geller når hun er aflene.:-)

 

Kender du det med at hvis man fortæller et barn eller lignende at den røde bold er forbudt at lege med, så bliver den røde bold med et meget mere interessant end den blå bold. Og når mor og far ikke er der, så kan barnet måske ikke blive fra den røde bold...

 

 

Lidt sådan kan du også se på foderet og Tulle.

 

Den nemmeste løsning er stadig at fjerne foderet, og undgå konflikter og evt en situation, hvor du tror hun har lært at lade foderet være, og du kommer hjem til en meget syg hund...

Link til indlæg
Del på andre sites

selvfølig jeg pryler hinne til hun ikke kan så meget som vipper med poterne.vor dum tror du enlig jeg er.

 

 

og vem har sagt jeg velle træne det med 15 kg mad.

 

Et spørgsmål jeg nok ikke skal svare på, ihvertfald ikke ærligt !

 

Er smuttet !!:vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kender du det med at hvis man fortæller et barn eller lignende at den røde bold er forbudt at lege med, så bliver den røde bold med et meget mere interessant end den blå bold. Og når mor og far ikke er der, så kan barnet måske ikke blive fra den røde bold...

 

 

Lidt sådan kan du også se på foderet og Tulle.

 

Den nemmeste løsning er stadig at fjerne foderet, og undgå konflikter og evt en situation, hvor du tror hun har lært at lade foderet være, og du kommer hjem til en meget syg hund...

 

ja trort bare der var en trænings relateret løsning men jeg fjerner di grisseøre fra gulvet så:-).

 

vil iøvrigt

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis jeg var dig, ville jeg sørge for at opbevare mad og godbidder i lukkede beholdere. :blink:

 

En gd er ikke atomfysiker, og Tulle følger blot sine instinkter: Mad = overlevelse. Hun har ikke fornemmelse for, at hun gør noget forkert. Det kan godt være, hun virker som om, hun er klar over at hun har gjort noget hun ikke skulle, når du kommer hjem, men det tror jeg mere handler om, at hun læser dig og din reaktion på madtyveriet.

 

Den bedste løsning vil altså være at opbevare maden i lukkede beholdere, som hun ikke kan åbne :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mega kunne æde så hun kastede op, for derefter at æde igen.

 

Petrine har udvidet den version, hun æder til hun kaster op, æder sit bræk og derefter mere mad - hun har ingen stopknap.

 

Når jeg passer hus for min søster gemmer hun chokoladerne væk (hun arbejder i et chokoladefirma) for hun ved af grum erfaring, at jeg er så slem som nogen hund ;-) og jeg tilstår, selvom jeg ved jeg ikke må og at hun bliver sur...så GØR jeg det, for chokolade er uimodståeligt :oops:

 

Petrine stjal aldrig da hun boede hos min veninde, der stod mad i lav højde, men efter et stykke tid hos mig begyndte Petrine at klatre, så jeg har også undret mig over ændringen, men gider godt nok ikke træne det, bare væk med maden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
det har stået sådan i nesten et år og det er først nu hun er gået i det

og hun har vest rektig rektig lenge vor di lekker hun har bare ikke gjort det

men vofer så nu. vad er det som kan entre hinns adfær til pluslig at gøre den slags når det ikke var et problem før.?

 

De spiselige ting skal væk hvis du vil være SIKKER..

 

Når hunde har lært et forbud overfor noget de egentlig gerne vil, så virker dette forbud ofte i lang tid. Men hunde er jo opportunister, altså de griber muligheden når den er der, og efter en tid vil de fleste hunde lige prøve igen.

 

Det er sikkert det der er sket i dete tilfælde.

 

Jeg kan ikke huske hendes løbetid, men hvis den var indenfor de seneste par måneder kan dette give større sult nu.

 

Jeg tror nu mest på det første :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Petrine har udvidet den version, hun æder til hun kaster op, æder sit bræk og derefter mere mad - hun har ingen stopknap.

 

Når jeg passer hus for min søster gemmer hun chokoladerne væk (hun arbejder i et chokoladefirma) for hun ved af grum erfaring, at jeg er så slem som nogen hund ;-) og jeg tilstår, selvom jeg ved jeg ikke må og at hun bliver sur...så GØR jeg det, for chokolade er uimodståeligt :oops:

 

Petrine stjal aldrig da hun boede hos min veninde, der stod mad i lav højde, men efter et stykke tid hos mig begyndte Petrine at klatre, så jeg har også undret mig over ændringen, men gider godt nok ikke træne det, bare væk med maden.

 

Din mad er sikkert værd at klatre efter :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville aldrig satse på at min hund ikke spiser sin mad, guffer eller madrester, hvis det står så muligheden er der :genert: har altid kørt med at der ikke findes noget som kan friste der hvor min hund er alene, da den var lille var sko, jakker ja alt som skulle bruges igen :blink: væk, og maden har altid stået i et andet rum, guffer i en skuffe/skab ja jeg synes bare ikke der er nogen grund til at tage den chance når det ikke giver nogen mening :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det kommer lige nu?

 

Jeg tænker lidt at nogle hunde bliver meget sultne når de bliver steraliseret (får fjernet livmoderen)?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Når jeg passer hus for min søster gemmer hun chokoladerne væk (hun arbejder i et chokoladefirma) for hun ved af grum erfaring, at jeg er så slem som nogen hund ;-) og jeg tilstår, selvom jeg ved jeg ikke må og at hun bliver sur...så GØR jeg det, for chokolade er uimodståeligt :oops:

 

Kan du også HØRER hvordan chokoladen KALDER på dig?

 

Dorte, jeg ligger her, red mig fra den onde onde verden.

Nyd mig, så jeg kan blive lykkelig :mrgreen:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Er det kommer lige nu?

 

Jeg tænker lidt at nogle hunde bliver meget sultne når de bliver steraliseret (får fjernet livmoderen)?

 

Vinnie er helt klart blevet mere madglad efter at hun er blevet steriliseret (hun er også blevet tykkere :5up:).

 

Generelt mener jeg, som de fleste andre i tråden, at netop det med at lade mad være når det står ubevogtet, er ikke et af de krav man kan/bør stille til en hund. Så er det meget lettere at sørge for at det er uden for rækkevidde.

 

Det gælder om at vælge sine kampe, og denne kamp behøver man ikke tage når der er nemmere alternativer.

 

I øvrigt tror jeg madglæde og -tyveri er en af de ting, der er forskellige anlæg for hos hunde, og som det derfor er svært at træne sig fra. Jeg har selv haft én hund, jeg kunne efterlade sammen med en nystegt flæskesteg, uden at den blev rørt. Men alle de andre, jeg har haft, har været lejlighedstyve. Og de har jo haft samme ejer og nogenlunde samme opdragelse...

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skal jo osse tænke på, GD, at hun har fået en FED belønning for at stjæle: 400g griseører:mrgreen:.

 

Jeg tror at de hunde, der kan lade flæskestegen være mens de er alene, de har ikke haft chancen for at stjæle mad i en god lang periode af deres liv. En hvalp kan sikkert lære det hvis man er over den hele tiden og fjerner fristelser. OG laver "ja-nej-øvelser" hvor hvalpen kun må spise når man siger "ja".

Hvis hvalpen ikke har mulighed for at stjæle så bliver den heller ikke belønnet for at stjæle.

 

Silke er en af de hunde, der ikke rører maden på sofabordet, --i snudehøjde. Heller ikke selv om at en af madderne er HENDES mad, og mor lige skal på toilettet.

Hun venter savlende og pænt til jeg kommer tilbage og giver hende den.

--Og Silke har aldrig haft chancen for at stjæle da hun var hvalp.

 

Med Tulle er det måske noget andet fordi du fik hende som voksen. MÅSKE ville hun have lært at lade maden ligge i særlige situationer hvis hun aldrig havde haft chancen hos dig og hun var blevet belønnet for at lade maden være når du var hos hende.

 

Men det kan da også være, at hun har lært at stjæle mad allerede hos opdrætter:lol:..

 

Har du lavet mange "ja-nej-øvelser" med hende? Det kan du også gøre med hendes mad.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skal jo osse tænke på, GD, at hun har fået en FED belønning for at stjæle: 400g griseører:mrgreen:.

 

Jeg tror at de hunde, der kan lade flæskestegen være mens de er alene, de har ikke haft chancen for at stjæle mad i en god lang periode af deres liv. En hvalp kan sikkert lære det hvis man er over den hele tiden og fjerner fristelser. OG laver "ja-nej-øvelser" hvor hvalpen kun må spise når man siger "ja".

Hvis hvalpen ikke har mulighed for at stjæle så bliver den heller ikke belønnet for at stjæle.

 

Silke er en af de hunde, der ikke rører maden på sofabordet, --i snudehøjde. Heller ikke selv om at en af madderne er HENDES mad, og mor lige skal på toilettet.

Hun venter savlende og pænt til jeg kommer tilbage og giver hende den.

--Og Silke har aldrig haft chancen for at stjæle da hun var hvalp.

 

Med Tulle er det måske noget andet fordi du fik hende som voksen. MÅSKE ville hun have lært at lade maden ligge i særlige situationer hvis hun aldrig havde haft chancen hos dig og hun var blevet belønnet for at lade maden være når du var hos hende.

 

Men det kan da også være, at hun har lært at stjæle mad allerede hos opdrætter:lol:..

 

Har du lavet mange "ja-nej-øvelser" med hende? Det kan du også gøre med hendes mad.

 

ja nej øvelser ved ikke helt presist vad det er men,

 

inden hun bliver fodret skal hun som rel sitte lekke gipote og den slags

og vente til jeg giver hinne lov at spise. når hun for en godbid skal

hun som rel vente til hun for lov til at hapse det. når vi laver den slags

rør jeg hinne ikke det er kon komandoer.

 

til mange af hinnes komandoer bruger jeg håndtegn det er hun ret god til.

 

men det er ikke noget vi altid gør men temlig ofte.

Link til indlæg
Del på andre sites

det har stået sådan i nesten et år og det er først nu hun er gået i det

og hun har vest rektig rektig lenge vor di lekker hun har bare ikke gjort det

men vofer så nu. vad er det som kan entre hinns adfær til pluslig at gøre den slags når det ikke var et problem før.?

 

Det er da ikke første gang :confused: så vidt jeg kan tælle er det her tråd nr.3 hvor du klager over Tulles indbud i maden :vedikke:

 

Så stil dog maden væk!!! Ikke alle hunde kan trænes til alting, så hvorfor dog tage chancen :damn:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bettenus

For mig ser det ud som om Tulle er en rimelig klog hund.:blink:

 

Hun har fundet ud af hvor maden og godbiderne er, og der er ingen til at forhindre hende i at spise af det.:slem:

 

Jeg vil også kunne stille en flæskesteg på bordet og forlade Holger, men det bliver nok lidt dyrt i flæskestege i længden.:-D

 

Den nemmeste løsning er nok at sørge for at hun ikke har adgang til sit foder, for nu har hun fundet ud af at:

Det smager godt.

Det er nemt at få fat i.

Der er ingen hjemme.

Så jeg gør det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er osse bange for, at hun har fået alt for mange lækre belønninger for at tage maden når du ikke er hjemme.

 

Hvis du skal lære hende at lade maden være, så skal hun have -måske TI gange så mange belønninger for at lade maden stå.

 

Altså du skal træne det, når du er hjemme, -vis hende maden og beløn hende for ikke at tage den. Vis hende maden og gå lidt væk, --og beløn hende for ikke at tage maden. Vis hende maden og forlad rummet et øjeblik. Og beløn hende for ikke at tage maden.... osv.

 

Du må bare ikke nogensinde gå hurtigere frem end at du er helt sikker på at hun ikke tager maden. Og du skal altid belønne når du kommer tilbage.

 

Hvis hun én eneste gang snupper maden når du er ude af syne, så er det igen et kæmpe tilbageskridt. Så skal det gå godt de næste ti gange, altså du skal gøre det nemmere for hende igen. Eller starte forfra.

 

Det er noget der tager rigtig lang tid. For der er jo grænser for hvor mange gode belønninger du kan give hende om dagen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er da ikke første gang :confused: så vidt jeg kan tælle er det her tråd nr.3 hvor du klager over Tulles indbud i maden :vedikke:

 

Så stil dog maden væk!!! Ikke alle hunde kan trænes til alting, så hvorfor dog tage chancen :damn:

 

det er hellerikke maden det er di godbidder som jeg har lekkene og di har lekket der lenge før jeg måtte købe fodertønner som jeg gjore siste gang

men det var alsår osse meget mere alvorligt en det som hun har spist nu

det var kon højst 400 gram hun har spist.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...