Hop til indhold

Bider i vægge osv...........


Gæst Tmoa
 Share

Recommended Posts

Jeg sover på deres værelse på første salen lige pt, men det skal der laves om på igen når den lille ikke har lungebetændelse mere og igen sover uden at vågne 10-15 gange

 

Vi have 14 dage til at gøre hende alene hjemme klar fra vi fik hende til jeg skulle starte på job, vi startede med 10 min tror jeg hvor vi gik ud og så steg det derfra i løbet af 14 dage, så jo der var ikke neget tid..

Ville du forslå at vi startede med det igen da i jule ferien.?

 

Ja, jeg vil helt klart forslå at du tager en ordenlig tørn med alenehjemme træningen i juleferien! :-)

 

Helt tilbage til start med kun at gå ud ganske få minutter og kom tilbage, træn flere gange om dagen og øg tiden stille og roligt. Og kombinere det så evt. med at indskrænke hendes plads når hun er alene hjemme.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 359
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Ninjamor
Tak for velkomsten :-D

Nej vi fik hende da hun var 13 ugergammel, der var hun slet ikke renlig, hun boede på en gård og var det meste af dagen i en hunde gård med sine søskende og forældre.

 

Mine drenge er 11 , 6 og 1.5 år

De har gjort hvad de kunne med at hjælpe til med at lukke ud osv....

 

De kæler meget med hende og leget med tov osv med hende...

 

Hun var meget vild i det da vi fik hende, hun kunne ikke tåle at se en af drengene´sidde med en dyne eller et tæppe så overfaldt hun dem og ville mosle dem.

Hun var vant til at vaære alle steder der hvor vi fik hende fra...senge, sofa bordet osv, så det har været en kamp at vende hende til at blive på gulvet. hun hopper stadig op i sofa og seng hvis hun ser sit snit til det

 

Tak for svar.

Racen er meget følsom overfor stress og hvis der er meget liv i huset med drengene så vil hun automatisk forsøge at hægte sig på/holde øje med alt og det øger adrenalinindholdet i blodet.

 

Hvis det er sådan, så kan dette meget vel være årsagen til den manglende forståelse for renlighed.

Racen kræver faste rammer for ikke at stresse.

 

I første omgang drejer det sig om at få ro på hende, den indre ro, så hun faktisk kan mærke hun skal - når hun skal.

 

Du må med hende ud og måske din ældste søn kan være medansvarlig, men hvis Ronja oplever at en dreng fra tid til anden farer hen og lukker hende ud fatter hun ikke en bjælde.

Hvalpe og unghunde skal have et vist mål af ro for at kunne mærke behovet presse sig på. Er hun tilpas opkørt mærker hun intet før det er for sent og hun ikke kan holde sig.

 

Jeg vil foreslå at du ikke lader dine sønner lege vilde lege med hende, herunder tovtrækning, da dette kan være medvirkende til at holde Ronja opkørt.

 

Lær dem i stedet at gemme godbidder til hende rundt omkring og at tale og bevæge sig roligt omkring hende. Jeg ved det, det er svært, men vi kan lære være børn at holde hænderne fra kogepladerne så det andet kan også lade sig gøre :-D

 

Gå ud med hende på faste tidspunkter og disse småture skal kun være for at tisse, altså skal hun være i ro.

 

Fryser hun ude?

Hvis det er bestemte steder hun tisser så prøv at fodre hende der. Læg gerne foder på stederne. Der er en lille chance for at hun ikke tisser der så.

Tilføjelse: Her mener jeg inde i huset.

 

 

 

Hvordan beskæftiger du hende?

Hun er jo en intelligent hund og har stort behov for mental udfordring og for at komme af med sin energi.

 

Du kan lade hende søge sit foder i haven over 20 - 25 minutter om morgenen og om aftenen, så er hun rimelig mættet af hjernearbejde.

 

Du kan læse om alenehjemmeproblematikken og hvad du kan gøre på min hjemmeside www.hundeliv.dk.

 

Jeg vil som andre anbefale at hun sover sammen med dig eller måske din ældste søn, og faktisk gerne i sengen, hvis det er ok, da hun har behov for den tryghed der ligger i fysisk nærhed.

Så mindskes hendes alenetid væsentligt.

 

Det hele kan virke uoverskueligt lige nu, men måske er det bare nogle småjusteringer der skal til for at få tingene til at glide :-D

 

Som børn lader også hunde sig mærke med forandringer i familiestrukturen, så det skal med i det samlede billede at jeres familie har forandret sig efter I fik Ronja.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hov fik ikke svaret dig helt.

Hun skal nogle dage være alene fra kl 10 til 16.30

nogle dage fra 9 til 16.30 men så kommer min søn på 11 og går en tur med hende efter skolen inden han skal i klub. andre dage er hun alene fra 12 til 16 så det er lidt forskelligt hvordan vores dage ser ud.

Jeg vil jo også gerne at hunden har et godt liv, og hvis vi ikke han give hende det må vi jo se det i øjene og give hende fra os, men det er hårdt for drengene når de lige har været igennem et brud..

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for dit svar

Hun er blevet meget rolig, og jeg har nogle rolige drenge, det med tovet er faktisk mig der har indført det for at de kunne lege med hende....det skal vi måske skifte ud med at de gemmer hendes mad...det ville de elske...ved bare ikke lige hvordan man gør det rent praktisk...min store dreng ville elske hun fik lov at sove i hans seng...eller måske bare i en kurv på hans værelse...da hun jo kan finde på at tisse inde og lige nu bløder...ville det være ok med en kurv ved siden af hans seng ?

 

Nu er jeg altså rundt på gulvet...? skal vi ikke bare lukke hende ud ? ,men hva så...hun giver jo ikke signal til at skulle ud selv ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for dit svar

Hun er blevet meget rolig, og jeg har nogle rolige drenge, det med tovet er faktisk mig der har indført det for at de kunne lege med hende....det skal vi måske skifte ud med at de gemmer hendes mad...det ville de elske...ved bare ikke lige hvordan man gør det rent praktisk...min store dreng ville elske hun fik lov at sove i hans seng...eller måske bare i en kurv på hans værelse...da hun jo kan finde på at tisse inde og lige nu bløder...ville det være ok med en kurv ved siden af hans seng ?

 

Nu er jeg altså rundt på gulvet...? skal vi ikke bare lukke hende ud ? ,men hva så...hun giver jo ikke signal til at skulle ud selv ?

ja en kurv på gulvet hos knægten :klap: evt. giv hende en "bamse" med i kurven også.

 

"bare" gemme tørkosten rundt omkring.

 

Sprede det ud over græsplænen f.eks.

 

Køb en masse "politi" stave, ting hun kan ligge og gumle i.

 

jeg synes der er nogle gode tips her til barn/hund

 

Kennel Sundew

Link til indlæg
Del på andre sites

Fik ikke lige svaret dig på det hele...jeg har prøver at fodre hende med at hælde fodret ud i gården....men det vil hun ikke spise ....

Jeg gør ikke rigtig noget for at mental træne hende...ved ikke rigtig hvad jeg skal gøre. andet end hun har lært at sit, andet kan jeg faktisk ikke rigtig få hende til

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Tak for dit svar

Hun er blevet meget rolig, og jeg har nogle rolige drenge, det med tovet er faktisk mig der har indført det for at de kunne lege med hende....det skal vi måske skifte ud med at de gemmer hendes mad...det ville de elske...ved bare ikke lige hvordan man gør det rent praktisk...min store dreng ville elske hun fik lov at sove i hans seng...eller måske bare i en kurv på hans værelse...da hun jo kan finde på at tisse inde og lige nu bløder...ville det være ok med en kurv ved siden af hans seng ?

 

Nu er jeg altså rundt på gulvet...? skal vi ikke bare lukke hende ud ? ,men hva så...hun giver jo ikke signal til at skulle ud selv ?

 

Jo hun skal ud, men gå med hende og prøv et nogenlunde tidsskema, hvis det er muligt.

 

Det vil være fint med en kurv på gulvet.

 

Fodersøget i haven: Hold hende i linen og vis hende at du kaster tre godbidder/foderkugler ½ m foran hende med ca 30 - 40 cm mellem hver. De behøver ikke ligge på række.

Slip hende og mens hun søger kaster du flere lige udenfor det område hun søger i. Hun må ikke se du kaster disse godbidder. Dæk et stort område med godbidderne og lad hende søge i fred,

Kun hvis hun giver op og du VED der er mere skal du blande dig ved at lede hende roligt til en godbid. Hav evt nogle på dig du kan kaste uden hun ser det som du så kan lede hende til.

 

Indenfor gøres det samme stort set. Hold hende eller gem godbidder men shun er i et nadet rum. Læg på paneler, i hjørner på småmøbler, reoler alle steder og sæt hende i gang. Det er vigtigt drengene ikke hepper på hende, hun skal have ro til at søge.

 

Mht. hendes destruktive side når hun er alene, kan du måske stille noget for de steder hun har ødelagt og give hende aviser, toiletruller, mælkekartoner eller lignende at splitte ad?

 

Det er ikke lige efter bogen, men det kan hjælpe nogle hunde til at få afløb for deres frustrationer.

Link til indlæg
Del på andre sites

hun har 2 bamser..de er hendes kæreste eje...hun har kød ben osv hun selv henter i hendes Kasse med ting..

Vi prøver det med hun sover i en kurv på Magnus (den stores ) værelse fra i aften...håver på det bedste...

Og tak alle sammen for jeres hjælp

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg altså ikke læst HELE tråden :engel:

 

Så måske det er skrevet.

 

Ud fra din første post, vil jeg ikek starks sige alene hjemme problemer.

 

 

Aslan har også gravet og ødelagt.

Og indtil jeg blev gjort opmærksom på noget som foderet indeholdte, som kunne give uro i kroppen, troede jeg også han led af alene hjemme problemer. Han blev optaget i hoved og røv og jeg snakkede med adfærdsbehandlere, og intet tydede på at han ikke kunne være alene.

 

Da vi skiftede foder stoppede det. Og siden da er det kun sket meget få gange, og det har været fordi elektrikkeren kom og stjal den gamle måler, sirenerne den første onsdag i maj, det store stormvejr, som blæste alle skralde vognene omkuld ude på parkeringspladserne.

 

Jeg siger ikke at du skal udelukke seperationsangst, men der er bare andre muligheder.

 

MEn som skrevet, så har jeg altså kun læst dit første indlæg, og tænkte jeg ville give respons på det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Fik ikke lige svaret dig på det hele...jeg har prøver at fodre hende med at hælde fodret ud i gården....men det vil hun ikke spise ....

Jeg gør ikke rigtig noget for at mental træne hende...ved ikke rigtig hvad jeg skal gøre. andet end hun har lært at sit, andet kan jeg faktisk ikke rigtig få hende til

 

Hvis foder ikke er attraktivt nok må du hoste op med noget hun kan lide. En smuldret bøf, millimetertynde skiver af pølse skåret i kvarte, en madrest. Det er næsten ligegyldigt hvad det er, hun skal gide søge det, hvis søget skal hjælpe noget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
vi har en lille gård uden foran vores hus hvor hun er i når hun skal ud haven skal lige have noget større hegn..for hun stikker af lige så hurtigt hun kan komme afsted med det....desværre....

 

Er gården med fliser eller græs? Hvis det er fliser eller lignende underlag vil hun sikkert ikke tisse på det

 

Hvis du bruger haven kan hun have line på du skal alligevel med ud

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej det betyder det ikke ....vi går en time med hende om morgen inden vi køre på job og i skole, hvor hun både løber frit og leger med andre hunde.

Og så går hun en mindre tur senere.....

Så ingen grund til at blive gal her...ss

men elleres bliver hun lukket i haven...

Håber altså ikke du har opfattet noget af det jeg har skrevet som surt :shock: har ikke været meningen :blink: og det sidste var bare et spørgsmål :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

nej nej....der skal skam mere til at gøre mig sur...er super glad for jeres hjælp...står jo med et kæmpe problem og vil meget gerne have spørgsmål og hjælp så vi kan blive klogere....vil jo gerne at vi kan komme af med vores problemer så vi kan beholde hende... læser og skriver igen senere...skal hente

børn osv nu....

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun tisser mange gange om dagen.....morgen nå vi står op....på turen flere gange..når vi kommer hjem ( en gang i mellem mens hun er alene)og så lukker vi hende ud flere gange i løbet af aften og på tur igen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Du bor ikke tilfældigvis i København? Petrine har sådan nogle træspil, som jeg tror ville være sjove for drengene (og hunden) at lege med - med mindre Ninjamor siger de stresser (hun ved en del mere end jeg gør, så vi lytter lige til hende). Petrine er slet ikke træt af sine spil, men de er ved at være for nemme ;-) så du må gerne arve.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Hun tisser mange gange om dagen.....morgen nå vi står op....på turen flere gange..når vi kommer hjem ( en gang i mellem mens hun er alene)og så lukker vi hende ud flere gange i løbet af aften og på tur igen...

 

Hvis hun tisser uforholdsvist meget f.eks. 10 - 20 gange i døgnet - og det ikke er fordi hun drikker en masse vand eller kun er her i løbetiden - er der muligheden for at hun har en urinvejsinfektion.

Hun vil i så fald typisk kun lave nogle små pytter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...