Hop til indhold

Bider i vægge osv...........


Gæst Tmoa
 Share

Recommended Posts

Hjælp...........:hmm:

Vi har en D.S-Gårdhund på 8 måneder:-D, so pt er i sin første løbetid, ved ikke om det har en betydning for problemet, da det er vores første hund.:hmm:

Vi er meget glade for hende, men hvis det ikke stopper bliver vi nok nødt til at skille os af med hende, for har ikke råd til at erstatte en hel lejlighed hvis vi en dag skal flytte.

Hun bider i vægge og paneler og døre ude i gangen når vi ikke er hjemme, det er begyndt inden for den sidste måneds tid, vores store problem indtil da har været at hun ikke var helt renlig, det er hun stadig ikke men det er blevet bedre.

Vi går med hende hver morgen inden hun skal være alene hjemme, hun har kødben hun kan gnave i, men selvom jeg bare skal en tur i byen kan hun finde på at bide i noget mens vi er væk....

Har desværre som enlig mor til 3 drenge ikke råd til en hunde psykolog for så havde vi prøvet det , inden vi måske bliver nødt til at skille os af med vores Ronja :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 359
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Vi har startet med at lade hende være alene i korte intivaller og derefter øget timerne...

Renlighed har vi trænet, ved at lukke hende ud når hun havde sovet, leget, spist osv...og så rost hende når hun gjorde det ude, hvis hun gjorde det inde og vi så det sagde vi nej og så tog vi hende ud og sagde ronja tis og hvis hun så gjorde det fik hun ros.

Hun giver stadig ikke signal når hun vil ud ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Men hvordan får jeg hende til at give signal og hvordan forfra...?

Kan godt være jeg er lidt dum på det her hunde- område:stupid:

Men jeg lukker hende jo stadig ud som om hun er en hvalp for ikke at hun tisser inde..??

 

Der kan jo være dage hun er alene i 6-7 timer hvor hun ikke har bidt i noget og så idag var jeg væk 2 timer max og så havde hun bidt i tapetet ?:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun sover neden under...i sin kurv...hun har adgang til stue-køkken og gangen, vi sover på 1.salen, hun er neden under i 8-10 timer uden at lave ballade, en gang i mellem smutter den med at hun tisser inde, nogle gange i sofaen :hmm:

 

 

Har hørt at nogle lader radioen køre når de ikke er hjemme....? er det en god idé ?:???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Lyder somom I skal starte forfra med både det at tisse ude og være alene hjemme :genert: men nu ved jeg ikke hvormange timer vi snakker alene, for der er jo også fysike grænser for hvor længe en hund kan holde sig, har fået det forklaret men kan ikke huske det :stupid: men mener bare at de skulle være ældre end jeg lige troede før de kunne holde sig i rigtig mange timer

;-)

 

Er det ikke fordi det er for lang tid, ja så er det jo usikkerheds tisseri, som jo hænger fint sammen med gnaveriet :genert: og er det når I er hjemme skal så overser I måske nogle signaler, for det lyder jo somom I griber det rigtig nok an med at gå ud tit??

 

Bideriet er svært Zacko var faktisk gammel før han helt holdt op, han holdt op, men så pludselig kunne han finde på lige at gnave lidt en dag og så igen flere uger inden næste gang, underligt :hmm: nå men jeg var også helt ude af den men min hundetræner sagde at det skulle nok holde, at han sikkert "bare lige blev utryg" og ja det holdt også men havde så også kostet fodlister skabslåger ...... :shock: og et bryggers som var paket ind i plader på ynglings bide stederne i flere mdr :evil:

 

Men altså det lyder somom I må på den forfra med alene hjemme træningen :-D og så håber jeg det går godt, for det andet er bare for træls :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Du lukker hende ud - i haven? Jeg synes det hjælper rigtigt meget at gå med, det tager tid, for jeg går ikke ind før der er leveret noget på græsset, til gengæld fiser det rigtigt hurtigt ind at der skal leveres udendørs.

 

Når hun sover nedenunder i 8-10 timer (I sover sørme længe hos dig :lol:) så er hun jo helt alene, dernæst lidt fællesskab og så alene igen en hel arbejdsdag. Er det helt umuligt, at hun sover på gulvet i soveværelset?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun sover neden under...i sin kurv...hun har adgang til stue-køkken og gangen, vi sover på 1.salen, hun er neden under i 8-10 timer uden at lave ballade, en gang i mellem smutter den med at hun tisser inde, nogle gange i sofaen :hmm:

 

 

Har hørt at nogle lader radioen køre når de ikke er hjemme....? er det en god idé ?:???:

Hvorfor sover hun ikke sammen med jer? hun er jo sådan set også alene om natten så, bliver mange timer i døgnet hvor hun skal "klare" sig selv

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun sover neden under...i sin kurv...hun har adgang til stue-køkken og gangen, vi sover på 1.salen, hun er neden under i 8-10 timer uden at lave ballade, en gang i mellem smutter den med at hun tisser inde, nogle gange i sofaen :hmm:

 

 

Har hørt at nogle lader radioen køre når de ikke er hjemme....? er det en god idé ?:???:

Der tror jeg problemet er, en del tæver har brug for ekstra trygheds behov når de er i løbetid og i og med hun er alene 8-10 timer om natten plus adskillige timer om dagen har i nu fået et problem når hun er alene hjemme og det vel nbok ikke blive bedre.

 

Har i ingen mulighed for at hun kan sove i sin kurv i soveværelset?

 

Hvor meget tid bruger i på mental aktivering?

Link til indlæg
Del på andre sites

Du lukker hende ud - i haven? Jeg synes det hjælper rigtigt meget at gå med, det tager tid, for jeg går ikke ind før der er leveret noget på græsset, til gengæld fiser det rigtigt hurtigt ind at der skal leveres udendørs.

 

Når hun sover nedenunder i 8-10 timer (I sover sørme længe hos dig :lol:) så er hun jo helt alene, dernæst lidt fællesskab og så alene igen en hel arbejdsdag. Er det helt umuligt, at hun sover på gulvet i soveværelset?

Kan kun tilslutte mig konceptet med at gå med ud, så ser man og er sikker på der sker det der skal :blink: og kan rose helt vildt når det sker, jep man føler sig totalt latterlig, men vovsen elsker det og tænker nøj manner det her skal jeg gøre igen :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er bare ret svært med at træne forfra med kun at gå lidt af gangen, for har jo et job jeg bliver nødt til at passe....

Ved virkelig ikke hvad vi skal gøre for det her er jo ikke holdbart:oops: hverken for os eller for hunden, har prøvet at forberede drengene på vi måske må af med hende hvis hun bliver ved, det knuser jo deres hjerter og så også mit¨,

Så ville virkelig gerne have de vise sten af en eller anden...

Hvad gør jeg her og nu så hun ikke splitter vores hjem ad????

Skal jeg lukke ud til gangen hvor hun bider ting i stykker....men vil hun så bare finde noget at bide i i stuen ?...eller skal jeg lukke hende ud i gangen, (der var hun da hun var mindre, men vi synes det var synd så hun fik lov at være over det hele nede under....):hmm::hmm::hmm::confused::confused::confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er bare ret svært med at træne forfra med kun at gå lidt af gangen, for har jo et job jeg bliver nødt til at passe....

Ved virkelig ikke hvad vi skal gøre for det her er jo ikke holdbart:oops: hverken for os eller for hunden, har prøvet at forberede drengene på vi måske må af med hende hvis hun bliver ved, det knuser jo deres hjerter og så også mit¨,

Så ville virkelig gerne have de vise sten af en eller anden...

Hvad gør jeg her og nu så hun ikke splitter vores hjem ad????

Skal jeg lukke ud til gangen hvor hun bider ting i stykker....men vil hun så bare finde noget at bide i i stuen ?...eller skal jeg lukke hende ud i gangen, (der var hun da hun var mindre, men vi synes det var synd så hun fik lov at være over det hele nede under....):hmm::hmm::hmm::confused::confused::confused:

 

Jeg er jo tilhænger af at begrænse deres plads (er jeg sikker på der er meget forskellige meninger om) ikke til et lille bitte rum men måske bare et rum hvor hun kan kigge lidt ud og have sin kurv, og ikke skal forholde sig til et helt hus, tanken er lidt for mig at hunden ikke skal rende rundt og passe på det hele men bare forholde sig til et sted :vedikke: og ja vi brugte jo at sætte plader på ynglings stederne så han ikke kunne komme til dem :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Pt sover jeg ovenpå sammen med min søn som ikke vil sove alene,og den lille har været syg og vågner mange gange om natten, hun kan ikke sove oppe hos os da hun bider alt legetøjet i stykker så..

 

Ja hun er jo meget alene både nat og dag. :cry:

Måske er det for meget, kan bare ikke rigtig få det til at hænge sammen på anden måde som enlig mor, jeg var ikke alene da vi fik Ronja, så havde jeg aldrig anskaffet mig hende, men nu er hun her jo og det er svært at skulle af med hende igen, især for drengene...

Link til indlæg
Del på andre sites

Pt sover jeg ovenpå sammen med min søn som ikke vil sove alene,og den lille har været syg og vågner mange gange om natten, hun kan ikke sove oppe hos os da hun bider alt legetøjet i stykker så..

 

Ja hun er jo meget alene både nat og dag. :cry:

Måske er det for meget,.

ja det er for meget.

 

Hvis hun bider legetøj i stykker om natten er det sikkert fordi hun keder sig også.

 

Jeg er desværre tom for et bud der ville hjælpe så. Kun, hun skal ikke sove alene, gås med 2-3 gange om dagen, mental aktivering, og ro når hun søger ro for at sove.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Velkommen til :-D

 

Der er noget baggrundsviden som lige skal på plads før du kan få konkret vejledning.

 

Du har tre sønner, hvor gamle og hvordan beskæftiger de evt din hund?

 

Har I haft hunden fra hun var 8 uger?

 

Hvor lang tid skal hun kunne klare at være alene hjemme?

 

Hvordan reagerer du eller drengene når Ronja har været urenlig?

Link til indlæg
Del på andre sites

nu er vores gang ikke mere end et par m2 og med en dør ud til.men resten af det område hun kan være på er ikke mere end 20m2 så det er et begrænset område hun er på, men måske hun skal tilbage til kun at være i gangen når vi gå hjemme fra :hmm:

I skal have tak for alle jeres svar:-D

Må prøve at se hvordan det går med hende...ellers må vi jo finde et godt sted til hende hvor hun ikke skal være så meget alene...:cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

nu er vores gang ikke mere end et par m2 og med en dør ud til.men resten af det område hun kan være på er ikke mere end 20m2 så det er et begrænset område hun er på, men måske hun skal tilbage til kun at være i gangen når vi gå hjemme fra :hmm:

I skal have tak for alle jeres svar:-D

Må prøve at se hvordan det går med hende...ellers må vi jo finde et godt sted til hende hvor hun ikke skal være så meget alene...:cry:

Synes måske 2 m3 er lidt, men ja ellers har jeg ikke så meget andet at sige end det de andre sige, sidder også og tænker om der sker nok for hende når hun er sammen med jer, og at det er et problem med sove situationen :vedikke: håber det går for jer at I finder en løsning :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har startet med at lade hende være alene i korte intivaller og derefter øget timerne...?

 

Har I startet med at lade hende være alene i halve og hele timer?

 

Alene hjemmetræning starter med sekunder, som derefter bliver til minutter for så til sidst at ende på timer ;-)

 

 

Hun giver stadig ikke signal når hun vil ud ?

 

Så er det fordi hun ikke fatter, at tisning foregår udendørs - forfra med træningen ;-)

 

Dér er jeg nu ikke helt enig... Ingen af mine hunde siger til når de skal ud, men derfor er de nu renlige alligevel og har fattet at det forgår udendørs :blink:

De venter bare på at jeg selv lukker dem ud, eneste undtagelse er hvis én har dårlig mave, så skal h*n nok sige til, men i dagligdagen gør de altså ikke, de venter bare...

 

 

Er bare ret svært med at træne forfra med kun at gå lidt af gangen, for har jo et job jeg bliver nødt til at passe....

 

Har du ikke mulighed for holde lidt ferie? Om ikke andet har du vel (forhåbentlig) lidt juleferie inden så længe? :-)

 

Pt sover jeg ovenpå sammen med min søn som ikke vil sove alene,og den lille har været syg og vågner mange gange om natten, hun kan ikke sove oppe hos os da hun bider alt legetøjet i stykker så..

 

Sover du på din søns værelse, eller sover han sammen med dig i dit soveværelse? For der er vel ikke legetøj i dit soveværelse og så kunne en mulighed være at sætte et gitter i døren til dit soveværelse, så hunden kan sove inde hos dig, uden at kunne komme ind på børneværelserne og ødelægge legetøj... For ja, det er altså alt for mange timer hunden kommer til at tilbringe alene :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for velkomsten :-D

Nej vi fik hende da hun var 13 ugergammel, der var hun slet ikke renlig, hun boede på en gård og var det meste af dagen i en hunde gård med sine søskende og forældre.

 

Mine drenge er 11 , 6 og 1.5 år

De har gjort hvad de kunne med at hjælpe til med at lukke ud osv....

 

De kæler meget med hende og leget med tov osv med hende...

 

Hun var meget vild i det da vi fik hende, hun kunne ikke tåle at se en af drengene´sidde med en dyne eller et tæppe så overfaldt hun dem og ville mosle dem.

Hun var vant til at vaære alle steder der hvor vi fik hende fra...senge, sofa bordet osv, så det har været en kamp at vende hende til at blive på gulvet. hun hopper stadig op i sofa og seng hvis hun ser sit snit til det

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg sover på deres værelse på første salen lige pt, men det skal der laves om på igen når den lille ikke har lungebetændelse mere og igen sover uden at vågne 10-15 gange

 

Vi have 14 dage til at gøre hende alene hjemme klar fra vi fik hende til jeg skulle starte på job, vi startede med 10 min tror jeg hvor vi gik ud og så steg det derfra i løbet af 14 dage, så jo der var ikke neget tid..

Ville du forslå at vi startede med det igen da i jule ferien.?

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej det betyder det ikke ....vi går en time med hende om morgen inden vi køre på job og i skole, hvor hun både løber frit og leger med andre hunde.

Og så går hun en mindre tur senere.....

Så ingen grund til at blive gal her...ss

men elleres bliver hun lukket i haven...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...