Hop til indhold

Den hvide schæfer


Gæst cv2002
 Share

Recommended Posts

Her er historien om den hvide schæfer.

 

KFDS - Klubben for Danske Schæfere - Hvid schæfer

 

I mine øjne er det ren snopperi at DKK ikke vil have den skal hede hvid shæfer! Der sidder, har siddet nogen på de høje poster og haft en finger med i spillet.

 

Bare min mening.:slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Her er historien om den hvide schæfer.

 

KFDS - Klubben for Danske Schæfere - Hvid schæfer

 

I mine øjne er det ren snopperi at DKK ikke vil have den skal hede hvid shæfer! Der sidder, har siddet nogen på de høje poster og haft en finger med i spillet.

 

Bare min mening.:slem:

 

Det har da hverken noget med snobberi eller andet i dén dur at gøre.

Det er nu engang sådan at de standarder og beskrivelser som DKK følger, siger at dén type ikke hedder Schäfer, men derimod hvid schweizisk hyrdehund.

 

Og det retter man sig så efter.

 

 

Ikek desto mindre så er der nu snak om, at dén race skal ind under navnet schäfer igen, som den var før '97. Hvad der også skal, eller er blevet, stemt om i klubregi. Lige hvilken af de to der er fakta lige nu, ved jeg ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Her er historien om den hvide schæfer.

 

KFDS - Klubben for Danske Schæfere - Hvid schæfer

 

I mine øjne er det ren snopperi at DKK ikke vil have den skal hede hvid shæfer! Der sidder, har siddet nogen på de høje poster og haft en finger med i spillet.

 

Bare min mening.:slem:

 

Jeg er ret så overbevist om at DKK ikke har taget den beslutning alene! (kender en meget passioneret opdrætter af racen)

FCI betegnelsen er så vidt jeg husker noget med Berger Blanc Suisse. Så det officielle navn den har fået i DK kan vel ikke være bedre!? Den kunne sikkert også have heddet Schweizisk hyrdehund eller bare Hvid hyrdehund, men "Hvid Schæfer" vil jeg mene er ret misvisende. Ja ok, den har da lidt faconen :lol: Det har "Belgisk Schæfer" og "Hollandsk Schæfer" også :engel::hmm:

 

Hvid Schweizisk Hyrdehund ligger meget langt fra Schæferen og er derfor ret usammenlignelig... Bare min mening :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ikek desto mindre så er der nu snak om, at dén race skal ind under navnet schäfer igen, som den var før '97. Hvad der også skal, eller er blevet, stemt om i klubregi. Lige hvilken af de to der er fakta lige nu, ved jeg ikke.

 

Den snak er også gået forbi min næse :genert:

 

Men al snakken om at dele FCI/DKK schæferen i 2 selvstændige racer, højavls og brugs, har jeg til gengæld hørt en masse om :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvilken klub :engel: så vil jeg hige og søge

DKK og special klubben...

 

Var i samme ombæring som de snakkede langstockhårede.

 

Men som jeg skrev, jeg aner ikke om de hHAR snakket om det, om de skal, eller om det helt er droppet igen.

 

Jeg ved faktisk ikke engang om det var et officielt oplæg, nu jeg tænker over det :hmm:Kan meget vel have været et "øf" fra sidelinjen ?? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

DKK og special klubben...

 

Var i samme ombæring som de snakkede langstockhårede.

 

Men som jeg skrev, jeg aner ikke om de hHAR snakket om det, om de skal, eller om det helt er droppet igen.

 

Jeg ved faktisk ikke engang om det var et officielt oplæg, nu jeg tænker over det :hmm:Kan meget vel have været et "øf" fra sidelinjen ?? :vedikke:

 

Måske var det smart at have sin historie på det rene inden du lægger det ud! :fyfy:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er ret så overbevist om at DKK ikke har taget den beslutning alene! (kender en meget passioneret opdrætter af racen)

FCI betegnelsen er så vidt jeg husker noget med Berger Blanc Suisse. Så det officielle navn den har fået i DK kan vel ikke være bedre!? Den kunne sikkert også have heddet Schweizisk hyrdehund eller bare Hvid hyrdehund, men "Hvid Schæfer" vil jeg mene er ret misvisende. Ja ok, den har da lidt faconen :lol: Det har "Belgisk Schæfer" og "Hollandsk Schæfer" også :engel::hmm:

 

Hvid Schweizisk Hyrdehund ligger meget langt fra Schæferen og er derfor ret usammenlignelig... Bare min mening :slem:

 

Ikke desto mindre er det en og samme hund, uanset om den er registreret i DKK eller DDH. NU hedder den så hvid schæfer i DDH. DRU skriver hvid schweizisk hyrdehund/schæfer. KFDS hvor alle schæfere uanset farve er med. Og grunden til at du nævner Berger Blance Suisse, hvilket betyder hvid schweizisk hyrdehund , er nok fordi det er den eneste klub som DKK vil anerkende. Det er kun fordi de ikke kalder den hvid schæfer.

 

Min hvide schæfer er stadig den bedste! :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det har da hverken noget med snobberi eller andet i dén dur at gøre.

Det er nu engang sådan at de standarder og beskrivelser som DKK følger, siger at dén type ikke hedder Schäfer, men derimod hvid schweizisk hyrdehund.

 

Og det retter man sig så efter.

 

 

Ikek desto mindre så er der nu snak om, at dén race skal ind under navnet schäfer igen, som den var før '97. Hvad der også skal, eller er blevet, stemt om i klubregi. Lige hvilken af de to der er fakta lige nu, ved jeg ikke.

 

Ja man skal vel rette sig efter det, hvis man vil være med i DKK's selskab. I andre derimod er de andre schæfere velkommen. Underligt ikke. At der så ikke kommer ret mange, kan man vel have sine tanker omkring.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja man retter sig efter det hvis man vil være med i DKK. Det er man vel nød til, hvis man vil være med i det selskab.

 

Denne sætning skulle klippes ud. Det ville den så ikke. Nu er den så 2 steder.

 

Jeg syntes denne debatside er meget forvirrende!!:confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 9 months later...
Hmmmm. Hvor figurerer de sorte "varianter" henne. Hvad hedder de så i DKK??????

 

Sort, grå, sort/gul, sort/brun osv = Schæferhund

 

 

Farver skal have varme og kraftige farver.

 

Standarden siger, at schæferhunden skal have sort med rødbrune, brune, gule til lyst grå aftegninger, ensfarvet sort eller grå, hos grå hunde mørkere schatteringer. Sort sadel og maske. Ubetydelige hvide aftegninger på brystet såvel som meget lyse indersider af benene er tilladte, men uønskede. Næsen skal hos alle farvevarianter være sort. Manglende maske, lys eller stikkende øjenfarve, såvel som lyse til hvidlige aftegninger på brystet og indvendig på benene, lyse kløer og rød halespids bedømmes som pigmentsvaghed

Citat: Farver - schaeferhund.dk

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
Gæst Helle Schulz

Hvem siger DKK har eneret på standardisere??

Hvor kommer den grå og sorte schæfer ind henne?

I hundeleksikon, står der intet om hvod schw. hyrdehund.

Gå ind på DHSK´s hjemmeside og læs historien om den hvide schæfer.

Hilsen fra en lykkelig ejer af en Hvid langhåret Schæferhund

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvem siger DKK har eneret på standardisere??

Hvor kommer den grå og sorte schæfer ind henne?

I hundeleksikon, står der intet om hvod schw. hyrdehund.

Gå ind på DHSK´s hjemmeside og læs historien om den hvide schæfer.

Hilsen fra en lykkelig ejer af en Hvid langhåret Schæferhund

 

 

:klap::klap::klap::klap::klap::klap::banan::banan::banan::klap::klap::drille: Juuhuuuu.. :klap2::klap2::klap2::klap2::klovn::yeah:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst lillefod
Hvem siger DKK har eneret på standardisere??

Eneret?? DKK Har mig bekendt ikke standardiseret racer :confused: DKK er er jo bare en national organisation der er underlagt FCI's standarder. FCI har heller ikke "eneret" på at standardisere, som sådant - Det står jo alle folk frit for at lave alle de racer de lyster. Men hvis raceavlen skal være målrettet, kræver det en kontrolleret indsats. Hvem gør det bedre end FCI?

 

Hvor kommer den grå og sorte schæfer ind henne?

 

Prøv at læs tråden :blink:

De er ikke just sammenlignelige med den hvide - Hverken i temperament eller egenskaber.

 

I hundeleksikon, står der intet om hvod schw. hyrdehund.

 

Hvem siger at Hundeleksikon har eneret på standarder :confused::engel::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Helle Schulz

Dette er en totalt nyttesløs debat.

Enhver der har eller interesserer sig for hvide schæfere, kan læse historien om racen (varianten) flere steder på nettet. Endda foto, hvor der er en enkelt hvid blandt farvede, som anerkendte schæferopdrættere har sat på deres hjemmeside, når de præsenterer deres hvalpe.

Hvordan mon den nye variant Kingshepheard vil blive taget imod?

Hilsen Helle lykkelig ejer af hvid langhåret schæferhund

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...