Hop til indhold

Den hvide schæfer


Gæst cv2002
 Share

Recommended Posts

Hvordan mon den nye variant Kingshepheard vil blive taget imod?

 

Velsagtens som netop dét: King Shepherd. En race for sig selv, og ikke en variant af schäferen, af den simple årsag at king shepherd er en race under udvikling, hvor schæferen ganske vist er en stor del af genpuljen, men ikke den eneste del af genpuljen.

 

Ifølge American King Shepherd Club ihvertfald.

 

 

King Shepherd News Bites

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Helle. Velkommen til. Dejligt med hvide schæferfolk. :vinken: Jeg kan ikke se det store problem ang. hvid schæfer. Det hedder min også bare korthåret. Min dejlige pige er lidt over 1½ år nu. Hun holder sig dog ikke indenfor standarten. Hun er over skulderhøjde og vægten er mellem 38-39 stk. Så en stor dame. :klap:

 

Man skal i hvert fald holde på hat og briller, hvis man kalder sit hvide dyr en hvid schæfer på en schæferplads. Uhadada :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Eneret?? DKK Har mig bekendt ikke standardiseret racer :confused: DKK er er jo bare en national organisation der er underlagt FCI's standarder. FCI har heller ikke "eneret" på at standardisere, som sådant - Det står jo alle folk frit for at lave alle de racer de lyster. Men hvis raceavlen skal være målrettet, kræver det en kontrolleret indsats. Hvem gør det bedre end FCI?

 

 

 

Prøv at læs tråden :blink:

De er ikke just sammenlignelige med den hvide - Hverken i temperament eller egenskaber.

 

 

 

Hvem siger at Hundeleksikon har eneret på standarder :confused::engel::lol:

 

Der er sandelig også forskel på temperament og udseende på den grå og den sort/brune. Du ser ikke de sort/brune hos politiet. Den grå kører meget højere og kan klare mosten hos politiet. Den sorte ved jeg ikke hvordan den er, men har sikkert også et andet temprament end de andre nævnte.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er sandelig også forskel på temperament og udseende på den grå og den sort/brune. Du ser ikke de sort/brune hos politiet. Den grå kører meget højere og kan klare mosten hos politiet. Den sorte ved jeg ikke hvordan den er, men har sikkert også et andet temprament end de andre nævnte.

 

Den sorte er det samme som en grå. De sorte fødes af grå, men sort + sort skulle ikke kunne give sort, har jeg ladet mig høre.

 

De sorte og grå (og tildels også sort/brune, for i disse farver kan de også optræde) er bare schæfere avlet på brugsegenskaber. De kan stilles til en schæferudstilling, da de har samme standard som den alm. højavlsschæfer (de vil dog desværre næppe gøre sig særlig godt gældende :cry:).

 

Her kan man se en masse forskellige farvevariationer hos brugsschæferen:

forside til avlstaver

Link til indlæg
Del på andre sites

Man skal i hvert fald holde på hat og briller, hvis man kalder sit hvide dyr en hvid schæfer på en schæferplads. Uhadada :blink:

 

- der hvor jeg var instruktør engang var det slet ikke sådan for formanden havde hvide, næstformanden var opdrætter, og 2 af instruktørene havde hvide schæfere, så der var det helt ok:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...