Hop til indhold

Møffe har fældet juletræ!


bernerazuro
 Share

Recommended Posts

Så har vi holdt den årlige tradition i hævd i år! Vi har været ude og fælde juletræ :cool:

 

Vi tog ud til Ryegaard, som nærmest er blevet det traditionelle sted, fordi det er så hyggeligt og Møffe kom da med, seføli :mrgreen:

 

Ud af bilen vi kom og straks var Møffe dybt forundret - for der kom jo en hestevogn kørende, ganske tæt forbi os! :shock: Hvad var nu det! Og havde man nu ikke set sådan én før? Men den var nu lidt skræmmende... Det var jo kæmpe stort!

 

Hestevognen kørte forbi og vi gik ned mod stedet, hvor man står på og Møffe var heldigvis ganske rolig ved omgivelserne (håbede det bedste og frygtede det værste, med så mange mennesker og hestevogne nu og da). Vi stillede os så i kø til hestevognen og kom med. Vi fyldte nærmest den hele, for min søster og svoger og svoger forældre og søster og børn var med :lol: Der var lige plads til barnevogn og Møffe, som min svoger pænt bar op i vognen. Møffe syntes godt nok at det var noget spøjst - men altså, ikke værst, for man fik jo nærmest serveret maden på et sølvfad, mens man var i vognen! :ivrig: Og han tog det bare i stiv pote, hele turen - men kunne man forvente andet, taget hvad han har oplevet tidligere i betragtning? Som at sejle i en jolle og køre gennem en proppet gade i en indkøbsvogn :lol:

 

Hestevognen stoppede og ud blev Møffe båret, hvorefter han fandt ud af, at vi befandt os et yderst interessant sted! Der var nemlig både søde mennesker og ekstremt spændende dufte! Men han tog det rigtig flot og var fint rolig, til trods for, hvor meget han gerne ville. Men nu havde jeg også taget oksekød med, det er nu ikke værst ;-)

 

Vi fandt et rigtig flot træ, som vi fældede og Møffe syntes godt nok at det var spøjst - og det der kæmpe træ, som var slæbte rundt på, var nu lidt skræmmende! Men så var det heller ikke værre :lol: Op i hestevognen igen og Møffe tog det endnu engang bare så flot! Da vi var tilbage, fik vi købt nogle håndlavede glaskugler til juletræet (som næppe kommer i brug i år) og jeg købte en fin én, hvor der blev skrevet Møffe 2009 på :lun: Og så var der på forhånd malet grangrene med tromme, julehjerte og kræmmerhus som hang derpå :hjerte:

 

Herefter smuttede vi ind i cafeen, hvor jeg fik mig noget risengrød og købte en æbleskive til Møffe (:oops:). Møffe faldt i søvn derinde, men desværre kom der en flok larmende små børn og det var altså for meget, for der var han overtræt, da han blev vækket af sin slummer - så det var godt, at vi var færdige og kunne tage hjem! Og han var så sød i bilen, min søster tog ham over først, men jeg lige gik på toilettet. Og så lå han altså i den ene side med r*ven mod mig, da jeg satte mig ind. Men så ville han over og putte - men selen var lidt i vejen og han var simpelthen for træt, så han orkede det ikke :lol: Da han prøvede tredje gang hjalp jeg ham på vej og så lå han bare og puttede ind til mig :lun:

 

Hjemme igen har han nærmest bare sovet og sovet og sovet. Han lagde sig dog op i sin nyindkøbte hundeseng på et tidspunkt og så kom min svogers søsters datter på 1½ over til ham og legede lidt trækkeleg med ham - hun var ellers bange for ham til at starte med - og (trætte) Møffe var bare helt rolig, selvom han var med på den og trak ikke så hårdt. Det var sikkert bare fordi han var træt, men jeg bilder altså lige migselv ind, at han tog hensyn :mrgreen:

 

Det stakkels kræ ligger så stadig og sover og har gjort det nærmest nonstop siden vi kom hjem - det var også noget af en oplevelse! Og heldigvis overhovedet ikke hverdagskost. Så i morgen bliver nok en stille og rolig dag, hvor der ikke sker så meget :lol:

 

Lige nogle billeder fra i dag:

 

[ATTACH]18171[/ATTACH]

 

[ATTACH]18172[/ATTACH]

 

Uhm, mad?!

[ATTACH]18173[/ATTACH]

 

Her sidder han i hestevognen :blink:

[ATTACH]18174[/ATTACH]

 

Orv, de er altså godt nok nogle store hunde, de der!

[ATTACH]18175[/ATTACH]

 

Sporhunden Møffe :cool:

[ATTACH]18176[/ATTACH]

 

[ATTACH]18177[/ATTACH]

 

[ATTACH]18178[/ATTACH]

 

Møffe og hans nye hundekurv

[ATTACH]18179[/ATTACH]

 

[ATTACH]18180[/ATTACH]

 

Så håber jeg, at han bliver glad for den! Han synes den er lidt skummel, men har da lagt sig i den frivilligt et par gange :-D Derudover har lokket ham op et par gange med legetøj og godbidder eller bare mig selv.

Link til indlæg
Del på andre sites

:lun: Han er sipelthen bare så dejlig :lun:

 

 

 

 

Men Rikke, det er MØFFES kurv, IKKE din!

 

Jamen, den er så god og blød :lun: Og så er det hyggeligt at putte i den med hunden :engel:

 

Hvor er møffe?

kan kun se en kæmpe uldbjørn :hmm:

 

 

Han er skøn :lun: ælsker hans hvalpefrits :5up:

 

Og godt den "bette" har hygget sig :banan:

 

Ja, jeg forundres altså også over hvor den bette uldklump jeg hentede for 5mdr og 12 dage siden er blevet af :confused:

 

PS. Hvalpefritz - hva' det?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...