Hop til indhold

Brun lab?


Gæst Sasolga
 Share

Recommended Posts

Hej allesammen.

 

Jeg er helt ny herinde, og er endnu ikke hundeejer. Men manden og jeg er blevet enige om at skal vi have hund, så skal det helt klart være en labrador. Vi er ikke så hundevante nogen af os, og derfor vil vi gerne have en rigtig familiehund.

 

Jeg har læst herinde, at der er lidt forskellige meninger om den brune lab. Jeg vidste faktisk ikke at der bliver avlet så meget skidt, bare for at få farven frem, og vi vidste heller ikke at det er en "modehund". Vi så bare en brun lab hos nogle venner vi besøgte, og straks var manden fuldstændig og aldeles forelsket :hjerte: Så det er 100% det han ønsker sig.

 

Men jeg kan jo godt se at kritikerne herinde har mange ting at sige om det.. Vores ønske til en hund, er at det skal være ren familiehund. Vi går ikke på jagt, og vi har heller ikke tænkt os at udstille. Hunden skal neutraliseres og skal indgå som et medlem af familien. Ville en brun hund være godt til det?

 

Vi har en kat i forvejen, som ikke er særlig glad for hunde. Især ikke store hunde der gerne vil jage hende lidt :lol: Er der forskel på farverne, med hvordan de trives med andre dyr? Eller er det ligemeget, hvis de bare får lov til at vænne sig til hinanden, fra hunden er lille hvalp?

 

Jeg håber jeg kan få nogle gode svar :5up:

 

Mvh. Sasolga

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej allesammen.

 

Jeg er helt ny herinde, og er endnu ikke hundeejer. Men manden og jeg er blevet enige om at skal vi have hund, så skal det helt klart være en labrador. Vi er ikke så hundevante nogen af os, og derfor vil vi gerne have en rigtig familiehund.

 

Jeg har læst herinde, at der er lidt forskellige meninger om den brune lab. Jeg vidste faktisk ikke at der bliver avlet så meget skidt, bare for at få farven frem, og vi vidste heller ikke at det er en "modehund". Vi så bare en brun lab hos nogle venner vi besøgte, og straks var manden fuldstændig og aldeles forelsket :hjerte: Så det er 100% det han ønsker sig.

 

Men jeg kan jo godt se at kritikerne herinde har mange ting at sige om det.. Vores ønske til en hund, er at det skal være ren familiehund. Vi går ikke på jagt, og vi har heller ikke tænkt os at udstille. Hunden skal neutraliseres og skal indgå som et medlem af familien. Ville en brun hund være godt til det?

 

Vi har en kat i forvejen, som ikke er særlig glad for hunde. Især ikke store hunde der gerne vil jage hende lidt :lol: Er der forskel på farverne, med hvordan de trives med andre dyr? Eller er det ligemeget, hvis de bare får lov til at vænne sig til hinanden, fra hunden er lille hvalp?

 

Jeg håber jeg kan få nogle gode svar :5up:

 

Mvh. Sasolga

Nu vælger jeg at kommentere på andet end jeres spørgsmål, fordi det lige falder mig i øjnene - tag det endelig ikke personligt.

 

Jeg kan godt forstå, at din mand er faldet for labradoren, det er også en dejlig hund :-D Men jeg er bange for, at det ikke helt er nok at synes at netop den hund er sød og rar. Der ligger sikkert en masse timer i at få den gjort så sød og rar og man kommer bestemt ikke sovende til det. Man skal investere en masse tid og energi i hunden for at den bliver en velfungerede og god familiehund.

 

Jeg vil anbefale jer at læse bøger skrevet af Lone Greva og Irene Jarnved - de har begge skrevet gode bøger om hvalpe.

 

Det ville også være rigtig godt, hvis I satte jer ned sammen og fandt ud af, hvad I kan tilbyde en hund - og om I kan tilfredsstille Labradorens behov. Alle racer har jo forskellige behov for aktivitet ovs. og Labradoren er ingen undtagelse. Det ville være en skam at måtte af med hunden igen, fordi den/I ikke trives sammen. Så det vil jeg helt klart anbefale jer.

 

Jeg tror ikke, at Labradoren er den værste til at jage katte - det er en apporterende jagthund og skal dermed kun bære de skudte dyr tilbage til jægeren. Men jeg ved det da ikke :mrgreen: Den skal muligvis lære at lade katten være.

 

Det er ligesom med alle racer vigtigt at finde en god opdrætter, som netop ikke bare avler på alt med fire ben, men det kan jeg nok ikke hjælpe dig med :lol:

 

Held og lykke og god jagt :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en brun lab, vi har tidligere haft en sort. Jeg har kat nu, og der var også kat i hjemmet da vi havde den sorte.

 

Jeg kan ikke huske om Bonnie (sort lab) jagtede katte - jeg flyttede hjemmefra da hun var ca 1½ år gammel.

 

Luna jagter ikke Oliver (katten), men hun vil gerne jagte katte vi møder på gåture..

 

Luna er som sagt brun, og er avlet af en familie, der ville have en hvalp fra deres tæve. Der var da så lige en brun hanhund i den næste landsby og vupti fik de hvalpe. Luna har tavle, ja. Men det er så også det.. Tavle er ikke nok. Man skal også sætte sig ind i, hvad info på tavlen betyder.

 

Min den næste bliver ikke valgt efter farve men efter sind og den der passer ind til Luna og jeg.

 

Men ja, har I sat jer ind i hvad det vil sige, at have en hund? Og en labbe er ikke nødvendigvis en nem hund. De skal også bruges både mentalt og fysisk..

 

Jeg har ikke et eneste sekund fortrudt mit køb af Luna. Men jeg brugte meget lang tid på at finde den rette race. Jeg havde lavet en lang liste over racer, som jeg så undersøgte og læste bøger om og derefter kunne jeg så strege en efter en fra min liste og endte op med labben:lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan garantere at det ikke bliver noget impulskøb at få hund, det er noget vi allerede har overvejet i LANG tid. Og vi har læst en masse om forskellige hunderacer, men især om labradoren. Og vi har i LANG tid vidst at det skulle være en labrador vi ville have, vi troede bare det skulle være en sort... Indtil vi en dag møder den her dejlige brune. Så det er ikke pga farven/udseendet vi har valgt labrador, det havde vi valgt i forvejen.

 

Vi har tænkt os at gå til hvalpetræning med den så snart vi kan, så vi kan lære det mest grundlæggende man skal kunne med en hvalp. Og så kender jeg ikke så meget til den efterfølgende træning, men alt det der med markprøver osv. tror jeg ikke vi skal til, for det skal jo ikke være en jagthund. Men jeg ved godtnok ikke rigtig hvad det er...

 

Vi er helt sikre på at vi kan opfylde hundens behov, den vil sjældent være alene hjemme mere end 2-3 timer af gangen nogle gange om ugen, for jeg vil være hjemme hos den hele dagen. Og vi bor på en villavej med en masse andre hunde, og ikke mindst en masse børn, så den vil få masser af selskab, og den vil både komme til at gå tur i skov og på stranden. Og vigtigst af alt vil den få masser af kærlighed!! :lun:

 

Jeg var med nogle venner i en hundeskov i weekenden, hvor vi legede gemmeleg med deres to hunde. Og det syntes jeg var vildt sjovt, så sådan nogle lege vil jeg også gerne prøve at lege med vores egen (kommende) hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror, at der kan være avlet mange brune labber de senere år, fordi farven er blevet populær (vi gik selv efter en brun, da vi købte hund i foråret). Derfor er det ekstra vigtigt at vælge en god og seriøs avler og være obs på HD, albue og andre arvelige sygdomme m.v. Faktisk var netop det årsagen til at vi valgte at få en hund med tavle. Så var vi sikre på at den del var i orden.

 

Jeg vil gerne anbefale specialdogs (Ølgod, Vestjylland), hvis I vil have en brun labrador. Det er et stort sted, der avler mange hunde men Jeanette er meget kompetent, og gør meget ud af at matche køberfamilierne med den rette hvalp og give en masse basis-viden videre til hver enkelt køber. Man kan ringe til hende og få råd så meget man vil efterfølgende, og der bliver arrangeret gratis hvalpetræf flere gange om året.

 

Vi fik i hvert fald en sund, glad og meget tillidsfuld hvalp med hjem, som vi er meget glade for. Hun blev fra første dag venner med især den ene af vores katte, og når der bliver jagtet er jeg ikke helt sikker på at det ikke er katten, der starter legen. De har i hvert fald aldrig fået en skramme, selvom hunden nu er meget større end kattene, og det ind imellem ser voldsomt ud. Kattene er staldkatte, så de er ikke inde i huset.

 

Vores hund skal heller ikke bruges til jagt, så det har ikke været vigtigt med jagtevner - men jeg ved at andre købere af samme kuld var jægere.

 

Held og lykke med at få fundet en lækker brun sag.

 

Hanne

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu var jeg lige inde og kigge på den hjemmeside. Og den ville jeg så ikke købe fra.

 

En opdrætter, der skriver de har en hvid labrador.. Hmm der findes ikke hvide labber. Og så opdrætter de dælme mange racer. Og ydermere blandinger..

 

Pt har de 2 kuld og venter 2 mere.. Liiige lovlig meget på en gang, synes jeg godt nok

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu var jeg lige inde og kigge på den hjemmeside. Og den ville jeg så ikke købe fra.

 

En opdrætter, der skriver de har en hvid labrador.. Hmm der findes ikke hvide labber. Og så opdrætter de dælme mange racer. Og ydermere blandinger..

 

Pt har de 2 kuld og venter 2 mere.. Liiige lovlig meget på en gang, synes jeg godt nok

 

Nu spørger jeg måske rigtig rigtig dumt (du må gerne slå dig på pangen :stupid:) men kan en labrador være albino....? Men jeg kan sagtens se din pointe i at de har utrolig mange hunde på en gang... Men på den anden side skrev Hanne at deres hund var rigtig god hund... UHHH det er svært at være førstegangs køber...

 

Jeg vil helt vildt gerne have en hund hos Brown Hunt, men jeg er nu ikke sikker på at de overhovedet vil sælge til os... De har planlagt en parring mellem en brun og en gul. Det må da give nogle brune hvalpe.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Maustique

Gå efter en opdrætter der har max. fem-seks voksne hunde, og MAX to kuld hvalpe af gangen (det kan ikke lade sig gøre at stimulere så mange hvalpe på en gang). Af samme race.

 

Gå efter en opdrætter der har hvalpene indendørs, så de er vant til lyde/mennesker og ikke en der er gået i en stald.

 

Tjek linjerne tilbage (på en tavlehund) og kig især efter HD status - det er der rigtig mange labber der får forkortet deres liv betragteligt af. Hvis der er andet end A og B på tavlen ville jeg ikke købe der.

 

Bare lidt gode råd... :) Velkommen til og god hvalpejagt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu spørger jeg måske rigtig rigtig dumt (du må gerne slå dig på pangen :stupid:) men kan en labrador være albino....? Men jeg kan sagtens se din pointe i at de har utrolig mange hunde på en gang... Men på den anden side skrev Hanne at deres hund var rigtig god hund... UHHH det er svært at være førstegangs køber...

Specialdogs holder du dig bare langt fra, uanset hvad der dukker op af "positive fortællinger"

 

Det er ganske enkelt ikke muligt for nogen som helst at avle på SÅ mange forskellige racer, og samtidig gøre dette godt, fornuftigt, seriøst, og bare med et gran af formål.

Det kan ikke lade sig gøre.

 

At hun så ydermere har overflyttet DKK-hunde til DJR (dansk jagthunderegistrering), på trods af at hun ikke bruger eller træner disse til hverken jagt eller markprøver, ejheller har jagt elelr markprøvelinjer i hendes hunde, fortæller mig til gengæld en helt anden historie:

 

DJR har absolut ingen sundhedskrav ifm. avlsgodkendelse. Og selv hvis man får testet sine hunde, bliver det ikke registreret.

 

Hun avler endvidere både angiveligt renracede, såvel som blandinger. Og ja. Jeg kalder det angiveligt renracet, for med dét hun har gang i, er det så langt fra en troværdig "opdrætter", men derimod en luset, simpel BYB, der dog formår at reklamere for sit lort.

 

 

Iøvrigt er sidstnævnte ikke iorden ifølge reglerne i DJR, ejheller i DKK.

 

Jeg vil helt vildt gerne have en hund hos Brown Hunt, men jeg er nu ikke sikker på at de overhovedet vil sælge til os... De har planlagt en parring mellem en brun og en gul. Det må da give nogle brune hvalpe.

Hvis du endelig vil have en brun lab, så er brownhunt ikke det værste sted at kigge, og heller ikke de værste mennesker at snakke med.

 

Jeg ville bare anbefale dig at glemme alt om farver, og istedet købe en hund efter egenskaber du gerne vil have.

Når så der dukekr en hund op med dé egenskaber, så tager du den, uanset om den er brun, sort eller gul.

Link til indlæg
Del på andre sites

Specialdogs holder du dig bare langt fra, uanset hvad der dukker op af "positive fortællinger"

 

Det er ganske enkelt ikke muligt for nogen som helst at avle på SÅ mange forskellige racer, og samtidig gøre dette godt, fornuftigt, seriøst, og bare med et gran af formål.

Det kan ikke lade sig gøre.

 

At hun så ydermere har overflyttet DKK-hunde til DJR (dansk jagthunderegistrering), på trods af at hun ikke bruger eller træner disse til hverken jagt eller markprøver, ejheller har jagt elelr markprøvelinjer i hendes hunde, fortæller mig til gengæld en helt anden historie:

 

DJR har absolut ingen sundhedskrav ifm. avlsgodkendelse. Og selv hvis man får testet sine hunde, bliver det ikke registreret.

 

Hun avler endvidere både angiveligt renracede, såvel som blandinger. Og ja. Jeg kalder det angiveligt renracet, for med dét hun har gang i, er det så langt fra en troværdig "opdrætter", men derimod en luset, simpel BYB, der dog formår at reklamere for sit lort.

 

 

 

Hvis du endelig vil have en brun lab, så er brownhunt ikke det værste sted at kigge, og heller ikke de værste mennesker at snakke med.

 

Jeg ville bare anbefale dig at glemme alt om farver, og istedet købe en hund efter egenskaber du gerne vil have.

Når så der dukekr en hund op med dé egenskaber, så tager du den, uanset om den er brun, sort eller gul.

 

Det var vist godt at jeg fandt denne her side så jeg kan få en ide om hvad der er en god opdrætter og en knap så god opdrætter (er det ikke den pæne måde at formulere det på...? hehe) ;-)

 

Vi skal besøge mine forældre i weekenden, som bor ca. 10 km. fra brownhunt, så jeg overvejer at ringe til dem, og høre om vi må besøge dem. Så kan de også vurdere os med det samme, så vi ved om de vil sælge til os eller ej. Jeg synes de virker MEGET seriøse i deres arbejde, og det kan jeg godt lide. Og jeg synes også det er betryggende som førstegangskøber, at hun følger med i hundens opvækst. Så kan hun jo rette lidt på en, når man laver de typiske "1-hunds" fejl... Som jeg håber der kun bliver lidt af :engel:

 

Jeg ved godt man ikke skal vælge ud fra farven, jeg skal bare lige have overtalt manden til at have samme holdning hehe... Men jeg må da også indrømme at hjertet stadig banker ekstra meget når jeg ser en brun.

Link til indlæg
Del på andre sites

Katte er bare en tilvæningssag

 

Min opdrætter har 8 hunde og 3 katte i huset. Og nogle af hundene er gamle jagthunde. Det er fuldstændig ligegyldigt med farven. Det er et spørgsmål om temperament og opdragelse.

 

Men jeg vil anbefale at I går efter en DKK tavle-labrador, da der er lidt sygdom, som skal under kontrol, og det bliver det igennem DKK. F.eks. er der kommet nye krav til avlsgodkendelsen pga øjensygdommen PRA

 

Selvom I "kun" skal ha en familiehund, er det altså brand-ærgelig at få en hund med sygdom, som kan gøre den blind eller andet..

 

I kan starte med at surfe lidt rundt her Velkommen til Kenneloversigten for Labrador Retriever

 

Og held og lykke med det

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var vist godt at jeg fandt denne her side så jeg kan få en ide om hvad der er en god opdrætter og en knap så god opdrætter (er det ikke den pæne måde at formulere det på...? hehe) ;-)

 

Vi skal besøge mine forældre i weekenden, som bor ca. 10 km. fra brownhunt, så jeg overvejer at ringe til dem, og høre om vi må besøge dem. Så kan de også vurdere os med det samme, så vi ved om de vil sælge til os eller ej. Jeg synes de virker MEGET seriøse i deres arbejde, og det kan jeg godt lide. Og jeg synes også det er betryggende som førstegangskøber, at hun følger med i hundens opvækst. Så kan hun jo rette lidt på en, når man laver de typiske "1-hunds" fejl... Som jeg håber der kun bliver lidt af :engel:

 

Jeg ved godt man ikke skal vælge ud fra farven, jeg skal bare lige have overtalt manden til at have samme holdning hehe... Men jeg må da også indrømme at hjertet stadig banker ekstra meget når jeg ser en brun.

 

Ja man kunne ha' undgået mange ting hvis man havde været her første gang man skulle købe hund :mrgreen:

 

Nå men jeg synes det er en kanon idé at besøge dem uden at de har en hvalp som man skal se på..

At man bare lige vil snakke af med dem om forventninger og diverse.. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil helt vildt gerne have en hund hos Brown Hunt, men jeg er nu ikke sikker på at de overhovedet vil sælge til os... De har planlagt en parring mellem en brun og en gul. Det må da give nogle brune hvalpe.

 

Du var lige ved at gi mig et chok:shock:

Brun og gul parrer man helst ikke..

 

Der er 2 tæver hun har planlagt kuld på :blink:

 

Pernille er i hvert fald helt inde i sygdom i racen, så det kan da anbefales.

Link til indlæg
Del på andre sites

JEg vil anbefale dig, at kigge ind på www.labrander.dk. De avler i alle tre farver og hos dem, kommer sindet i første række, når der kommer hvalpekøbere. Giv dem evt et kald og få afklaret evt. spørgsmål. De er SUPER søde og varme mennesker, og det er der min næste hvalp kommer fra :lun:

 

Det er nogle folk der 110% går ind for sunde og glade hunde!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu var jeg lige inde og kigge på den hjemmeside. Og den ville jeg så ikke købe fra.

 

En opdrætter, der skriver de har en hvid labrador.. Hmm der findes ikke hvide labber. Og så opdrætter de dælme mange racer. Og ydermere blandinger..

 

Pt har de 2 kuld og venter 2 mere.. Liiige lovlig meget på en gang, synes jeg godt nok

 

3 kuld nu og 4 måske 5 i vente de næste 2 mdr. kom jeg frem til.

Blev helt tælle-blind

 

Hun har godt nok energi..

 

Kan ikke ta sådan noget seriøst..

Link til indlæg
Del på andre sites

Du var lige ved at gi mig et chok:shock:

Brun og gul parrer man helst ikke..

 

Der er 2 tæver hun har planlagt kuld på :blink:

 

Pernille er i hvert fald helt inde i sygdom i racen, så det kan da anbefales.

 

Hahaha det havde jeg så slet ikke set... :oops::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

I kan starte med at surfe lidt rundt her Velkommen til Kenneloversigten for Labrador Retriever

 

Tak for linket, men lige et spørgsmål... Kommer man på denne her liste bare ved at man har en kennel, eller skal der flere kriterier til? Altså kan man stole på dem, eller skal de alle tjekkes efter i sømmene, inden man overhovedet gider køre derud?

 

Det er ikke alle der har DKK-mærket, men kan man overhovedet stole på det på en hjemmeside....? Man kan jo lave mange fiks-fakserier på en computer idag...

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for linket, men lige et spørgsmål... Kommer man på denne her liste bare ved at man har en kennel, eller skal der flere kriterier til? Altså kan man stole på dem, eller skal de alle tjekkes efter i sømmene, inden man overhovedet gider køre derud?

 

Det er ikke alle der har DKK-mærket, men kan man overhovedet stole på det på en hjemmeside....? Man kan jo lave mange fiks-fakserier på en computer idag...

 

Man kommer nok rimelig nemt på listen.

Og alle skal tjekkes lige meget hvor du finder dem. DKK godkendte kenneler har også skidt i krogene..

 

Det er nok ikke alle kenneler, der har DKK mærket på deres side. Det vælger man jo selv..

 

Her er i hvert fald nogle DKK godkendte DKK

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for linket, men lige et spørgsmål... Kommer man på denne her liste bare ved at man har en kennel, eller skal der flere kriterier til? Altså kan man stole på dem, eller skal de alle tjekkes efter i sømmene, inden man overhovedet gider køre derud?

 

Det er ikke alle der har DKK-mærket, men kan man overhovedet stole på det på en hjemmeside....? Man kan jo lave mange fiks-fakserier på en computer idag...

Man kommer på den liste, hvis man er opdrætter indenfor DKK (og derfor officielt følger deres regelsæt), og man gider at betale for at komme på dén liste.

Ikke alle DKK-opdrættere gider betale for at stå på dén liste.

Ikek alle DKK opdrættere har kennelmærke.

 

 

Uanset hvor du vælger at købe hund, skal du gå dem efter i sømmene. Ikke blot opdrætteren, men så sandelig også deres hunde. Hvis ikek man gør dét, kan man ligeså godt købe med bind for øjnene fra den blå avis, ved at lege "flaskehalsen peger på".

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville bare anbefale dig at glemme alt om farver, og istedet købe en hund efter egenskaber du gerne vil have.

Når så der dukekr en hund op med dé egenskaber, så tager du den, uanset om den er brun, sort eller gul.

 

Undskyld mig, men jeg kan altså ikke forstå at det er forbudt at ønske sig en hund i en bestemt farve.

Da jeg for 4 år siden ledte efter en brun lab tæve, blev jeg nærmest slagtet på nettet af forskellige "kloge koner", fordi jeg stillede et spørgsmål om pigmentering af brune hvalpe.

Den eneste der gav mig et godt og sagligt svar, uden alt det her fis med at en god hund har ingen farve osv, var faktisk Pernille (er det ikke det hun hedder) fra Brown Hunt.

 

Sasolga held og lykke med at finde en brun labrador. Det burde kunne lykkes, da der altså også avles mange gode brune labber.

 

Hilsen Maria :-D

Der har 2 sorte og en brun lab. Og ikke kunne drømme om at købe en gul.

Link til indlæg
Del på andre sites

Undskyld mig, men jeg kan altså ikke forstå at det er forbudt at ønske sig en hund i en bestemt farve.

Hvem siger det er forbudt?

 

Da jeg for 4 år siden ledte efter en brun lab tæve, blev jeg nærmest slagtet på nettet af forskellige "kloge koner", fordi jeg stillede et spørgsmål om pigmentering af brune hvalpe.

Hvad var spørgsmålet?

 

Den eneste der gav mig et godt og sagligt svar, uden alt det her fis med at en god hund har ingen farve osv, var faktisk Pernille (er det ikke det hun hedder) fra Brown Hunt.

Hvad er det der er noget fis ved at anbefale folk at gå efter egenskaber, og ikke fokusere så meget på hvad farve hunden har?

 

Sasolga held og lykke med at finde en brun labrador. Det burde kunne lykkes, da der altså også avles mange gode brune labber.

Selvfølgelig gør der det.... Afhængig af hvad din definition på "god" er, og hvad du forventer de skal være gode til.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg er jo altså også en af dem, der syntes farven på hunden ikke skal være afgørende for valget. Sevom jeg skam godt forstår, at man har en præference. Forstået således, at først må det være hundens egenskaber, temperament og sind der ses på - og hvis de er i orden og hunden så har den farve man håber på, så kan man slå til.

 

Eller være villig til at vente til hunden har hele den pakke man går efter. For i princippet er jeg jo ikke bedre selv, jeg vil bare have en hund der er konstrueret så korrekt som muligt, er sund og selvfølgelig har det sind jeg vil have. Så den mindste af kræene ventede jeg vist godt og vel tre års tid på.

 

At der så muligvis er nogle andre problematikker indeover farvevalg hos labber end der er hos springere, det skal jeg ikke gøre mig klog på - det med hvor den brune farve reelt kommer fra og hvilke egenskaber der hænger på det. Hos springerne er det relativt let, for her er ganske få farvevarianter og den brun/hvide som jeg holder mest af, er den mest almindelige.

 

En god opdrætter er mange ting. Men hvad jeg syntes er en vigtighed er, at det er en opdrætter der kender sine hvalpe godt nok til, at de kan matches med den rigtige familie på baggrund af den hverdag den nye familie kan tilbyde dem. Og ikke en der lader hvalpekøbere vælge deres egen hvalp i en alder af 4-6 uger og baseret udelukkende på farve og hvilken en der først kravlede op på skødet af dem og slikkede dem i hovedet.

 

Og så en gang til for Prins Knud: hvad er det ved den brune lab, der ikke er populært i "etablerede lab kredse"? Me forget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...