Hop til indhold

Pudel med dreadlocks


Petrine
 Share

Recommended Posts

Du bruger en puli/pudel med snorepels. naturligt vil pelsen sno sig med dækhår uden om underuldshår, men man hjælper lidt til ved at dele snorene så de bliver ensartede i størrelse. Vasker man hunden efter man har delt vil hårene "naturligt" filte lidt. -og du har pelsen... resten er bare at lade det gro ud i rigtig mængde.

 

:5up:

Groa får sådan nogle slangekrøller når hendes pels bliver lang

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 67
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Tror du de er væmmelige? Jeg tænker bare når der er en hel race, puli, med dreadlocks, så må de da være...ok? Tror Petrine når som helst ville veksle frisering til en omgang dreadlocks.

 

Jeg har aldrig selv været omkring puli'er på udstilling, men har ladet mig fortælle at de for det første lugter frygteligt.

 

Derudover så er der jo et værre arbejde med at holde pelsen, så gad vide hvor meget hunden får lov til at være hund :lol: Ellers ved jeg ikke om de generer hunden :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

I pudelstandarden står hvorledes pudlen må være klippet. dreadlocks er ikke en del af klippestandarden.

 

http://www.dansk-kennel-klub.dk/files/pdf/Pudel.pdf

 

Jo, der står jo følgende i standarden om klipning:

Både uld- og snorepudler skal være klippet på bagparten frem til ribbenene.

 

Så det må de jo...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er lidt fatsvag, er det en speciel race? Eller kan jeg bare låne Groa og lave dreadlocks på?

 

Jeg ville jo så modsat andre mene at; ja. Du ville kunne tage hvilken som helst puddel og lave snore på den. Forudsat du har tiden og ånden til det :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

ved også mange klipper efter hvem der skal dømme, nogle er til en slags klipning, og andre til en anden slags.

 

Det er da lidt fejt, er det ikke? Jeg troede hele standard tingen var lavet for at det var "lige for alle". Dvs at man ikke risikerer en lavere karakter eller hvad det hedder, fordi man har klippet efter den måde det bliver beskrevet på, på diverse sider og ikke efter hvordan man (læs: nogle) ved hvordan lige dén dommer vil have det?

Eller misforstår jeg?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis jeg fik Motor, gav ham en grundig klipning, lidt dreadlocks og en hennafarvning, så ville jeg jo skjule hans fine linier og pisse dommeren af - så kan godt se det smarte i at 'levere' det dommeren ønsker mht frisuren.

 

At jeg så ikke kan se fidusen i fx de hårløse der omhyggeligt bliver barberet, så skjuler de jo fejlen med pels på ryggen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis jeg fik Motor, gav ham en grundig klipning, lidt dreadlocks og en hennafarvning, så ville jeg jo skjule hans fine linier og pisse dommeren af - så kan godt se det smarte i at 'levere' det dommeren ønsker mht frisuren.

 

At jeg så ikke kan se fidusen i fx de hårløse der omhyggeligt bliver barberet, så skjuler de jo fejlen med pels på ryggen.

 

:mrgreen::mrgreen::mrgreen:

 

Jeg ville male zebra striber på ham, hvis jeg havde frie tøjler..

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var vist før din tid her, men jeg har haft hennafarvet Petrine, hun blev dyb-orange...tror Motor ville se tjekket ud som hennafarvet (jeg har mere tilbage og nu er det jo testet på et forsøgsdyr, sååååå....lokke lokke)

 

Hahaha stakkels hund! Hør, vi får ikke engang lov til at frisere ham i mere end 2 min af gangen, tror han brænder sammen hvis han skal smøres ind i noget der lugter af ko og han ikke må spise det!

Link til indlæg
Del på andre sites

Henna lugter da ikke af ko, blandede det op i mælk og Petrine nød at være pakket i håndklæder og blive masseret - hm, Motor lyder som kandidat til dreadlocks :hmm:

 

Du har ikke mødt Motor. ALT er værd at bide for :mrgreen: Nusse? Nixen bixen, slås! Kysse? Så længe der er en godbid i munden :5up: Massage? Massage - jo hvis det er hans tænder der masserer dine knæ eller lignende :lol:

 

Han må altså ikke få dreadlocks.. så kommer man da aldrig af med lopper hvis de skulle finde på at hoppe på ham. Er ikke kæmpe fan af dreadlocks :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er da lidt fejt, er det ikke? Jeg troede hele standard tingen var lavet for at det var "lige for alle". Dvs at man ikke risikerer en lavere karakter eller hvad det hedder, fordi man har klippet efter den måde det bliver beskrevet på, på diverse sider og ikke efter hvordan man (læs: nogle) ved hvordan lige dén dommer vil have det?

Eller misforstår jeg?

 

Jo de klipper efter hvilken dommer der er på.

Nogle kan godt lide Stockholmerklip, andre kan bedre lide løveklip.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 5 months later...
Gæst Sammar

Jesus! Er jeg den eneste der synes det ligger meget tæt op ad dyremishandling?!?

Det er da lidt bedre for de pudler, der trods alt ikke har det over hele kroppen, men dette:

puli_h03.jpg

 

Nej, nej, nej:cry: Stakkels hund! Hvordan nogen kan forsvare det og påstå det ikke er til gene for hunden, med god samvittighed, dét fatter jeg ikke!

Det er da for det første VILDT uhygiejnisk, alle døde hudceller og sved og fedt kan jo ikke komme væk, det må være virkelig varmt, og hunden kan hverken klø sig eller se! Æv, vil slet ikke tænke på hvordan sådan en ser ud bag i! Fy for s.... hvad folk ikke vil udsætte deres dyr bare for at være moderne:megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...