Hop til indhold

Pudel med dreadlocks


Petrine
 Share

Recommended Posts

Jesus! Er jeg den eneste der synes det ligger meget tæt op ad dyremishandling?!?

Det er da lidt bedre for de pudler, der trods alt ikke har det over hele kroppen, men dette:

puli_h03.jpg

 

Nej, nej, nej:cry: Stakkels hund! Hvordan nogen kan forsvare det og påstå det ikke er til gene for hunden, med god samvittighed, dét fatter jeg ikke!

Det er da for det første VILDT uhygiejnisk, alle døde hudceller og sved og fedt kan jo ikke komme væk, det må være virkelig varmt, og hunden kan hverken klø sig eller se! Æv, vil slet ikke tænke på hvordan sådan en ser ud bag i! Fy for s.... hvad folk ikke vil udsætte deres dyr bare for at være moderne:megaked:

 

Moderne ligefrem.... Pulien kan dateres 2000 år tilbage (ifølge wiki)så ligefrem kalde det moderne ville jeg ikke.

 

Har man en puli, så er der også 100% styr på pelsplejen, og bruger du dem til udstilling bliver de vasket og tørret hver uge og lugter ikke af rådden hund og kalde dem uhygiejniske synes jeg nok er noget af et statement. Den hund du viser der, kan du være forvisset om at ejeren har mange gange mere styr på hundens pelsmæssige sundhedstilstand end den gennemsnitlige labradorejer.

 

Jeg synes du skal prøve at tage ud til en opdrætter eller gå på en udstilling og møde en puli "live" inden du kommer med sådan en gang røg

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 67
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Gæst Sammar
Moderne ligefrem.... Pulien kan dateres 2000 år tilbage (ifølge wiki)så ligefrem kalde det moderne ville jeg ikke.

 

Har man en puli, så er der også 100% styr på pelsplejen, og bruger du dem til udstilling bliver de vasket og tørret hver uge og lugter ikke af rådden hund og kalde dem uhygiejniske synes jeg nok er noget af et statement. Den hund du viser der, kan du være forvisset om at ejeren har mange gange mere styr på hundens pelsmæssige sundhedstilstand end den gennemsnitlige labradorejer.

 

Jeg synes du skal prøve at tage ud til en opdrætter eller gå på en udstilling og møde en puli "live" inden du kommer med sådan en gang røg

 

Nej, jeg behøver ikke se dem "live", for at vide med mig selv at jeg synes det er synd... At hunden overhovedet har behov for at blive vasket hver uge, synes jeg bare viser at det er uhygiejnisk.. Og jeg kan slet ikke se hvordan det ikke skulle gå ud over dens mulighed for at bevæge sig, slippe af med varme, klø sig og se..

Synes det er forfærdeligt at lade sin hund rende rundt med sådan et "tæppe" på, bare for udsenets skyld. At det ikke bare er et modefænomen synes jeg næsten er værre..

Men hver sin smag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sammar
hunde sveder kun på poterne, det er derfor det er så vigtigt at holde dem kølige om sommeren, og undgå overvægt, da det giver mere kropsmasse at afkøle.

 

Hov ja, det er selvfølgelig rigtigt, men fedt og gammel hud.. Ja, jeg bryder mig ikke om det uanset hvad, og jeg kan ikke se hvordan man kunne mene at disse hundes pels og frisure ikke er til gene, i større eller mindre grad..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Det er ikke noget der appellerer til mig, men jeg finder det ikke ligefrem frastødende

 

Kom lige i tanke om, at jeg for år tilbage kendte en som havde kommodor - kors i hytten hvor var de ulækre i pelsen, de stank!

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, jeg behøver ikke se dem "live", for at vide med mig selv at jeg synes det er synd... At hunden overhovedet har behov for at blive vasket hver uge, synes jeg bare viser at det er uhygiejnisk.. Og jeg kan slet ikke se hvordan det ikke skulle gå ud over dens mulighed for at bevæge sig, slippe af med varme, klø sig og se..

Synes det er forfærdeligt at lade sin hund rende rundt med sådan et "tæppe" på, bare for udsenets skyld. At det ikke bare er et modefænomen synes jeg næsten er værre..

Men hver sin smag.

Mein Gott....

 

Nu har pelsen jo rent faktisk en funktion udfra hundens oprindelse, men det er måske fuldstændig ligegyldigt i denne sammenhæng? At pelsen selv danner snorene er måske også ligegyldigt?

 

Er det også synd for alle de racer der har masser af underuld, eksempelvis newfen, eller hvad med collien? Skal vi barbere dem ned i april så de er korthårede over sommeren?

 

Nu har du selv været god at google et billede af en puli, hvis man googler picture og puli, så kommer der også billeder af pulier der dyrker agility... -de kan måske heller ikke bevæge sig? -er det bare altsammen opstillet og holdes hunden i usynlige snore så det ser ud som om den bevæger sig?

 

Pulien er en hyrdehund, og en hyrdehund skal kunne bevæge sig. Og hvis det er din holdning at pulien ikke kan bevæge sig pga pelsen, så synes jeg du skulle hive stikket ud af din computer og komme ud og se en puli "live".

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
hunde sveder kun på poterne, det er derfor det er så vigtigt at holde dem kølige om sommeren, og undgå overvægt, da det giver mere kropsmasse at afkøle.

 

Sveder de ikke også gennem tungen?

 

 

Jeg har mødt en snorehund (Buddha troede den var legetøj og kastede sig glad over den :genert:), den havde på ingen måde besvær med at bevæge sig. Kan godt se at det billede der ser lidt ekstremt ud, men det gør billeder af samojeder faktisk også nogle gange, i hvert fald hvis man tænker på de skal være i den danske sommer.

Jeg tænker så bare, at jeg jo må gøre nogle ting for at min hund ikke dør af varme - men nu er det så smart med samojeder, at underulden faktisk også kan beskytte mod en del af varmen, måske har ovenstående hunde lidt ala det samme?

Link til indlæg
Del på andre sites

Sveder de ikke også gennem tungen?

 

 

Jeg har mødt en snorehund (Buddha troede den var legetøj og kastede sig glad over den :genert:), den havde på ingen måde besvær med at bevæge sig. Kan godt se at det billede der ser lidt ekstremt ud, men det gør billeder af samojeder faktisk også nogle gange, i hvert fald hvis man tænker på de skal være i den danske sommer.

Jeg tænker så bare, at jeg jo må gøre nogle ting for at min hund ikke dør af varme - men nu er det så smart med samojeder, at underulden faktisk også kan beskytte mod en del af varmen, måske har ovenstående hunde lidt ala det samme?

 

 

Hvis man havde gidet google info om racen, så ville man have opdaget at det har den rent faktisk :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Petrine nåede op på 12 dreadlocks, skuffende og vi har nu opgivet projektet, selvom jeg tror, hun var blevet meget smuk. Petrine elskede at slippe for friseringen og få dread-snurring i stedet, men nu er de 12 klippet af (og gemt i skuffen).

 

Pulien er smuk, men godt nok noget af et arbejde med at dele lokkerne og vaskningen :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...