Hop til indhold

Papillon-vægt


Alt4Victor
 Share

Recommended Posts

Hvor meget vejer i andres papilloner?

 

Victor (ja eller os:blink:) får at vide at han er for lille ved dyrlægen, han vejer 2,5 kg, rygmål 28, og brystmål 38, og han er ægte papillon, men hans størrelse er jo mere a'la chihuahua.

Jeg er godt klar over der findes 2 vægtklasser. Dem på ca. 3 kg, og dem på 5 kg. Amerikanerne kalder de små toy-papillons. Måske er det sådan en Victor er.

 

Nå, men jeg er i hvert fald gået i gang med at måle hans foder op, så jeg sikrer mig han spiser det han skal, 65-70 g RC tørfoder, og det gør han pr. dag.

 

Han er så ikke kastreret, og vi går 3-4 gode ture med ham dagligt, så det bidrager jo også til han ikke vejer så meget, plus han er meget aktiv.

 

Hilsen Victor's hønemor:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville ikke se så meget på tallene, men gramse lidt på hans ribben, de skal kunne mærkes, men ikke være ubehagelige at røre ved.

 

Petrine er 23 cm høj og vejer optimalt 2750 gram, hun får 40 gram barf om dagen (evt træningsgodbider bliver modregnet i de 40 gram :???:), hun motionerer en del og er muskuløs. Dyrlægen siger hendes vægt er perfekt.

 

Vidste ikke der ligefrem var to størrelsesordner indenfor papilloner, men får altid at vide, Petrine er meget lille :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville ikke se så meget på tallene, men gramse lidt på hans ribben, de skal kunne mærkes, men ikke være ubehagelige at røre ved.

 

Petrine er 23 cm høj og vejer optimalt 2750 gram, hun får 40 gram barf om dagen (evt træningsgodbider bliver modregnet i de 40 gram :???:), hun motionerer en del og er muskuløs. Dyrlægen siger hendes vægt er perfekt.

 

Vidste ikke der ligefrem var to størrelsesordner indenfor papilloner, men får altid at vide, Petrine er meget lille :lun:

Hmmm...jeg synes jo ikke lissom jeg kan spille på hans ribben, men jeg synes godt han må tage lidt på:hmm: Men det kan også være dyrlægen er miljøskadet af alle de fede danske dyr :slem:

 

Han måler 27 i skulderhøjde.

 

Altså Victor's far er meget lille, og vejer kun 2,2 kg, så det kan jo godt være han slægter ham på.

 

Her er der størrelses-definationerne fra papillon-klubben "racestandarder", men jeg vil jo helst høre fra virkelige hunde :-D

 

"StørrelseSkulderhøjde omkring 28 cmVægtTo størrelsesvarianter: Under 2,5 kg for såvel hanner som tæver. Mindstevægt 1,5 kg. 2.Fra 2,5 kg til 4,5 kg for hanner, fra 2,5 kg til 5 kg for tæver. "

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes han ser spinkel ud på billeder...men han er jo ikke så gammel (eller tager jeg fejl :oops:), Petrine var utroligt spinkel som yngre. Hellere lidt tynd end lidt fed, så længe han ikke er uhyggeligt tynd så ville jeg være glad.

 

Har mødt en papillon på højde med Petrine, den vejer 6½ kg, er bred som en labrador og det er ikke bare på grænsen til dyrplageri :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

"StørrelseSkulderhøjde omkring 28 cmVægtTo størrelsesvarianter: Under 2,5 kg for såvel hanner som tæver. Mindstevægt 1,5 kg. 2.Fra 2,5 kg til 4,5 kg for hanner, fra 2,5 kg til 5 kg for tæver. "

 

Med en højde på 23 cm og vægt 2750 gram så burde Petrine jo være fed - men det synes jeg bestemt ikke hun er. Så man skal være forsigtig med tal, hvis vi hev hende under 2½ kg ville hun være uhyggeligt tynd!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes han ser spinkel ud på billeder...men han er jo ikke så gammel (eller tager jeg fejl :oops:), Petrine var utroligt spinkel som yngre. Hellere lidt tynd end lidt fed, så længe han ikke er uhyggeligt tynd så ville jeg være glad.

 

Har mødt en papillon på højde med Petrine, den vejer 6½ kg, er bred som en labrador og det er ikke bare på grænsen til dyrplageri :evil:

 

Han er lige fyldt 3 år :-)

 

Hvor gammel er Petrine? Kan simpelthen ikke huske det :oops:

 

Åhhh ja det er synd, når de vralter afsted og de små ben næsten ikke kan bære dem, og ejeren ikke kan se problemet :evil:

 

Mht. papillon-race-standardens størrelses-grupper, så skal man jo heller ikke forvente at ens hund skal passe 100% ind i grupperne. Jeg er ligeglad så længe Victors vægt er sund og rask.

 

Her er Victor's far, der kan man se den spinkle lighed, han vejer idag kun 2,2 kg, så han er meget petit.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror også Vic ser mere spinkel ud, fordi han er højere og måske er mere langbenet?

 

Anyhow, jeg har gode nyheder :-D Vic har allerede taget 200 g på :shock: af hans nye foder (Orijen 6 fisk), så nu er han oppe på hans vægt som han havde sidste sommer, før han blev syg, og jeg tror han kommer til at tage lidt mere på, men han viser meget mere energi og ædelyst hurra :banan: Kan allerede mærke på hans ribben at de ikke virker så fremtrædende mere, som lige da han havde været syg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...