Hop til indhold

Hundeleksikon.dk ??


Gæst Sitto
 Share

Recommended Posts

Gæst Sitto

Hvor meget kan man egentlig 'stole' på hundeleksikon.dk mht racernes motions/aktiveringskrav??

 

Ved westien står der; 40-60 min daglig motion og aktivering.

 

Lad mig sige det sådan, at jeg nødigt ville være den som havde kency, hvis hun fik 40-60 minutters motion og aktivering om dagen! :shock: Hold da op hun ville være den værste problemhund så.. dét er helt sikkert!

 

Hun kræver ihverfald mere end 40-60 minutters motion og aktivering om dagen. Aktivering plejer at være omkring 1 time, nogle dage lidt mindre (dog aldrig mindre end 45-50 minutter) og nogle dage lidt mere. Udover det får hun også gåture, som helst skal være 75-90 minutter fordelt over to-tre gange om dagen. De 75-90 minutter gælder kun, når det er sådan at nogle dage om ugen kommer hun ud og oplever noget nyt og spændende, som fx i skoven, marken, hundeskoven, legeaftaler, træning osv. så kan de andre dage godt gå, hvor det er gåture i byen i, i alt ca 75-90 minutter.

 

Der kan være nogle dage hvor hun må nøjes med lidt mindre aktivering/motion, men det plejer at være de dage hvor jeg har meget ondt i mit knæ - der har hun ikke rigtig noget valg, der er hun NØDT til at affinde sig med det..! Og de uger hvor jeg ikke har haft al for store problemer/smerter i mit knæ, der plejer jeg gerne at holde en "slappe-af-dag" om ugen, for stadig at vænne hende til at det kan ske at der er nogle dage, hvor vi ikke kan være/ikke gider være helt så aktive.

 

Hvordan passer det som står på hundeleksikon.dk, i forhold til jeres racer :?:

 

Jeg har ikke taget sitto som eksempel, da jeg vil sige at hun er en af de mere dovne dansk svensk gårdhunde, så det ville ikke være fair at bruge hende som eksempel - hun er noget helt for sig selv.. :wink:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 115
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jaha... Ingen race kan beskrives så kort som med en række kulørte kugler.. :lol:

Men det giver lidt overblik, hvis man ikke rigtig ved hvilken race, man skal vælge.

 

Det kan være godtnok at kende størrelse og også om det er en vanskelig hund eller en hund, der egner sig til begyndere. Og hvordan pelsplejen er...

Jeg tror også, at aktivitetsniveauet er nogenlunde korrekt. Men der vil altid være individuelle forskelle indenfor den samme race. Jeg ser typisk tit westier, som futter rundt med en ejer i snor. Frem og tilbage på stien.. Og så hjem igen.. Det er IKKE et stort aktivitetsniveau.

Hunde tilpasser sig i meget høj grad deres mennesker... Hvis I er en aktiv familie, så vil jeres hund også være aktiv.

Og så er det jo også noget med alder. De fleste små -og mellemstore- unge hunde har et højt aktivitetsniveau.

 

Noget af det der er godt ved hundeleksikon.dk er jo, at der nedenfor alle "kuglerne" er relevante links. Så man hurtigt kan komme videre til klubber, der igen har links til opdrættere og som også har grundige racebeskrivelser og FCI-racestandard.

 

Silke er ifølge hundeleksikon.dk --ligesom alle retrieverne er-- helt oppe i det orange/røde felt... Og det passede fint på hende de første 3-4 år af hendes liv. Nu er hun blevet meget mere afdæmpet. Hun har da stadig lyst til lange ture og nye oplevelser, men hun fræser ikke mere rundt når vi kommer hjem igen.

 

Vi går tur et par timer hver dag..... Men det der med aktivering? Det er lidt svært at sætte tid på. --Hvis vi træner til en prøve, så går der vel ½ time ekstra daglig. Men ellers er "aktivering" mere noget vi laver sammen i løbet af dagen. Hun hjælper mig med forskellige ting. Og jeg laver lidt opgaver til hende som det nu passer ind i hverdagen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Selvfølgelig er der hunde der afviger fra "standarden" mht aktivitets niveau. Oprettede mere tråden for at høre hvordan jeres hunde passede til det aktivitets niveau der stod på hundeleksikon. Hverken kency eller sitto passer til det aktivitets niveau, der er på hundeleksikon! :lol: Men ja, jeg har også set mange westier trisse ligeså stille afsted i en snor med deres ejer, og hundene lignede ihvertfald ikke nogen med et stort aktivitets niveau :wink: men omvendt så har jeg også set en del aktive westier, lige som kency er det.

 

Det er også rigtigt at hunde kan tilpasse sig familiens hverdag, men fra at tilpasse sig og så til at trives med det.. der er stor forskel vil jeg mene. Kency kunne helt sikkert vænnes til at kun få 45-60 minutters gåtur pr. dag plus lidt aktivering udover - men hun ville ikke trives med det, dét er helt sikkert. Og en mere aktiv hverdag end hun har nu, det ville heller ikke gå - det har hun haft og så er hun helt oppe at køre og har meget svært ved at falde til ro indendørs!

 

Det kan være fordi hun er unghund, og hun måske bliver mere rolig med alderen.. det ved jeg ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis jeg skal stole på hvad der bliver skrevet, så kræver Huckie meget motion og aktivering.

 

.....OG DET GØR HAN IKKE!!!

 

Han VIL gerne lave noget, men accepterer også flot, hvis han "bare" har været "klappehund" i perioder.

 

Opdrætteren har også solgt en del hvalpe som rent familiehunde uden problemer.

 

De andre 3 derimod....

 

DE KRÆVER! Så de følger standarden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Luxdog

Jeg synes det er en af de bedre sider :D Fx. Gi pote er direkte misvisende i flere tilfælde. Jeg har forsøgt at skrive til dem, men får kun næsvise svar, så de er strøget på min link-liste :P

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså jeg synes sådan set at beskrivelsen af dværgpinscheren er OK.

Der står også det med 40-60 min motion. Og det er jo hen i vejret :roll:

Men der står f.eks at racen ofte føler sig utryg ved børn, og det er rigtigt. Jagtinstiktet bliver også nævn i forbindelse med mindre husdyr osv.

 

Så står der noget om dominans og sådan...

 

Dominerer de fleste hunde - alt efter hvordan det enkelte hund opfører sig. Kan i visse tilfælde virke aggressiv overfor fremmede hunde. Tendens er mest udtalt hos hanhunde.

 

Det har jeg ik rigtig nogen holdning til :wink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Siden er meget gammeldags, man kan da se på det med racer, men derudover så står der rigtigt meget vrøvl på den side!

 

Sådan noget Cesar Millan og Jan Fennel noget, om dominans osv..

 

Jeg klagede over niveauet på et tidspunkt til den ansvarlige, men de svarer selvfølgelig ikke ;)

 

Problemet er at mange tror at alt hvad der hedder leksikon er SANDHEDEN, oplevede et eksempel på jubii på et tidspunkt, men det er jo bare et dyrehospital der har siden :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Luxdog
Siden er meget gammeldags, man kan da se på det med racer, men derudover så står der rigtigt meget vrøvl på den side!

 

Sådan noget Cesar Millan og Jan Fennel noget, om dominans osv..

 

Jeg klagede over niveauet på et tidspunkt til den ansvarlige, men de svarer selvfølgelig ikke ;)

 

Problemet er at mange tror at alt hvad der hedder leksikon er SANDHEDEN, oplevede et eksempel på jubii på et tidspunkt, men det er jo bare et dyrehospital der har siden :)

Jeg har ikke lige læst alle deres artikler. Men det handler vel ikke kun om at være gammeldags, men om hvilken "tro" man har :lol: :wink:

Info om CC passer i hvert fald meget godt :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Siden er meget gammeldags, man kan da se på det med racer, men derudover så står der rigtigt meget vrøvl på den side!

 

Sådan noget Cesar Millan og Jan Fennel noget, om dominans osv..

 

Jeg klagede over niveauet på et tidspunkt til den ansvarlige, men de svarer selvfølgelig ikke ;)

 

Problemet er at mange tror at alt hvad der hedder leksikon er SANDHEDEN, oplevede et eksempel på jubii på et tidspunkt, men det er jo bare et dyrehospital der har siden :)

Jeg har ikke lige læst alle deres artikler. Men det handler vel ikke kun om at være gammeldags, men om hvilken "tro" man har :lol: :wink:

Info om CC passer i hvert fald meget godt :)

 

Tja, det ved jeg ikke, mange af de de ting de skriver giver jo netop hundene problemer....

Og hundejerne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Luxdog
Siden er meget gammeldags, man kan da se på det med racer, men derudover så står der rigtigt meget vrøvl på den side!

 

Sådan noget Cesar Millan og Jan Fennel noget, om dominans osv..

 

Jeg klagede over niveauet på et tidspunkt til den ansvarlige, men de svarer selvfølgelig ikke ;)

 

Problemet er at mange tror at alt hvad der hedder leksikon er SANDHEDEN, oplevede et eksempel på jubii på et tidspunkt, men det er jo bare et dyrehospital der har siden :)

Jeg har ikke lige læst alle deres artikler. Men det handler vel ikke kun om at være gammeldags, men om hvilken "tro" man har :lol: :wink:

Info om CC passer i hvert fald meget godt :)

 

Tja, det ved jeg ikke, mange af de de ting de skriver giver jo netop hundene problemer....

Og hundejerne.

Nu har jeg som sagt ikke lige fundet nogle konkrete fejl. Men der findes jo folk som ikke gider AH og andre fornuftige mennesker. Det kan også gå udover hunden :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes at noget der er med til at give siden "Hundeleksikon.dk" styrke, er at den IKKE står for bestemte ideologier.

I afsnittet om hundeadfærd er ganske kort beskrevet hvordan man kan tackle forskellige situationer. Nærmest en lille førstehjælp til uerfarne hundeejere. Faktisk synes jeg at mange af de afsnit er kort og glimrende skrevet. Selvfølgelig er der petitesser, hvor jeg ville gøre noget anderledes. Men sådan vil det da altid være. Simpelthen fordi hver eneste hund er forskellig. Vi KAN ikke få en færdig opskrift på, hvordan vi skal behandle vores hund. Vi er nødt til at tænke og vurdere selv. Og vi mennesker er jo også forskellige.

 

Jeg tror ikke engang der er links til sider med specielle ideologier.

Men jeg synes det er RIGTIG godt, at der ved hver hunderace er link til den specialklub ---under DKK--- som racen tilhører. Det kan redde nogle nye hvalpekøbere fra at komme ud i problemer med "ægte" racer uden stambog..

 

Siden er et fund og et glimrende tilbud til nye eller relativt uerfarne hundeinteresserede som måske endnu ikke har besluttet sig for hvilken race der er den rette for dem.

 

Jeg kan selv finde på at bruger den, hvis jeg støder på en race, som jeg ikke liige kan huske. Ved at klikke på racenavnet kommer jeg hurtigt til oversigten over racens egenskaber, --tit er der også et billede af hunden, -men ellers er der links forneden til evt. specialklubber. Der er listet over 200 forskellige racer på siden. Det er ret pænt, synes jeg.

 

Hvilke træningsmetoder man vil bruge til sin hund er et helt individuelt skøn.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der står sikkert mange gode ting på hundeleksikon.dk

 

Jeg gik nu bevidst ind på "Dominans og adfærdsproblemer".

Nederst står der skrevet:

 

"Udvalgte referencer:

Beaver B. V. (1999): "Canine behavior".

Fogle B. (1992): "The dog´s mind".

O´Farrel V. (1992): "Manual of canine behaviour"

Overall K. L. (1997): "Clinical behavioral medicine for small animals".

 

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

 

 

Copyright Københavns Dyrehospital © 2002-2008"

 

 

Nu hvor vi skriver 2008 synes jeg godt de kunne læse lidt nyere bøger og opdatere emnet.

Kilder som er hhv. 9, 11, 16 og 16 år gamle dutter altså bare ikke på en så populær website.

Det er ikke godt for sidens troværdighed.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der står sikkert mange gode ting på hundeleksikon.dk

 

Jeg gik nu bevidst ind på "Dominans og adfærdsproblemer".

Nederst står der skrevet:

 

"Udvalgte referencer:

Beaver B. V. (1999): "Canine behavior".

Fogle B. (1992): "The dog´s mind".

O´Farrel V. (1992): "Manual of canine behaviour"

Overall K. L. (1997): "Clinical behavioral medicine for small animals".

 

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

 

 

Copyright Københavns Dyrehospital © 2002-2008"

 

 

Nu hvor vi skriver 2008 synes jeg godt de kunne læse lidt nyere bøger og opdatere emnet.

Kilder som er hhv. 9, 11, 16 og 16 år gamle dutter altså bare ikke på en så populær website.

Det er ikke godt for sidens troværdighed.

 

Øh... nu drejer detteher spørgsmål jo mere om hvorvidt de skematiske optegnelser om hunderacerne er korrekte. Eller i hvert fald om vores hunde passer til de opgivelser, der er på siden...

 

Og de passer vist meget godt..

 

Der vil være variationer indenfor de enkelte racer.

 

Det andet med hvilke adfærdsforskere, der er mere eller mindre anerkendte, DET er vist ikke noget, vi kan pådutte en selvstændig drevet side som hundeleksikon.dk . Der har DE vist lov til at have deres egen mening --lige så vel som VI har her på siden.

 

Der er ingen facitliste, der siger, at det ene er bedre end det andet eller det tredie.

Her på siden er der måske en overvægt af brugere, der er tilhængere af en speciel retning. Det betyder jo ikke at alle andre er enige. ---Der er altså en verden udenfor andedammen..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Dogue1

Tja, hvis jeg ser på ddben så passer det rimeligt, hvis jeg da tager det som ca. gennemsnit af motion og aktivering.

 

Men jeg kan tilgengæld slet ikke genkende det høje dominans "tal"

hvis jeg ser på de ddber jeg selv har haft, den jeg har kendt og kender, og det bliver til en hel del hunde :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Der står sikkert mange gode ting på hundeleksikon.dk

 

Jeg gik nu bevidst ind på "Dominans og adfærdsproblemer".

Nederst står der skrevet:

 

"Udvalgte referencer:

Beaver B. V. (1999): "Canine behavior".

Fogle B. (1992): "The dog´s mind".

O´Farrel V. (1992): "Manual of canine behaviour"

Overall K. L. (1997): "Clinical behavioral medicine for small animals".

 

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

 

 

Copyright Københavns Dyrehospital © 2002-2008"

 

 

Nu hvor vi skriver 2008 synes jeg godt de kunne læse lidt nyere bøger og opdatere emnet.

Kilder som er hhv. 9, 11, 16 og 16 år gamle dutter altså bare ikke på en så populær website.

Det er ikke godt for sidens troværdighed.

 

Øh... nu drejer detteher spørgsmål jo mere om hvorvidt de skematiske optegnelser om hunderacerne er korrekte. Eller i hvert fald om vores hunde passer til de opgivelser, der er på siden...

 

Og de passer vist meget godt..

 

Der vil være variationer indenfor de enkelte racer.

 

Det andet med hvilke adfærdsforskere, der er mere eller mindre anerkendte, DET er vist ikke noget, vi kan pådutte en selvstændig drevet side som hundeleksikon.dk . Der har DE vist lov til at have deres egen mening --lige så vel som VI har her på siden.

 

Der er ingen facitliste, der siger, at det ene er bedre end det andet eller det tredie.

Her på siden er der måske en overvægt af brugere, der er tilhængere af en speciel retning. Det betyder jo ikke at alle andre er enige. ---Der er altså en verden udenfor andedammen..

 

Øh...mener du jeg går udenfor trådens emne fordi jeg tillader mig at undersøge hvor gamle de kilder er, som er blevet brugt til i hvert fald en del af websiten?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Der står sikkert mange gode ting på hundeleksikon.dk

 

Jeg gik nu bevidst ind på "Dominans og adfærdsproblemer".

Nederst står der skrevet:

 

"Udvalgte referencer:

Beaver B. V. (1999): "Canine behavior".

Fogle B. (1992): "The dog´s mind".

O´Farrel V. (1992): "Manual of canine behaviour"

Overall K. L. (1997): "Clinical behavioral medicine for small animals".

 

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

 

 

Copyright Københavns Dyrehospital © 2002-2008"

 

 

Nu hvor vi skriver 2008 synes jeg godt de kunne læse lidt nyere bøger og opdatere emnet.

Kilder som er hhv. 9, 11, 16 og 16 år gamle dutter altså bare ikke på en så populær website.

Det er ikke godt for sidens troværdighed.

Ja, det er også det jeg mener :)

 

De har siden jeg skrev til dem skrevet en masse forbehold ind i teksten, og de er ikke helt så ''dominansfikserede'', men det er stadig meget og det er altså noget vrøvl, og meget gammeldags meget af det :)

 

Jeg synes det er synd for hvalpe at blive opdraget med de ting, og folk opfatter et leksikon som en vidensamling som er sandheden.

 

Det er trist at der anbefales at man skal ignore initiativer fra hvalpens/hundens side, at man skal lade den spise sidst, ikke lade den være i sofa og seng (bla fordi den så kan blive højere end ejernen og det betragter man åbenbart som værende farligt :shock: )

Nå, ja og så mener de at det er godt at lade hunden gå sidst ud og ind og en masse andet ;)

 

Hvis det passer det der står på siden så kender jeg rigtigt mange hunde med ''dominansrelateret problemadfærd'' :shock::D

 

Hvad angår cairnen så passer det nogenlunde, men jeg synes det er en alt for tynd, overfladisk og mangelfuld måde at undersøge racer på :)

 

Det står intet af alt det jeg ville fortælle om racen, aktivitetsbehovet beskrives alt for lavt m.m..

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er en fin side, hvis man tager den for hvad det er ;) En overfladisk beskrivelse der skal give folk en idé..

Jeg ville nødigt dele hjem med Stella hvis hun samlet kun fik 60-80 min fysisk og psykisk aktivitet i mere end en uge i streg :lol: men hun er også knap 2 år gammel og er vant til at leve et meget aktivt liv..

 

Den henviser til gengæld til http://www.Dogbreedinfo.com hvilket i min optik er en af de bedste "opslagsværk-agtige" hjemmesider der er om hunde.

Korte, præcise og realistiske beskrivelser!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad angår cairnen så passer det nogenlunde, men jeg synes det er en alt for tynd, overfladisk og mangelfuld måde at undersøge racer på :)

 

Det står intet af alt det jeg ville fortælle om racen, aktivitetsbehovet beskrives alt for lavt m.m..

 

Opdragelse af hunde skal vi ikke nødvendigvis være enige om.

 

Men lige netop cairn terrieren står der da rigtig meget om. Der er faktisk flere links til relevante sider:

 

 

http://www.cairn-terrier.dk/ --uafhængigt dansk infoside.

 

http://www.dansk-terrier-klub.dk/ --specialklub under DKK.

 

http://www.akc.org/breeds/cairn_terrier/index.cfm ---AKC standard.

 

http://www.dogbreedinfo.com/cairnterrier.htm --- Et andet glimrende hundelexikon. Desværre ikke på dansk..

 

---Og links til 4 forskellige danske kenneler, --som igen har links til diverse andre sider, som DE finder relevante.

 

Og så er der detteher link:

http://www.cairnbogen.dk/

 

---Jeg ved ikke om bogen er skrevet efter acceptable principper ifølge "hunde-forum"-standard, men jeg er heller ikke sikker på, at det er det eneste saliggørende her i verden. Jeg kan meget godt lide, hvis folk selv tager stilling til, hvad der passer bedst til DEM og til lige netop DERES hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Hvad angår cairnen så passer det nogenlunde, men jeg synes det er en alt for tynd, overfladisk og mangelfuld måde at undersøge racer på :)

 

Det står intet af alt det jeg ville fortælle om racen, aktivitetsbehovet beskrives alt for lavt m.m..

 

Opdragelse af hunde skal vi ikke nødvendigvis være enige om.

 

Men lige netop cairn terrieren står der da rigtig meget om. Der er faktisk flere links til relevante sider:

 

 

http://www.cairn-terrier.dk/ --uafhængigt dansk infoside.

 

http://www.dansk-terrier-klub.dk/ --specialklub under DKK.

 

http://www.akc.org/breeds/cairn_terrier/index.cfm ---AKC standard.

 

http://www.dogbreedinfo.com/cairnterrier.htm --- Et andet glimrende hundelexikon. Desværre ikke på dansk..

 

---Og links til 4 forskellige danske kenneler, --som igen har links til diverse andre sider, som DE finder relevante.

 

Og så er der detteher link:

http://www.cairnbogen.dk/

 

---Jeg ved ikke om bogen er skrevet efter acceptable principper ifølge "hunde-forum"-standard, men jeg er heller ikke sikker på, at det er det eneste saliggørende her i verden. Jeg kan meget godt lide, hvis folk selv tager stilling til, hvad der passer bedst til DEM og til lige netop DERES hund.

 

Hvor har du travlt Birgitta og hvor er du hjælpsom :shock:

 

Jeg kunne godt selv få øje på de links ;)

 

Cairnbogen har jeg selvfølgelig læst for længe siden, også den der hedder Cairnterrier :D

 

Hvad du mener kan du bare skrive, jeg skriver hvad jeg mener, er det accebtabelt? eller?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Hvad angår cairnen så passer det nogenlunde, men jeg synes det er en alt for tynd, overfladisk og mangelfuld måde at undersøge racer på :)

 

Det står intet af alt det jeg ville fortælle om racen, aktivitetsbehovet beskrives alt for lavt m.m..

 

Opdragelse af hunde skal vi ikke nødvendigvis være enige om.

 

Men lige netop cairn terrieren står der da rigtig meget om. Der er faktisk flere links til relevante sider:

 

 

http://www.cairn-terrier.dk/ --uafhængigt dansk infoside.

 

http://www.dansk-terrier-klub.dk/ --specialklub under DKK.

 

http://www.akc.org/breeds/cairn_terrier/index.cfm ---AKC standard.

 

http://www.dogbreedinfo.com/cairnterrier.htm --- Et andet glimrende hundelexikon. Desværre ikke på dansk..

 

---Og links til 4 forskellige danske kenneler, --som igen har links til diverse andre sider, som DE finder relevante.

 

Og så er der detteher link:

http://www.cairnbogen.dk/

 

---Jeg ved ikke om bogen er skrevet efter acceptable principper ifølge "hunde-forum"-standard, men jeg er heller ikke sikker på, at det er det eneste saliggørende her i verden. Jeg kan meget godt lide, hvis folk selv tager stilling til, hvad der passer bedst til DEM og til lige netop DERES hund.

 

Hvor har du travlt Birgitta og hvor er du hjælpsom :shock:

 

Jeg kunne godt selv få øje på de links ;)

 

Cairnbogen har jeg selvfølgelig læst for længe siden, også den der hedder Cairnterrier :D

 

Hvad du mener kan du bare skrive, jeg skriver hvad jeg mener, er det accebtabelt? eller?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Hvad angår cairnen så passer det nogenlunde, men jeg synes det er en alt for tynd, overfladisk og mangelfuld måde at undersøge racer på :)

 

Det står intet af alt det jeg ville fortælle om racen, aktivitetsbehovet beskrives alt for lavt m.m..

 

Opdragelse af hunde skal vi ikke nødvendigvis være enige om.

 

Men lige netop cairn terrieren står der da rigtig meget om. Der er faktisk flere links til relevante sider:

 

 

http://www.cairn-terrier.dk/ --uafhængigt dansk infoside.

 

http://www.dansk-terrier-klub.dk/ --specialklub under DKK.

 

http://www.akc.org/breeds/cairn_terrier/index.cfm ---AKC standard.

 

http://www.dogbreedinfo.com/cairnterrier.htm --- Et andet glimrende hundelexikon. Desværre ikke på dansk..

 

---Og links til 4 forskellige danske kenneler, --som igen har links til diverse andre sider, som DE finder relevante.

 

Og så er der detteher link:

http://www.cairnbogen.dk/

 

---Jeg ved ikke om bogen er skrevet efter acceptable principper ifølge "hunde-forum"-standard, men jeg er heller ikke sikker på, at det er det eneste saliggørende her i verden. Jeg kan meget godt lide, hvis folk selv tager stilling til, hvad der passer bedst til DEM og til lige netop DERES hund.

 

Hvor har du travlt Birgitta og hvor er du hjælpsom :shock:

 

Jeg kunne godt selv få øje på de links ;)

 

Cairnbogen har jeg selvfølgelig læst for længe siden, også den der hedder Cairnterrier :D

 

Hvad du mener kan du bare skrive, jeg skriver hvad jeg mener, er det acceptabelt? eller?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
...Rolig nu, anne-marie... Jeg siger bare, at jeg er uenig i din ret hårde kritik af siden... a090.gif

 

Og det er fint nok du er uenig, det ved jeg du er ,selvom jeg nu ikke synes jeg er hård ved hundeleksikon, så ved jeg du synes det ;)

Men vi kan bare ikke diskutere, jeg tør faktisk ikke, for pludseligt er du personlig m.m., så jeg har undladt at svare dig hidtil !

 

Og du får heller ikke et svar nu som enhver anden ville få!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...