Hop til indhold

Hundeleksikon.dk ??


Gæst Sitto
 Share

Recommended Posts

Gæst Ninjamor
Det er nu også ret svært at få hoved og hale i :)

 

Afstandsøgende signaler skaber afstand, dæmpende signaler kontakt :)

 

Nå, nu læste jeg lige igen på hundleksikon, hunde bør ikke sove i sengen hos børn og voksne og om muligt slet ikke i soveværelses overhovedet, skriver de :cry:

 

Det hele handler om at hvis man omgåes for kærligt med sin hund (og bedste ven) så overtager den lige straks magten i familien, og det er da ikke alene en gammeldags opfattelse, men direkte dumt!

 

Jep.

Jeg forsøger mig med dæmpende men bliver mødt med afstandsøgende.

 

Markeringen: Jeg kommer til at tænke på Millans og desværre også Stilwells "less affection" oversat til "mindre hengivenhed", som er det der ofte rådes til fpr at undgå eller udrede problemer.

Problemer der som regel er skabt af hundeejerens uvidened.

 

Det må være grumme svært at være hund

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 115
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Det er nu også ret svært at få hoved og hale i :)

 

Afstandsøgende signaler skaber afstand, dæmpende signaler kontakt :)

 

Nå, nu læste jeg lige igen på hundleksikon, hunde bør ikke sove i sengen hos børn og voksne og om muligt slet ikke i soveværelses overhovedet, skriver de :cry:

 

Det hele handler om at hvis man omgåes for kærligt med sin hund (og bedste ven) så overtager den lige straks magten i familien, og det er da ikke alene en gammeldags opfattelse, men direkte dumt!

 

Jep.

Jeg forsøger mig med dæmpende men bliver mødt med afstandsøgende.

 

Markeringen: Jeg kommer til at tænke på Millans og desværre også Stilwells "less affection" oversat til "mindre hengivenhed", som er det der ofte rådes til fpr at undgå eller udrede problemer.

Problemer der som regel er skabt af hundeejerens uvidened.

 

Det må være grumme svært at være hund

 

Ja det er godt nok ikke trådens emne, men det du skriver der studsede jeg også gevaldigt over i udsendelsen med de to OES. Jeg synes desværre Stillwell på visse punkter er blevet mere hård, og nu i de få afsnit fra denne sæson jeg har set, har nævnt lederskab mere end et par gange...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Ja det er godt nok ikke trådens emne, men det du skriver der studsede jeg også gevaldigt over i udsendelsen med de to OES. Jeg synes desværre Stillwell på visse punkter er blevet mere hård, og nu i de få afsnit fra denne sæson jeg har set, har nævnt lederskab mere end et par gange...

 

Tjah.. Jeg kan ikke huske om hun nævner det mere nu end før, men jeg synes også hun har strammet en tand op.

Eller også bliver programmerne bare klippet sådan?

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu hopper vi så lige tilbage på sporet :wink:

 

Jeg synes umiddelbart racebeskrivelserne passer ret godt. Og angående aktivitetsbehov, så står der øverst at den nævnte aktivitet er udover aktivitet og motion i ejers hus og have.

 

Så synes jeg det passer fint nok. For så er den aktivitet de nævner jo egentlig bare de gåture man måtte lave udenfor hjemmet. Men det er nok lige i underkanten. Eller også skal man være megt aktiv med sin hund i haven :wink:

 

Jeg tjekkede lige islandsk fårehund og de stod til at skulle have mellem 60-80 min om dagen. Det er lidt lidt, sådan for en almindelig parcelhus hund. Bor den derimod på landet med fri adgang til stald, marker ovs, så vil det jo være fint hvis ejer derudover beskæftigede sig aktivt med hunden 1 time om dagen.

Jeg synes de burde sætte tiden op, eller også præsicere hvor meget aktivitet de mener.

Til gengæld var der en fin beskrivelse af islænderen på dogbreedinfo. Bla, skriver de at det er en race der har stort behov for at følge sin familie rundt og ofte ikke kan lide at være alene hjemme :wink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det er godt nok ikke trådens emne, men det du skriver der studsede jeg også gevaldigt over i udsendelsen med de to OES. Jeg synes desværre Stillwell på visse punkter er blevet mere hård, og nu i de få afsnit fra denne sæson jeg har set, har nævnt lederskab mere end et par gange...

 

Tjah.. Jeg kan ikke huske om hun nævner det mere nu end før, men jeg synes også hun har strammet en tand op.

Eller også bliver programmerne bare klippet sådan?

 

Jeg må indrømme at jeg ikke har set forfærdelig mange af afsnittene, så det kan godt være hun ikke nævner det mere end hun plejer. Det er nok rigtigt at det er fordi hun har strammet lidt op.

 

Og klipningen spiller sikkert også en rolle...

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu hopper vi så lige tilbage på sporet :wink:

 

Jeg synes umiddelbart racebeskrivelserne passer ret godt. Og angående aktivitetsbehov, så står der øverst at den nævnte aktivitet er udover aktivitet og motion i ejers hus og have.

 

Så synes jeg det passer fint nok. For så er den aktivitet de nævner jo egentlig bare de gåture man måtte lave udenfor hjemmet. Men det er nok lige i underkanten. Eller også skal man være megt aktiv med sin hund i haven :wink:

 

Jeg tjekkede lige islandsk fårehund og de stod til at skulle have mellem 60-80 min om dagen. Det er lidt lidt, sådan for en almindelig parcelhus hund. Bor den derimod på landet med fri adgang til stald, marker ovs, så vil det jo være fint hvis ejer derudover beskæftigede sig aktivt med hunden 1 time om dagen.

Jeg synes de burde sætte tiden op, eller også præsicere hvor meget aktivitet de mener.

Til gengæld var der en fin beskrivelse af islænderen på dogbreedinfo. Bla, skriver de at det er en race der har stort behov for at følge sin familie rundt og ofte ikke kan lide at være alene hjemme :wink:

 

Okay så :oops::P

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, der er mange ''gode'' tips ine på dogbreedinfo...

 

http://www.dogbreedinfo.com/articles/illusiondogtrainingcollar.htm

 

http://www.dogbreedinfo.com/care.htm

 

Der er mange henvisninger og anbefalinger af Cesar Millan rundt omkring på siden.

 

Jeg klikkede på dit første link:

Hvad er det for et torturinstrument at sætte på sin hund :shock:

 

Websites der henviser til den slags metoder kan jeg ikke have respekt for.

 

(Ligesom jeg iøvrigt heller ikke kan have respekt for fok der bliver nødt til at bruge den slags som hjælpemiddel for overhovedet at have styr på sin hund. Det er da noget af en falliterklæring!)

 

2199_dogbreed_1.jpg

2199_dogbreedinfo_1.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Ja, der er mange ''gode'' tips ine på dogbreedinfo...

 

http://www.dogbreedinfo.com/articles/illusiondogtrainingcollar.htm

 

http://www.dogbreedinfo.com/care.htm

 

Der er mange henvisninger og anbefalinger af Cesar Millan rundt omkring på siden.

 

Jeg klikkede på dit første link:

Hvad er det for et torturinstrument at sætte på sin hund :shock:

 

Websites der henviser til den slags metoder kan jeg ikke have respekt for.

 

(Ligesom jeg iøvrigt heller ikke kan have respekt for fok der bliver nødt til at bruge den slags som hjælpemiddel for overhovedet at have styr på sin hund. Det er da noget af en falliterklæring!)

 

2199_dogbreed_1.jpg

2199_dogbreedinfo_1.jpg

 

Det ligner det halsbånd Millans kone har "udviklet".

 

Tænk hvis al den tid og hjernevirksomhed der bruges på at "udvikle" redskaber til træning blev brugt på at finde løsninger, som inddrager hunden som en aktiv samarbejdspartner i stedet!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Ja, der er mange ''gode'' tips ine på dogbreedinfo...

 

http://www.dogbreedinfo.com/articles/illusiondogtrainingcollar.htm

 

http://www.dogbreedinfo.com/care.htm

 

Der er mange henvisninger og anbefalinger af Cesar Millan rundt omkring på siden.

 

Jeg klikkede på dit første link:

Hvad er det for et torturinstrument at sætte på sin hund :shock:

 

Websites der henviser til den slags metoder kan jeg ikke have respekt for.

 

(Ligesom jeg iøvrigt heller ikke kan have respekt for fok der bliver nødt til at bruge den slags som hjælpemiddel for overhovedet at have styr på sin hund. Det er da noget af en falliterklæring!)

 

2199_dogbreed_1.jpg

2199_dogbreedinfo_1.jpg

 

Nej, og det er jo det Hundeleksikon gør, så er de røde, grønne og blå brikker ud for en racehunds behov lidt ligegyldigt ;)

 

Hvis gåturen skal gåes iført det torturintrument, og så krydret med ryk, jamen så kan der ikke være meget fornøjelse tilbage for hunden

 

Jeg blev også rystet over de billeder, og jeg er egentlig også lidt overrasket over at der ikke har været nogen der har kommenteret det før nu, det er noget af et tortur redskab de har fået bikset sammen der :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jøses en tråd :shock:

 

Jeg føler endnu engang behov for at understrege, at fordi en hjemmeside henviser til uheldige metoder, ikke gør hele hjemmesiden ringe!

 

Jeg har aldrig brugt dogbreedinfo til andet end hvad den umiddelbart lægger op til, nemlig research af racer, og til dette formål er den en af de bedste "opslags-værker" der er på nettet!

 

I dén optik er den fantastisk og ganske brugbar.. resten orker jeg ikke engang bruge tid eller energi på at kommentere :lol: jeg er syg!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg klikkede på dit første link:

Hvad er det for et torturinstrument at sætte på sin hund :shock:

 

Websites der henviser til den slags metoder kan jeg ikke have respekt for.

 

(Ligesom jeg iøvrigt heller ikke kan have respekt for fok der bliver nødt til at bruge den slags som hjælpemiddel for overhovedet at have styr på sin hund. Det er da noget af en falliterklæring!)

 

2199_dogbreed_1.jpg

2199_dogbreedinfo_1.jpg

 

Jeg kan kun sige stakkels hunde :cry:

 

Det er ærgeligt folk omkring i verden ikke er blevet oplyst bedre om andre metoder til at opdrage deres hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jøses en tråd :shock:

 

Jeg føler endnu engang behov for at understrege, at fordi en hjemmeside henviser til uheldige metoder, ikke gør hele hjemmesiden ringe!

 

 

Måske ikke. Men det er stadig nogle meget uheldige råd og informationer den giver de pågældende personer der læser på siden.

 

De 2 artikler jeg var inde og læse er da virkelig opsigtsvækkende. De foreslår at man installere underjordisk elektrisitet, så hunden ikke løber væk.

Og fortæller folk, at hunde der hopper op ( sikkert fordi hunden er glad for at se en, og bare vil sige hej), ingen respekt har for sin ejer.

 

Jeg personligt kan ikke lide hvad jeg ser og læser :!:

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske ikke. Men det er stadig nogle meget uheldige råd og informationer den giver de pågældende personer der læser på siden.

 

De 2 artikler jeg var inde og læse er da virkelig opsigtsvækkende. De foreslår at man installere underjordisk elektrisitet, så hunden ikke løber væk.

Og fortæller folk, at hunde der hopper op ( sikkert fordi hunden er glad for at se en, og bare vil sige hej), ingen respekt har for sin ejer.

 

Jeg personligt kan ikke lide hvad jeg ser og læser :!:

 

Jamen vi er ikke uenige :shock: de råd der er mildesttalt frygtelige - og desværre et sigende udtryk for hvordan folk holder hund i USA!

 

Det ændrer bare stadig ikke på at de har nogle virkeligt gode racebeskrivelser :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske ikke. Men det er stadig nogle meget uheldige råd og informationer den giver de pågældende personer der læser på siden.

 

De 2 artikler jeg var inde og læse er da virkelig opsigtsvækkende. De foreslår at man installere underjordisk elektrisitet, så hunden ikke løber væk.

Og fortæller folk, at hunde der hopper op ( sikkert fordi hunden er glad for at se en, og bare vil sige hej), ingen respekt har for sin ejer.

 

Jeg personligt kan ikke lide hvad jeg ser og læser :!:

 

Jamen vi er ikke uenige :shock: de råd der er mildesttalt frygtelige!

 

Det ændrer bare stadig ikke på at de har nogle virkeligt gode racebeskrivelser :)

 

Dem har jeg ikke selv lige fået set på :wink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Måske ikke. Men det er stadig nogle meget uheldige råd og informationer den giver de pågældende personer der læser på siden.

 

De 2 artikler jeg var inde og læse er da virkelig opsigtsvækkende. De foreslår at man installere underjordisk elektrisitet, så hunden ikke løber væk.

Og fortæller folk, at hunde der hopper op ( sikkert fordi hunden er glad for at se en, og bare vil sige hej), ingen respekt har for sin ejer.

 

Jeg personligt kan ikke lide hvad jeg ser og læser :!:

 

Jamen vi er ikke uenige :shock: de råd der er mildesttalt frygtelige - og desværre et sigende udtryk for hvordan folk holder hund i USA!

 

Det ændrer bare stadig ikke på at de har nogle virkeligt gode racebeskrivelser :)

Problemet er som jeg ser det, at mange der kigger racer vil læse videre, ligesom de også vil på Hundeleksikon.dk, det betyder at mange vil få den opfattelse at sådan opdrager man hunde.

 

Og det er vel rimeligt nok at bringe det op og diskutere det?

 

Det halsagregat er tortur og dyreplageri, og man kan så linke til den slags hele vejen ned igennem teksten når man læser om racerne :cry:

 

At det foregår i USA er måske ikke så vigtigt, da siden er tilgængeligt overalt:)

 

Hvorfor skulle du have en specielt forpligtigelse til at forsvare den side?

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Det halsagregat er tortur og dyreplageri, og man kan så linke til den slags hele vejen ned igennem teksten når man læser om racerne :cry:

 

 

Kan ikke rigtig se mig frem til det. Men hvordan fungere det halsbånd??

Er det ligesom et kvælerhalsbånd, men hvor det i stedet kvæler to steder på halsen?

Link til indlæg
Del på andre sites

Problemet er som jeg ser det, at mange der kigger racer vil læse videre, ligesom de også vil på Hundeleksikon.dk, det betyder at mange vil få den opfattelse at sådan opdrager man hunde.

 

Og det er vel rimeligt nok at bringe det op og diskutere det?

Det har jeg vist aldrig sagt det ikke er - rimeligt altså :)

 

Jeg ved ikke om der er mange der læser racer der vil kigge videre - jeg har aldrig gjort det.

Uanset ændrer det bare ikke på, at racebeskrivelserne er gode, realistiske og givende i forhold til videre research :)

Jeg føler mig lidt som en plade der er gået i hak :lol:

 

Det halsagregat er tortur og dyreplageri, og man kan så linke til den slags hele vejen ned igennem teksten når man læser om racerne :cry:

 

At det foregår i USA er måske ikke så vigtigt, da siden er tilgængeligt overalt:)

 

Hvorfor skulle du have en specielt forpligtigelse til at forsvare den side?

Jeg har ikke nogen speciel forpligtigelse til at forsvare den side. Jeg undrer mig blot over, at tingene bliver fremstillet som værende enten eller, godt eller skidt!

Jeg ser ikke verden som værende enten sort eller hvid og har svært ved at forholde mig til folk der gør ;)

Fordi de anbefaler metoder vi herinde ikke er enige i, betyder det ikke man ikke kan bruge det glimrende stykke arbejde der er gjort i at beskrive racerne.

 

Har du læst nogle af racebeskrivelserne? Jeg mindes at du ikke er så god til engelsk, eller blander jeg dig sammen med en anden? :lol: Det KAN være svært at holde styr på.. især når ens hovede føles som om det er ved at eksplodere :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Problemet er som jeg ser det, at mange der kigger racer vil læse videre, ligesom de også vil på Hundeleksikon.dk, det betyder at mange vil få den opfattelse at sådan opdrager man hunde.

 

Og det er vel rimeligt nok at bringe det op og diskutere det?

Det har jeg vist aldrig sagt det ikke er - rimeligt altså :)

 

Jeg ved ikke om der er mange der læser racer der vil kigge videre - jeg har aldrig gjort det.

Uanset ændrer det bare ikke på, at racebeskrivelserne er gode, realistiske og givende i forhold til videre research :)

Jeg føler mig lidt som en plade der er gået i hak :lol:

 

Det halsagregat er tortur og dyreplageri, og man kan så linke til den slags hele vejen ned igennem teksten når man læser om racerne :cry:

 

At det foregår i USA er måske ikke så vigtigt, da siden er tilgængeligt overalt:)

 

Hvorfor skulle du have en specielt forpligtigelse til at forsvare den side?

Jeg har ikke nogen speciel forpligtigelse til at forsvare den side. Jeg undrer mig blot over, at tingene bliver fremstillet som værende enten eller, godt eller skidt!

 

Fordi de anbefaler metoder vi herinde ikke er enige i, betyder det ikke man ikke kan bruge det glimrende stykke arbejde der er gjort i at beskrive racerne.

 

Jeg ser ikke verden som værende enten sort eller hvid og har svært ved at forholde mig til folk der gør ;)

Har du læst nogle af racebeskrivelserne? Jeg mindes at du ikke er så god til engelsk, eller blander jeg dig sammen med en anden? :lol: Det KAN være svært at holde styr på :)

Så vidt jeg husker har du ikke kommenteret hvorvidt det er rimeligt eller ej, da jeg kender dig, formoder jeg at du stadig er imod de metoder :D

 

Jeg synes netop det er meget sort og hvidt kun at se på det ene og ikke at ville beskæftige sig med det andet :lol:

 

Det virker som om det er helt forbudt at se på de andre dele af siderne også ;)

 

Typisk går jeg op i helheder, og helheder er ikke kun det ene eller det andet, helheden består af en række enkelt dele der har en værdi, og til sidst giver det et helt billede, en helhed, den enkelte del har altid stadig sin værdi, men i helheden påvirkes det af de andre deles minusser :D

 

Jo, jeg har set deres racebeskrivelse, og den er rimelig god (jeg nyder også billeder af puddel/cairn blandinger osv), men når jeg læser sådan noget, så klikker jeg også (som så mange andre) også på de andre ting man kan klikke på :)

Og her kommer man så til hvad man kan gøre når man får hunden, og det er ren Cesar Millan :)

 

Fordi vi ikke mener vi har brug for at kigge på de andre dele af siderne (vi har jo masser af viden :D), kan vi bestemt ikke konkludere at sådan har alle andre det også :)

 

Jeg husker for ganske nyligt, en debatør på jubii der påstod at det hun skrev var rigtigt fordi det havde hun læst på Hundeleksikon, så har det dog en del magt, behøver jeg at skrive at det handlede om de gammeldags ''hold hunden nede medtoder, ellers tager den magten fra dig'' ?

 

Hun mente at når det stod i et leksikon så kunne det ikke blive mere sandt :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jøses en tråd :shock:

 

Jeg føler endnu engang behov for at understrege, at fordi en hjemmeside henviser til uheldige metoder, ikke gør hele hjemmesiden ringe!

 

Jeg har aldrig brugt dogbreedinfo til andet end hvad den umiddelbart lægger op til, nemlig research af racer, og til dette formål er den en af de bedste "opslags-værker" der er på nettet!

 

I dén optik er den fantastisk og ganske brugbar.. resten orker jeg ikke engang bruge tid eller energi på at kommentere :lol: jeg er syg!

 

Synes du virkelig det lyder så dumt det vi skriver at du bliver nødt til at sige "jøsses en tråd"?

Jeg siger ikke jøsses om dine indlæg, men jeg er da åben overfor at ændre mening. Så jeg gik endnu engang ind på siden, men kan desværre ikke med min bedste vilje komme udenom at det der springer mig i øjnene først, det som siden "umiddelbart lægger op til" i mine øjne, er alt det der står med de største bogstaver på selve forsiden. Hvor den første henvisning er til artiklen omkring gåture á la Milan.

Mine øjne ser ikke som det første den lidt pudsigt placerede menu, hvori bl.a. indgår research af racer.

Men lad nu den ligge.

 

Jeg gik så ind for at læse om chihuahua´en som race. Og glad blev jeg da jeg bl.a. læste flg.: "respond well to proper, gentle (positive reinforcement) training. "

 

Jeg rullede videre ned, var da blevet interesseret i at læse mere om sitens gode råd omkring chihuahuaen, og hvad sker der: Pludselig står der dette:

 

DBI Recommends To EVERY Dog Owner

Cesar Millan DVD's

Cesar Millan Books

 

Det stod pænt indrammet og med direkte link til salg af Milan´s bøger og dvd´er.

 

Det virker nærmest som om de er flere webmasters, som ikke helt er enige om hvad de skal formidle videre :?

 

Og jeg kan og vil ikke have respekt for en hjemmeside der anbefaler og henviser til den slags metoder.

 

Men det er i orden for mig at du synes researchen af racer er "fantastisk og brugbar og et af de bedste opslagsværker."

 

Jeg har bare ikke lyst til at anbefale siden til nogen. Sæt nu de rullede ned og læste til bunds, -eller endnu værre- gik i gang med at læse artiklerne derinde :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

:D det er da frygteligt, så man kan grave lort op, hvis det er det, man vil...

Men det undrer mig ikke.....

Hvis der ikke er noget på en vis side, så er der nok på en af de sider, som siden linker til .... eller på en af de sider som siderne der linkes til, linker til.. :roll: (er De forvirret? :? )

 

Sandsynligvis kan man gøre det samme med Dansk Kennelklubs hjemmeside.

 

 

Nu er det nok især de danske dele af hundeleksikon, der har interesse.

Når jeg henviser til siden, så henviser jeg i hvert fald specifikt til det system med at man kan få oplysninger om størrelse, pels, aktivitetsniveau, ejererfaring, børnevenlighed osv.osv..

Altsammen på en skematisk måde, der er til gavn for alle de få mennesker, der ikke rigtig ved hvilken hunderace, de vil have, ---og de mennesker der heller ikke nødvendigvis kender forskel på en cocker spaniel og en irsk vandspaniel, --eller en bordercollie og en collie..

Det er et system, som jeg ikke mener findes på nogen anden side.

 

De mennesker, jeg henviser til siden, er typisk mennesker, der stadig ikke har besluttet sig for race. Eller mennesker, der søger mere information om den race, de har besluttet sig for.

Og der er Hundeleksikons egen del --og den del af Dogbreedinfo, som hundeleksikon linker til angående racebeskrivelser-- rigtig nyttig. Måske er aktivitetsniveauet for hundene sat lavere end den gennemsnitlige hundeforum-bruger ville sætte det for sin egen race. ---men Hundeleksikons bud på et GENNEMSNITLIGT aktivitetsniveau for den voksne hund er nok meget realistisk.

 

Jeg tror altså nok, at mange af de mennesker, der leder efter en race, --og senere en hvalp--- helst holder sig til en dansksproget hjemmeside. Og jeg oplever at der også er almen forståelse for, at man ikke direkte kan overføre amerikanske tilstande og levemåder til danske forhold...

Desuden er risikoen for misforståelser endnu større end når der er tale om dansk/dansk kommunikation...

 

...De der billeder med boxeren han jeg ikke rigtig se hoved og hale i... Jeg er i tvivl om at de skulle virke, og hvordan... Først troede jeg, det var en slags "Halssele" som skulle beskytte hundens hals imod for voldsomt træk på et bestemt sted...

Det er det så ikke. Tværtimod. Jeg vil kalde den en udansk opfindelse, som man næppe får at se her i landet. Ligesom man ser mindre og mindre til pighalsbånd. Og ligesom man i Danmark ikke må bruge strømhalsbånd til hunde..

 

Jeg fatter ikke rigtig hvad formålet er med at trække de negative ting frem i én lang uendelighed?

 

Hvis man vil have bredden og glæden ved at søge information på udenlandske sider, så må man nok også acceptere, at der er en kulturel forskel landene imellem.

 

Børn lærer i dag allerede i underskolen at vurdere og sortere i den strøm af informationer, som de udsættes for hver dag..... Hvordan kan det så være SÅ svært for voksne? brugere af Hundeforum at gøre det samme?

 

Hvorfor er der ikke nogen der kikker på alle de positive links, der også er på hundeleksikon.dk? Links til hjemløse danske hunde, svømmehaller, artikler om pthalater og kemiske stoffer i dyreprodukter, --og et hav af links til oplysninger om hundesygdomme og links til sider om udenlandske gadehunde.. osv. osv. Vi kan ikke være enige om alt. Men umiddelbart kan jeg altså finde væsentligt flere positive links end de negative links, der bliver himlet over her. :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så vidt jeg husker har du ikke kommenteret hvorvidt det er rimeligt eller ej, da jeg kender dig, formoder jeg at du stadig er imod de metoder :D

Det tror jeg godt du ved at jeg er :lol:

 

Jeg synes netop det er meget sort og hvidt kun at se på det ene og ikke at ville beskæftige sig med det andet :lol:

 

Det virker som om det er helt forbudt at se på de andre dele af siderne også ;)

Hvem har sagt det? Jeg har da ikke!? Jeg har blot pointeret at det virker fjollet at forkaste de positive sider, fordi der også findes negative.

 

Typisk går jeg op i helheder, og helheder er ikke kun det ene eller det andet, helheden består af en række enkelt dele der har en værdi, og til sidst giver det et helt billede, en helhed, den enkelte del har altid stadig sin værdi, men i helheden påvirkes det af de andre deles minusser :D

Ja vi kan da blive enige om at helheden består af en række enkeltdele, hver med egen værdi. Men her stopper vores enighed også.

 

Jeg kan slet ikke følge den (i min optik meget firkantede tankegang) om at få negative enkeltdele, bevirker at de positive også bliver kastet overbord.

 

Når vi som mennesker læser en tekst, det være sig tekst i den bogstavlige betydning, men også overført til tv, billeder og andre informationskilder, sorterer vi informationen i brugbar og ikke brugbar.

Det ikke brugbare bliver typisk forkastet og glemt, imens det brugbare bliver lagret.

Fordi en tekst - lad og sige en nyhedsudsendelse - indeholder en række elementer som ikke er brugbare, og som du måske er direkte uenig i, gør det ikke selv udsendelsen dårlig eller ikke brugbar.

Samme princip gælder vel for en hjemmeside!?

 

Jo, jeg har set deres racebeskrivelse, og den er rimelig god (jeg nyder også billeder af puddel/cairn blandinger osv), men når jeg læser sådan noget, så klikker jeg også (som så mange andre) også på de andre ting man kan klikke på :)

Og her kommer man så til hvad man kan gøre når man får hunden, og det er ren Cesar Millan :)

 

Fordi vi ikke mener vi har brug for at kigge på de andre dele af siderne (vi har jo masser af viden :D), kan vi bestemt ikke konkludere at sådan har alle andre det også :)

 

Jeg husker for ganske nyligt, en debatør på jubii der påstod at det hun skrev var rigtigt fordi det havde hun læst på Hundeleksikon, så har det dog en del magt, behøver jeg at skrive at det handlede om de gammeldags ''hold hunden nede medtoder, ellers tager den magten fra dig'' ?

 

Hun mente at når det stod i et leksikon så kunne det ikke blive mere sandt :)

Hvis jeg skulle bruge min dag på at bekymre mig for, hvilke skidte ting folk kan finde rundt om på nettet - og i bøger for den sags skyld - ville jeg dårligt have tid til at passe mit arbejde, min hund eller mig selv for den sags skyld :)

Selvfølgeligt er det uheldigt at der findes agrigater som vist overfor :shock: og det siger jeg selvom jeg ikke har taget mig tiden til at læse mig frem til hvordan det egentligt skal fungere!

 

Jeg vælger blot at frasortere det dårlige og tage det gode og bruge - og synes du helt ærligt ikke det er langt det mest konstruktive!?

Personligt bruger jeg dogbreedinfo til at læse op på de racer jeg har på mine hold. Jeg henviser også til siden (som opslagsværk om hunderacer!!), og politikens hundeleksikon, hvis folk står med en hund de intet aner om.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg henviser også til siden (som opslagsværk om hunderacer!!), og politikens hundeleksikon, hvis folk står med en hund de intet aner om.

 

Når du så anbefaler dogbreedinfo.com, fraråder du så artiklerne?

Hvis du ikke har gjort det hidtil, er det så noget du vil gøre fremover? Nu hvor du har set hvad de artikler kan indeholde?

 

For de artikler er jo ikke befordrende for den ideologi du står for som træner.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Jeg henviser også til siden (som opslagsværk om hunderacer!!), og politikens hundeleksikon, hvis folk står med en hund de intet aner om.

 

Når du så anbefaler dogbreedinfo.com, fraråder du så artiklerne?

Hvis du ikke har gjort det hidtil, er det så noget du vil gøre fremover? Nu hvor du har set hvad de artikler kan indeholde?

 

For de artikler er jo ikke befordrende for den ideologi du står for som træner.

Jeg tror jeg bare hæfter mig på her, istedet for at svare ovenstående :D

 

Det er et godt spørgsmål, og faktisk min pointe med mine skriverier om de sider, jeg vil hvis jeg henviser til de sider, tage afstand fra de metoder der bliver henvist til :)

 

Forhåbentligt kan jeg også gøre det fremover uden at nogen skriver jøsses om mig :lol:

 

Jeg har allerede skrevet et forbehold flere gange hvor andre har anbefalet hundeleksikon, det vil jeg fortsætte med :)

 

Ikke fordi jeg mangler respekt for andre hundejere, men fordi jeg har respekt for og kærlighed til dem og deres hunde :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...