Hop til indhold

Golden eget som førstegangshund?


Gæst rannva
 Share

Recommended Posts

Gæst rannva
jaa kan godt se der er lidt langt så:stupid:

Men så må du jo gå på jagt når du kommer hertil...

Har du fundet ud af om du vil have en hvid, gul eller mørk golden?

 

 

Farven er som så lige meget, vil nok mere gå efter et godt sind..synes faktisk hver farve har deres charme:banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Farven er som så lige meget, vil nok mere gå efter et godt sind..synes faktisk hver farve har deres charme:banan:

 

ALLE farver er super skønne:hjerte:

Men grunden til at jeg nævner farve, er at i goldens har farve tit noget at gøre med sind og aktivitet.

 

Mørk og slank= meget aktiv og jagtglad, elsker at arbejde og har behov for det. Så valg kun en jagt golden hvis du virkelig vil arbejde.

 

Gylden og standart (mellem stor og mellem lang pels)=fine familiehunde, som gerne vil træne, og lege, nogle liner er avlet lidt væk fra plasergenet.

 

Hvid og stor (meget pels og tit relativ store)= Den man skal vælge hvis men vil udstilling, søde og bløde, samarbejds vilje, plasergen kan i nogle liner være avlet lidt ud.

og der er ikke alle der naturligt vil apporter.

 

I alle farver og linier er der selvfølgelig undtagelser. Og det er bare et groft oversnit, sådan lidt hurtigt skrevet ned:blink:

Og man kan jo helt sikkert finde den hund der passer perfekt til en i alle varianter hvis man bare kigger sig for:-D

Så man ikke ender i den forkerte gryft :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 years later...

Jeg er helt ny i dette forum, men jeg håber at det er ok jeg bringer den gamle tråd op, for jeg har faktisk haft samme spørgsmål som trådstarter. Jeg skal have en hund så snart mit lejlighedskøb er gået i orden, og har altid været dybt forelsket i den fantastiske golden retriever, men har altid tænkt at det ikke har kunnet lade sig gøre, da jeg er alene og bor i lejlighed. Derfor har jeg de sidste par år læst alt hvad jeg kan om de forskellige mindre hunderacer. Jeg har dog hørt om flere som har kunnet have golden retriever uden problemer med alene-hjemme-tid osv. Derfor er det også dejligt at læse alle jeres svar - det gør at jeg måske vil overveje det en ekstra gang.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...