Hop til indhold

Kamphunde forbud....


Gæst Sammar
 Share

Recommended Posts

Du synes ikke, at det er et problem? Jeg synes, det er et mega problem, at man skal være 110% ekspert og 110% koncentreret 24/7, for at kunne håndtere sådan en hund. For det er der ingen, der er, og ikke engang det er måske altid nok.

 

Selv vi herinde, som betragter os selv som nogle af de mest dedikerede hundeejere, laver fejl. Og hvad med alle de "almindelige" hundeejere, der ikke går så meget op i det, som vi gør? Hvordan kan man forsvare at have en race, hvor fejl ofte viser sig at have så fatale følger?

 

Jamen, alle hunderacer "lider" jo af egetkønsaggression i større eller mindre grad :confused: Berner sennen, schæfer, rottweiler, ja selv labrador og nærmest med garanti de fleste terrier (synes i hvert fald at en del terriers har et "problem" med omverdenen - selvom en af Møffes venner er en West Highland White Terrier :lun:)... Selvfølgelig er det typisk mere udtalt hos hanhunde og selvfølgelig er det ikke altid konsekent - men så er alle racer jo et problem. For heller ikke alle kamphunde lider af egetkønsaggression - mødte da en 8-årig amstaff han for et par dage siden, der bare ignorerede en møghamrende irriterende schæferhan, der blev ved med at irritere den :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 310
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Priceman

Nu fik blev jeg gjort obs på at du havde kommenteret på mit indlæg, Så jeg vil lige svare.

 

Jeg synes godt nok, at sammenligningen med indvandrere er usmagelig.

 

Det er ikke en sammenligning. Det er en paralel der påpeger den manglende tolerance som jeg oplever det.

 

Du er altid så opsat på, at man ikke "menneskeliggør" hunde, men det er åbenbart helt ok at "hundeliggøre" mennesker?

 

Det er jo det, du gør, når du laver sådan en sammenligning.

 

Igen. det er en paralel.

 

 

Pga. den bevidste avl på bestemte egenskaber hos bestemte hunderacer, kan man godt sige, at f.eks. terriere er stædige og border collies er gode til at løse opgaver. Sådan kan du dælme ikke udtale dig om mennesker af en bestemt nationalitet.

 

Mener ikke jeg har udtalt mig om bestemte nationaliteter.

Mit indlæg handler om at undgå ekskludering og opfordre til mere inkludering.

Ekskludering er desværre blevet en kedelig hverdags ting som alt for mange nyder at deltage i enten fysisk eller ved at se de TV programmer som jeg nævner.

 

 

Eller du tror måske stadig på den der med, at skotter er nærige og finner har let til kniven?

 

Næ den kune jeg ikke huske. Men du kunne :blink:

 

Siden du ikke går ind for, at man ekskluderer ting, man ikke kan håndtere, så synes du måske også, at Hr. Jensen skal have lov at anskaffe sig den tiger, han altid har drømt om?

 

Nu er tigeren en truet dyreart og befinder sig i mine øjne bedst i den vilde natur. Og der er allerede lovgivning på området. Men hvis Hr Jensen vil åbne en dyre park så , fint med mig.

 

 

Det er da ikke fair, at hans personlige frihed skal begrænses, bare fordi at nogen har fordomme over for tigre og har sat sig for at "hade og kanøfle" dem?:rolleyes:

 

Det ville være rart hvis du kunne holde dine sarkastiske bemærkninger for dig selv. :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen, alle hunderacer "lider" jo af egetkønsaggression i større eller mindre grad :confused: Berner sennen, schæfer, rottweiler, ja selv labrador og nærmest med garanti de fleste terrier (synes i hvert fald at en del terriers har et "problem" med omverdenen - selvom en af Møffes venner er en West Highland White Terrier :lun:)... Selvfølgelig er det typisk mere udtalt hos hanhunde og selvfølgelig er det ikke altid konsekent - men så er alle racer jo et problem. For heller ikke alle kamphunde lider af egetkønsaggression - mødte da en 8-årig amstaff han for et par dage siden, der bare ignorerede en møghamrende irriterende schæferhan, der blev ved med at irritere den :evil:

 

Alt i alt ser det jo bare ikke ud til at volde så store problemer hos andre racer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu fik blev jeg gjort obs på at du havde kommenteret på mit indlæg, Så jeg vil lige svare.

 

 

 

Det er ikke en sammenligning. Det er en paralel der påpeger den manglende tolerance som jeg oplever det.

 

 

 

Igen. det er en paralel.

 

 

 

 

Mener ikke jeg har udtalt mig om bestemte nationaliteter.

Mit indlæg handler om at undgå ekskludering og opfordre til mere inkludering.

Ekskludering er desværre blevet en kedelig hverdags ting som alt for mange nyder at deltage i enten fysisk eller ved at se de TV programmer som jeg nævner.

 

 

 

 

Næ den kune jeg ikke huske. Men du kunne :blink:

 

 

 

Nu er tigeren en truet dyreart og befinder sig i mine øjne bedst i den vilde natur. Og der er allerede lovgivning på området. Men hvis Hr Jensen vil åbne en dyre park så , fint med mig.

 

 

 

 

Det ville være rart hvis du kunne holde dine sarkastiske bemærkninger for dig selv. :klap:

 

Tænk jeg synes, din sammenligning, eller parallel om du vil, er langt mere sarkastisk/nedsættende you name it.

Link til indlæg
Del på andre sites

Alt i alt ser det jo bare ikke ud til at volde så store problemer hos andre racer.

 

Kan jeg ikke udtale mig dybere om, men jeg har endnu ikke oplevet problemer med kamphunde i den henseende. Det værste var en han-kamphund, der ville have Møffe væk fra en løbsk tæve (begge to var samme ejers og begge to fik lov til at løbe løs som det passede dem :stupid: + en tredie kamphanhund, som dog ikke umiddelbart skabte ravage, men også samme ejers).

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo, men man ser jo, at aggressiviteten kan komme meget pludseligt - også hos hunde, der ellers hidtil har været blide som lam. Om det så er egetkønsaggression eller hvad for en slags aggression, det er, skal jeg ikke gøre mig klog på. Og selvom ejeren passer på, synes jeg ikke, det er betryggende, at folk render rundt med en potentiel bombe. Det er en meget stor tillid at forlange af forbipasserende.

 

Sådan har jeg faktisk også stået i et enkelt tilfælde hvor min flatter trak mig frådende hen ad en sti fordi hun havde bidt sig selv i tungen og mente at det var den labbe der havde forsvaret sin pind, der havde gjort det. Hun var ellers så udglattende og kunne altid undgå en konflikt, så man ved aldrig.....

 

Men ja, jeg deler din frygt men mest af alt fordi folk generelt ikke tror at det kan ske med deres hund,.... og så har du ret,..... hvis en kamphund først tænder, så er det bestemt ikke rart.

 

Jeg synes bare ikke situationen er holdbar, hvis et øjebliks ukoncentration kan være så fatal.

 

Om man er ukoncentreret eller ej ændrer ikke ret meget, er jeg bange for, hvis man ikke er klar over at ens hund kan finde på at blive sur.

 

 

 

 

 

 

.....ej, jeg er altså godt klar over at folk kan have svært ved at finde ud af hvad jeg egentlig mener om kamphunde. :???: Tror jeg er ret ambivalent. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman

Jeg tror stadig at antallet af overfald begået af "muskelhunde" er en til dels medieskabt illussion. Et hysteri der er ude af proportioner.

 

Der er angiveligt 20.000 muskelhunde i Dk. dette skal ses i forhold til de ca 550.000 hunde totalt på landsplan. Det vil sige at der er ca 5 %muskelhunde i landet.

 

Der er ca 15000 overfald om året begået af hunde

Hvis Muskelhunde står for størsteparten af overfald i landet så skulle de stå for over 750 overfald eller ca 60 overfald pr md.

 

Fakta fortæller os at der i 2009 har været to overfald pr md. i gennemsnit som angiveligt skulle være begået af muskelhunde.

 

Så procentuelt er muskelhunde overfald ikke i overtal. Om overfaldene er generelt alvorligere end alle andre overfald vides ikke ,men det er der visse ting der tyder på at de er. Ting der desværre kun kan vides noget om gennem medierne.

 

Og når medierne genskaber en kamphunde situation så inkluderer kamphundene også Rottweiler,DdB, M.fl der normalt ikke er i den kategori.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror stadig at antallet af overfald begået af "muskelhunde" er en til dels medieskabt illussion. Et hysteri der er ude af proportioner.

 

Der er angiveligt 20.000 muskelhunde i Dk. dette skal ses i forhold til de ca 550.000 hunde totalt på landsplan. Det vil sige at der er ca 5 %muskelhunde i landet.

 

Der er ca 15000 overfald om året begået af hunde

Hvis Muskelhunde står for størsteparten af overfald i landet så skulle de stå for over 750 overfald eller ca 60 overfald pr md.

 

Fakta fortæller os at der i 2009 har været to overfald pr md. i gennemsnit som angiveligt skulle være begået af muskelhunde.

 

Så procentuelt er muskelhunde overfald ikke i overtal. Om overfaldene er generelt alvorligere end alle andre overfald vides ikke ,men det er der visse ting der tyder på at de er. Ting der desværre kun kan vides noget om gennem medierne.

 

Og når medierne genskaber en kamphunde situation så inkluderer kamphundene også Rottweiler,DdB, M.fl der normalt ikke er i den kategori.

 

 

Her skrives så om dem der er registerede? Altså både hunde (DHR) og skader reg. hos dyrlæger og/eller politi?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Her skrives så om dem der er registerede? Altså både hunde (DHR) og skader reg. hos dyrlæger og/eller politi?

 

Jeg har regnet med det antal som man formoder der er i landet både registrerede og ikke registrerede, for så vidt kamphundene angår.

Der er ca. 5000 registrerede hunde af kamphundetypen og dertil kommer mellem 10 og 15 000 uregistrerede som man formoder der er. Men det er en formodning og derfor meget usikkert.

 

Skades tallet er det som forsikringsoplysningen og politiet er nogenlunde enige om. De sidste par år er det totale antal af skader forvoldt af hunde faldet fra næsten 20.000 pr år for små 10 år siden til ca 13.000 i 2008.

Link til indlæg
Del på andre sites

Sådan har jeg faktisk også stået i et enkelt tilfælde hvor min flatter trak mig frådende hen ad en sti fordi hun havde bidt sig selv i tungen og mente at det var den labbe der havde forsvaret sin pind, der havde gjort det. Hun var ellers så udglattende og kunne altid undgå en konflikt, så man ved aldrig.....

 

Men ja, jeg deler din frygt men mest af alt fordi folk generelt ikke tror at det kan ske med deres hund,.... og så har du ret,..... hvis en kamphund først tænder, så er det bestemt ikke rart.

 

 

 

Om man er ukoncentreret eller ej ændrer ikke ret meget, er jeg bange for, hvis man ikke er klar over at ens hund kan finde på at blive sur.

 

 

 

 

 

 

.....ej, jeg er altså godt klar over at folk kan have svært ved at finde ud af hvad jeg egentlig mener om kamphunde. :???: Tror jeg er ret ambivalent. :lol:

 

Jeg kan godt forstå, at du er ambivalent. Det er jeg også selv, selvom jeg ikke er i tvivl om, at jeg er for et forbud og alt andet, der kan bare hjælpe en smule til med at minimere antallet af dem. Mange af racerne har jo også en meget charmerende, og f.eks. amstaffen har tit et rigtig dejligt ansigt. Problemerne er bare for alvorlige til at overse, og så synes jeg faktisk, at det er synd for hundene, at de ikke kan få afløb for deres kampgejst.

Link til indlæg
Del på andre sites

(...)og så synes jeg faktisk, at det er synd for hundene, at de ikke kan få afløb for deres kampgejst.

 

Okay... Kan du ikke forklare lidt nærmere om det? Altså mener du, at en kamphund konstant render rundt med trang til at slås, ligesom en hyrdehund fx kan finde på at hyrde børn?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...