Hop til indhold

"81 hunde aflivet efter vanrøgt"


Gæst Mette1107
 Share

Recommended Posts

Det er da løgn?? Så er det godt nok noget svineri at DKK ikke har været omkring en opdrætter med 85 hunde (registrerede?) !!! ?? Hvad sker der her? Eller rettere hvad sker der ikke?

 

 

Jeg tror det er glippet med registreringerne... vedkommende har sidst registreret kuld i 2002. -men vedkommende har stadig kennelmærke, og derfor burde der have været inspektion på et eller andet tidspunkt siden da..

 

-og nej, ifølge min bornholmske DKK-kilde er det ikke løgn

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror det er glippet med registreringerne... vedkommende har sidst registreret kuld i 2002. -men vedkommende har stadig kennelmærke, og derfor burde der have været inspektion på et eller andet tidspunkt siden da..

 

-og nej, ifølge min bornholmske DKK-kilde er det ikke løgn

 

Jeg har også kennelmærke, og jeg har ikke fået reg. kuld siden 1998, jeg har aldrig haft inspektion. Jeg har så heller ikke haft hvalpe siden. Men man får ikke automatisk inspektion, fordi man ikke registrerer hvalpe.

 

Men det er en meget tragisk sag, og jeg er overbevist om, at nogen har vidst det, de har bare ikke villet blande sig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Alligevel imponerende hvis hun først har smuglet heste ind, og derefter holdt den i lejligheden, uden at naboerne har opdaget det! Kan du ikke finde et link til en artikel om sagen :)

 

Det var ikke en artikel, det var et udsendelse på DR for et par år siden. Jeg kunne ikke finde noget om sagen ved en hurtig googling. :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også kennelmærke, og jeg har ikke fået reg. kuld siden 1998, jeg har aldrig haft inspektion. Jeg har så heller ikke haft hvalpe siden. Men man får ikke automatisk inspektion, fordi man ikke registrerer hvalpe.

 

Men det er en meget tragisk sag, og jeg er overbevist om, at nogen har vidst det, de har bare ikke villet blande sig.

 

Alle her i mit nærområde har haft inspektion. Jeg havde inspektion længe inden jeg fik hvalpe. (og jeg har ikke opdrætterudd. hvor det er obligatorisk)

Link til indlæg
Del på andre sites

Alle her i mit nærområde har haft inspektion. Jeg havde inspektion længe inden jeg fik hvalpe. (og jeg har ikke opdrætterudd. hvor det er obligatorisk)

 

Det er åbenbart forskelligt. Der var ingen opdrætteruddannelse, da jeg fik kennelmærke i 1985. Mine hvalpe blev tatoveret af en tatovør fra DKK, og jeg har aldrig haft inspektion.

 

De er nok blevet striksere siden

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var ikke en artikel, det var et udsendelse på DR for et par år siden. Jeg kunne ikke finde noget om sagen ved en hurtig googling. :vedikke:

 

Min onkel kender en dame, der også har en snert af det. Hun havde 3 hunde (og X antal andre dyr) - den ene kunne ikke med de andre, og levede derfor i kælderen :cry: Der var vist heller ikke ligefrem rent hos hende :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Zoey Bell

Det er bare så forfærdeligt, og åh de stakkels hunde.. Men selvom jeg først tænker orh en dum kælling der er noget syg i skallen, så så jeg de billeder, og jeg kan jo tydeligt se hun er skingrende psykisk syg, ellers lever man ikke i sådan et kæmpe svineri. Hun er meget syg jo. men hvor er det hæsligt de hunde skulle lide under det.. Jeg ved ikke lige hvordan man skulle kunne opdage det, for hvis hun bor ude på landet fx. hvem kommer og besøger en man ikke kender, og specielt hvis hundene er indenfor altid.. men det er trist ingen kunne stoppe det. :( r.i.p små vovser

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har haft kennelmærke fra 2002. Jeg har fået tatoveret 4 kuld gennem DKK , og kender så tatuvoren, der bor nær mig og selv har hund, så han ser mig med hundene og har været her de 4 gange.

Har aldrig haft kennelinspektion.

Jeg tror de mest går efter dem med mange kuld og så lige hvis en hvalpekøber henvender sig og spørger om visse forhold er i orden???

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er godt nok næsten ikke til at holde ud :megaked: - begyndte at græde da jeg så billederne. Især det blik hunden har på billede nr 9 - ubærligt :megaked:

Jep billede 9 var også det der fik vand i mine øjne :megaked: men måske jeg er kynisk men det kan sgu ikke passe at man som menneske på intet tidspunkt selv kan se at det ikke er godt det man gør, det rækker min fatteevne ikke til at forstå, jeg bliver så harm og gal :evil: det er jo ikke blevet sådan der på 1 uge, men over lang tid.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jep billede 9 var også det der fik vand i mine øjne :megaked: men måske jeg er kynisk men det kan sgu ikke passe at man som menneske på intet tidspunkt selv kan se at det ikke er godt det man gør, det rækker min fatteevne ikke til at forstå, jeg bliver så harm og gal :evil: det er jo ikke blevet sådan der på 1 uge, men over lang tid.

 

Igen, det er en psykisk sygdom, og en del af sygdommen er, at vedkommende ikke selv kan se, at det står galt til. Det er som at sige, at en paranoid-skizofren da selv burde kunne se, at djævlen ikke snakker til ham/hende, og at h*n ikke bliver forfulgt af CIA. Men dybt tragisk for hundene, ingen tvivl om det. :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har haft kennelmærke fra 2002. Jeg har fået tatoveret 4 kuld gennem DKK , og kender så tatuvoren, der bor nær mig og selv har hund, så han ser mig med hundene og har været her de 4 gange.

Har aldrig haft kennelinspektion.

Jeg tror de mest går efter dem med mange kuld og så lige hvis en hvalpekøber henvender sig og spørger om visse forhold er i orden???

 

 

Jeg ved ikke hvordan de udvælger. Jeg fik at vide at det var fordi jeg var flyttet til området, og derfor var ny på hans liste. -Jeg havde på daværende tidspunkt haft kennelmærke i 2 år, og der skulle gå yderligere 2 år inden jeg fik mit første kuld (med det kennelnavn). Han fortalte yderligere at han stort set havde været i hele mit nærområde. (måske han bare boede tæt på...)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...