Hop til indhold

Kan vi egentlig selv finde ud af det der med at vælge race?


Gæst Miss_menelli
 Share

Recommended Posts

de er deeeeeeejlige :hjerte:

 

Men....

 

du skal jo have en langbenet, korthåret Kimmi-kopi :vedikke:

 

Kan jo ikke se dig med andet?

 

Jo måske en belgier... men så skal det også være en Indy-kopi, og det bliver nok svært at finde....

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 446
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Hvad skal jeg have:

 

Ikke mere end 1 times pelspleje pr. uge

Arbejdsvillig - vigtigere end alt andet!!!

Ikke skarp - overfor mennesker, børn eller andre hunde!

Skal primært bruges til lydighedstræning

SKAL kunne løbe løs.... med den rette træning

Førerfikseret

Får ca. 2 timers tur/træning om dagen

Må ikke være nervøst anlagt

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad skal jeg have:

 

Ikke mere end 1 times pelspleje pr. uge

Arbejdsvillig - vigtigere end alt andet!!!

Ikke skarp - overfor mennesker, børn eller andre hunde!

Skal primært bruges til lydighedstræning

SKAL kunne løbe løs.... med den rette træning

Førerfikseret

Får ca. 2 timers tur/træning om dagen

Må ikke være nervøst anlagt

 

Weimaraner!

Link til indlæg
Del på andre sites

Men....

 

du skal jo have en langbenet, korthåret Kimmi-kopi :vedikke:

 

Kan jo ikke se dig med andet?

 

Jo måske en belgier... men så skal det også være en Indy-kopi, og det bliver nok svært at finde....

der findes INGEN Indy kopier :hjerte:

Jeg skal have en collie eller en schæfer(/blanding)... gerne Oliver som jeg viste jer i den anden tråd... men jeg må ikke :megaked:

 

Weimaraner!

:shock::megaked: :damn: :shock: :damn: :megaked::shock: :damn::megaked: (<---- mig hvis jeg skulle bo sammen med sådan en skabning)

Link til indlæg
Del på andre sites

Weimaraner!

 

:shock::shock::shock:

 

Hvor kom det fra???

 

Jeg har været faretruende tæt på at få den slags inden for døren, men fik Simon talt fra det....

 

Forstå mig ret - de er smukke, usandsynligt lækre (hvis man skal bruge en stående fuglehund) og sikkert perfekte hunde

 

men.... not for me... jeg er egentlig vildt og vanvittigt fascineret af stående fuglehunde.... men så alligevel ikke. De er lidt for lidt førerfikserede til mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

der findes INGEN Indy kopier :hjerte:

Jeg skal have en collie eller en schæfer(/blanding)... gerne Oliver som jeg viste jer i den anden tråd... men jeg må ikke :megaked:

 

 

:shock::megaked: :damn: :shock: :damn: :megaked::shock: :damn::megaked: (<---- mig hvis jeg skulle bo sammen med sådan en skabning)

 

Jeg har ikke set Oliver :confused: Hvilken tråd er det?

 

Hahah, det er bare fordi Splinten er træningsnarkoman, og så vidt jeg ved, er weimaranere faktisk dejlige HVIS de bliver aktiveret nok.

Link til indlæg
Del på andre sites

der findes INGEN Indy kopier :hjerte:

Jeg skal have en collie eller en schæfer(/blanding)... gerne Oliver som jeg viste jer i den anden tråd... men jeg må ikke :megaked:

 

 

:shock::megaked: :damn: :shock: :damn: :megaked::shock: :damn::megaked: (<---- mig hvis jeg skulle bo sammen med sådan en skabning)

 

 

Derfor jeg foreslår en Kimmikopi... hun er Border Collie i krop og sjæl, så der er ikke så meget at tage fejl af - og du har ikke noget at sammenligne med!

 

Tro mig, du fortryder aldrig..... Pånær når du føler trang til at få nr. 2... eller 3 :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg står gerne og glaner dumt, mens hundene farer forvildet rundt!

 

Derfor jeg er så glad for borderne... de bliver i nærheden :lun:

 

:lol:

 

Så tænk dig lige et mix af chow chow og border :hjerte:

 

whiskey%20009.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

:hjerte::hjerte::hjerte:

 

Her er jeg med.... pånær at jeg nok aldrig kommer til at købe en hund, hvor jeg ikke ved præcis, hvad der ligger bag den :oops:

 

Ja, jeg ved godt at man risikerer at få det man ikke lige forventede :mrgreen: En border collie af udseende, som hele tiden insisterer på at stå majestætisk på en stor sten......

 

Må hellere gå i seng :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg ved godt at man risikerer at få det man ikke lige forventede :mrgreen: En border collie af udseende, som hele tiden insisterer på at stå majestætisk på en stor sten......

 

Må hellere gå i seng :vinken:

 

DET ville være en sej Border Collie... mine har oftest ikke tid til at observere sten :roll:

 

Kan du sove godt... med tanke på at jeg ikke kan find på bedre match end samojede til jer :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Hvad skal jeg have? :mrgreen:

 

Aktiv - skal have stamina nok til at klare mine vandre ture (20 km. og derover om dagen i kuperet terrræn)

 

Will-to-please og førefikseret - skal kunne gå LP på eliteplan

 

Tænd og sluk knap - skal være afslappet inde og kunne tåle en uge på sofaen, hvis jeg er syg, eller får en depressiv periode

 

Velbevaret hyrdeegenskaber

 

Vagthund - skal alarmere, men ikke stå og gø til dagligt. Skal have mental pondus nok til at stå fast på sin beslutning (f.eks. hvis nogle skulle have lyst til at "besøge" mig om natten i teltet).

 

Skal hvile i sig selv - ej stresse

 

Mellemstor - stor hund (min. 45 - max 65)

 

Semilanghåret - langhåret

 

 

Jeg vil have en hund jeg på sigt kan gå LP1 med, og den skal være adræt nok til agility på hyggeplan.

 

... min nye hund skal kunne følge med på de ture.

 

Jeg kan godt lide at træne med min hund ... og vil gerne kunne begå mig på træningsbanerne med et godt resultat.

 

Jeg kan rigtig godt lide at en hund har "drive" og er energisk ifht. træning.

 

Den skal kunne omgåes børn og andre hunde

 

Jeg har ikke noget imod jævnlig pelspleje.

 

Den skal være mellem, til stor

 

Men den skal elske sin familie og elske at ligge og putte på sofaen med os om aftenen.

 

Du skal da have en Aussie :mrgreen:

 

"Den skal være mellem, til stor, men ikke så stor at jeg ikke vil kunne holde den i en presset situation"

 

Den bliver jeg lige nøden til at highlighte - fordi:

Indrømmer blankt jeg kan ikke fysisk holde mine hunde. Godt nok har jeg et temmelig stort korpus, meeeen 125 kg. hund det kan jeg ikke fysisk holde ... men jeg kan holde dem mentalt.

 

Er det ikke godt nok at kunne holde sine hunde mentalt? :blink: :mrgreen:

 

 

Dem skal være så lille, at jeg kan have den med i en taske i tog og busser.

 

Jeg kan godt lide langhårede hunde, selvom det ikke er et krav.

 

Det skal gerne være en hund med humor og personlighed, og den må meget gerne beholde legelysten, selvom den er voksen. Dog skal den ikke have et alt for stort gø-gen. :mrgreen:

 

Den skal kunne omgås andre hunde uden problemer.

 

Den skal være kvik og lærenem og kunne lide at træne. Den skal være lidt atletisk, så den kan løbe agility.

 

Og så skal det være en kærlig hund, der nyder at blive nusset og putte med en på sofaen og i sengen. :lun:

 

ca. 1 1/2-2 timers gåtur om dagen,

 

et par ganges holdtræning om ugen (agility og dogdancing) og derudover lidt træning og problemløsning derhjemme de fleste dage. :-)

En løve er et godt valg :5up: .... eller en pyranærsk hyrdehund, korthårshoved (eller hvordan det ny staves) ... eller en puddel

 

Jeg vil gerne have en hund af en hvis st¢rrelse, med arbejdsglæde, gerne sådan lidt tosset og larmende når den er glad :banan:

Hvad den skal "kunne" holder jeg på er noget der op til mig (katte, b¢rn, etc) og ikke racen, men den beh¢ver ikke elske alt og alle, bare den er trænbar.

Jeg vil gerne have schæfer/collie typer (collie = border collie, ikke det i kalder collie), og synes egentlig de passer fint til mig.

Du skal da også have en Aussie Pinpoynter :blink:

 

Der skal være energi bag den - men samtidig skal den heller ikke være krævende fysisk

 

Den skal være samarbejdende og arbejdsglad og ikke have så meget drive, at den ikke kan gå løs, uden at jagte et egern - er dog ville til at træne på det, det skal bare ikke være nær-umuligt.

 

Jeg har interessse i både brugshundetræning (PH, BHP, IPO) og alm. lydighed

 

Jeg kan tilbyde træning på hold 1 gang om ugen ... 1 times træning + fodersøg og evt. aktivitetslegetøj.

 

Hunden skal holde af at putte i sofaen til en film! Og derudover kunne klare en dag uden den store aktivitet en gang i mellem

 

Hunden skal helst have en god størrelse!

 

Pelsen skal være minimum stockhåret,

 

Den skal være glad for mad :engel:

 

Derudover skal den have en sund bygning! Ikke noget med overtypning, det vil jeg bare ikke støtte.

 

Selv tænker jeg mest i baner af schæfer af brugshundelinier eller border collie for tiden. Men der er sikkert nogle med bedre bud? :mrgreen:

Brugsschæfer lyder godt :5up: ... BC, måske for lille?

 

Ellers lyder det som en Aussie kunne være en god idé - hvis du ser lidt væk fra de pelsede showlinjerne og IPO på konkurrenceplan ikke er så vigtig

 

Nu har jeg selv googlet lidt, og overvejer en blanding af chow chow og border collie :hmm:

 

Ovra for en blandning :shock:

 

Jeg kan godt se en majestætisk og stolt BC ... men prøv lige at forestille dig en selvstændig og lidt knap-så-lyd-hør Chow Chow med en BC energi og drive.

 

Hvad skal jeg have:

 

Ikke mere end 1 times pelspleje pr. uge

Arbejdsvillig - vigtigere end alt andet!!!

Ikke skarp - overfor mennesker, børn eller andre hunde!

Skal primært bruges til lydighedstræning

SKAL kunne løbe løs.... med den rette træning

Førerfikseret

Får ca. 2 timers tur/træning om dagen

Må ikke være nervøst anlagt

 

Trine, du skal prøve en Aussie - måske ikke lige af showlinjer, men en Aussie :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Hvis den omgang ledbesvær jeg oplevede det meste af sidste sommer kun var en engangsforeetelse så skal min næste hund:

 

Have et åbent og venligt sind ift nyt, herunder også mennesker og andre hunde

 

Være nogenlunde kortpelset, men ikke af en frysende race. En langhåret schäfer passer i mine øjne under "nogenlunde kortpelset".

 

Være glad for vand, ikke at den nødvendigvis behøver at svømme

 

Skulle kunne slappe af selv hvis den en dag eller to ikke får de vilde oplevelser (forebyggende hensyn til mine knæ)

 

Skal ville putte, men også kunne være sig selv.

 

Må gerne synes det er fedt at bære, men ikke et krav.

 

Skal være halvstor/stor da jeg må tænke på at jeg måske ikke kan bære den (knæene igen)

 

Skal have "humor" og ville pjatte/lege med mig

 

Mine tilbud vil være en meget tæt relation

Daglige gode lange ture med indlagte aktiviteter.

Spor/andet søg

Problemløsning, for sjov øvelser og periodevis træning på hold.

Plads i sofa/seng

Alenetid nogle timer dagligt

Med på besøg/aktiviteter som kurser og foredrag

 

Selv tænker jeg labrador, jagtgolden, schäfer, spaniel, mellem eller storpudel.

 

Min drøm er nok en hvid storpudeltæve som skal hedde Perle, det virker som om hun er der et eller andet sted og bare venter og venter og venter...

 

Med det kendskab jeg har til mig selv ved jeg også, at min evt. næste hund sagtens kan blive en tilfældigt mødt hund af en race jeg ellers ikke ville have.

Hvis der skabes kontakt til hjertet ved et møde, så er jeg solgt og al min erfaring og viden kan ryge og rejse :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg selv googlet lidt, og overvejer en blanding af chow chow og border collie :hmm:

 

Så lad os da håbe at chow chow'en ikke slår for meget igennem, for så tror jeg du får problemer til konkurrencerne:mrgreen:

 

Hvad med en finsk lapphund - efter hvad jeg har læst er de vældig aktive, vil gerne arbejde og kan sagtens konkurrere i div. hundesport. Og så tror jeg (uden at have noget at bygge det på) at den ville passe godt til Motor/Samson måden at lege på. Og sidst, men ikke mindst, er den jo fantastisk smuk:oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Derfor jeg foreslår en Kimmikopi... hun er Border Collie i krop og sjæl, så der er ikke så meget at tage fejl af - og du har ikke noget at sammenligne med!

 

Tro mig, du fortryder aldrig..... Pånær når du føler trang til at få nr. 2... eller 3 :mrgreen:

og det er jo kun en fordel :mrgreen:

Buddha: http://www.hunde-forum.dk/lost-snak/12232-de-mange-fristelser-9.html#post318287

Link til indlæg
Del på andre sites

 

 

  • Have et åbent og venligt sind ift nyt, herunder også mennesker og andre hunde
  • Være nogenlunde kortpelset, men ikke af en frysende race. En langhåret schäfer passer i mine øjne under "nogenlunde kortpelset".
  • Være glad for vand, ikke at den nødvendigvis behøver at svømme
  • Skulle kunne slappe af selv hvis den en dag eller to ikke får de vilde oplevelser (forebyggende hensyn til mine knæ)
  • Skal ville putte, men også kunne være sig selv.
  • Må gerne synes det er fedt at bære, men ikke et krav.
  • Skal være halvstor/stor da jeg må tænke på at jeg måske ikke kan bære den (knæene igen)
  • Skal have "humor" og ville pjatte/lege med mig
  • Mine tilbud vil være en meget tæt relation
  • Daglige gode lange ture med indlagte aktiviteter.
  • Spor/andet søg
  • Problemløsning, for sjov øvelser og periodevis træning på hold.
  • Plads i sofa/seng
  • Alenetid nogle timer dagligt
  • Med på besøg/aktiviteter som kurser og foredrag

 

Cão de Água Português/portugisisk vandhund :mrgreen: Yes?

 

Yderst intelligent hund, nogle gange noget enerådig (men det er jeg sikker på, at du vil opfatte som en spændende udfordring), brug for masser af motion og aktivering, er lærenem. En hund, der kræver noget af sin ejer, men som er en rigtig puttegris.

 

Den har måske et lidt for stærkt behov for at være hos sin familie hele tiden, i forhold til dit ønske. Som en ejer skriver:

Den har en fantastisk kombination af ro og harmoni, højt humør og fart over feltet, tolerance og besidderiskhed. Man er decideret ejet af hunden, som følger een som en skygge ude som inde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Dem skal være så lille, at jeg kan have den med i en taske i tog og busser. Jeg har ikke noget imod pelspleje, men det skal ikke være noget, jeg skal bruge flere timer på hver dag. Jeg kan godt lide langhårede hunde, selvom det ikke er et krav.

 

Det skal gerne være en hund med humor og personlighed, og den må meget gerne beholde legelysten, selvom den er voksen. Dog skal den ikke have et alt for stort gø-gen. :mrgreen:

 

Den skal kunne lide og holde til lange ture i skoven og på stranden, men også nøjes med mindre, og den skal kunne holde til en dag uden særlig meget aktivitet hist og her.

 

Den skal kunne omgås andre hunde uden problemer. Den skal passe sammen med Tyson i aktivitetsniveau og legemønster og kunne lide at lege med ham, og også gerne med andre hunde.

 

Den skal være kvik og lærenem og kunne lide at træne. Den skal være lidt atletisk, så den kan løbe agility.

 

Og så skal det være en kærlig hund, der nyder at blive nusset og putte med en på sofaen og i sengen. :lun:

 

Til gengæld kan jeg tilbyde den i alt ca. 1 1/2-2 timers gåtur om dagen, jævnlige besøg i fritløbsområder, nogle gange ekstra lange ture i skoven eller på stranden, et par ganges holdtræning om ugen (agility og dogdancing) og derudover lidt træning og problemløsning derhjemme de fleste dage. :-)

Jeg foreslår en langhåret whippet :slem:

Longhaired-Whippet.jpg

Passer fuldstændig til dine krav (bortset fra at det ikke er en Löwchen :mrgreen:).

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay, jeg vil også lige prøve :mrgreen:

 

En kommende hund skal være aktiv og samarbejdende. Jeg blev så småt bidt af det der træning med forrige hund og vil gerne fortsætte lidt med det. Jeg har ingen planer om at ende op med den næste lydigschampion, så eneste krav er, at den skal synes træning er sjovt :mrgreen:

 

Derudover skal den være til at have med rundt i byen, altså skal den ikke være overdrevet reserveret, men den må gerne synes, at alle mennesker ikke er super spændende og sat i verden for at kæle og klø på maven.

 

Det må gerne være en hund af en vis størrelse og meget gerne langhåret.. Jo mere pels, jo bedre :mrgreen: Men det er ikke så vigtigt, når det kommer til stykket.. :-)

 

Hmm ja, det var vist det jeg lige kunne komme på :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Cão de Água Português/portugisisk vandhund :mrgreen: Yes?

 

Yderst intelligent hund, nogle gange noget enerådig (men det er jeg sikker på, at du vil opfatte som en spændende udfordring), brug for masser af motion og aktivering, er lærenem. En hund, der kræver noget af sin ejer, men som er en rigtig puttegris.

 

Den har måske et lidt for stærkt behov for at være hos sin familie hele tiden, i forhold til dit ønske. Som en ejer skriver:

Den har en fantastisk kombination af ro og harmoni, højt humør og fart over feltet, tolerance og besidderiskhed. Man er decideret ejet af hunden, som følger een som en skygge ude som inde.

 

No no no...

 

Jeg er i forvejen ejet af et kat og vil ikke også ejes af en hund... :fyfy:

 

Besidderiskhed er ikke min cup of tea

 

Markeringen: Det ville stresse mig kolonormt!

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det var da så synd for den. Gad vide om den rigtig er blevet drillet af nogle onde mænd. :cry:

 

- Aner det ikke. Jeg troede oggså pudlen fandtes i både stor, mellem, lille og dværg. OG toy.... :genert: ha ha

 

Koiikere forresten.... åh sådan én kunne jeg også rigtig godt tænke mig. Ligner jo lidt en cavalier og så samtidigt så dejlig arbejdsvillige. Og lidt reserverede måske (?) passer mig fint. Men der var jo det med allergien..

 

Pudlen findes i Stor, mellem, dværg og toy. Størrelserne kan du læse om på www.pudelklubben.dk

Groa er en dværg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
Jeg foreslår en langhåret whippet :slem:

Longhaired-Whippet.jpg

Passer fuldstændig til dine krav (bortset fra at det ikke er en Löwchen :mrgreen:).

 

Fantastisk - det er næsten lige som at se Lyssa :mrgreen:

 

Anede ikke de kom i en langhåret variant - virkelig virkelig tiltalende.

 

Har set to af dem til dogdancing - lækre små vovser (er bare ikke til korte pels),.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...