Hop til indhold

Kan vi egentlig selv finde ud af det der med at vælge race?


Gæst Miss_menelli
 Share

Recommended Posts

Hvis den omgang ledbesvær jeg oplevede det meste af sidste sommer kun var en engangsforeetelse så skal min næste hund:

 

Have et åbent og venligt sind ift nyt, herunder også mennesker og andre hunde

 

Være nogenlunde kortpelset, men ikke af en frysende race. En langhåret schäfer passer i mine øjne under "nogenlunde kortpelset".

 

Være glad for vand, ikke at den nødvendigvis behøver at svømme

 

Skulle kunne slappe af selv hvis den en dag eller to ikke får de vilde oplevelser (forebyggende hensyn til mine knæ)

 

Skal ville putte, men også kunne være sig selv.

 

Må gerne synes det er fedt at bære, men ikke et krav.

 

Skal være halvstor/stor da jeg må tænke på at jeg måske ikke kan bære den (knæene igen)

 

Skal have "humor" og ville pjatte/lege med mig

 

Mine tilbud vil være en meget tæt relation

Daglige gode lange ture med indlagte aktiviteter.

Spor/andet søg

Problemløsning, for sjov øvelser og periodevis træning på hold.

Plads i sofa/seng

Alenetid nogle timer dagligt

Med på besøg/aktiviteter som kurser og foredrag

 

Selv tænker jeg labrador, jagtgolden, schäfer, spaniel, mellem eller storpudel.

 

Min drøm er nok en hvid storpudeltæve som skal hedde Perle, det virker som om hun er der et eller andet sted og bare venter og venter og venter...

 

Med det kendskab jeg har til mig selv ved jeg også, at min evt. næste hund sagtens kan blive en tilfældigt mødt hund af en race jeg ellers ikke ville have.

Hvis der skabes kontakt til hjertet ved et møde, så er jeg solgt og al min erfaring og viden kan ryge og rejse :-D

 

Kan godt se dig med sådan en. Ved et sted hvor du vil forelske dig i en hvalp :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 446
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Så prøv mig. Jeg har dog inderst inde bestemt mig for en race, men lad os se om I rammer rigtigt :slem:

 

  • Kunne lide at gå lange ture og løbe (lø: maks ca 5-10 km)
  • Det må meget gerne være en cykelhund, men ikke et krav, da vi ellers bare køber en cykeltrailer
  • Skal kunne slappe af hjemme
  • Skal have en selvstændig natur - må gerne have egne meninger og skal ikke have et behov for at gå i røven på mig hele tiden
  • Skal være nogenlunde lærenem
  • Må gerne være noget reserveret overfor fremmede
  • Må gerne være legesyg
  • Ikke en stor hund, da omgivelserne ikke er så glade for hunde

Der vil blive lagt vægt på en masse mental aktivering, og jeg vil kunne give den 2 timers motion om dagen. I weekenderne mere. Min kæreste kunne godt tænke sig at gå til agility til hunden, men det vil kun være for hundens skyld, så det er ikke et krav. Jeg kunne rigtig godt tænke mig at gå til spor med hunden eller uddanne den til servicehund af en art. Jeg vil også gå til lydighed og se hvor langt vi kan komme. Den skal kunne leve sammen med vores øvrige dyr.

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay, jeg vil også lige prøve :mrgreen:

 

En kommende hund skal være aktiv og samarbejdende. Jeg blev så småt bidt af det der træning med forrige hund og vil gerne fortsætte lidt med det. Jeg har ingen planer om at ende op med den næste lydigschampion, så eneste krav er, at den skal synes træning er sjovt :mrgreen:

 

Derudover skal den være til at have med rundt i byen, altså skal den ikke være overdrevet reserveret, men den må gerne synes, at alle mennesker ikke er super spændende og sat i verden for at kæle og klø på maven.

 

Det må gerne være en hund af en vis størrelse og meget gerne langhåret.. Jo mere pels, jo bedre :mrgreen: Men det er ikke så vigtigt, når det kommer til stykket.. :-)

 

Hmm ja, det var vist det jeg lige kunne komme på :hmm:

Collie :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Lille hund

Kort pels

Mellem aktivitets niveau, men ikke løber på væggene

minimum pelspleje

Lærenem

Smukt ansigt

 

Tror jeg måske havner med endnu en dsg :engel: det er bare min absolutte drøøøømme hund :lun: men måske der findes en anden race med samme kvaliteter som min bisse :blink:

Jamen, hvis du er frisk på en lillebitte hyrdehund så værsgod:

 

Lancashire_Heeler_Hotpot_Chocolate_Bar.jpg

Lancashire heeler. Tror i hvert fald at den løber meget mindre på væggene end dsg :-D Det er en aktiv, lærenem og intelligent hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay, jeg vil også lige prøve :mrgreen:

 

En kommende hund skal være aktiv og samarbejdende. Jeg blev så småt bidt af det der træning med forrige hund og vil gerne fortsætte lidt med det. Jeg har ingen planer om at ende op med den næste lydigschampion, så eneste krav er, at den skal synes træning er sjovt :mrgreen:

 

Derudover skal den være til at have med rundt i byen, altså skal den ikke være overdrevet reserveret, men den må gerne synes, at alle mennesker ikke er super spændende og sat i verden for at kæle og klø på maven.

 

Det må gerne være en hund af en vis størrelse og meget gerne langhåret.. Jo mere pels, jo bedre :mrgreen: Men det er ikke så vigtigt, når det kommer til stykket.. :-)

 

Hmm ja, det var vist det jeg lige kunne komme på :hmm:

 

Samojed :lun: næsten :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kender egentlig ikke særlig mange racer særlig godt, så derfor foreslår jeg ikke racer til jer andre :oops:

 

Jeg mener jo selv at jeg har fundet den perfekte race til mig, men det kan jo godt være at I andre kan komme på andre racer der også opfylder mine krav :-D

 

Den aller vigtigeste egenskab min hund skal have er, at den skal elske at blive krammet, ligge tæt, og i det hele taget nusse :lun:

 

Jeg vil gerne have en mellemstor race, hvor jeg har plads til den i sengen, og den ikke er større end at jeg fysisk kan holde den.

 

Jeg vil ikke have en vogterhund, jeg vil helst have en hund der bare elsker mennesker, og jeg er heller ikke interesseret i en hund der gør ved den mindste lyd.

 

Der skal ikke være pelspleje, da jeg bare ville få forsømt denne...

 

Jeg kan godt lide at træne med min hund, men absolut ikke på højt plan, det er jeg slet ikke perfektionist nok til, så træningen skal bare være på hyggeplan.

 

Jeg har ikke behov for at gå til hundetræf eller i hundeskov, så min hund behøver ikke at kunne lide andre hunde, den skal bare kunne opfører sig pænt når vi passerer. Men som tidligere nævnt, vil jeg ikke have en hund der er reserveret overfor mennesker, den skal helst være glad for de fleste mennesker.

 

Min hund skal være robust nok til at gå en tur på 10 km et par gange om ugen, men samtidig skal den også kunne affinde sig med en dag eller 2 næsten uden aktivitet.

 

Min hund skal være selvstændig, jeg tror ikke at jeg ville trives med en hund der bare venter på hvad jeg nu finder på, der må godt være lidt spillopmager i den, da jeg syntes det er sjovt med en hund der kan lide og lege, og som også kan finde på at lave et eller andet der kommer fuldstændigt bag på mig :lol:

 

Jeg kan tilbyde en hund kærlighed i uanede mængder, 2-3 timers aktivering og motion hver dag, og en lun seng at sove i :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Okay, jeg vil også lige prøve :mrgreen:

 

En kommende hund skal være aktiv og samarbejdende. Jeg blev så småt bidt af det der træning med forrige hund og vil gerne fortsætte lidt med det. Jeg har ingen planer om at ende op med den næste lydigschampion, så eneste krav er, at den skal synes træning er sjovt :mrgreen:

 

Derudover skal den være til at have med rundt i byen, altså skal den ikke være overdrevet reserveret, men den må gerne synes, at alle mennesker ikke er super spændende og sat i verden for at kæle og klø på maven.

 

Det må gerne være en hund af en vis størrelse og meget gerne langhåret.. Jo mere pels, jo bedre :mrgreen: Men det er ikke så vigtigt, når det kommer til stykket.. :-)

 

Hmm ja, det var vist det jeg lige kunne komme på :hmm:

 

Golden retriever, collie, storpudel...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Jeg kender egentlig ikke særlig mange racer særlig godt, så derfor foreslår jeg ikke racer til jer andre :oops:

 

Jeg mener jo selv at jeg har fundet den perfekte race til mig, men det kan jo godt være at I andre kan komme på andre racer der også opfylder mine krav :-D

 

Den aller vigtigeste egenskab min hund skal have er, at den skal elske at blive krammet, ligge tæt, og i det hele taget nusse :lun:

 

Jeg vil gerne have en mellemstor race, hvor jeg har plads til den i sengen, og den ikke er større end at jeg fysisk kan holde den.

 

Jeg vil ikke have en vogterhund, jeg vil helst have en hund der bare elsker mennesker, og jeg er heller ikke interesseret i en hund der gør ved den mindste lyd.

 

Der skal ikke være pelspleje, da jeg bare ville få forsømt denne...

 

Jeg kan godt lide at træne med min hund, men absolut ikke på højt plan, det er jeg slet ikke perfektionist nok til, så træningen skal bare være på hyggeplan.

 

Jeg har ikke behov for at gå til hundetræf eller i hundeskov, så min hund behøver ikke at kunne lide andre hunde, den skal bare kunne opfører sig pænt når vi passerer. Men som tidligere nævnt, vil jeg ikke have en hund der er reserveret overfor mennesker, den skal helst være glad for de fleste mennesker.

 

Min hund skal være robust nok til at gå en tur på 10 km et par gange om ugen, men samtidig skal den også kunne affinde sig med en dag eller 2 næsten uden aktivitet.

 

Min hund skal være selvstændig, jeg tror ikke at jeg ville trives med en hund der bare venter på hvad jeg nu finder på, der må godt være lidt spillopmager i den, da jeg syntes det er sjovt med en hund der kan lide og lege, og som også kan finde på at lave et eller andet der kommer fuldstændigt bag på mig :lol:

 

Jeg kan tilbyde en hund kærlighed i uanede mængder, 2-3 timers aktivering og motion hver dag, og en lun seng at sove i :-D

 

Golden retriever, labrador... Selvstændige hvis de får lov

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Hvad skal jeg have? :mrgreen:

 

Aktiv - skal have stamina nok til at klare mine vandre ture (20 km. og derover om dagen i kuperet terrræn)

 

Will-to-please og førefikseret - skal kunne gå LP på eliteplan

 

Tænd og sluk knap - skal være afslappet inde og kunne tåle en uge på sofaen, hvis jeg er syg, eller får en depressiv periode

 

Velbevaret hyrdeegenskaber

 

Vagthund - skal alarmere, men ikke stå og gø til dagligt. Skal have mental pondus nok til at stå fast på sin beslutning (f.eks. hvis nogle skulle have lyst til at "besøge" mig om natten i teltet).

 

Skal hvile i sig selv - ej stresse

 

Mellemstor - stor hund (min. 45 - max 65)

 

Semilanghåret - langhåret

 

 

Kunne være varedeklarationen på en schäfer

Link til indlæg
Del på andre sites

Golden retriever, labrador... Selvstændige hvis de får lov

 

Jeg må ud og opleve disse hunde på en anden måde end den jeg plejer, jeg ser jo desværre flest af disse hunde hos folk der ikke formår at aktivere og træne dem, hvilket vil sige at min opfattelse af dem er, lidt småfede dovne hunde, og absolut ikke selvstændige :cry:

 

Og den eneste lab jeg har mødt, som ikke svarede til ovenstående beskrivelse, den er simpelthen så nervøs og sky, at den er ved at gå ud af sit gode skind hver gang den møder nogen :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Hvad skal jeg have:

 

Ikke mere end 1 times pelspleje pr. uge

Arbejdsvillig - vigtigere end alt andet!!!

Ikke skarp - overfor mennesker, børn eller andre hunde!

Skal primært bruges til lydighedstræning

SKAL kunne løbe løs.... med den rette træning

Førerfikseret

Får ca. 2 timers tur/træning om dagen

Må ikke være nervøst anlagt

 

Labrador, schäfer, golden, flatcoated retriever, bearded collie (klip den), schapendoes (klip den) storpudel, springer spaniel...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Allergivenlig

Helst lille eller mellemstor hund

Kan tilbyde 1½-2½ timers psykisk aktivitet hver dag + 1 times fysisk aktivitet

Skal være lærenem og god til andre dyr

2 timers pelspleje om ugen er OK, helst ikke mere

Skal kunne gå på trapper og helst ikke være af meget gøende race.

 

Pudel, det med allergien begrænser det jo noget, men var der ikke noget med at labradoodle også er allergivenlig?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg må ud og opleve disse hunde på en anden måde end den jeg plejer, jeg ser jo desværre flest af disse hunde hos folk der ikke formår at aktivere og træne dem, hvilket vil sige at min opfattelse af dem er, lidt småfede dovne hunde, og absolut ikke selvstændige :cry:

 

Og den eneste lab jeg har mødt, som ikke svarede til ovenstående beskrivelse, den er simpelthen så nervøs og sky, at den er ved at gå ud af sit gode skind hver gang den møder nogen :cry:

Jeg kan kun anbefale dig at lære retriverne rigtigt at kende (ud i en god jagtklub/til en markprøve ell. lig.), det kunne sagtens være sådan en du beskrev - Buster var i dén grad selvstændig, grænsende til at give mig flere grå hår i hovedet, men jeg kunne jo lide ham sådan når alt-kom-til-alt :lun: Max var gammel da jeg overtog ham og på mindre end 2 måneder, lærte han at være selvstændig og "meget opfindsom" :stupid: :lun: - hvor opsøgende de ender med at blive, er op til en selv IMØ. Lader du den hilse på alt og alle, vil den tro verden er sådan også som voksen, lære du den konsekvent at passere uden patu at skulle hilse, så er det sådan verden ender med at se ud, i dens øjne.

 

Men på den anden side, er den race du har nu lige som du vil have det - også når hun er fuldvoksen, så er der vel dér du skal blive :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Jeg vil have en hund jeg på sigt kan gå LP1 med, og den skal være adræt nok til agility på hyggeplan.

 

Jeg har nu en spids/border blanding, med krudt i bagdelen, og er blevet små-afhængig af 2-3 daglige gåture - Gerne min. en på mindst en time.

Og så gerne et par rigtig lange ture i weekenden, ud over marker, søer, hede, strand osv.

Så min nye hund skal kunne følge med på de ture.

 

Jeg kan godt lide at træne med min hund, og gør det dagligt, og vil gerne kunne begå mig på træningsbanerne med et godt resultat. Så en terrier er nok ikke lige mig, da jeg ønsker en førefikseret hund.

 

Jeg kan rigtig godt lide at en hund har "drive" og er energisk ifht. træning.

 

Den skal kunne omgåes børn og andre hunde, uden nødvendigvis at skulle kunne bo sammen med dem, men det er rart veninderne kan komme på besøg med deres unger, uden at hunden skal spærres inde.

 

Jeg kan godt lide langhårede hunde, og har ikke noget imod jævnlig pelspleje - Hellere det end en korthårsrace.

Den skal være mellem, til stor, men ikke så stor at jeg ikke vil kunne holde den i en presset situation (jeg er knap 160cm høj)

 

Har et ganske alm. 37 timers job, men min kæreste er ikke meget hjemme, da han er selvstændig, så det er mest mig der står får hunden.

Men den skal elske sin familie og elske at ligge og putte på sofaen med os om aftenen.

 

Jeg har selv tænkt på en Aussie, en Kooiker, en Islandskfårehund, sheltie eller måske en border hvis jeg virkelig får styr på lydighedstræningen selv.

 

Nå - Hvad synes i?

 

Schäfer (køb en langhåret), golden, schapendoes, bearded collie

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Jeg må ud og opleve disse hunde på en anden måde end den jeg plejer, jeg ser jo desværre flest af disse hunde hos folk der ikke formår at aktivere og træne dem, hvilket vil sige at min opfattelse af dem er, lidt småfede dovne hunde, og absolut ikke selvstændige :cry:

 

Og den eneste lab jeg har mødt, som ikke svarede til ovenstående beskrivelse, den er simpelthen så nervøs og sky, at den er ved at gå ud af sit gode skind hver gang den møder nogen :cry:

 

Tjah man kan påvirke i begge retninger.

Link til indlæg
Del på andre sites

Spændende tråd!! :klap:

 

Do me, do me :mrgreen:

 

Ingen have

2 værelses lejlighed

Den vil få en god tur om dagen uden snor, hvor vi møder andre hunde den kan lege med. Og ellers små tisseture.

Masser af kærlighed og putte

Jeg ved ikke helt med fremtiden, men går hjemme nu, så den skal ikke være alene hjemme så meget.

Fast plads i sengen mellem hovedpuderne

Gratis ture på minicrosser :mrgreen:

 

Allergivenlig - VIGTIGT, da jeg er allergisk overfor hunde

Ikke for stor en hund - den skal kunne sidde ved mine fødder på minicrosseren

Intelligent og lærenem

Ikke for selvstændig, men stadig en smule - den skal komme når jeg kalder og hoppe op på crosseren, men også elske at løbe løs og udforske lidt (omkring mig)

Må ikke blive let nervøs/bange - den skal omgås min crosser og manuelle - og venners kørestole. Og kunne køre i tog og bil.

Være glad for andre hunde - jeg elsker at se hundene lege og synes det er hyggeligt at snakke med de andre hundeejere imens

Være middel adræt - vil gerne gå til agility og løbe om kap med vovsen

Være putteglad

Ikke være en gøhund - lidt emsige gamle naboer

Skal tolere en undulat som storebror :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg må ud og opleve disse hunde på en anden måde end den jeg plejer, jeg ser jo desværre flest af disse hunde hos folk der ikke formår at aktivere og træne dem, hvilket vil sige at min opfattelse af dem er, lidt småfede dovne hunde, og absolut ikke selvstændige :cry:

Nå ja og så kender jeg da en lille sort turbo-charme-bolle af slagsen, hun er alt det du beskriver som ønsker og hun er ud af jagtlinjer fra en opdrætter der - såvidt jeg husker - selv går jagt med hende hunde. Jeg var selv ude hos en opdrætter og jæger da Buster døde, hans hunde er som en Labrador bør være IMØ. Jeg havde en veninde med derdue der havde præcis det samme indtryk af racen som du, hun var og er kun til Boxere, men hun faldt nærmest bagover da hun mødte hans hunde - de var SÅ meget anderledes end alt hun tidligere havde mødt - og havde fået af fordomme om den race :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Spændende tråd!! :klap:

 

Do me, do me :mrgreen:

 

Ingen have

2 værelses lejlighed

Den vil få en god tur om dagen uden snor, hvor vi møder andre hunde den kan lege med. Og ellers små tisseture.

Masser af kærlighed og putte

Jeg ved ikke helt med fremtiden, men går hjemme nu, så den skal ikke være alene hjemme så meget.

Fast plads i sengen mellem hovedpuderne

Gratis ture på minicrosser :mrgreen:

 

Allergivenlig - VIGTIGT, da jeg er allergisk overfor hunde

Ikke for stor en hund - den skal kunne sidde ved mine fødder på minicrosseren

Intelligent og lærenem

Ikke for selvstændig, men stadig en smule - den skal komme når jeg kalder og hoppe op på crosseren, men også elske at løbe løs og udforske lidt (omkring mig)

Må ikke blive let nervøs/bange - den skal omgås min crosser og manuelle - og venners kørestole. Og kunne køre i tog og bil.

Være glad for andre hunde - jeg elsker at se hundene lege og synes det er hyggeligt at snakke med de andre hundeejere imens

Være middel adræt - vil gerne gå til agility og løbe om kap med vovsen

Være putteglad

Ikke være en gøhund - lidt emsige gamle naboer

Skal tolere en undulat som storebror :mrgreen:

 

Storpudel/mellempudel dog med den klausul at næsten ligegyldig hvilken race du vælger, så skal der noget mental aktivering til også :-D

 

En pudel ville du kunne optræne til "servicehund", hvilket er rigtig god aktivering for hunden og måske kunne gavne dig også?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Jeg selv er helt "fisk" på hvilken race der vil passe til mig, men jeg ved ikke om i gider flere gætte-lege :confused:

 

Jeg ved godt hvad jeg vil have den skal rumme, men ikke hvilken race der vil være god til mig :???:

 

Fortæl..

Link til indlæg
Del på andre sites

Storpudel/mellempudel dog med den klausul at næsten ligegyldig hvilken race du vælger, så skal der noget mental aktivering til også :-D

 

En pudel ville du kunne optræne til "servicehund", hvilket er rigtig god aktivering for hunden og måske kunne gavne dig også?

 

ah ja glemte at skrive mentaltræning :oops:

 

en stor puddel kan nok ikke være på crosseren..hehe...

 

men ellers tænker jeg også puddel - udover bichon frisé :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
Kunne være varedeklarationen på en schäfer

Har kigget, men indrømmet blankt, jeg kan slet ikke have den overvinkling der hos dem. hvis man kunne finde en grå brugschæfer med en for-mig-normal vinkling så jeps :5up: ... men jeg har ikke kunne finde nogle DKK!!!-opdrættere af dem.

 

Så hvis nogle kan finde dem til mig?

 

Hvordan ligger det med at få en schæfer op i elite lydighed?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg prøver :-)

 

Jeg har haft rene Retrivere (en lab og en golden) - og nu en Labrador retriv./slædehunde mix.

 

*Vil kun have et minimum af pelspleje.

*Den skal være mellem stor, ikke veje over 30 kg. som fuldvoksen.

*Den skal kunne tåle og gerne lide vejret uden for, året rundt.

*Den skal kunne lære at være med i bus og tog, også i myldretiden, uden at føle ubehag/angst/afstandstagen (træner selvfølgelig dette).

*Som udvokset skal den kunne løbe 10-15 km. ved siden af min cykel med/uden snor.

*Den skal kunne løbe løs og trænes til ikke at jage forbudte dyr og ting.

*Den må gerne løbe ud, men ikke løbe væk/strejfe

*Den behøver ikke at være aktiv social, men må ikke være en "slagsbror"/hidsigprop/dominant-ting/køns aggression og videre i den dur.

*Den må ikke være for larmende indedørs, et par vuf når nogen er ved døren eller der leges er ok, men ikke mere end dette.

*Den skal kunne lære at være alene hjemme i mange timer, uden problemer.

*Det skal være en general sund og rask type hund, uden en "overtypning" der let giver den mange skavanker/slid mv.

*Den skal være nervefast, her er mange mennesker, børn og andre hunde i bolig området og med der af følgene larm og især fyrværkeri.

 

Jeg bor i i stue lejlighed, så kun få trapper.

Jeg kan tilbyde 3-4 timers daglig motion med indlagt træning, mental aktivering/stimulering og ud over det, går jeg permanent hjemme - men er ikke altid hjemme heledagen, hvorfor alene-hjemme træning er noget jeg vægter højt.

 

Jeg gider ikke "præcisions" træning/konkurrence træning, men elsker indlæring og oplæring uanset hvor mange år det måtte tage og er også konsekvent når jeg giver en kommando.

 

Jeg kan have dage med mange smerter, så den skal kunne lære at acceptere stille dage uden aktivering/motion.

 

Den må være i møbler og senge som den har løst til og lære at være en puttegøj :lun:

 

Jeg selv tænker meget over den Finske hyrdehund, hvor jeg både får selvstændigheden men også lydhørheden - men jeg ved ikke om det er skudt forkert?

Link til indlæg
Del på andre sites

Har kigget, men indrømmet blankt, jeg kan slet ikke have den overvinkling der hos dem. hvis man kunne finde en grå brugschæfer med en for-mig-normal vinkling så jeps :5up: ... men jeg har ikke kunne finde nogle DKK!!!-opdrættere af dem.

 

Så hvis nogle kan finde dem til mig?

 

Hvordan ligger det med at få en schæfer op i elite lydighed?

Hvad med den Belgiske hyrdehund?

Den er super vinklet og kommer i 4 varianter, der mentalt ikke er helt ens. Man kan vel sige der er mega-turboen rent trænings/brugsmæssigt og så ellers derned ad - alt efter hvilke linjer du måtte vælge selvfølgelig :-)

 

Er du til det lidt mere rughåret-pjuske look, er der også Picarden (en Fransk hyrdehund).

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...