Hop til indhold

Schæferører....


Sammy
 Share

Recommended Posts

Ok hvornår er det nu det er "normalt" at de kommer op.

 

Det er tredje schæfervaps jeg har og jeg kan huske jeg OGSÅ gik med sommerfulge i maven ved de andre to og syn's det tog enooooooooormt lang tid.... men op kom de :lun:

 

Min nuværende "lille" vaps havde det ene øre oppe ved 12 ugers alderen, men nu 13 uger gammel er begge nede igen. Det øre der var oppe er jeg ikke så "bange for", men det andet ser meget blødt ud (og ja jeg pyldre bare.... selvfølgelig kommer det op... garanteret...eller noget...;-)) Men hvor længe skal jeg vente, hvis han skal følge "normen" (som jeg ved varierer fra få uger til x mdr???)

Redigeret af Sammy
stavefejl
Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 88
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ok hvornår er det nu det er "normalt" at de kommer op.

 

Det er tredje schæfervaps jeg har og jeg kan huske jeg OGSÅ gik med sommerfulge i maven ved de andre to og syn's det tog enooooooooormt lang tid.... men op kom de :lun:

 

Min nuværende "lille" vaps havde det ene ører oppe ved 12 ugers alderen, men nu 13 uger gammel er begge nede igen. Det øre der var oppe er jeg ikke så "bange for", men det andet ser meget blødt ud (og ja jeg pyldre bare.... selvfølgelig kommer det op... garanteret...eller noget...;-)) Men hvor længe skal jeg vente, hvis han skal følge "normen" (som jeg ved varierer fra få uger til x mdr???)

 

Mener man siger, at de skal være oppe efter endt tandskifte :hmm: og er de ikke oppe ved 8 mdr. kommer de ikke op.

 

Men jeg er ikke den bedste til at spørge :genert: Jackis ører skulle have "hjælp" se

 

BTW - der venter en 10 års nål på dig, når du kommer forbi Kredsen :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mener man siger, at de skal være oppe efter endt tandskifte :hmm: og er de ikke oppe ved 8 mdr. kommer de ikke op.

 

Men jeg er ikke den bedste til at spørge :genert: Jackis ører skulle have "hjælp" se

 

BTW - der venter en 10 års nål på dig, når du kommer forbi Kredsen :5up:

 

 

ok så er der jo lidt tid at gå på ;-) ;-) ;-)

 

En 10 års nål? Har I jubilæum? Eller har jeg været medlem i 10 år? Eller noget helt tredje? Pinligt at jeg ikke ved sådan noget hihi

 

Håber det gik godt til mødet forleden.

 

Tænkte faktisk på at komme forbi i morgen. Er I hjemme ;-) Han skal jo vises frem inden han bliver alt for stor og mister hvalpe-charmen haha

Link til indlæg
Del på andre sites

ok så er der jo lidt tid at gå på ;-) ;-) ;-)

 

En 10 års nål? Har I jubilæum? Eller har jeg været medlem i 10 år? Eller noget helt tredje? Pinligt at jeg ikke ved sådan noget hihi

 

Håber det gik godt til mødet forleden.

 

Tænkte faktisk på at komme forbi i morgen. Er I hjemme ;-) Han skal jo vises frem inden han bliver alt for stor og mister hvalpe-charmen haha

 

I november 2009 har du har været medlem i 10 år h060.gif

 

Jeg regner med, at "vi" er hjemme i morgen , om jeg og de 2 du kender ;-) er der ved jeg dog ikke helt :???: - tror vi har granatchok efter et møde med den nye bestyrelsen her til aften :genert: men onsdag er vi der 100% :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

I november 2009 har du har været medlem i 10 år h060.gif

 

Jeg regner med, at "vi" er hjemme i morgen , om jeg og de 2 du kender ;-) er der ved jeg dog ikke helt :???: - tror vi har granatchok efter et møde med den nye bestyrelsen her til aften :genert: men onsdag er vi der 100% :-D

 

 

Hold da op :banan: ;-) Men det betyder jo også at dåbsattesten bliver ældre og ældre GYS ;-)

- Takker for oplysningen ;-) (har været medlem lidt on/off afhængig af SU-økonomi og dyrlægeregninger ;-)) så anede det ikke.

 

Nå øv for søren til bestyrelses-mødet :ae: - ok onsdag i stedet for så måske.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold da op :banan: ;-) Men det betyder jo også at dåbsattesten bliver ældre og ældre GYS ;-)

- Takker for oplysningen ;-) (har været medlem lidt on/off afhængig af SU-økonomi og dyrlægeregninger ;-)) så anede det ikke.

 

Nå øv for søren til bestyrelses-mødet :ae: - ok onsdag i stedet for så måske.

 

DU er MEGET velkommen onsdag :5up:

Redigeret af a9
Hov - du er meget velkommen, behøver ikke sige "de" vel - ps: vi spiser kl. 18, hvis det har interesse
Link til indlæg
Del på andre sites

Ok hvornår er det nu det er "normalt" at de kommer op.

 

Det er tredje schæfervaps jeg har og jeg kan huske jeg OGSÅ gik med sommerfulge i maven ved de andre to og syn's det tog enooooooooormt lang tid.... men op kom de :lun:

 

Min nuværende "lille" vaps havde det ene ører oppe ved 12 ugers alderen, men nu 13 uger gammel er begge nede igen. Det øre der var oppe er jeg ikke så "bange for", men det andet ser meget blødt ud (og ja jeg pyldre bare.... selvfølgelig kommer det op... garanteret...eller noget...;-)) Men hvor længe skal jeg vente, hvis han skal følge "normen" (som jeg ved varierer fra få uger til x mdr???)

 

 

Min Diva er ca 4.5 måned.. Og det ene er rejst.. og det andet er godt på vej op ;) blandt andet når hun lytter efter katten hehe... tror ikke der går længe

Link til indlæg
Del på andre sites

Chok han er kær :lun: :lun::lun: Men det hjælper jo ikke ligefrem på min ører-panik.... :fornaermet:;-) Ej netop efter jeg havde skrevet tråden i går var venstre øre (det der aldrig har været oppe...) lige oppe at stå i GANSKE KORT TID - men stadig ;-);-);-)

 

Jeg er sikker på at hans ører nok skal komme op, jeg syntes det ser fint ud, det ører der er/har været oppe :5up:

(tror også det var meget tidligt Alto´s øre var oppe og at det måske var rent held, at de blev oppe).

Link til indlæg
Del på andre sites

JAAAAAAAAAAA :klovn:

 

 

 

:megaked: :megaked: Nu havde jeg lige fået tændt en håb, og så .....:megaked: :megaked: Mig ikke snakke mere med dåhme dig:fornaermet::megaked:

 

:ae:først bagefter drillet - opdagede jeg at du var halv-syg og havde en åndsvag chef - undskyld, undskyld :blink:

 

Men du flytter da bare herover - schæferklubben i Greve skulle være rigtig god, du skal bo i nærheden af mig - så kan du passe Alto og jeg kan passe Jacki, hvis du skal noget :5up: Tror også det skulle være muligt for dig at få job herovre :mrgreen: koooommm nu :engel:

 

sorry for off topic :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
Mener man siger, at de skal være oppe efter endt tandskifte :hmm: og er de ikke oppe ved 8 mdr. kommer de ikke op.

 

Nu er det selvfølgelig en anden race, men da jeg var barn havde mine forældre en mutter og da rejse ørene sig først op da den var over et år.

 

NB! Man kan hjælpe dem på vej ved at tape - hvis man synes man vil udsætte hunden for en gang gaffatape.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er det selvfølgelig en anden race, men da jeg var barn havde mine forældre en mutter og da rejse ørene sig først op da den var over et år.

 

NB! Man kan hjælpe dem på vej ved at tape - hvis man synes man vil udsætte hunden for en gang gaffatape.

 

Jackis ører er tapet op, dog ikke med gaffa :blink: se

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså Sammy, du skal bare lade ham komme og lege lidt mere med tante Ozzie... jeg har spottet begge ører oppe omend i korte øjeblikke når de moslede rundt. :mrgreen:

 

Hvis alt går galt så giv mig skylden for at hans ene øre faldt ned igen. :lol:

 

Arj, for at holde mig til tråden så kom Ozzies ene øre op da hun var 13 uger og det andet fulgte med et par dage før hun blev 16 uger.

 

Jeg har også hørt at der er håb helt indtil 8 måneders alderen, så han skal nok nå det den bette. :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jackis ører er tapet op, dog ikke med gaffa :blink: se

 

Spændende - skulle lige til at spørge om man ikke brugte teknikken på schæfere. Nu fik jeg ikke læst hele din tråd, og har derfor ikke set et eventuelt svar på spørgsmålet, men var bare nysgerrig på at høre, hvad de var sat op med, hvis det ikke var tape?

 

Selv bruger jeg jo det her selvklæbende bandageting, som jeg køber i den lokale hestebutik, når mine vufferes spanielører skal have lidt luft til øregangen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Spændende - skulle lige til at spørge om man ikke brugte teknikken på schæfere. Nu fik jeg ikke læst hele din tråd, og har derfor ikke set et eventuelt svar på spørgsmålet, men var bare nysgerrig på at høre, hvad de var sat op med, hvis det ikke var tape?

 

Selv bruger jeg jo det her selvklæbende bandageting, som jeg køber i den lokale hestebutik, når mine vufferes spanielører skal have lidt luft til øregangen.

 

Der findes flere forskellige metoder ;-) men den jeg brugte til Jacki var sådan noget rundfoam man bruger til at isolere rundt vinduer og døre inde i ørerne holdt fast med englehud - stiveren mellem ørerne var sat på med sportstape :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Der findes flere forskellige metoder ;-) men den jeg brugte til Jacki var sådan noget rundfoam man bruger til at isolere rundt vinduer og døre inde i ørerne holdt fast med englehud - stiveren mellem ørerne var sat på med sportstape :???:

 

Ah, og spændende. Tak for at gide at tilfredsstille min nysgerrighed :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Ok hvornår er det nu det er "normalt" at de kommer op.

 

Det er tredje schæfervaps jeg har og jeg kan huske jeg OGSÅ gik med sommerfulge i maven ved de andre to og syn's det tog enooooooooormt lang tid.... men op kom de :lun:

 

Min nuværende "lille" vaps havde det ene øre oppe ved 12 ugers alderen, men nu 13 uger gammel er begge nede igen. Det øre der var oppe er jeg ikke så "bange for", men det andet ser meget blødt ud (og ja jeg pyldre bare.... selvfølgelig kommer det op... garanteret...eller noget...;-)) Men hvor længe skal jeg vente, hvis han skal følge "normen" (som jeg ved varierer fra få uger til x mdr???)

 

Khakis ører kom først op da han var ca 6 måneder, og nu har han ører så store som et æsel :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...