Hop til indhold

Er det helt dumt (anskaffelse)


Ninkamus
 Share

Recommended Posts

  • Svar 252
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 1 month later...

Han er sjovt nok aldrig sådan rigtig vokset fra hinanden - han har været pæn i bygning hele vejen igennem :mrgreen:

 

Men ja hvor han vokser helt vildt!!!

Elsker hans sadel - jeg frygter lidt den ikke fortsætter med at være så pæn - så nyder den ekstra meget lige nu!

 

Hjemmebedømmelse - det er noget vi holder i klubben.

De der vil kan blive bedømt.

 

Hvad de andre hold skal op i ved jeg ikke.

 

På vores hold er det sådan hel gængs lydighed som vi har haft på hvalpeholdet.

Udgangsstilling, stå, sit og dæk (alle tre med afstandsbelønning, og som flyd)

Lineføring mod afstandsbelønning.

apport (vidst nærmere betgenet - hold fast i min 5 sek.)

 

Kan ikke lige huske om der var mere. - har en seddel til at ligge - lige nu trænes der udgangsstilling for fulde drøn, for det har jeg slet slet ikke trænet med ham!

 

Vi bliver bedømt på blandt andet samarbejde med hunden.

Så skulle den misse en øvelse, så trækker det self ned i point, men det skulle give lidt hvordan vi takler disse fejl - hvilken kontakt vi har med hunden osv.

 

Vi har gennem hele forløbet trænet operantindlæring (eller forsøgt herpå) - mere kan ses på canis.dk (jeg har nemlig ikke så godt styr på det endnu)

 

Jeg er jo blevet grebet lidt af det træning der - jaja det sagde I jo tidligere i tråden :damn: :mrgreen:

 

Men nu smutter vi på fortsætter hold - planen er at blive klar til at starte C-klassen i dchprogrammet om et år eller to :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er jo blevet grebet lidt af det træning der - jaja det sagde I jo tidligere i tråden :damn: :mrgreen:

 

Men nu smutter vi på fortsætter hold - planen er at blive klar til at starte C-klassen i dchprogrammet om et år eller to :mrgreen:

 

Hvor forresten - nu hvor det er denne tråd jeg har fortsat - så skal jeg da lige tilføje at jeg endnu ikke på et eneste tidspunkt har fortrudt vi valgte schæfer!!

 

Så der var slet ingen grund til alle mine bekymringer!

 

Som en af de, der var lidt "bekymret" over om schæferen og dig var det rette match, er jeg rigtigt glad for at læse dette :-D Og også rigtigt glad for at hrøe, at du (ligesom så mange andre) er blevet "grebet af træning" :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Takker alle sammen - han er jo ovenud vidunderlig!

 

 

Tullemus: godt nok er jeg glad for en schæfer - men vi holder os til en enkelt lømmelalders hund :mrgreen:

 

I øvrigt bliver jeg rigtig ked og en smule vred over de folk der bare anskaffer sig - for senere at fortryde og annoncere med aflivning hvis ingen henter hunden :evil:

 

Den er ikke møntet på dig tullemus - men bare en konstatering af at flere måske burde have lavet sådan en tråd som jeg, og overveje nøje hvad man går ind til!

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Gæst milder batmusen
Tada - nyt design, I love it - så nu har darko sørme også fået sig et album

 

her er billeder fra forleden vi var ude og gå:

 

[ATTACH=CONFIG]68466[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]68467[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]68468[/ATTACH]

 

sikken en smuk sag:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
Gæst Miss_menelli

For dælen Lotte.... Hvorfor er det først gået op for mig hvem du er nu???

 

Hvis jeg nu siger tak for turen i dag, fra mig og Kaia (den bette hvide med pletten på ryggen) så har du måske en ide om hvem jeg er :mrgreen:

 

Og så kan jeg kun fortælle at Darko er meget lækre i virkeligheden end på billeder :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen davs Maria - haha der kan man bare se - forumet er ikke så stor endda :mrgreen:

Jeg er her bare ikke så meget - og faktisk nærmest kun i schæfergruppen her i ny og næ :engel:

 

Jo jo den bette med pletten på ryggen som Darko nu hellere end gerne vil have overmysset - og så er der jo ham bamsen du havde ladet blive hjemme jeg har kigget langt efter på træningsbanen et par gange :hjerte:

 

 

:lun: tak for ordene om Darko

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Jamen davs Maria - haha der kan man bare se - forumet er ikke så stor endda :mrgreen:

Jeg er her bare ikke så meget - og faktisk nærmest kun i schæfergruppen her i ny og næ :engel:

 

Jo jo den bette med pletten på ryggen som Darko nu hellere end gerne vil have overmysset - og så er der jo ham bamsen du havde ladet blive hjemme jeg har kigget langt efter på træningsbanen et par gange :hjerte:

 

 

:lun: tak for ordene om Darko

 

Hehe - Kaia ville bare helst være fri fra mysserne.

Tror hun synes de der schæfer-nogen er liiidt for store. :mrgreen:

 

Vi har også Mathilde herinde i ny og næ - Så klubben er pænt repræsenteret efterhånden ;-)

 

Skal du ikke også lige huske at prale med at du blev nomineret til årets hundefører og fik en "udmærkelse" af din træner til hjemmebedømmelsen? :engel:

Så der var vist ingen grund til bekymring da du nævnte at du ville have en schæfer :klap:

 

Og takker for de pæne ord om Bamse - Han gør heldigvis træningen utrolig nemt for mig :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen nu har du pralet for mig :mrgreen:

 

Var noget overrasket over at jeg var normineret - den havde jeg ikke lige set komme.

Min træner og kære søster har jo også valgt hvilket hold jeg skal på efter nytår, så der var ikke noget valg til mig nu hvor hvalpe forstætter holdet slutter :genert:

 

 

og så er der et virtuel mys til Kaia hvis hun bedre kan håndtere det smiley033.gif

 

og så er der da lige et julebillede af Darko der vidst ikke lige var i lige så mget julehumør som mig :engel:

 

385301_2690289174667_1179600609_33151531_70580861_n.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Jamen nu har du pralet for mig :mrgreen:

 

Synes du var lige rigelig langsom til selv at prale :engel:

 

Var noget overrasket over at jeg var normineret - den havde jeg ikke lige set komme.

 

Ja, nu så jeg jo nomineringerne og du var ikke bare nomineret af én men to personer - Så det har været en temmelig tæt kamp :klap:

Det er jo også et rigtig flot stykke arbejde du har lagt i træningen, så det kommer såmænd ikke bag på mig!!

 

Min træner og kære søster har jo også valgt hvilket hold jeg skal på efter nytår, så der var ikke noget valg til mig nu hvor hvalpe forstætter holdet slutter :genert:

Hehe - Selvfølgelig har de da det.

Du skal vel op til Mona og Flemming, går jeg ud fra? Du skal i hvertfald fortsætte på lydigheds linjen :engel:

 

Er også selv blevet sparket videre nu.... Thomas vil IKKE have jeg bliver hos Lisa, selvom hverken mig eller Lisa vil have jeg skal videre :oops: Synes vi har nogle "hårde" trænere :mrgreen:

 

og så er der et virtuel mys til Kaia hvis hun bedre kan håndtere det smiley033.gif

 

Den tror jeg liiiige hun kan klare :lun:

 

og så er der da lige et julebillede af Darko der vidst ikke lige var i lige så mget julehumør som mig :engel:

 

385301_2690289174667_1179600609_33151531_70580861_n.jpg

 

Hold kæft hvor er han kær :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, nu så jeg jo nomineringerne og du var ikke bare nomineret af én men to personer - Så det har været en temmelig tæt kamp :klap:

Det er jo også et rigtig flot stykke arbejde du har lagt i træningen, så det kommer såmænd ikke bag på mig!!

 

Hold da op, hele to personer :shock:

Men det er jo en stor tak til både Marianna og Lonni der har taget sig pænt af mig og ikke mindst hunden når jeg er ved at sparke ham til månen..! Det er ikke dårligt med sådan en dygtig træner og en søster uden for træningstimerne :mrgreen:

 

____

 

Mig: "Se bare Lonni - han kan IKKE finde ud af at holde fast i apporten - han fatter det ikke!!!!!!"

Lonni: "har du noget leverpostej??"

 

2 min senere...

Se hvor dygtig Darko er kan kan da snilt holde fast i apporten :mrgreen: :damn:

 

 

 

Hehe - Selvfølgelig har de da det.

Du skal vel op til Mona og Flemming, går jeg ud fra? Du skal i hvertfald fortsætte på lydigheds linjen :engel:

 

Er også selv blevet sparket videre nu.... Thomas vil IKKE have jeg bliver hos Lisa, selvom hverken mig eller Lisa vil have jeg skal videre :oops: Synes vi har nogle "hårde" trænere :mrgreen:

 

Ja sikke nogle trænere vi har ;-)

og det undre mig ikke Thomas Sparker folk videre :mrgreen:

Men så kan I jo også klare mosten - det da et kæmpe ros til jer! :D

 

Jo jo jeg er sendt sammen med Lonni og Barney op til Mona og Flemming - så nu skal vi virkelig stamme os an

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Hold da op, hele to personer :shock:

 

Jeeeps :klap:

 

Men det er jo en stor tak til både Marianna og Lonni der har taget sig pænt af mig og ikke mindst hunden når jeg er ved at sparke ham til månen..! Det er ikke dårligt med sådan en dygtig træner og en søster uden for træningstimerne :mrgreen:

 

Mig: "Se bare Lonni - han kan IKKE finde ud af at holde fast i apporten - han fatter det ikke!!!!!!"

Lonni: "har du noget leverpostej??"

 

2 min senere...

Se hvor dygtig Darko er kan kan da snilt holde fast i apporten :mrgreen: :damn:

 

Det lyder SÅ bekendt... Bamse kan ikke... Lisa gør lige et eller andet - Og vupti, Bamse kan.

Er begyndt at sige - JEG kan ikke :oops:

 

 

 

Ja sikke nogle trænere vi har ;-)

og det undre mig ikke Thomas Sparker folk videre :mrgreen:

Men så kan I jo også klare mosten - det da et kæmpe ros til jer! :D

 

Jo jo jeg er sendt sammen med Lonni og Barney op til Mona og Flemming - så nu skal vi virkelig stamme os an

 

Vi har nogle skønne trænere og det er fantastisk vi har SÅ mange SÅ dygtige :5up:

 

Flemming havde jeg på hvalpehold med Kaia... Uhaaa... Han er helt vildt rar og dygtigt, men han siger sgu' tingene uden at pakke dem ind :mrgreen:

Det skulle jeg liiiiige vænne mig til, da jeg aldrig havde mødt manden før.

Men er nu ikke i tvivl om du nok skal komme til at elske det og brilliere ;-)

De er simpelthen så dygtige og spotter ens fejl med det samme, så man kan få dem rettet! Der er altid hjælp at hente!

 

Thomas var efter mig allerede til sidste hjemmebedømmelse, at NU skulle jeg altså se at få taget mig sammen og komme ud og starte nogle konkurrencer.

Og han tager C holdet i 4 mdr. her fra januar, så han mener vist det er det rigtige tidspunkt jeg skal videre på - Sjovt, som han har fået det timet, hva'?!

Kan godt love dig, han sparker en i bagdelen - Han har ikke heeelt samme tålmodighed med vores ambitionsniveau som Lisa har :engel:

 

Og du kan SÅ meget glæde dig til du rykker op til Lisa - Hun er intet mindre end fantastisk og vil bare ikke væk fra hende igen.

Så skynd dig at knokle på, så du kan komme op til hende, det behøver ikke tage lang tid :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Så havde vi sidste dag på hvalpeholdet i går - så nu smutter vi over på fortsætter hold (med samme træner) :mrgreen:

 

Om 14 dage står den på hjemmebedømmelse :shock:

 

Nå men kameraet var med til træning i går :mrgreen:

(7 måneder gammel)

 

295917_2441437633534_1179600609_32973572_1565819626_n.jpg

 

og en rigtig schæfer

296996_2441437153522_1179600609_32973571_1286446111_n.jpg

 

Os begge

316205_2441440393603_1179600609_32973579_1969567490_n.jpg

 

 

Hvor er han stor og smuk og se på! Han ser meget mere færdig ud end min, har han faktisk gjort på flere af billederne, men tror da kun han er omkring en mdr ældre? (min er 8½mdr nu).

Tillykke med normeringen, det er da rigtig sejt, især for een der var i tvivl om hvorvidt hun kunne klare en schæfer!! :banan:

 

Har du overvejet schæferklubbens brugsprøve? Der ligger jo video fra DM på hoved hjemmesiden, total inspirerende...

 

Er kanon vild med billedet af jer to sammen - Det er så godt!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...