Hop til indhold

lige nogle spørgsmål.


GRAND DANE
 Share

Recommended Posts

Altså, nu skriver du jo ikke, hvor langt tid du går ad gangen :-D

 

Men nej, tror næppe, at det er for meget... Vil tro, at et par timer om dagen er passende for en grand danois, men jeg har jo ikke forstand på dem...

 

At hun snuser meget, er bare det, mange hunde gør - Møffe snuser også rigtig meget. Det er en træningssag, hvis man vil begrænse det, men det er vel for en stor del derfor man går tur - så hunden kan læse avisen :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bettenus

Hej jeg syntes det er længe at gå til næste gang hun luftes, men er det fordi hun ikke vil ud før ?? Mange gd`er kan godt lide at sove længe.:blink:

Holger snuser også meget, det skal han også have lov til, tænk på hvor mange informationer en hund får på sådan en luftetur, det er ligsom når du læser lokalavisen:roll: det hører med til oplevelsen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej jeg syntes det er længe at gå til næste gang hun luftes, men er det fordi hun ikke vil ud før ?? Mange gd`er kan godt lide at sove længe.:blink:

Holger snuser også meget, det skal han også have lov til, tænk på hvor mange informationer en hund får på sådan en luftetur, det er ligsom når du læser lokalavisen:roll: det hører med til oplevelsen.

 

 

jeg undskyller lige mit temlig ubehjelpsomme start inlæg

men jeg rettet meget i det før jeg sente det så det er kommet til at lyde merkligt og upresist:oops:.

 

vi går tur i sirka 15 minutter af gangen tre gange om dagen det skylles

i høj grad at det er meget koldt og at hinnes ejer er fallet let af på den

 

du var iøvrigt inde på noget af det rektige dog er det ikke tulle som

ikke kan komme op:gab:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bettenus

Hihi..Det lyder som om dig og Tulle rigtig hygger jer:hjerte: det er der ikke noget galt i, og Tulle har ikke været trængende hvis hun ikke har været ved døren.

At du ikke går længere end et kvarter med hende i en periode sker der heller ikke noget ved. Jeg har ikke gået tur med Holger i over en måned. Tør ikke, der ligger meget sne og is på fortovene her vor jeg bor, så han må nøjes med at løbe i haven.

Tulle lyder som en rigtig GD.:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det er lidt længe for hende at vente. - og også nogle meget korte ture hun får. Jeg håber hun oplever andet hver dag end bare de 15 minutters ture. Træning, næsearbejde og leg osv. :-D Dog kan jeg godt forstå hvorfor man ville være bange for at gå ture med en GD i det her vejr- det kan være pisse farligt. Derfor foreslår jeg, at du laver en masse spændende ting med hende indenfor, for at gøre hendes liv lidt mere sjovt når nu det er lidt sparsomt med lufteture.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det er lidt længe for hende at vente. - og også nogle meget korte ture hun får. Jeg håber hun oplever andet hver dag end bare de 15 minutters ture. Træning, næsearbejde og leg osv. :-D Dog kan jeg godt forstå hvorfor man ville være bange for at gå ture med en GD i det her vejr- det kan være pisse farligt. Derfor foreslår jeg, at du laver en masse spændende ting med hende indenfor, for at gøre hendes liv lidt mere sjovt når nu det er lidt sparsomt med lufteture.

 

vi stramer seriøst op på aktivering og tuerne hun kan godt tåle at være ude bar hun ikke skal stå bom stelle.:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Silke kommer ud sidste gang klokken halvni- ni om aftenen.

Og så kommer hun ikke ud igen før klokken halvni næste formiddag.

Aftenturen er kun på højest et kvarter. Vi kan løbe turen MEGET hurtigt for at komme hjem i sofaen igen:-D.

 

Men morgenturen er lang, -når hun er rask. Vi kan sagtens gå mindst 1½-2 timer om formiddagen. Og ½-1 time om eftermiddagen.

Lige nu, hvor hun har hjerteorm, er dagturene kortet ned til under det halve.

 

En voksen rask hund kan sagtens holde sig i 12-14 timer, -eller mere. Men det er vigtigt, at der på et eller andet tidspunkt af dagen er afsat tid til nogle aktiviteter sammen med hundens menneske.

 

Man kan godt have aktiviteter indendørs, hvis det er for koldt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Aslan holder sig gerne 16-18 timer - han skal dælmer ikke ud i den kolde sne :mrgreen: NÅR han så er vågnet og har ligget og gasset den under dynen, så vil han gerne lige ud og have gjort hvad gøres skal.

 

 

 

(det sjoveste var den morgen hvor martin prøvede at skubbe ham ud, der brokkede det bette kræ sig sq)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bettenus
Aslan holder sig gerne 16-18 timer - han skal dælmer ikke ud i den kolde sne :mrgreen: NÅR han så er vågnet og har ligget og gasset den under dynen, så vil han gerne lige ud og have gjort hvad gøres skal.

Ham Aslan lyder som en rigtig hygge hund.:hjerte:

 

 

(det sjoveste var den morgen hvor martin prøvede at skubbe ham ud, der brokkede det bette kræ sig sq)

Nåååe stakkels lille vuf:slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nåååe stakkels lille vuf:slem:

 

Nårh, det var nu mere stakkels martin, han fik nederlaget af ikke at kunne skubbe monstrummet ud i haven :mrgreen:

 

Det har jeg jo så grint meget af, indtil jeg skulle ud og tisse en nat, og kom ind og havde bassen på min hovedpude, og IKKE kunne skubbe ham ned :stupid:

 

Jow jow, vi har nogle dejlige episoder her hjemme - er glad for at jeg aldrig har brugt fysiske magtkampe, for så havde vi sq været doomed - eller mere doomed end vi er i forvejen :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

 

 

Nå, undskyld for off topic :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...