Hop til indhold

hvalp gør meget


Gæst metzen
 Share

Recommended Posts

Hej

 

Jeg er den lykkelige farmor til en hanbeagle på 4 måneder, og har den glæde at passe ham hver torsdag og ellers efter behov.

 

Problemet er, at han gør meget og knurrer af en hvis han har fundet noget han ikke vil gi' slip på.

 

Når han gerne vil op på sofabordet for at se om der evt. skulle være noget spiseligt og han får skælud gør han, til tider er han slet ikke til at stoppe med hans gøen.

 

Han gør af min computerskærm (han kan se animationer). Han gør når man går fra ham, og han gør i mange andre situationer.

 

Jeg ved ikke lige hvordan jeg skal tackle det, jeg har prøvet at ignorere ham, at aflede ham, at berolige ham, men han er for det meste ustoppelig.

 

Derudover er han en skøn hvalp.

 

Kan i hjælpe?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Han mangler aktivering!!

En beagle som ikke aktiveres ordentlig kan udvikle sig til en gøende hund og det kan blive ret så træls at høre på :mrgreen:

 

Han er fire måneder - dvs- halv kønsmoden og så prøver han kræfter af. Det er derfor en god ide at aktivere ham mentalt - dvs. sporsøg/aktivering bolde og lign. legetøj. Tag ham med ud i lang line og lad ham bruge sin næse et sted hvor han kan løbe forholds vis frit. ½ time på den måde trætter meget mere mentalt en noget andet.

Det er nu han skal finde sin plads i flokken - for den har han tydeligvis ikke fundet endnu.

 

Du skal også træne NEJ noget mere med ham. Problemet er at når først de har fået en uvane kan det være svært at vænne dem fra igen.

Du kan træne samarbejde hvor du lærer ham at blive på stedet. Det kan være at have en godbid i hånden - få ham til at lægge sig og blive - læg godbidden på gulvet/jorden og sig værsgo når han må tage den. Det træner tålmodighed og samarbejde mellem jer to.

 

-Ina

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...